Löytyykö kokemusta VOLVO FL10 kippivika?
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Joulu 28, 2014 11:45 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Löytyykö kokemusta VOLVO FL10 kippivika?
Eli kesken kippaamisen lava pysähtyi noin puoleen väliin ja ei noussut siitä enää,kun laski kipin alas,se tuli normaalisti alas.
Mutta ylöspäin kippivipua nostettaessa ei tapahdu enää mitään. Tähän asti tuo on toiminut ihan moitteetta,on ollu aktiivisesti käytössä.
Huomenna tarkoitus tarkemmin ruveta tarkasteleen.
Mistä mahtaisi johtua?
Mutta ylöspäin kippivipua nostettaessa ei tapahdu enää mitään. Tähän asti tuo on toiminut ihan moitteetta,on ollu aktiivisesti käytössä.
Huomenna tarkoitus tarkemmin ruveta tarkasteleen.
Mistä mahtaisi johtua?
-
- Viestit: 542
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2013 9:24 am
- Viesti:
-
- Viestit: 647
- Liittynyt: Ti Elo 19, 2014 11:20 am
- Paikkakunta: tenhola
- Viesti:
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe Tammi 25, 2008 6:39 pm
- Paikkakunta: Veteli
- Viesti:
FL 10 kippivika
Olisko pumpun käyttöhammaspyörässä vika
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Joulu 28, 2014 11:45 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3113
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
- Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
- Viesti:
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
En usko tuohon paineilmapuolen jäätymiseen tässä kohtaa koska olithan
jo saanut venttiilin nosto asentoon tuon ohjauksen voimin.
Paitsi tietysti jos kipin nostossa pidettiin tauko, meinaan että eihän se p-ilman
jäätyminen kai olis sitä karaa keskelle palauttanu vaan pikemminkin ehkä
jumittanu sit nostosta jatkuvan...
Ja sitte kuiteskin sait alas sen laskettua..mutta pakkanen sen melko varmaan kuitenkin sulle aiheutti tai joku öljyn vähyys yms.pikku-juttu.
jo saanut venttiilin nosto asentoon tuon ohjauksen voimin.
Paitsi tietysti jos kipin nostossa pidettiin tauko, meinaan että eihän se p-ilman
jäätyminen kai olis sitä karaa keskelle palauttanu vaan pikemminkin ehkä
jumittanu sit nostosta jatkuvan...
Ja sitte kuiteskin sait alas sen laskettua..mutta pakkanen sen melko varmaan kuitenkin sulle aiheutti tai joku öljyn vähyys yms.pikku-juttu.
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
En usko tuohon paineilmapuolen jäätymiseen tässä kohtaa koska olithan
jo saanut venttiilin nosto asentoon tuon ohjauksen voimin.
Paitsi tietysti jos kipin nostossa pidettiin tauko, meinaan että eihän se p-ilman
jäätyminen kai olis sitä karaa keskelle palauttanu vaan pikemminkin ehkä
jumittanu sit nostosta jatkuvan...
Ja sitte kuiteskin sait alas sen laskettua..mutta pakkanen sen melko varmaan kuitenkin sulle aiheutti tai joku öljyn vähyys yms.pikku-juttu.
jo saanut venttiilin nosto asentoon tuon ohjauksen voimin.
Paitsi tietysti jos kipin nostossa pidettiin tauko, meinaan että eihän se p-ilman
jäätyminen kai olis sitä karaa keskelle palauttanu vaan pikemminkin ehkä
jumittanu sit nostosta jatkuvan...
Ja sitte kuiteskin sait alas sen laskettua..mutta pakkanen sen melko varmaan kuitenkin sulle aiheutti tai joku öljyn vähyys yms.pikku-juttu.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su Joulu 28, 2014 12:57 am
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
mie vahvistan tuon p-ilman jäätymisen. meil o käynynnä monaste samoin.
johtuu usein siitä että kompressori, joka kuluttuaan alkaa päästämään öljyä verkostoon aiheuttaen mm. kumiosien turvotusta ja sitten pakasilla nuita tukoksia kun se "mäski" jäätyy.
Ensiapuna "tenttua" eli aerolia.Jos jäätymisongelmia esiintyy, kannattaa iroitella mutkille menevät ilmaputket ja päästää kosteus pois.
Samoin ilmasäiliöiden säännöllinen tyhjennys, niin yhden talven selviää. Myös kompressorin kunnolla on merkitystä paineilmalaitteiden toimivuuden kannalta.
johtuu usein siitä että kompressori, joka kuluttuaan alkaa päästämään öljyä verkostoon aiheuttaen mm. kumiosien turvotusta ja sitten pakasilla nuita tukoksia kun se "mäski" jäätyy.
Ensiapuna "tenttua" eli aerolia.Jos jäätymisongelmia esiintyy, kannattaa iroitella mutkille menevät ilmaputket ja päästää kosteus pois.
Samoin ilmasäiliöiden säännöllinen tyhjennys, niin yhden talven selviää. Myös kompressorin kunnolla on merkitystä paineilmalaitteiden toimivuuden kannalta.
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Tuntuu vaan hullulta että lähtis nostaan ja sitten p-ilman jäätyminen keskeyttäis noston... no tietysti kun sopivaan kohtaa tukos putkeen tulee eli ennen käsiventtiiliä jolloin ilmeisesti ohjaus p-ilma vuotaa ulos ja liike lakkaa, mutta jos tuosta kohtaa jäätyy niin mitenkäs lavan laskeminen onnistuu kun putki olis jäässä eikä laskupuolelle tulis painetta?
Kyllähän se outoja temppuja pystyy tuo luonto tietty tekeen mene ja tiedä.
Kyllähän se outoja temppuja pystyy tuo luonto tietty tekeen mene ja tiedä.
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Onko pelkkä kippi vai vaihtolavalaite/ muuta hydrauliikkaa?
Kannattaisi kokeilla muiden hydrauliikka toimintojen toimintaa, jos ne eivät toimi niin ei välttämättä pumppu pyöri, jos hydraulipumppu on vaihdelaatikossa niin ainakin f12 sieltä tuppasi menemään yksi lukkorengas muruiksi ja ei enää kytkenyt pumppua hampaille...
Muuten niinkuin muutkin neuvovat paineilmajärjestelmästä vikaa etsimään, siis jos ohjaus toimii paineilmalla, sen tunnistaa taas siitä että vaikkapa auto sammutettuna ja kippivipua liikuttelemalla pitäisi kuulua suhinoita.
Kannattaisi kokeilla muiden hydrauliikka toimintojen toimintaa, jos ne eivät toimi niin ei välttämättä pumppu pyöri, jos hydraulipumppu on vaihdelaatikossa niin ainakin f12 sieltä tuppasi menemään yksi lukkorengas muruiksi ja ei enää kytkenyt pumppua hampaille...
Muuten niinkuin muutkin neuvovat paineilmajärjestelmästä vikaa etsimään, siis jos ohjaus toimii paineilmalla, sen tunnistaa taas siitä että vaikkapa auto sammutettuna ja kippivipua liikuttelemalla pitäisi kuulua suhinoita.
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: Ti Tammi 19, 2010 4:42 pm
- Viesti:
mullakin oli aikonaan samanlainen ongelma.
siinä autossa oli vaijerivaihtolavalaite jonka merkkiä en kyllä tiedä, ulkomaan valmiste ilmeiseti.
kippisylinterin lähettyvillä oli ainakin siinä mallissa jumittava vipu jonka tehtävänä on estää kippisylinterille öljyn pääsy kun kippi sylinteri on nostettu ylä ääri asentoon.
ja jos yritti kipata vivun ollessa jumissa niin kuului kyllä hydrauliikan suhinaa.
auton alta siihen vipuun ainakin ylettyy vaikka lava on alhaalla.
sitä vivun akselia kannattaa herkistellä usein ja suihkutella crc:tä
siinä autossa oli vaijerivaihtolavalaite jonka merkkiä en kyllä tiedä, ulkomaan valmiste ilmeiseti.
kippisylinterin lähettyvillä oli ainakin siinä mallissa jumittava vipu jonka tehtävänä on estää kippisylinterille öljyn pääsy kun kippi sylinteri on nostettu ylä ääri asentoon.
ja jos yritti kipata vivun ollessa jumissa niin kuului kyllä hydrauliikan suhinaa.
auton alta siihen vipuun ainakin ylettyy vaikka lava on alhaalla.
sitä vivun akselia kannattaa herkistellä usein ja suihkutella crc:tä
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Joulu 28, 2014 11:45 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
klapikalle kirjoitti:
kippisylinterin lähettyvillä oli ainakin siinä mallissa jumittava vipu jonka tehtävänä on estää kippisylinterille öljyn pääsy kun kippi sylinteri on nostettu ylä ääri asentoon.
ja jos yritti kipata vivun ollessa jumissa niin kuului kyllä hydrauliikan suhinaa.
auton alta siihen vipuun ainakin ylettyy vaikka lava on alhaalla.
sitä vivun akselia kannattaa herkistellä usein ja suihkutella crc:tä
Tän vivun jumittumiseen ja p-järjestelmän jäätymiseen,sekä H-öljyn vähyyteen on monet viitannu ku olen moneeen paikkaan soitellu ja luuri on kuumana käynyt.
Kiitos kaikille... kirjottelen kun vika selviää.
-
- Viestit: 2022
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
- Paikkakunta: Aitoo
- Viesti:
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Joulu 28, 2014 11:45 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 647
- Liittynyt: Ti Elo 19, 2014 11:20 am
- Paikkakunta: tenhola
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Google [Bot], hevyvani, jokuvaan, Semrush [Bot], TunturiPappa ja 61 vierailijaa