Golfin vakionopeussäädin
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Huhti 15, 2015 8:14 pm
- Viesti:
Golfin vakionopeussäädin
Golf 1,9 TDI:n (V koppa) vakionopeussäädin sanoi työsopimuksen irti ja asentajan valistunut arvaus oli, että vika on vilkku/vakionopeusviiksessä. Uusi viiksi maksaa merkkiliikkeessä 140 € ja tarvikkeena 48 €. Onko palstalaisilla kokemuksia, pelittääkö tarvikeviiksi suunnitellulla tavalla ja onko sen asennuksessa mitään erikoista alkuperäiseen verrattuna?
-
- Viestit: 990
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1924
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 9:09 am
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: La Helmi 07, 2015 12:24 am
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Taitaa olla tunnettu vika Golfissa, tuosta korjausohjeet :
http://www.stuartdalby.co.uk/vwgolfmk5/ ... e_control/
http://www.stuartdalby.co.uk/vwgolfmk5/ ... e_control/
nelos Golfin kanssa olen tehnyt hommia ja oletan että kumpikin aika samanlaisia.
Jarruvalo kytkimessä kaksi toimintoa. Toinen kytkee jarrutettaessa jarruvalon, Toinen sammuttaa vakionopeussäätimen ja ottaa moottorista tehot pois. Siis toinen kytkee ja toinen katkaisee. Vaikka autossa ei edes olisi vakionopeussäädintä toimii katkaisija samalla tavalla.
Eli tämän katkaisevan piirin tarkoitus on ottaa vakionopeussäädin pois päältä ja ottaa moottorista tehot pois jarrutettaessa. Jos tämä piiri jäi auki moottori kävi tyhjäkäyntiä, mitta kaasupoljin ei toiminut. Sillä oli myös taipumus hirttää auki. Vakionopeussäädin ei silloin toimi ei myöskään kaasupoljin. Aika ikävää jos risteyksessä tai ohituksessa tehot menee nollille. Kaksi katkaisijaa siihen vaihdettiin.
Jarruvalo kytkimessä kaksi toimintoa. Toinen kytkee jarrutettaessa jarruvalon, Toinen sammuttaa vakionopeussäätimen ja ottaa moottorista tehot pois. Siis toinen kytkee ja toinen katkaisee. Vaikka autossa ei edes olisi vakionopeussäädintä toimii katkaisija samalla tavalla.
Eli tämän katkaisevan piirin tarkoitus on ottaa vakionopeussäädin pois päältä ja ottaa moottorista tehot pois jarrutettaessa. Jos tämä piiri jäi auki moottori kävi tyhjäkäyntiä, mitta kaasupoljin ei toiminut. Sillä oli myös taipumus hirttää auki. Vakionopeussäädin ei silloin toimi ei myöskään kaasupoljin. Aika ikävää jos risteyksessä tai ohituksessa tehot menee nollille. Kaksi katkaisijaa siihen vaihdettiin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 47 vierailijaa