Leyland 344
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Tammi 20, 2015 8:14 pm
- Viesti:
Leyland 344
Vaihtokaupassa tuli Leyland 344 traktori. Harmi vaan että traktori on seissyt viimeiset 20 vuotta käyttämättömänä Pohjolan tallissa ja vesi on tehnyt tehtävänsä. Syksyllä laskin n.30 litraa vettä pois moottorista..
Osiahan kyseiseen moottoriin rahalla toki saa mutta kun nurkissa olisi ehjä Valmetin 411B moottori joutilaana. Kysymys kuuluukin että onko kellään vastaavasta projektista kokemusta?
Miten pääakselin/kytkimen sovitus?
Moottorin vauhtipyöräkotelon/Leylandin vaihteiston sauman sovitus?
Moottorin kiinnitys eturunkoon..?
Osiahan kyseiseen moottoriin rahalla toki saa mutta kun nurkissa olisi ehjä Valmetin 411B moottori joutilaana. Kysymys kuuluukin että onko kellään vastaavasta projektista kokemusta?
Miten pääakselin/kytkimen sovitus?
Moottorin vauhtipyöräkotelon/Leylandin vaihteiston sauman sovitus?
Moottorin kiinnitys eturunkoon..?
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Eieieieieiei
Brittiläistä laatua ei saa sotkea kotimaiseen jätemetalliin
Brittiläistä laatua ei saa sotkea kotimaiseen jätemetalliin
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 1210
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
- Paikkakunta: Myrskylä
- Viesti:
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Toi nyt oli typerin ehdotus minkä olen hetkeen aikaan kuullut. Jossei lohko oo halki niin täys koneremppa maksaa osista 1300e ja koneistukset 500e.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Valmetin motista saa 300-500 € helposti
Leylandin ruosteisesta lohkosta saa äkkiä 300-400 € täydellisenä.
Saat purkamolta täydellisen leukun motin toimivan n. tonnilla.
väliraha jää 400-100 € kun etsit käyntikuntoisen koneen. Minusta pääset helpoimmalla jos aikaa hitusenkaan on, myymällä nuo motit harrastajille ja ostamalla käytetyn toimivan originellin siihen tilalle.
Leylandin ruosteisesta lohkosta saa äkkiä 300-400 € täydellisenä.
Saat purkamolta täydellisen leukun motin toimivan n. tonnilla.
väliraha jää 400-100 € kun etsit käyntikuntoisen koneen. Minusta pääset helpoimmalla jos aikaa hitusenkaan on, myymällä nuo motit harrastajille ja ostamalla käytetyn toimivan originellin siihen tilalle.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei ihan tuohon mene, katoppas 30 litraaa vettä tekee jo sen, että siellä on nokka-akseli paskana, seuraajat paskana, jakopää varmasti kaipaa uutta osaa kipeästi ym. Ei selviä perussetillä. Oletettavasti lohkon puolelta on syöpynyt myös painelaakerien pesät, kampiakseli romu, samoin tasapainokoneisto ihan paskana, eivätkä ole kunnostuskelpoisia.Osmo_ kirjoitti:Toi nyt oli typerin ehdotus minkä olen hetkeen aikaan kuullut. Jossei lohko oo halki niin täys koneremppa maksaa osista 1300e ja koneistukset 500e.
Mulla oisi tarvetta tommoselle varaosalohkolle, hukkaan sitä ei kannata vielä heittää kuitenkaan.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
- rattori
- Viestit: 11071
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vuosikymmen oli 80 taitteessa.rattori kirjoitti:Eikös se BMC ja Valametti yritellyt aikoinaan kuuskyt luvulla jotain yhdistymistä?
Nythän sen vois toteuttaa osin..
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Tammi 20, 2015 8:14 pm
- Viesti:
Niinpä niin...
Onhan sekin jotain että ajatus herättää tunteita ja keskustelua
Paras vaihtoehto tietysti olisi että leukku saisi pitää alkuperäisen voimanlähteensä.
Mutta käykös tuon 3,4-litraisen tilalle suoraan mikä tahansa leylandin tai nuffieldin 4-sylinterinen mylly?
Esim. 270, 272, 262 jne. on varustettu 3,8-litraisella moottorilla.
Onhan sekin jotain että ajatus herättää tunteita ja keskustelua
Paras vaihtoehto tietysti olisi että leukku saisi pitää alkuperäisen voimanlähteensä.
Mutta käykös tuon 3,4-litraisen tilalle suoraan mikä tahansa leylandin tai nuffieldin 4-sylinterinen mylly?
Esim. 270, 272, 262 jne. on varustettu 3,8-litraisella moottorilla.
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Vaihteiston saumasta ei tarvi välittää, siihen ei mitään kiinni saa.
Sovita leukun kytkin vallun vauhtipyörään.
Linjaa se kone ja yritä saada kytkinasetelma samalle etäisyydelle kuin alkuperäinen.
Tee eteen ja taakse kannakkeet koneelle.
Kytkinakselin tekee sorvari jos tarvetta on.
Loppuhan on apulaitteiden sovittelua.
Jos joku tämmösen on tehnytkin niin mitat ja tavat siunaantuu tehdessä, tuskin
niistä mitään mittoja on olemassa
Sovita leukun kytkin vallun vauhtipyörään.
Linjaa se kone ja yritä saada kytkinasetelma samalle etäisyydelle kuin alkuperäinen.
Tee eteen ja taakse kannakkeet koneelle.
Kytkinakselin tekee sorvari jos tarvetta on.
Loppuhan on apulaitteiden sovittelua.
Jos joku tämmösen on tehnytkin niin mitat ja tavat siunaantuu tehdessä, tuskin
niistä mitään mittoja on olemassa
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kyllä käy BMC tai BLMC:n traktorin moottori kiinnityksiltään. Se litratilavuusero on tehty putkituksella. Niitä näkyy sillointällöin mm. nettivaraosassa ym.1972 kirjoitti:Niinpä niin...
Onhan sekin jotain että ajatus herättää tunteita ja keskustelua
Paras vaihtoehto tietysti olisi että leukku saisi pitää alkuperäisen voimanlähteensä.
Mutta käykös tuon 3,4-litraisen tilalle suoraan mikä tahansa leylandin tai nuffieldin 4-sylinterinen mylly?
Esim. 270, 272, 262 jne. on varustettu 3,8-litraisella moottorilla.
Onko kone kaksoiskytkimellinen vai yksöiskytkinkone? Alkuperäisessä kombinaatiossa ei tarvitse välittää, mutta kun jotenkin tuntuu, että koneenvaihtokiima on nykyään niin kova palstoilla alkuperäisyyden kustannuksella, että tietää varautua seuraavissa neuvoissa. Kun niiden kanssa on varmasti eri tarkkuus mitoituksessa. Yksöiskytkinkoneessa esim. kytkinakselin pidennys ei ole temppu eikä mikään, mutta 2k koneessa vaaditaan jo eri mietintää.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 4036
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
- Paikkakunta: Wetenpää
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Mutta loppupeleissä halvemmaksi, mahdollisesti sovitukseltaan pidempi-ikäiseksi, ja vähemmän työlääksi tullee vaihtaa toimiva orkkistyyppinen, bolt-on pata, kun DIY - sekametelisopan tekeminen
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Hardo, Heikki75, Mika_N ja 41 vierailijaa