Ford 7610 Nostolaite pilkkii. Huoltotiedote lisätty 15.7

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

gebes
Viestit: 87
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 1:43 pm
Paikkakunta: SIUNTIO
Viesti:

Ford 7610 Nostolaite pilkkii. Huoltotiedote lisätty 15.7

Viesti Kirjoittaja gebes »

Itellä 7610 aj. n.4000h
Otin takalanan ekaa kertaa perään ja nostin ylös niin hypyttää niin pirusti.
Eli koneen käydessä nostolaite valuu ja korjaa ja valuu ja korjaa.

Nyt ollut parkissa 30min eikä juurikaan valunut???? HÄ?
Parissa tunnissa VM250 terä pudonnut n.20cm
Se on mun mielestä ihan ok.
Reilu 12h ja terä 10cm maasta.

Onko tähän pilkkiongelmaan ratkaisua?
Koitin ettiskellä mutta ei oikein osunu tai en osannut oikeaa hakusanaa.

https://plus.google.com/u/0/photos/1080 ... 9724264062
Viimeksi muokannut gebes, Ke Heinä 15, 2015 6:44 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jcb 4CN
Ex. Ford 655C
Ex. Zetor 7745 Special
Ex. Ford 7610 MkII
juhope
Viestit: 450
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 1:10 am
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhope »

Mullakin pilkkii 7610 nostolaite
gebes
Viestit: 87
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 1:43 pm
Paikkakunta: SIUNTIO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gebes »

Kas kas.
Kohta joku sanoo että on muka ominaisuus....
Noilla munn tunneilla ei kyllä pitäis kulumaa ainakaan olla kait?
Jcb 4CN
Ex. Ford 655C
Ex. Zetor 7745 Special
Ex. Ford 7610 MkII
Avatar
mike
Viestit: 4576
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

Load monitorista ei kokemusta.
6610 pilkki raskaalla työkoneella, jos vetovastussäätö oli täysin edessä.
Etukuormaaja yhdessä nostolaitesovitteisen kourakuormaajan kanssa, ilmeni eniten pomppimista. Vetovastussäätö 2 tai 3 pykälässä, kulki tasaiseen.
Työntövarrelle on korvakossa useampi reikä, oletko kokeillut eri kohtaan?
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
Spuler
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 10:30 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spuler »

No minä sitten sanon että ominaisuus.
Meillä 5610 pilkkinyt uudesta(1984) asti.
Fordin silloinen huoltomekaanikko selitti asian kun sitä ihmeteltiin mutta en enää muista mikä oli jutun ydin.
En sitten ole jaksanut ihmetellä asiaa kun kerran kuuluu normi ominaisuuksiin. Korostuu tietysti mitä raskaampi kuorma.
gebes
Viestit: 87
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 1:43 pm
Paikkakunta: SIUNTIO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gebes »

Spuler kirjoitti:No minä sitten sanon että ominaisuus.
Meillä 5610 pilkkinyt uudesta(1984) asti.
Fordin silloinen huoltomekaanikko selitti asian kun sitä ihmeteltiin mutta en enää muista mikä oli jutun ydin.
En sitten ole jaksanut ihmetellä asiaa kun kerran kuuluu normi ominaisuuksiin. Korostuu tietysti mitä raskaampi kuorma.
Eihän se ny voi olla tollanen jos se on kunnos?? :shock:

Sitä ite mietin että miksi se käynnissä valuu niin hätäseen mutta ei kun sammuttaa.
:roll:
Jcb 4CN
Ex. Ford 655C
Ex. Zetor 7745 Special
Ex. Ford 7610 MkII
Spuler
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 10:30 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spuler »

Sanotaan mieluummin että kun pilkkiminen loppuu niin kannattaa huolestua.
Kyllä se on ominaisuus ja ei kannata sillä itseään turhaa kiusata.
Vanhemmissa malleissa tuota ei tietääkseni ole.
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

EI OLE OMINAISUUS!!! meillä ei ole ikinä "pilkkinyt", ei uutenakaan...
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
JKAVS
Viestit: 1051
Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Fordmies7610 kirjoitti:EI OLE OMINAISUUS!!! meillä ei ole ikinä "pilkkinyt", ei uutenakaan...
Ei olekaan. Meilläkään ei pilki.
Ainoastaan kuumilla öljyillä ja suurella kuormalla tekee korjausliikettä tiheään tahtiin. Mutta sitä liikettä ei silmin huomaa, vaan ainoastaan pienenä traktorin tärähdyksenä.
Spuler
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 10:30 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spuler »

JKAVS kirjoitti:
Fordmies7610 kirjoitti:EI OLE OMINAISUUS!!! meillä ei ole ikinä "pilkkinyt", ei uutenakaan...
Ei olekaan. Meilläkään ei pilki.
Ainoastaan kuumilla öljyillä ja suurella kuormalla tekee korjausliikettä tiheään tahtiin. Mutta sitä liikettä ei silmin huomaa, vaan ainoastaan pienenä traktorin tärähdyksenä.
No eikö tuo juuri ole sitä pilkkimistä?
Ja kyllä meillä työkone laskee itsekseen maahan koneen ollessa sammuksissa juuri topicin aloittajan kuvaamalla tavalla ja on tehnyt sitä uudesta asti.
Nostaa ylös kun traktorin käynnistää.
Muistan hyvin kuinka kummisetäni väitti naama punaisena että kuinka voi olla uusi traktori noin huono että koneet laskeet alas sammuksissa. Rikki se on ja jatkoi että kyllä oikeat(Valmet) traktorit pitävät koneet ylhäällä iäisesti, oli hänen näkemyksensä.
Tämä kaikki oli huoltomiehen puheiden mukaan ok ja kuuluu traktorin ominaisuuksiin jotka silloin oli tullut uutuutena(muistaakseni) 10-sarjan vehkeisiin.
Ja nyt kun oikein muistelee niin yksi peruste ominaisuudelle oli ettei koneen seistessä raskaat työkoneet ole pitkään nostolaitteen varassa sitä rasittamassa vaan laskevat maahan ja säästävät näin nostolaitetteistoa ja traktoria muutenkin seisonta-ajan rasitukselta jos työkone jää kuskilta laskematta.
Se että jos pilkkiminen on ihan mahdotonta niin on eri asia, silloin voi olla vikaa järjestelmässä. Pilkkiminen itsessään kuuluu asiaan ja sen voimakkuuteen vaikuttaa nostolaitteisiin kohdistuva rasitus.
Avatar
mike
Viestit: 4576
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

Vetovastussäädössä, on 3 ensimmäistä asentoa load-monitorille. Keskimmäinen on kiintosäätö ja takimmaiset työntövarsisäädölle.
Työntövarren korvakossa alin on pienimmälle herkkyydelle, suuri vetovastus....
:roll:
Viimeksi muokannut mike, Ma Touko 25, 2015 9:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-SS-
Viestit: 12477
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Tuntuu ihmeellisestlä, että uusissa malleissa olisi vuotoa rakennettu systeemiin.

Ford 5000 valmistajan huoltomanuaalissa todetaan, että 8 kertaa minuutissa käyttölämpötilassa on vielä sallittava korjausliikkeiden määrä. Vasta 4000 ja 6000 tuntia ajettuna ei meillä viistonninen nypytä juurikaan. 7000 tuntia ajettu 7000 korjailee tiheästi kuumana, se on kuitenkin semmoista sihahtelua, ei nyppimistä. Noin 15000 tuntia ajetun Fordin nostosylinteri vuotaa ja venttiili on väljä, nostolaite korjailee siirtoajossa täydellä lastilla noin 5 sekunnin välein, olen käyttänyt virtauksensäätöventtiiliä hidastamaan korjausta, ei tempoile keulaa yllättävässä paikassa. Kai tuo pitäisi tiivistää ja remontoida, mutta ei vaan saa aikaiseksi.

Yleisesti Fordissa korjausliike on kyllä hienonhieno, pienemmillä kierroksilla korjausta ei huomaa kuin hetkahduksena ja vaimeana naukaisevana äänenä. Täysillä kierroksilla tietty heilahtaa.

-SS-
JKAVS
Viestit: 1051
Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Spuler kirjoitti:
JKAVS kirjoitti:
Fordmies7610 kirjoitti:EI OLE OMINAISUUS!!! meillä ei ole ikinä "pilkkinyt", ei uutenakaan...
Ei olekaan. Meilläkään ei pilki.
Ainoastaan kuumilla öljyillä ja suurella kuormalla tekee korjausliikettä tiheään tahtiin. Mutta sitä liikettä ei silmin huomaa, vaan ainoastaan pienenä traktorin tärähdyksenä.
No eikö tuo juuri ole sitä pilkkimistä?
Ja kyllä meillä työkone laskee itsekseen maahan koneen ollessa sammuksissa juuri topicin aloittajan kuvaamalla tavalla ja on tehnyt sitä uudesta asti.
Nostaa ylös kun traktorin käynnistää.
Muistan hyvin kuinka kummisetäni väitti naama punaisena että kuinka voi olla uusi traktori noin huono että koneet laskeet alas sammuksissa. Rikki se on ja jatkoi että kyllä oikeat(Valmet) traktorit pitävät koneet ylhäällä iäisesti, oli hänen näkemyksensä.
Tämä kaikki oli huoltomiehen puheiden mukaan ok ja kuuluu traktorin ominaisuuksiin jotka silloin oli tullut uutuutena(muistaakseni) 10-sarjan vehkeisiin.
Ja nyt kun oikein muistelee niin yksi peruste ominaisuudelle oli ettei koneen seistessä raskaat työkoneet ole pitkään nostolaitteen varassa sitä rasittamassa vaan laskevat maahan ja säästävät näin nostolaitetteistoa ja traktoria muutenkin seisonta-ajan rasitukselta jos työkone jää kuskilta laskematta.
Se että jos pilkkiminen on ihan mahdotonta niin on eri asia, silloin voi olla vikaa järjestelmässä. Pilkkiminen itsessään kuuluu asiaan ja sen voimakkuuteen vaikuttaa nostolaitteisiin kohdistuva rasitus.
Aloitusviestissä mainittiin takalana, joka on aika kevyt kuorma. Lisäksi sanottiin, että nostolaite valuu, ja korjaa sitten.

Normaali suuren kuorman alla tapahtuva nypytys on hyvin pientä. Liikettä ei huomaa, vaan ainoastaan tuntee vähäisen täräyksen.
IH man
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IH man »

Taitaa olla Fordin joissakin malleisa nostolaitteen männässä metalliset tiiviste renkaat, kun taase monissa merkeissä on tiiviimpää materiaalia. Jos metallirenkaat niin helpommin vuottaa hiukan.
Tui
Viestit: 831
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 7:34 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tui »

Mitä pienestä nypytyksestä, enempi kosmeettinen seikka. Aikaa myöten pikkuvuodot lisääntyy ja nypytys taajuus kasvaa, missä se raja kiusallisen-harmillisen-haitallisen välillä on rippuu kaiketi miten asiaa aattelee.
Noita vuotoja on muuallakin kuin pääsylinterissä, mm. pikkukansien alla on paljon O-renkaita, jotka kovettuu ajan oloon.
Nypytyksessä on omat hyvätkin puolensa.

Majorissa(ni) metalliset renkaat ja 4-tonnisessa O-rengas-muovirengassykerö. Majorin nostolaite on alkuperäisessä kuosissa mutta vetovarret pysyy ylhäällä viikkokausia pienen kuormankin kanssa, 4-tonttunen pudottaa vartensa ilman kuormaakin päivän kuluessa.
F 4000, Power Major, Dexta. "Life is a Piece of S h i t"
gebes
Viestit: 87
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 1:43 pm
Paikkakunta: SIUNTIO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gebes »

Se tässä eniten ihmetyttää että kun kone on sammuksissa niin ei valu.
Vain kun laittaa käymään niin alkaa pilkkiminen jos on esim. tuo isohko lana perässä.
Pilkkii siis niin että koko traktori hytkyy eikä mitään pikku nypytystä.
Ja siis koko ajan.
Periaatteessa valuu melkein kun kahvasta käätäis.

Jos se valuisi sammuksissakin niin en niin ihmettelisikään.
Jcb 4CN
Ex. Ford 655C
Ex. Zetor 7745 Special
Ex. Ford 7610 MkII
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

gebes kirjoitti:Se tässä eniten ihmetyttää että kun kone on sammuksissa niin ei valu.
Vain kun laittaa käymään niin alkaa pilkkiminen jos on esim. tuo isohko lana perässä.
Pilkkii siis niin että koko traktori hytkyy eikä mitään pikku nypytystä.
Ja siis koko ajan.
Periaatteessa valuu melkein kun kahvasta käätäis.

Jos se valuisi sammuksissakin niin en niin ihmettelisikään.
jos sielä vuotaa se nostosylinterin varoventtili? painava lanan takia päästää heikon varoventtiilin kautta öljyä pois ja nostolaite korjaa aina sitä... :roll:
DexMasZet
Viestit: 7386
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

bps kirjoitti: jos sielä vuotaa se nostosylinterin varoventtili? painava lanan takia päästää heikon varoventtiilin kautta öljyä pois ja nostolaite korjaa aina sitä... :roll:
Tämähän voisi selittää minun dextan nostolaitteen "pilkkimisen", tekee ehkä pari korjaus liikettä minuutissa, sinällään tuossa ei ole mitään jännää, mutta pilkkiminen alkoi kun korjasin hyde pumpun ja vaihdoin männän tiivisteen, sitä ennen ei huonoilla paineilla ja loppuun kirityillä varoilla ollut minkäänlaista pilkkimistä. Sammuksissa nostolaite pysyy ylhäällä noin 200kg kuorma päällä vaikka kuinka kauan...

Tämä voisi selittää myös 2040s jontikan nostolaitteen pilkkimisen, pilkkii melko paljon, kuumilla öljyillä jatkuvasti. Vaihdoin tuohon männän tiivisteen siinä uskossa että lopettaa pilkkimisen mutta ei vaikuttanut mitään.
Tui
Viestit: 831
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 7:34 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tui »

Nypyttäkö jos ei nosta ihan ääriylös konetta?

Harmaa mielikuva että olis jossain tullut vastaan ilmiö, jossa noston rajoitin olis auennut hiukka ennenaikojaan?
F 4000, Power Major, Dexta. "Life is a Piece of S h i t"
Mika72
Viestit: 443
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 7:28 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika72 »

Fordmies7610 kirjoitti:EI OLE OMINAISUUS!!! meillä ei ole ikinä "pilkkinyt", ei uutenakaan...
Eikä meillä :roll:
Ford 6610-4 MKII 1987 + Trima 340
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Custom_76, InHar, Leit, palaj, SPS1975, Tapsa612, zapoizh, zukka ja 98 vierailijaa