Patu 2710
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma Marras 03, 2014 7:55 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2071
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
Tuolla joitain tietoja: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 1a076b63c6
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma Marras 03, 2014 7:55 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 989
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Kyllä noissa uudemmissa patuissa ainakin öljy on.Patu 202:sessa on ainakin siellä kärrynpuolelle kaksi upponeliökantasta proppua.Alemmasta öljyt ulos ja ylemmästä täyttö propun tasoon.Voipi olla melko harmaata jos ei ole vuosiin vaihdettu.Itse olen vaihtanut parinvuoden välein.oloppa97 kirjoitti:Mutta onko siellä kääntölaitteessa öljyä ja miten ne vaihdetaan jos on ?
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Omassa 525:ssä on siellä kääntöpesän takana alhaalla poistotulppa ja hieman ylempänä tarkistus/täyttöaukko. Siinä kääntöpesän yläosassa on kaksi nippaa, joilla voidellaan se iso liukulaakeri. Hammastangon ja alapainelaakerin voitelee öljy. Eli jos on rasvavoideltu, silloin pitää olla nipat myös hammastangon ja alalaakerin kohdalla.LasseE kirjoitti:Ei ainakaan Patu 515 ole käännössä mitään öljyjä..rasvanipat löytyy molemmilta puolin kääntöpesää, joista rasvataan käännön osat.oloppa97 kirjoitti:Mutta onko siellä kääntölaitteessa öljyä ja miten ne vaihdetaan jos on ?
Oon nähnyt yhden 1800 patun kääntölaitteen, jota ei ollut ilmeisesti koskaan rasvattu. Ylähela oli kulunut puhki ja tolpan kallistuminen oli tuhonnut hammastangon, sen rattaan ja myös alalaakerin. Alalaakeri oli kadonnut kokonaan murusiksi, jolloin myös pylväässä oleva laakerin tappiosa oli piloilla. Juuri "erittäin käytetyn" nosturin ostanut aloittelija teetätti koko systeemin remontin osaavalla pajalla, jonka kohtuullistista hinnoista huolimatta taisi nosturin hinta kaksinkertaistua
- kääntölaite on kallein osa koko härveliä, eli sen kuntoon kannattaa paneutua käytettyä ostaessa. Tuossa tapauksessa ostaja oli tietoinen "välyksestä", mutta ei kyllä tajunnut että muutakin piti tehdä kuin vaihtaa laakerit.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Olisiko niinkin yksinkertaista, että patussa hitsaamalla kasatut kääntöpesät on rasvavoidellut ja valupesät öljyllä?
Minulta ratkesi patun hitsattu pesä juuresta poikki kuukausi sitten... uusi 2800 € pelkkä pesä, ei kiitos... hitsattiin, kestää minkä kestää
Minulta ratkesi patun hitsattu pesä juuresta poikki kuukausi sitten... uusi 2800 € pelkkä pesä, ei kiitos... hitsattiin, kestää minkä kestää
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Itse asiassa omaan kuormaajaan teetin kääntöremontin..oli käännön alaosasta hävinnyt laakerit ja holkit kokonaan. Ylä- ja alaosaan tuli uudet pronssiholkit ja pystypuomin kulunut alaosaan tuli holkki, jolla saatii se sopimaan uuteen kääntöpesän alaosaan. Myös se seekerirengas, joka pitää puomin pystysuunnassa paikallaan, lähti ja tilalle tuli pultattava versio.TKH kirjoitti:Omassa 525:ssä on siellä kääntöpesän takana alhaalla poistotulppa ja hieman ylempänä tarkistus/täyttöaukko. Siinä kääntöpesän yläosassa on kaksi nippaa, joilla voidellaan se iso liukulaakeri. Hammastangon ja alapainelaakerin voitelee öljy. Eli jos on rasvavoideltu, silloin pitää olla nipat myös hammastangon ja alalaakerin kohdalla.LasseE kirjoitti:Ei ainakaan Patu 515 ole käännössä mitään öljyjä..rasvanipat löytyy molemmilta puolin kääntöpesää, joista rasvataan käännön osat.oloppa97 kirjoitti:Mutta onko siellä kääntölaitteessa öljyä ja miten ne vaihdetaan jos on ?
Oon nähnyt yhden 1800 patun kääntölaitteen, jota ei ollut ilmeisesti koskaan rasvattu. Ylähela oli kulunut puhki ja tolpan kallistuminen oli tuhonnut hammastangon, sen rattaan ja myös alalaakerin. Alalaakeri oli kadonnut kokonaan murusiksi, jolloin myös pylväässä oleva laakerin tappiosa oli piloilla. Juuri "erittäin käytetyn" nosturin ostanut aloittelija teetätti koko systeemin remontin osaavalla pajalla, jonka kohtuullistista hinnoista huolimatta taisi nosturin hinta kaksinkertaistua
- kääntölaite on kallein osa koko härveliä, eli sen kuntoon kannattaa paneutua käytettyä ostaessa. Tuossa tapauksessa ostaja oli tietoinen "välyksestä", mutta ei kyllä tajunnut että muutakin piti tehdä kuin vaihtaa laakerit.
Tuosta käännön öljystä vielä sen verran, että omassa kuormaajassa vuoti käännön hammastangon tiivisteet, jolloin sitä öljyä oli reilusti kääntöpesän pohjalla ja se vuoti kuormaajan ja tukijalkojen välistä ulos. Nippoja omasta löytyy kääntöpesän ylä-ja alaosasta sekä keskeltä jolla voidellaan poikittain liikkuva hammastanko.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma Marras 03, 2014 7:55 pm
- Viesti:
Nyt olisi patussa kiinni uusi finnrotorin on off pöytä ja toimii ihan hyvin, mutta kuuluuko nostosylinteri olla kaksi toiminen eli nostaa traktoria ylöspäin mutta ylöspäin nostettaessakin on voimaa niin kuin pitää??
Sitten toinen asia että mihin foorumilaiset on kytkenyt venttiilipöydästä tulevat johdot? Tällä hetkellä kiinni tupakansytyttimen pistokkeessa ja toimii vain valot päällä. Traktori valmet 6400 96vm.
Sitten toinen asia että mihin foorumilaiset on kytkenyt venttiilipöydästä tulevat johdot? Tällä hetkellä kiinni tupakansytyttimen pistokkeessa ja toimii vain valot päällä. Traktori valmet 6400 96vm.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma Marras 03, 2014 7:55 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], rölli ja 36 vierailijaa