Ford 3000 lämmöt

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

F3000 Super Dexta
Viestit: 5
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 3:18 pm
Viesti:

Ford 3000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja F3000 Super Dexta » Ke Helmi 04, 2015 5:52 pm

Lämpöjen kanssa olen tässä paininut ja ihmetellyt jo pidemmän aikaa. Mittarin mukaan lämmöt nousee punaiselle ja keikkuu siinä rajalla. Kone ei kuitenkaan keitä linkohommissakaan ennen kun ihan tappiinsa vedättää paksussa hangessa. Vesipumppu on uusi, termari on ensin keitelty, sitten vaihdettu. Alavesiletku ei lämpene koskaan ja syyläristä nesteet saa pihalle alavesiletkusta ihan holahtamalla, eli ei kai sekään ole tukossa. Kylessä on letkulämmitin, joka ottaa nesteen alhaalta lohkon kyljestä ja eväät menee ylhältä takaisin. Kokeilin tukkia tämänkin jos kiertoa häiritsee, mutta eipä ollut vaikutusta. Nesteet on uudet, öljyt myös ja ne on pysyneet ihan terveen värisenä... Alkaa iteat loppumaan! Oisko kanssaeläjillä kokemusta?

Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 » Ke Helmi 04, 2015 6:32 pm

Onkos anturi ja säätäjä kunnossa?
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)

F3000 Super Dexta
Viestit: 5
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 3:18 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja F3000 Super Dexta » Ke Helmi 04, 2015 6:51 pm

Voep siinä vähän vikkaaki olla, mut se ei selitä nesteen kiertämättömyyttä syylärissä ellei lämmöt oikeasti nouse koskaan niin ylös... Lämmöt kuitenkin nousee rauhallisesti, eikä mittari ainakaan oikosessa ole. Laturi on vaihdettu nykyaikaiseksi, jossa on itsessään säädin. Pitänee vilkaista myös meneekö virta mittarille nyt kahden säätimen kautta. Se voi kyllä vaikuttaa myös... Mitenkäs noissa nestepinta syylärissä? Pitääkö olla aina ylävesiletku myös täysin täynnä ja voiko jonnekkin jäädä ilmaa?

Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 » Ke Helmi 04, 2015 7:51 pm

Siellä mittaristossa on semmonen pieni tasaaja joka ei liity mitenkään siihen lataukseen.. :wink:
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)

F3000 Super Dexta
Viestit: 5
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 3:18 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja F3000 Super Dexta » Ke Helmi 04, 2015 9:00 pm

Ookkei! Pittääpä se tarkastaa... Mutta se ei kyllä vielä ratkase syylärin alaletkun kylmyyttä.. Kiitos!

intikka475
Viestit: 202
Liittynyt: La Tammi 16, 2010 9:13 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja intikka475 » Ke Helmi 04, 2015 9:08 pm

Laitoithan termarin oikeinpäin paikalleen ?

MaxSound
Viestit: 310
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 9:03 pm
Paikkakunta: Kajaanin kupeessa...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MaxSound » Ke Helmi 04, 2015 9:09 pm

Onhan termostaatti oikeinpäin? Ainakin tarvikemalli taisi mahtua väärinpäin sinne koppaan :D EDIT: Hidas :oops:

Voi olla toki mittarivikaakin, minulla tuo Kolmetonninen ei lämpiä keulaa tukkimatta oikeastaan ikinä yli puolen välin vaikka kuinka linkoaa. Menee jokunen tovi että vesiletkutkin lämpeää. Normaalisti lämmöt on 1/4 vaikka on jokunen vuosi sitten vaihdettu orggistermari. Kopissa kuitenkin tarkenee niin saa olla :D

Katso vaikka infrapunalämpömittarilla siitä anturin ympäriltä paljonko koneessa on oikeasti lämmintä :wink: Maksaa muutaman kympin noissa halpatavarakaupoissa, ja on kätevä moneen muuhunkin hommaan.

Countyssä oli mittari jatkuvasti punaisella, se tasain on rikki. Kanteen kävi suoraan vakioanturin tilalle Autogaugen tarvikelämpömittarin anturi, joten laitoin semmoisen.

Kuva
Viimeksi muokannut MaxSound, Ke Helmi 04, 2015 9:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford County 754 1971
Ford 3000 1973
Fordson Power Major 1959
Fordson F 1927

2xford4000
Viestit: 6038
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 » Ke Helmi 04, 2015 9:12 pm

juu löpö ja lämpö mittari jos näyttää täyttä melkein koko ajan on mittarin jännitteen säätimes vikaa.. just omast korjasin tuon.. löytyy muutama sivu eteenpäin.. mut jos vedätykses keittää oikeesti? niin jäähdytin tukos.. ulkoisesti ja varsinkin sisäisesti.. kertyy ns kattila kiveä sinne pilleihin.. nesteet holahtaa kyl ulos mut vaatii pesua järjestelmä.. kidesoodaa tms.. mut kerta alavesiletku kylmä..jos kansipahvi päästää pikkasen painetta syyläriin ja nesteet ei kierrä.. tekis kyl pienemmilläkin kiekoil sen.. nestepinta näis pysyy juuri ja juuri kennon päällä.. eli ei pysy ylävesiletkun tasal.. riittää et kenno peittyy.. voi olla et jos yrität liian täytenä pitää ni kunnon rasitukses puhaltaa ylivuodost ylimääräset ulos ja höyryäähän se ulos tullessaan.. ja oliskin mittari vika.. vielä jos syylärin vuotoputki on poikki korkin juuresta ni höyry leviää.. tässä nyt muutama miete..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
chevy van vm 91
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], dexta_59, Majestic-12 [Bot], masankp ja 30 vierailijaa