Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
meijerikkö kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 9:18 pm
Nyky hallituksen ohjeistuksella p-öljyn hinta nostetaan samaan dieselin kanssa, tai vähän yli.
Sen jälkeen p-öljy poistetaan tuotevalikoimasta vähäisen kysynnän ja asiakaspalautteen johdosta.
Kerropa tuo ohjeistus, sen pitäisi löytyä budjetin liitetiedoista.
Muutenkaan historiallisten hintatasojen kehitys ei anna aihetta epäillä, että dieselin ja polttoöljyn hinta asettuisi samaksi; dieselinkin vero on aina karannut edellä ylöspäin polttoöljyn veronkorotusten yhteydessä. Nyt hallitusohjelmassa on jopa 6-7 c litrakorotus dieseliin olemassa.
Se, että veroa yleensäkin kannetaan tavaroista ja palveluista ja tuloista, sattuu aina johonkin. Ja sitten jos ei kanneta yhtä paljon kuin jostakin muusta hyödykkeestä, se katsotaan verotueksi, kieroilemalla ajatellen. Polttoöljyllä lämmittäjää tuetaan edelleenkin matalammalla verokannalla kuin saman öljyn liikenteessä käyttäjää. Sillekin pitäisi olla perustelut, että miksi.
429 kirjoitti: ↑Pe Helmi 28, 2020 2:17 pm
Miten kauan nykykesälaatuinen löpö säilyy tankissa käyttökelpoisena? Säilyykö 10v ?
Kyllä voima on vähentynyt jo kymmenen vuoden jälkeen ja lisäksi on voinut tulla sienikasvustoa ja muuta sakkaa sekaan, koska näissä nykyisissä löpöissä on bioöljyjä seassa.
Traktorissa poltin parikymmentä vuotta vanhaa, ns. vanhanajan dieseliä toimi muuten hyvin, mutta haisi savu sekä itse aine kamalalle.
Just sanoivat näköradiossa etteivät venakot ja rättipäät päässeen sopuun pumppaamisen vähentämisestä.
Joten halpenee vieläkin kun kulutus laskee mutta tuotanto ei.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
Sanovat että polttoöljyä syntyy lentopetroolin valmistuksen sivutuotteena niin paljon, että menee hukkaan, jos ei käytetä. No nyt ei lentopetroolia kulu, kun yhtiöt kaatuu tai ainakin pilotit lomautetaan. Niin polttoöljyn hinnanhan täytyy nousta. Tosin sotilaalliset toimijat varmaan sitten hamstraa kerosiinia.
Ehdotetut punaisen dieselin muutokset voivat maksaa viljelijöille 50 p / l
Rachel Martin -profiilikuva
Rachel Martin
4. maaliskuuta 2020, klo 12.49
1 Jaa
Ehdotetut punaisen dieselin muutokset voivat maksaa viljelijöille 50 p / l
Kansleriin seuraavaan talousarvioon odotettavissa olevan punaisen diesel-alennuksen jättämissuunnitelmat voisivat maksaa työskenteleville viljelijöille jopa 50 p / l.
Mukaan Financial Times, liittokansleri Rishi Sunak aikoo käyttää talousarviosta ”signaalin loppuun vuosikymmenen jäätyy polttoaineveron”.
Sanomalehti ilmoittaa, että 2,4 miljardin punnan dieseltuki maatalous- ja rakennusajoneuvoille on todennäköisesti yksi ensimmäisistä romutettavista toimenpiteistä. Suunnitelmien ymmärretään olevan osa hallituksen pyrkimyksiä rohkaista kuljettajia siirtymään sähköajoneuvoihin.
Punaisen dieselin vero on 11,1p / L verrattuna valkoisen dieselin 57,7p / L.
Kansallisen maanviljelijäliiton puheenjohtaja Minette Batters totesi: ”Punainen diesel on tärkein polttoaine suurimman osan maatalousajoneuvojen käyttämiseen ja se on ehdottoman välttämätöntä maatilayrityksille ja elintarviketuotannon ylläpitämiselle.
”Pienemmän punaisen dieselin polttoainevero tunnistaa tämän tosiasian ja tällaisen epävarmuuden ja kasvavien panoskustannusten vuoksi on ehdottoman välttämätöntä, että punaista dieselpolttoainetta koskeva poikkeus säilytetään.
Tätä velvollisuutta muuttaessa viljelijät kohtaavat melkein 50 p / l korotuksen, mikä tekee meistä heti kilpailukykyttömän monien maiden, kuten EU: n jäsenvaltioiden, Yhdysvaltojen ja Kanadan, kanssa, jotka kaikki tarjoavat maataloudelleensa alhaisemman polttoaineveroa punaiselle dieselöljylle.
”Tämän poistaminen brittiläisiltä maanviljelijöiltä jättäisi heidät välittömään kilpailuhaitoon heti, kun viljelijät jo joutuvat käsittelemään jatkuvaa epävarmuutta tulevista kauppasuhteistamme EU: n ja muun maailman kanssa.
"Vaikka maatalousajoneuvot ovat tehostuneet, viljelijöiden on mahdotonta siirtyä pois punaisen dieselin käytöstä, koska tällä hetkellä ei ole kaupallisesti kannattavia vaihtoehtoisia polttoaineita."
"Ei Ole Aikaa Lisätä Taakkaa Viljelijöille"
Vuokralaisviljelijäyhdistyksen toimitusjohtaja George Dunn ilmaisi huolensa siitä, että kustannuksia ei voitu siirtää toimitusketjun läpi ja että ne aiheuttaisivat lisäpaineita viljelijöille.
"Ison-Britannian maatalouden edessä on massiivinen muutos ja murros seuraavien vuosien aikana, kun sopeudumme uuteen kauppa-, politiikka- ja sääntely-ympäristöön", hän sanoi.
Tällä hetkellä ei ole aikaa lisätä alan kustannusrasitusta. Alkutuottajien on selviävä uskomattoman ohuella siivulla tuotannon vähittäiskaupan arvosta huolimatta siitä, että leijonan osuus ponnisteluista sen tuottamisessa on.
"Lisääntyneitä kustannuksia ei voida yksinkertaisesti siirtää toimitusketjuun, ja on hullua harkita dieselkustannusten korotusta harkitsematta, miten viljelijöiden tuotot voivat sopeutua."
"Tilanne Maatilahintojen Lainsäädännölle"
Farmers For Action perustettiin vuonna 2000 pidetyn polttolakon jälkeen, jolloin oletettiin, että samanlainen lakko voitaisiin järjestää huonoilla maatilojen hinnoilla kaikkialla Isossa-Britanniassa.
Pohjois-Irlannin koordinaattori William Taylor sanoi: "Westminsterin hallitukset tulevat ja menevät, mutta yksi asia pysyy samana - he eivät voi auttaa itseään houkuttelemaan polttoaineveroa."
Ryhmä ajaa parhaillaan lainsäädännön käyttöönottoa Pohjois-Irlannissa sen takaamiseksi, että viljelijöille maksetaan tuotannosta tuotteen tuotantokustannusten perusteella.
"... Punaista dieselverokorotusta on taisteltava kokonaan, koska muuten se tulee varmasti maanviljelijöiden taskuista", Taylor sanoi.
”Jos Pohjois-Irlanti menestyy maatilojen porttihintoja koskevalla lainsäädännöllä, sillä olisi aaltoileva vaikutus näiden saarten yli ja muuallakin, ja lisäksi se saisi Westminsterin pohtimaan uudelleen punaisen dieselin tai muiden maatiloihin liittyvien verojen korottamista.
"Jos maatilojen porttihintoja koskevaa lainsäädäntöä on olemassa, hallitus tietäisi automaattisesti, että verotuksen korotukset nostaisivat pikemminkin ruuan hintaa kaupoissa sen sijaan, että se tulisi viljelijöiden taskuista."
LIITTYVÄT TIEDOT
Viljely "ei ole tärkeä" taloudelle - Yhdistyneen kuningaskunnan hallituksen avustaja
Viljely "Ei Ole Tärkeä" Taloudelle - Yhdistyneen Kuningaskunnan Hallituksen Avustaja
FFA NFU TFA
429 kirjoitti: ↑Pe Helmi 28, 2020 2:17 pm
Miten kauan nykykesälaatuinen löpö säilyy tankissa käyttökelpoisena? Säilyykö 10v ?
Kyllä voima on vähentynyt jo kymmenen vuoden jälkeen ja lisäksi on voinut tulla sienikasvustoa ja muuta sakkaa sekaan, koska näissä nykyisissä löpöissä on bioöljyjä seassa.
Traktorissa poltin parikymmentä vuotta vanhaa, ns. vanhanajan dieseliä toimi muuten hyvin, mutta haisi savu sekä itse aine kamalalle.
nesteen polttoöljy ei sisällä FAMEa.
Samoin teboilin dieselin tuotetiedotteissa on mainittu, että liikennepolttonesteiden myynnissä ja jakelussa täytetään biovelvoitelaissa asetettu vaatimus. Yksittäisten tuotteiden osalta bio-osuutta ei kerrota. Polttoöljyn tiedotteessa ei tuota ole, joten sitä ei taideta lukea liikennepolttonesteeksi ja näin ollen ei saata sisältää biopolttoainetta.
Voisiko siis olettaa, että niissä ei ole levänkasvun vaaraa? Luulisi säilyvän koska polttoöljyä lepää varavoimaloiden ym säiliöissä vuosikausia.