raktorin kärryn korjaamista
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
tunnin purkamisen jälkeen oli tilanne tämä:
ja toisen tunnin päästä:
joskus on kipattu jotain painavaa
runko paljastu kopioksi toissa kesänä rempatuksi Nummi kärryksi. ainakin aivan samanlainen kippirunko ja sylinteri. alarunko on kyllä rajumpi ja etupää on tehty uudestaan ilmeisesti SA käyttöön. vetolenkkikin on kokoluokkaa yli 10cm.
ja toisen tunnin päästä:
joskus on kipattu jotain painavaa
runko paljastu kopioksi toissa kesänä rempatuksi Nummi kärryksi. ainakin aivan samanlainen kippirunko ja sylinteri. alarunko on kyllä rajumpi ja etupää on tehty uudestaan ilmeisesti SA käyttöön. vetolenkkikin on kokoluokkaa yli 10cm.
-
- Viestit: 28022
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Ihan kelpo kärryhän tuo on, on niitä huonompiakin aihioita ollut.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Broadspeed
- Viestit: 2508
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
Onko tuon kärrinlavan runko puuta?
Kipin kiinnikkeet saa helposti mutkalle, kun pysäyttää nopeasti kuormapäällä alas laskeutuvan lavan kipillä.
Mitä kaikkea meinaat uusia tuohon kärriin? Jääkö purettavasta kärristä käyttöön muuta kuin runko ja akseli?
Tuollaisen kärrin remontti muuttuu herkästi jälleenrakentamiseksi.
Kipin kiinnikkeet saa helposti mutkalle, kun pysäyttää nopeasti kuormapäällä alas laskeutuvan lavan kipillä.
Mitä kaikkea meinaat uusia tuohon kärriin? Jääkö purettavasta kärristä käyttöön muuta kuin runko ja akseli?
Tuollaisen kärrin remontti muuttuu herkästi jälleenrakentamiseksi.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2012 2:46 pm
- Viesti:
-60 luvun Ryskyn alustahan se siinä. Mulla on ollu sama mutta 7 tonnin alusta työn alla.Ostin jotkut poistoerä-liimapalkit runkopuiksi mutta v..uiks meni. Oli niin pehmeetä palkkia että ne 14millin pulttien isot prikat uppos että rutis sentin sinne puun sisään Nyt on sahattuna koivusta uudet palkit ja pitäs päästä jatkaan rojektia.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
onko tosiaan rysky?590 kirjoitti:-60 luvun Ryskyn alustahan se siinä. Mulla on ollu sama mutta 7 tonnin alusta työn alla.Ostin jotkut poistoerä-liimapalkit runkopuiksi mutta v..uiks meni. Oli niin pehmeetä palkkia että ne 14millin pulttien isot prikat uppos että rutis sentin sinne puun sisään Nyt on sahattuna koivusta uudet palkit ja pitäs päästä jatkaan rojektia.
Nummi kärryssä on ainakin tismalleen samanlainen ylärunko ja sylinteri.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
viikonloppuna kärry on taas edennyt.
pohja lankut ruuvattiin kiinni
sen jälkeen pohja pelti hitsasin kiinni
sitten pääsi laitoja tekemään.
sitten oon pähkäilly että pitäisko etulaita olla yhden lankun korkeempi??
pohja lankut ruuvattiin kiinni
sen jälkeen pohja pelti hitsasin kiinni
sitten pääsi laitoja tekemään.
sitten oon pähkäilly että pitäisko etulaita olla yhden lankun korkeempi??
Viimeksi muokannut oltzi, Su Loka 26, 2014 10:40 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 6:31 pm
- Viesti:
Mistä löysit tuota laitalankkua?
Näyttää puulaitaisen Tuhtin lankulta. Muutama vuosi sitten etsin paria lankkua vanhan kärryn laitojen korjaamiseksi ja ainoa paikka missä oli Tuhtin mitoilla tuota lankkua, niin Mäntsälän sahalla. Sielläkin oli vain muutama kiero kappale, joista kyllä valkkaamalla sai juuri sen verran, että sai rikkoontuneet lankut vaihdettua.
Eivät osanneet silloin sanoa, että tehdäänkö sitä lisää ja jos niin milloin.
Näyttää puulaitaisen Tuhtin lankulta. Muutama vuosi sitten etsin paria lankkua vanhan kärryn laitojen korjaamiseksi ja ainoa paikka missä oli Tuhtin mitoilla tuota lankkua, niin Mäntsälän sahalla. Sielläkin oli vain muutama kiero kappale, joista kyllä valkkaamalla sai juuri sen verran, että sai rikkoontuneet lankut vaihdettua.
Eivät osanneet silloin sanoa, että tehdäänkö sitä lisää ja jos niin milloin.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
kyllä tuo pitäis olla ihka oikee lavansyrjälautaa. voin mitata jos tarvii?Valumöntti kirjoitti:Mistä löysit tuota laitalankkua?
Näyttää puulaitaisen Tuhtin lankulta. Muutama vuosi sitten etsin paria lankkua vanhan kärryn laitojen korjaamiseksi ja ainoa paikka missä oli Tuhtin mitoilla tuota lankkua, niin Mäntsälän sahalla. Sielläkin oli vain muutama kiero kappale, joista kyllä valkkaamalla sai juuri sen verran, että sai rikkoontuneet lankut vaihdettua.
Eivät osanneet silloin sanoa, että tehdäänkö sitä lisää ja jos niin milloin.
meillä on sitä hylly tavarana
Enäjärven saha ky Karjalohjalla.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: La Elo 28, 2010 8:25 pm
- Viesti:
en oikeestaan. kun laita laitetaan kiinni niin päädyt painuu lattaa vasten joka on hitsattu tolppiin. ja isot lavalukot tulee niin eiköhän kestä?se.pienitalli kirjoitti:Laitatko noiden lankkujen reunaan metallivahvikkeet?
Ne ovat hyvät ja vahvistavat laitoja, jos kärriin lastataan kuormaajan kanssa paljon tavaraa.
Millä meinasit käsitellä/maalata nuo laidat?
puut käsitellään sellasella pohjuste aineella? ja sitten ihan vaan talomaali päälle. väri on varmaan joku vanha sininen. kun isukille tehdään kärryt ja sillä on dexta.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hardo, JURO, Paalari ja 65 vierailijaa