Perälevyn shokkiventtiili

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Perälevyn shokkiventtiili

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Mistä löytys ja millanen shokkiventtiili kannattas laittaa teränpyöritykseen?

http://www.hydromarket.fi/hm/index.php? ... 6d&pid=452

vai

http://www.hydromarket.fi/hm/index.php? ... 6d&pid=439

vaiko joku muu?
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
DslCat
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
Paikkakunta: N:järvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DslCat »

Tuo..
Kuva
http://www.hydromarket.fi/hm/index.php? ... 6d&pid=440

.. on noista käypäsempi, koska harvoin yhdessä sylinterissä männän molemmat puolet ovat saman tilavuuksisia, joten tankkiin paluuta tarvitaan.

EDIT; Tuossa ylemmässä linkissäsi oli oikea kaavio, mutta teksti ja kuva kertoi; "ilman säiliöliitäntää".. korjasin linkin.
* Miksi tehdä helpolla tavalla kun vaikeammallakin onnistuu *
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Tuli vaan tuosta shokkiventtiilistä mieleeni yhden illan idea laittaa traktorin hydrauliikkaan paineakku tärskyjä vastaan ottamaan tieajossa, taikka kuormainta käyttäessä.

Olisiko hyvä idea? Omassa hydraulipaketissa oikea paikka saattaisi olla lohkon mittariliitäntä. Todennäköisesti se saattaisi haitata työntövarsitunnustelua ja sen takia siinä pitäisi olla sulkuventtiili :? :roll:
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

On hyvä idea. Katso vaan, että tarpeeksi öljyä mahtuu kulkemaan.
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

...ja laita vipuhana siihen akun ja lohkon väliin josta sen saa kytkettyä pois käytöstä kun ei tarvita.Tai sitten säädettävä yksisuuntainen kuristin jolla saa hiukan akun reagointinopeutta säädettyä.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Onkos kellään tästä sovelluksesta kokemuksia nostolaitteessa? Kuormaimissahan on softraivit (eli siis paineakut vain ja sulkuhana), mutta toimiiko nostolaitteessa?

Tämäkin taas niitä ikuisia ideoita, jotka saattavat toteutua jos saan jostain halvan paineakun.

Onkos sen koolla väliä ja voiko sellaisen sijoittaa turvallisesti ohjaamoon?

Tämä taas lähti siitä ideasta, että kuinka paljon sellainen säästäisi puskulevyä yhteistyössä tuon shokkiventtiilin kanssa?
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

Ohjaamo on väärä paikka. Paineakku pitää olla siellä, missä iskut tulevat. Eli mahdollisimman lähellä sylinteriä.

0,75 litraa, täyttöpaine 60 bar.
jompsa
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:59 am
Paikkakunta: Kouvolan ja Savitaipaleen välissä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jompsa »

Mulla on 6300 valluun laitettu jostain metsäkoneesta tähteeksi jäänyt vähän jalkapalloa pienempi paineakku. Esipainetta siinä on parikymmentä kiloa. T- kappaleella vaan toiseen nostosylinteriin kiinni. Sulkuventtiili on turha, en ole sitä moneen vuoteen kiinni vääntänyt. Tosi hyvä vehje, ei enää koneet hypi nostolaitteessa, ja jos nostolaitteessa on joku raskas työkalu kulkee vallukin tiellä kuin juna.
Hanski
Viestit: 353
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hanski »

Dexta ja 3600 kirjoitti:Ohjaamo on väärä paikka. Paineakku pitää olla siellä, missä iskut tulevat. Eli mahdollisimman lähellä sylinteriä.

0,75 litraa, täyttöpaine 60 bar.
Painesuhteeksi ainakin Polarteknikin äijät suosittelevat 6-8, eli pudottaisin täyttöpainetta reilut parikymmentä baria.
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Tilasin jo sen shokkiventtiilin jossa ei oo tankkiliitäntää, koska hydromarketissa kolmas äijä uskalsi sanoo, että se on toimiva muttei juuri niin hyvä.

Uusis Valtrois on jo vakiona, meillä on 6300 -01 jo vakiona.
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hsippe, Sumi, ZET ja 53 vierailijaa