Golfin vakionopeussäädin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Golfisti
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Huhti 15, 2015 8:14 pm
Viesti:

Golfin vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja Golfisti »

Golf 1,9 TDI:n (V koppa) vakionopeussäädin sanoi työsopimuksen irti ja asentajan valistunut arvaus oli, että vika on vilkku/vakionopeusviiksessä. Uusi viiksi maksaa merkkiliikkeessä 140 € ja tarvikkeena 48 €. Onko palstalaisilla kokemuksia, pelittääkö tarvikeviiksi suunnitellulla tavalla ja onko sen asennuksessa mitään erikoista alkuperäiseen verrattuna?
kaivaja
Viestit: 990
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaivaja »

Onko vikakoodit luettu, kun "asentaja" arvailee vikaa... :roll: :roll: ..Toimiiko jarruvalot? Meillä vakkari lakkas toimimasta kun jarruvalokatkaisin oli sökö. Niitäkin on sitten kaksi. Autoni on kyllä Seat Altea mutta samojahan ne on periaatteessa...
JiiSPee
Viestit: 1924
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiSPee »

Joo ei mitään arvauksia pidä uskoa -ja vikakoodit luettava semmoisella lukijalla joka varmasti osaa VAG:ien omatkin koodit?
Jos vika viikseen kuitenkin jää niin kannattanee katsella ja hommatakin ebayn kautta.
Kardaani
Viestit: 2188
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Minäkin veikkaisin viaksi rikkoutunutta kytkintä jarrupolkimessa. Voi olla myös säätö siirtynyt hieman, jolloin kytkin "makaa päällä" koko ajan vaika jarrupoljin on ylhänä. Itsellä portterissa on niin tarkalla että parin millin liike polkimessa kytkee pois vakkarin.
pelarouskis
Viestit: 131
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 9:09 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelarouskis »

Kytkinpolkimessakin on vakkariin vaikuttava sähkökytkin.

Pena
Mikhauta
Viestit: 9
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 12:24 am
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikhauta »

Taitaa olla tunnettu vika Golfissa, tuosta korjausohjeet :
http://www.stuartdalby.co.uk/vwgolfmk5/ ... e_control/
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

nelos Golfin kanssa olen tehnyt hommia ja oletan että kumpikin aika samanlaisia.

Jarruvalo kytkimessä kaksi toimintoa. Toinen kytkee jarrutettaessa jarruvalon, Toinen sammuttaa vakionopeussäätimen ja ottaa moottorista tehot pois. Siis toinen kytkee ja toinen katkaisee. Vaikka autossa ei edes olisi vakionopeussäädintä toimii katkaisija samalla tavalla.

Eli tämän katkaisevan piirin tarkoitus on ottaa vakionopeussäädin pois päältä ja ottaa moottorista tehot pois jarrutettaessa. Jos tämä piiri jäi auki moottori kävi tyhjäkäyntiä, mitta kaasupoljin ei toiminut. Sillä oli myös taipumus hirttää auki. Vakionopeussäädin ei silloin toimi ei myöskään kaasupoljin. Aika ikävää jos risteyksessä tai ohituksessa tehot menee nollille. Kaksi katkaisijaa siihen vaihdettiin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 47 vierailijaa