ford 3000

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

sorvari
Viestit: 140
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 5:57 pm
Viesti:

ford 3000

Viesti Kirjoittaja sorvari »

Viikonvaihteessa kävin foortilla puita ,peruutin peräedellä jyrkkään rinteeseen jossa hörppäsi imaa ja sammui.Kävin lisää polttoainetta ilmasin avaamalla suutin putket ylhäältä, sain usemman kerran tartattua käyntiin. Toin kuorman mökille ajoa noin kymmenen minuttia, kuormaa purkaessa koneen käydessä tyhjäkäyntiä silloin tällöin pakoputkesta kuului poksahdus kierrokset tipahti ja jatkoi käyntiä normaalisti. Voisiko olla ilmaa vai joku roska jossakin.
jouto
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

Miun Dave teki tuota samaa koska tankissa ollut skeida lähti liikkeelle mettäröykyissä. Siinä sen huomasi siitä, että käsipumppukaan ei nostanu, oli täysin kova, kunnes aukaisi imuputken.

Sullahan tuossa kolmitonassa ei ole siirtopumppua, ellei ole sitten jälestäkäsin pantu. Vielä nopsemmin tukkivat ne smäikät imupillin.

t. Kauko Ollila
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

onko rivi vai jakajapumppu? jos rivi niin on siirtopumppu ja jos jakaja niin tulee omal paineel.. tankin putsaus ja hanan myös.. eli hana irti ja sakat tankin pohjalta pois. uus suodatin ja taas menee pitkään..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
sorvari
Viestit: 140
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 5:57 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sorvari »

Jakajapumppu on kyllä siinä on muutakin häikkää koska kun lämpenee niin tyhjäkäynti muuttuu vähän puksuttavaksi, käynnistettäessä kylmänä kä nätisti.
jouto
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

Miten savutus? Minkälaista haikua? Ottaako se lämmettyään kierroksia niin kuin kunnon traktorin pitää? Entä vedot?

Tussutus-tyyppinen puksuttaminen viittaisi vuotavaan pakoventtiiliin.

Eikä ihan pois suljettua ole sekään, että tankista noruva kakki aiheuttaa myös tuon.

Onkohan muuten Voortin jakajissa siellä pumpun pohjassa ajoitukseen vaikuttavaa kylmäkäynnistyksen avitinta, kuten osassa vanhempia Taavetteja? Sellainen hanan näköinen, puolen kierrosta kierrettävä pikku heppi. Jos on, niin sekin voisi olla aiheuttajana puksuttamiselle. Mutta ei tussuttamiselle.

t. Kauko Ollila
sorvari
Viestit: 140
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 5:57 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sorvari »

Ei savuta käydessä jos tyhjäkäyntiä on pitempään silloin vähän vaaleahkoa pakokaasua, ottaa kierroksia normaalisti käynnistyy myös hyvin, tuolla 1200 kieroksen paikkeilla käynti kuulostaa normaaalilta voimakin tuntuis olevan tallella. pumppu on CAV eikä ole ulkoista ennakon säätöä, kone on vuosimalli 75, tunneista ei tarkkaa tieto mittari jämähtänyt vajaaseen neljääntonniin.
jouto
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

Mahtaneeko olla muuta kuin kunnon työtä vailla? Ja tankin puhdistusta.

t. Kauko Ollila
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

tankin putsaus ja uus suodatin sit loraus 2t öljyä ni suuttimet ja pumppu saa voitelua.. ne kun hiukan jo väljät ni tykkäävät joskus tuosta voitelusta..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa