Petroli Yamaha 20 hv muutos Petroolilta bensalle
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
Petroli Yamaha 20 hv muutos Petroolilta bensalle
Löytyi vanha ja erittäin vähän ajettu Petrooli Yamaha 20 Hv vuosimalli ehkä (-88 ). Nyt olisi kysymys voiko sen kaksikohoisen kaasuttajan vaihtaa normaali bensa kaasariin ja mitä muuta olisi tehtävä. sääli heittää ehjää konetta romuksi.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Su Loka 20, 2013 10:08 am
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
Toimii tietysti tuolla tavalla, mutta on turhan vika/ häiriö altis monine kohokammioineen ja kanavineen. Eiköhän yhdellä kohokammiolla olevan kaasarin ja bensa pumpun vaihdolla normaaliin bensapummppuun tulisi varmemmin toimiva moottori? Täytyy myös vaihtaa nuo kondensaattorit ne varmaan on " kuivuneet " vuosien saatossa ja ehkä myös käret. Kone oli muuten hyvässä säilytys rasvassa moottori ja perässä oli uudet kirkkas öljy.pellamo kirjoitti:Eihän siinä tarvi miään kummempia muutoksia kun ei anna sille muuta kuin bensapuolelle tavaraa.
Joskus -80 luvun alussa ajeltiin just sellaisella Ivalojoella pelkällä bensalla pitkiä siivuja .
-
- Viestit: 7525
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
No sitä minäkin olen mieltä , kun kone on tosiaan erittäin vähän ajettu edellisen poismenneen omistan jäljiltä. Kuopiossa oli muistaakseni joku nettifirma joka myy vanhoihin koneisiin osia ?MOP kirjoitti:Eikä -88 ole vanha. Uuden karhea. olisipa varaa noin uusiin vehkeisiin.
Mun vene on -87 ja moottori, jammu sekin, ties minkä ikäinen.
-
- Viestit: 523
- Liittynyt: To Marras 25, 2010 8:08 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
Tuo voi ollakin totta petrooli koneet eivät olleet puristussuhteeltaan kovia.Julle kirjoitti:Bensakaasari+bensamallin bensapumppu, niitä ne paljon noihin laittaa. Mulla pitäs bensakaasari ja pumppu olla varastossa jos tarviit. Olisko siinä kerosene-mallissa ollu paksumpi kansipahvikin, mutta pelaa se noinkin.
Asiasta pitää ottaa selvää onko eroa kansipahvissa vai kannen palotilassa onko se " tilavampi " kuin bensakoneen.
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Melkein väittäisin ettei tuo ole kyllä -88 vuoden kone, muistatko tai saatko koneen valmistenumeron selville, siitä näkee mikä se on ja saattaisi päästä kiinni eroavaisuuksiin.
Itsellä on -83 vuoden 30hv 2-sylinterinen Yamaha, ihan perus bensaversio ja se on käsittääkseni niitä viimeisiä mallisarjoja -70 luvun perintönä joita olisi saanut petrolinakin, -80 luvun puolivälissä tuli jo uudemman sukupolven koneet.
Itsellä on -83 vuoden 30hv 2-sylinterinen Yamaha, ihan perus bensaversio ja se on käsittääkseni niitä viimeisiä mallisarjoja -70 luvun perintönä joita olisi saanut petrolinakin, -80 luvun puolivälissä tuli jo uudemman sukupolven koneet.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7525
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 487
- Liittynyt: Su Elo 24, 2008 7:21 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 523
- Liittynyt: To Marras 25, 2010 8:08 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
On niitä kerosiinimalleja ainakin sillä -84-86 vuoden kopalla nähny monta. Uudempiin en ole törmänny. Ne kerosiinikoneethan oli kasattu vanhemman mallisista osista, vanhanmallinen perä sokkapotkurilla ja kärkisytytys. Normaaliin bensakoneeseen tuli tuo uudemman mallinen potkurin navan läpi pakokaasut puhaltava perä ja kärjetön sytkä silloin 79, samalla kun 28hv malli loppu ja tilalle tuli 30 heppanen. 30 heppasia en muista nähneeni kerosiiniversiona, 40 heppasia kyllä. Johtunee siitä että ei ole ollu "vanhoja" 30hv osia mistä tehä. Sittenhän jo -84 tulikin 30heppasesta se 3-sylinterinen malli, mutta eihän se perus 2-pyttynen mihinkään loppunut, samaa päristintä sai edullisempana mallina ilman tuorevoitelua vielä pitkälle 2000-luvulla.
Vuosimalli selviää tyyppikilven alakulmaan stanssatusta kirjaimesta, 84=N 85=K 86=J 87=H 88=G
Juu on tullu ropattua jammuja enemmän ku raktoreita
Vuosimalli selviää tyyppikilven alakulmaan stanssatusta kirjaimesta, 84=N 85=K 86=J 87=H 88=G
Juu on tullu ropattua jammuja enemmän ku raktoreita
-MF 175 MULTIPOWER-
-FORD 4550 LUSIKKAHAARUKKA-
-FORD 4550 LUSIKKAHAARUKKA-
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 4:53 pm
- Viesti:
Vuosimallikoodi kirjain joka on stanssattu tyyppikilven oikeaan alareunaan : http://www.palviranta.fi/attachment/304 ... --2012.pdf
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
Minäpä käyn huomenna tiirailemassa sitä kilven oikean alareunan kirjainta.eiem kirjoitti:Vuosimallikoodi kirjain joka on stanssattu tyyppikilven oikeaan alareunaan : http://www.palviranta.fi/attachment/304 ... --2012.pdf
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
Hei ! Nyt on tiedossa se kirjain on: R = 1981 on koneen vuosimalli tuon taulukon mukaan joka on tuossa linkissä. No nyt päästään asiassa eteen
päin. Julle kirjoitaa koneessa on sokkapotkuri ja käret, niin on.
Ne käret on syytä vaihtaa samalla kun vaihtaa konkat. Huomasin myös, että sytytyksen säädön lukitusmutteri oli löysässä ja osoitin oli toisessa laidassa asteikolla. Mikähän on oikea asento ?
päin. Julle kirjoitaa koneessa on sokkapotkuri ja käret, niin on.
Ne käret on syytä vaihtaa samalla kun vaihtaa konkat. Huomasin myös, että sytytyksen säädön lukitusmutteri oli löysässä ja osoitin oli toisessa laidassa asteikolla. Mikähän on oikea asento ?
Viimeksi muokannut yamaha pappa, Ke Helmi 11, 2015 10:30 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 7:59 pm
- Viesti:
Epäilempä, että kone on joutunut varastoon tuon sytytyksen säädön liikuttuaNH kirjoitti:Pelkkää bensaa ja menoksi.
Vanhoja perämoottoreita ei kannata purkaa "varmuuden vuoksi", mikäli kaikki toimii, joutuu muuten aika äkkiä askartelemaan kiinnihapettuneiden ja avatessa katkenneiden pulttien kanssa.
ja kone ei ole toiminut ja omistaja ei ole ikänsä vuoksi pystynyt vikaa korjaamaan.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 37 vierailijaa