Veturit
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
www.vaunut.org
Sinne kuviin katselemaan ja kyselemään,suomen ehkä paras rautatie-aiheinen sivusto.Vaatii kyselyyn rekisteröitymisen,mutta kuvien kommentteja kun haulla lueskelee niin paljon tuostakin tietoa löytyy;
http://vaunut.org/lista?haku=kaksinajo
Sinne kuviin katselemaan ja kyselemään,suomen ehkä paras rautatie-aiheinen sivusto.Vaatii kyselyyn rekisteröitymisen,mutta kuvien kommentteja kun haulla lueskelee niin paljon tuostakin tietoa löytyy;
http://vaunut.org/lista?haku=kaksinajo
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 390
- Liittynyt: To Marras 02, 2006 10:22 pm
- Paikkakunta: inkoo
- Viesti:
vetureita voi olla max 3 kappaletta peräkkäin kytketään sähköisesti eikä ihme säätöjä tarvita tai ainankin pari vuotta sitten oli asia näin
mutta kun vetureissa on automaattivaihteet niin onko kukaan laskenut kuinka monta vaihdetta on kun ajokoneessa on noin 1000 heppaa ja jaksaa vetää yli 500tonnia
mutta kun vetureissa on automaattivaihteet niin onko kukaan laskenut kuinka monta vaihdetta on kun ajokoneessa on noin 1000 heppaa ja jaksaa vetää yli 500tonnia
Fordson Major 55
SUZUKI S 85
SUZUKI S 85
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
DV12 eli se yleisin tavarajunien dieselveturi:
Vaihteita Voithin valmistamssa vaihteistossa on itseasiassa vain kolme.
Ja kahdella ensimmäisellä vaihteella on omat momentinmuuntimet ja kolmas on nestekytkimellä varustettu.
Ykkösvaihde "kytketään" päälle pumppaamalla öljy muuntimeen, kakkosvaihde vastaavasti pumppaamalla öljy ko muuntimeen, jne.
Eli liikkeellelähdössä ja vaihtaessa seuraavalle vaihteelle "luistaa" muuntimesta, samalla muunnin lisää momenttia ja se 5000 tonnia lähtee kiltisti mukaan.
Vaihteisto hukkaa valtavasti energiaa liikkeellelähdössä, vaatii tehokkaat öljynjäähdyttimet ja rajoituksen kuinka kauan voi vetää isolla koneteholla letkaa liikkeelle.
Vaihteita Voithin valmistamssa vaihteistossa on itseasiassa vain kolme.
Ja kahdella ensimmäisellä vaihteella on omat momentinmuuntimet ja kolmas on nestekytkimellä varustettu.
Ykkösvaihde "kytketään" päälle pumppaamalla öljy muuntimeen, kakkosvaihde vastaavasti pumppaamalla öljy ko muuntimeen, jne.
Eli liikkeellelähdössä ja vaihtaessa seuraavalle vaihteelle "luistaa" muuntimesta, samalla muunnin lisää momenttia ja se 5000 tonnia lähtee kiltisti mukaan.
Vaihteisto hukkaa valtavasti energiaa liikkeellelähdössä, vaatii tehokkaat öljynjäähdyttimet ja rajoituksen kuinka kauan voi vetää isolla koneteholla letkaa liikkeelle.
- Refy
- Viestit: 3840
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:57 am
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Aikoinaan käytettiin parivedossa toisinaan myös höyry + diesel -yhdistelmää:
http://vaunut.org/kuvasivu/5135
Periaatteessa useamman veturin vedossa ei kai pitäisi olla ihmeempiä ongelmia, kun säädettävä parametri on vetoteho eikä nopeus: jokainen veturi vetää omalla tehollaan, ja lopputuloksena saadaan vetotehojen summa liikuttamaan yhdistelmää.
http://vaunut.org/kuvasivu/5135
Periaatteessa useamman veturin vedossa ei kai pitäisi olla ihmeempiä ongelmia, kun säädettävä parametri on vetoteho eikä nopeus: jokainen veturi vetää omalla tehollaan, ja lopputuloksena saadaan vetotehojen summa liikuttamaan yhdistelmää.
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:53 am
- Paikkakunta: läns suomes
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, Bing [Bot], Google [Bot], koltiainen, Sumi, zukka ja 43 vierailijaa