Kia Ceed 1.6 -07 moottorin kilistys
-
- Viestit: 961
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 8:29 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Kia Ceed 1.6 -07 moottorin kilistys
Terve
Tuli tuollainen Kia hommattua ja pari päivää ajelleena on alkanut ottaa korvaan outo ääni
1.6L bensa koneella siis tämä ja 80tkm ajettu
Tyhjäkäynnillä kuuluu pieni venttiilin tai jakoketjun rapsutus jonka lasken normaaliksi mutta kun kiihdyttää jonnekkin 3000rpm paikkelle ja hellää kaasua vaihteen vaihtoa varten niin hellätessä kuuluu nopeahko särinä, vähän kuin joku lämpöpelti resonanssi. Pidin ihan normaalina mutta nyt kun on alkanut vähän kokeilla mistä moinen tulee niin huomannut seuraavaa
Kun ajaa tasakierroksilla ~2600-4000rpm ja hyvin kevyellä vedolla niin että juuri on veto päällä niin kone pitää melko voimakasta nakutusta/kilistystä, kuuluu radion yli selvästi. Jos vetoa hellää tai vedättää vähän lisää niin ääni häviää samaten isommassa vedossa ei kuulu mitään, vain kuin veto on hyvin kevyt.
Tasaisesti ja hitaasti kun lähtee nostamaan kierroksia tuosta ~2600rpm ja ääni alkaa niin kun vedon pitää riittävän pienenä niin ääni jatkuu ainakin 4000rpm asti ja on melko voimakas. Samaten jos vetoa hellää niin ääni häviää mutta kun alkaa uudelleen kevyesti vedättää niin ääni palaa, samaten vetoa lisätessä loppuu ja kun hellää niin alkaa ääni taas
Venttiilinostimen ääni voisi olla mutta tuo vedätyksen määrä ei oikeen tunnu luontevalta. Ketjuakin ajattelin mutta luulisi senkin rapisevan kierrosten mukaan, ei vedon. Toki tässä on kai luullakseni muuttuva venttilinajoitus eli voisiko se tehdä
Toinen mikä tuli mieleen niin ääni voisi olla myös ihan nakutusta eli ennakko/seos, liekö näissä jotain nakutustunnistinta yms mikä voisi tehdä tuollaista
Ääni kuuluu myös paikallaan kierroksia nostamalla, tuntuu kuin tasakaasua pitämällä ääni olisi vaimeampi mutta hyvin kevyt kaasun lisäys voimistaa äänen kovaksi
Konehuoneesta kun yrittä kuunnella niin voisi tulla venttiilikopan alta, voisi tulla myös koneen takapuolelta . Tyhjäkäynnin pieni ketjun ääni kuuluu ainakin selvästi jakopään puoleisesta nurkasta mutta tuo kilistys on melko korvaanpistävä
Häiriövaloja ei ole palanut
Tuli tuollainen Kia hommattua ja pari päivää ajelleena on alkanut ottaa korvaan outo ääni
1.6L bensa koneella siis tämä ja 80tkm ajettu
Tyhjäkäynnillä kuuluu pieni venttiilin tai jakoketjun rapsutus jonka lasken normaaliksi mutta kun kiihdyttää jonnekkin 3000rpm paikkelle ja hellää kaasua vaihteen vaihtoa varten niin hellätessä kuuluu nopeahko särinä, vähän kuin joku lämpöpelti resonanssi. Pidin ihan normaalina mutta nyt kun on alkanut vähän kokeilla mistä moinen tulee niin huomannut seuraavaa
Kun ajaa tasakierroksilla ~2600-4000rpm ja hyvin kevyellä vedolla niin että juuri on veto päällä niin kone pitää melko voimakasta nakutusta/kilistystä, kuuluu radion yli selvästi. Jos vetoa hellää tai vedättää vähän lisää niin ääni häviää samaten isommassa vedossa ei kuulu mitään, vain kuin veto on hyvin kevyt.
Tasaisesti ja hitaasti kun lähtee nostamaan kierroksia tuosta ~2600rpm ja ääni alkaa niin kun vedon pitää riittävän pienenä niin ääni jatkuu ainakin 4000rpm asti ja on melko voimakas. Samaten jos vetoa hellää niin ääni häviää mutta kun alkaa uudelleen kevyesti vedättää niin ääni palaa, samaten vetoa lisätessä loppuu ja kun hellää niin alkaa ääni taas
Venttiilinostimen ääni voisi olla mutta tuo vedätyksen määrä ei oikeen tunnu luontevalta. Ketjuakin ajattelin mutta luulisi senkin rapisevan kierrosten mukaan, ei vedon. Toki tässä on kai luullakseni muuttuva venttilinajoitus eli voisiko se tehdä
Toinen mikä tuli mieleen niin ääni voisi olla myös ihan nakutusta eli ennakko/seos, liekö näissä jotain nakutustunnistinta yms mikä voisi tehdä tuollaista
Ääni kuuluu myös paikallaan kierroksia nostamalla, tuntuu kuin tasakaasua pitämällä ääni olisi vaimeampi mutta hyvin kevyt kaasun lisäys voimistaa äänen kovaksi
Konehuoneesta kun yrittä kuunnella niin voisi tulla venttiilikopan alta, voisi tulla myös koneen takapuolelta . Tyhjäkäynnin pieni ketjun ääni kuuluu ainakin selvästi jakopään puoleisesta nurkasta mutta tuo kilistys on melko korvaanpistävä
Häiriövaloja ei ole palanut
Valmet 502 -76
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
tai jos 98 ei vaikuta niin sitte shellin V-poweria (ja tätä http://www.motonet.fi/fi/tuote/608057/L ... -korottaja, mutta ei tuohon veepoweriin)
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 825
- Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:51 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
-
- Viestit: 3444
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 961
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 8:29 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
-
- Viestit: 28150
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Joskus ovat aika visaisia nuo ylimääräisten äänien aiheuttajan löytämiset. Monta kertaa käynyt että se äänilähde ei ole ollut siellä päinkään mistä sitä on aluksi etsitty. Toivottavasti löytyy eikä mikään kallis ääni olisi kyseessä. Onnen ja menestystä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Onks tää suoraruisku?
Ekaks kokeilet 98 pensalla. Jos ei auta, niin uusit tulpat. Sen jälkeen kokeilet suuttimien putsauslientä pensan sekaan.. Jos sekään ei auta, niin se ääni voip tulla siitä korkeapainepumpusta.
Tämmösiä löysin googlettamalla.
Tuo ääni on näemää yleisempikin vika nuissa.
Ekaks kokeilet 98 pensalla. Jos ei auta, niin uusit tulpat. Sen jälkeen kokeilet suuttimien putsauslientä pensan sekaan.. Jos sekään ei auta, niin se ääni voip tulla siitä korkeapainepumpusta.
Tämmösiä löysin googlettamalla.
Tuo ääni on näemää yleisempikin vika nuissa.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 961
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 8:29 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
1.6 R4 DOHC 16V CVVT MPI
Autowiki kertoo tuollaista, tuo CVVT ilmeisesti Chain variable valve timing eli muuttuva venttiilin ajoitus ja MPI multi point injektion eli perus monipisteruisku ??
Ihan kuin olisin nähnyt tavan suuttimen imusarjan ja kannen saumassa kun sinne kuikuilin, täytyy vielä tutustua paremmin
Mistä tai millä hakusanoilla löysit juttua, muuta järkevää en oikeen löytänyt kuin tuon Kia - Hyundai club keskusteluja mutta nekin selasin läpi ja mielestäni ei vastaavaa löytynyt kuin diesel koneisista CRDI koneista jotka ovat ilmeisesti suorasuikudieseleitä Common rail diesel injektion, niissä ilmeisesti jotain kilistystä enemmänkin
Autowiki kertoo tuollaista, tuo CVVT ilmeisesti Chain variable valve timing eli muuttuva venttiilin ajoitus ja MPI multi point injektion eli perus monipisteruisku ??
Ihan kuin olisin nähnyt tavan suuttimen imusarjan ja kannen saumassa kun sinne kuikuilin, täytyy vielä tutustua paremmin
Mistä tai millä hakusanoilla löysit juttua, muuta järkevää en oikeen löytänyt kuin tuon Kia - Hyundai club keskusteluja mutta nekin selasin läpi ja mielestäni ei vastaavaa löytynyt kuin diesel koneisista CRDI koneista jotka ovat ilmeisesti suorasuikudieseleitä Common rail diesel injektion, niissä ilmeisesti jotain kilistystä enemmänkin
Valmet 502 -76
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 961
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 8:29 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Hommaa on vähän tutkittu eli otin venttiilikopan pois ja tarkistin venttiili välykset. Tässä siis "palasäätö" mutta ei erillistä palaa vaan nostimen kuppeja saa eripaksuisena. Välykset oli säätöarvojen sisässä
Öljyt on vaihdettu ja tulpat uudet, myös 98 tankkaaminen ei vaikuttanut
Samalla kun tarkastelin nokkia niin silmään pisti tuollainen
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 0507d3.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 596012.jpg
On joka nokassa ja molemmissa akseleissa, sormella ei tunnu mitään ja nostinkuppien pinnan on peilikirkkaat
Toisesta kuvakulmasta ei näy mitään
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... a75f98.jpg
Ihan kuin olisi nokan kärki kulunut ja näkyviin olisi tullut eri pinnoitekerroksia ? Huolestuttavaa ?
Sitten rupesin katsomaan ketjua tarkemmin, koneen kun pyöritteli sellaiseen asentoon että nokat ei yritä omillaan pyörähtää niin ketju vaikuttaisi olevan melkoisen löysällä
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 56e9f5.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... c11794.jpg
Väärään suuntaan pyörittäessä alkaa olla jo lähellä ettei mene hampaita yli
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... eef5e4.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... c2ca05.jpg
Systeemi on tälläinen
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 0319b8.jpg
Kiristin
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... ff3c59.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 8b42a7.jpg
Tuo alempi hydraulinen mäntä pitää ketjun ilmeisesti kireällä moottorin käydessä ja hammastettu tanko lukittuu sitä mukaa kun pääsee ulos eli ketju jää sen varaan kun öljynpainetta ei ole
Hassua tuossa tuntui olevan se että hammastettu tanko menee jousen avustuksella sisään ja hydraulimäntä pyrkii ulos jousella. Tuo toimii ilmeisesti niin että hydraulimäntä ulos tullessaan vetää tuota hammastettua tankoa tuon lipareen välityksellä ulos ja säätää sitä lähemmäs. Mutta kun lipareen ja männän pään väli on melko iso niin tarvitaan paljon liikettä ennenkuin mäntä vetää tankoa seuraavalle hampaalle
Rukarilla käänsin hammastangon seuraanvaan pykälään ennenkuin purin jakopään ja kokeilin, ketju jäi ainakin paljon tiukemmalle kuin ennen
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 38fd96.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 75a7b2.jpg
Ketju ei myös pyrkinyt väärään suuntaan kääntäessä läheskään niin paljoa pois hampaalta
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 8a35d0.jpg
Koeajoin ja ääni oli voimakkaampi kuin ennen ja kuului nyt myös kuumalla koneella selvemmin, kylmänä samanlailla kuin ennen
Nyt jakopää on siis purettu ja ajattelin uuden ketjun ja kiristäjän laittaa
Samalla löytyi netistä tälläinen video
http://www.youtube.com/watch?v=k2k7Zn8WAN4
Osaako joku kertoa mikä tuossa on homman nimi, ilmeisesti juuri tuosta samasta kiristin rakenteesta johtuen ketju pääsee liian löysälle ennenkuin pääsee seuraavalla hampaalle. Jotain patenttia tehdään myös, ilmeisesti lisää tavaraa hitsattu hammastetun tallan päähän jotta välys olisi pienempi ja tanko säätyisi seuraavalle hampaalle aiemmin
Ketju ei ollut itsellä noin löysällä mitä videossa ja alkujaan kiristin oli 3-4 hammasta ulkona, videossa reilusti enemmän
Öljyt on vaihdettu ja tulpat uudet, myös 98 tankkaaminen ei vaikuttanut
Samalla kun tarkastelin nokkia niin silmään pisti tuollainen
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 0507d3.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 596012.jpg
On joka nokassa ja molemmissa akseleissa, sormella ei tunnu mitään ja nostinkuppien pinnan on peilikirkkaat
Toisesta kuvakulmasta ei näy mitään
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... a75f98.jpg
Ihan kuin olisi nokan kärki kulunut ja näkyviin olisi tullut eri pinnoitekerroksia ? Huolestuttavaa ?
Sitten rupesin katsomaan ketjua tarkemmin, koneen kun pyöritteli sellaiseen asentoon että nokat ei yritä omillaan pyörähtää niin ketju vaikuttaisi olevan melkoisen löysällä
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 56e9f5.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... c11794.jpg
Väärään suuntaan pyörittäessä alkaa olla jo lähellä ettei mene hampaita yli
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... eef5e4.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... c2ca05.jpg
Systeemi on tälläinen
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 0319b8.jpg
Kiristin
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... ff3c59.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 8b42a7.jpg
Tuo alempi hydraulinen mäntä pitää ketjun ilmeisesti kireällä moottorin käydessä ja hammastettu tanko lukittuu sitä mukaa kun pääsee ulos eli ketju jää sen varaan kun öljynpainetta ei ole
Hassua tuossa tuntui olevan se että hammastettu tanko menee jousen avustuksella sisään ja hydraulimäntä pyrkii ulos jousella. Tuo toimii ilmeisesti niin että hydraulimäntä ulos tullessaan vetää tuota hammastettua tankoa tuon lipareen välityksellä ulos ja säätää sitä lähemmäs. Mutta kun lipareen ja männän pään väli on melko iso niin tarvitaan paljon liikettä ennenkuin mäntä vetää tankoa seuraavalle hampaalle
Rukarilla käänsin hammastangon seuraanvaan pykälään ennenkuin purin jakopään ja kokeilin, ketju jäi ainakin paljon tiukemmalle kuin ennen
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 38fd96.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 75a7b2.jpg
Ketju ei myös pyrkinyt väärään suuntaan kääntäessä läheskään niin paljoa pois hampaalta
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 8a35d0.jpg
Koeajoin ja ääni oli voimakkaampi kuin ennen ja kuului nyt myös kuumalla koneella selvemmin, kylmänä samanlailla kuin ennen
Nyt jakopää on siis purettu ja ajattelin uuden ketjun ja kiristäjän laittaa
Samalla löytyi netistä tälläinen video
http://www.youtube.com/watch?v=k2k7Zn8WAN4
Osaako joku kertoa mikä tuossa on homman nimi, ilmeisesti juuri tuosta samasta kiristin rakenteesta johtuen ketju pääsee liian löysälle ennenkuin pääsee seuraavalla hampaalle. Jotain patenttia tehdään myös, ilmeisesti lisää tavaraa hitsattu hammastetun tallan päähän jotta välys olisi pienempi ja tanko säätyisi seuraavalle hampaalle aiemmin
Ketju ei ollut itsellä noin löysällä mitä videossa ja alkujaan kiristin oli 3-4 hammasta ulkona, videossa reilusti enemmän
Valmet 502 -76
-
- Viestit: 417
- Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Ääni voi myös tulla tuosta muuntimen mekanismistä...se yleensä saa aikaan bensakoneen kuulostamaan dieseliltä.CVVT ilmeisesti Chain variable valve timing eli muuttuva venttiilin ajoitus
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
-
- Viestit: 961
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 8:29 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Kummoinen mekanismi noissa murikoissa on sisässä, öljynpaineella ilmeisesti käännetään
Moottorin malli on G4FC ja ilmeisesti Hyundai tekemä vaikka KIA tekstiä sielä täällä lukeekin, oliko G4FA sitten sama motti mutta 1,4l pienemmällä iskulla, Hyundain Gamma sarjana ilmeisesti myös tunnetaan nuo
Toinen hassu ilmiö niin noihin melkeen kaikkiin muihin moottorimalleiin ja etenkin 1,6 CRDI dieseliin löytyy ebay ja muut varaosakaupat pullollaan jakoketjusarjaa, kansia, venttiilikoneiston osia jne mutta tuohon G4FC ei sitten mitään, hyvä jos tiivisteitä saa, aika outoa mielestäni kun samaa konetta on noissa Hyundaissa ja Kian useammassa mallissa, luulisi niitä 1,6l bensakoneitakin olevan euroopassa ja muualla enemmänkin
Moottorin malli on G4FC ja ilmeisesti Hyundai tekemä vaikka KIA tekstiä sielä täällä lukeekin, oliko G4FA sitten sama motti mutta 1,4l pienemmällä iskulla, Hyundain Gamma sarjana ilmeisesti myös tunnetaan nuo
Toinen hassu ilmiö niin noihin melkeen kaikkiin muihin moottorimalleiin ja etenkin 1,6 CRDI dieseliin löytyy ebay ja muut varaosakaupat pullollaan jakoketjusarjaa, kansia, venttiilikoneiston osia jne mutta tuohon G4FC ei sitten mitään, hyvä jos tiivisteitä saa, aika outoa mielestäni kun samaa konetta on noissa Hyundaissa ja Kian useammassa mallissa, luulisi niitä 1,6l bensakoneitakin olevan euroopassa ja muualla enemmänkin
Valmet 502 -76
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Arvelen, että se imupuolen nokkapyörän ajoituksen säätäjä toimii. Nimittäin nuin löysällä ketjulla se ketju taitaa löystyä entisestään nokkapyörien välillä, kun säädin muljauttaa imupuolen ratasta ja siitä tullee vähäksi aikaa se kilinä.
Uskon, että äänet häviää, kun tullee uus ketju ja kiristin.
On kumma, että nykymoottoreissa on tuo ketju muutettu tommosekis. Vanha kunnon rullaketju kestää satoja tuhansia, mutta melkèn joka merkissä on tuon ketjunnkanssa venymäongelma. Ottasivat oppia vaikka W 124 Mersun moottorin jakopäästä, joka ei oo vielä moksiskaan puolen miljoonan kohdalla.
Uskon, että äänet häviää, kun tullee uus ketju ja kiristin.
On kumma, että nykymoottoreissa on tuo ketju muutettu tommosekis. Vanha kunnon rullaketju kestää satoja tuhansia, mutta melkèn joka merkissä on tuon ketjunnkanssa venymäongelma. Ottasivat oppia vaikka W 124 Mersun moottorin jakopäästä, joka ei oo vielä moksiskaan puolen miljoonan kohdalla.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 10746
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Jos uuden ja vanhan venyneen ketjun jaossa on selvästi eroa, niin kannattaa katsoa rattaista samalla hampaat, ettei ole "oppineet" venyneen ketjun muotoa. Jos löysä ketju on muljannut hampaita toispuoleisiksi, kaareviksi, on uusikin ketju heti äänekäs, eikä kestä pitkään.VesQ kirjoitti:Nyt jakopää on siis purettu ja ajattelin uuden ketjun ja kiristäjän laittaa
-
- Viestit: 961
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 8:29 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Osia odotellessa käytin vielä nokka-akselit irti ja tarkistin ja mittasin nostinkupit. Nokissa ei kyllä tahdo nähdä mitään jälkiä, tuo soikio kuvio näkyy tietystä suunnasta katsoen mutta toisesta suunnasta kun katsoo niin näyttää aivan kiiltävältä ja suoralta pinta ? hassua
Nostinkupeissa ei näkynyt ylimääräisiä jälkiä ja samalla otin paksuudet ylös jos tarvii tulevaisuudessa venttiileitä säätää niin ei tarvi moneen kertaan purkaa, olettaen että eivät kulu
Nostinkupeissa ei näkynyt ylimääräisiä jälkiä ja samalla otin paksuudet ylös jos tarvii tulevaisuudessa venttiileitä säätää niin ei tarvi moneen kertaan purkaa, olettaen että eivät kulu
Valmet 502 -76
-
- Viestit: 961
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 8:29 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Noniin
Nyt on koottu uusilla osilla, ketju ei ollut uuteen verraten venynyt juuri lainkaan, ehkä 0,5-1mm koko ketjun mitalla kun ne pistää vierekkäin roikkumaan
Kiristimeen oli joku numeromuutos tullut, en muuta eroa huomannut kuin hammastetun tapin lätkä on vanhassa kiinni vähän kuin niitillä mutta uudessa on lätkän päässä pieni kumpu, mitassa ei juuri eroa
Uudessa kiristäjässä ei toki heilunut tulppa jonka alla jousi ja hammaspala hammastangolle
Uusilla osilla jää vähintään yhtä löysälle ketju kuin vanhoilla eli lie sitten ominaisuus ?. Tuohan ei tule muuten vastaan kuin jos konetta pyörittää hitaasti sellaiseen kohtaan jossa toinen nokka alkaa itsellään kääntyä tai jos pyörittää väärään suuntaan kampiakselista. Käydessä kaiketi pitäisi pysyä kireällä öljynpaineella
Kokoon ja sama ääni, kylmänä melko voimakas, kuumana ei ihan niin paha mutta kuuluu paikallaan kaasutellessa sekä ajossa kuten ennnen
Imunokan säätösysteemin venttiilistä otin johdon pois, ajaessa sama ääni mutta paikallaan kaasutellessa hiljaisempi, johto paikalleen niin ääni on ajaessa sama mutta paikallaan paljon terävämpi ja kovempi
edit:
Kuvasia
Uusi ja vanha ketju
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... e4689d.jpg
Kiristin uusi ja vanha
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 61400d.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... e09313.jpg
Kiristin vanha
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 7a37eb.jpg
Kiristin uusi
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 13feca.jpg
Nyt on koottu uusilla osilla, ketju ei ollut uuteen verraten venynyt juuri lainkaan, ehkä 0,5-1mm koko ketjun mitalla kun ne pistää vierekkäin roikkumaan
Kiristimeen oli joku numeromuutos tullut, en muuta eroa huomannut kuin hammastetun tapin lätkä on vanhassa kiinni vähän kuin niitillä mutta uudessa on lätkän päässä pieni kumpu, mitassa ei juuri eroa
Uudessa kiristäjässä ei toki heilunut tulppa jonka alla jousi ja hammaspala hammastangolle
Uusilla osilla jää vähintään yhtä löysälle ketju kuin vanhoilla eli lie sitten ominaisuus ?. Tuohan ei tule muuten vastaan kuin jos konetta pyörittää hitaasti sellaiseen kohtaan jossa toinen nokka alkaa itsellään kääntyä tai jos pyörittää väärään suuntaan kampiakselista. Käydessä kaiketi pitäisi pysyä kireällä öljynpaineella
Kokoon ja sama ääni, kylmänä melko voimakas, kuumana ei ihan niin paha mutta kuuluu paikallaan kaasutellessa sekä ajossa kuten ennnen
Imunokan säätösysteemin venttiilistä otin johdon pois, ajaessa sama ääni mutta paikallaan kaasutellessa hiljaisempi, johto paikalleen niin ääni on ajaessa sama mutta paikallaan paljon terävämpi ja kovempi
edit:
Kuvasia
Uusi ja vanha ketju
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... e4689d.jpg
Kiristin uusi ja vanha
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 61400d.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... e09313.jpg
Kiristin vanha
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 7a37eb.jpg
Kiristin uusi
http://i161.photobucket.com/albums/t234 ... 13feca.jpg
Valmet 502 -76
-
- Viestit: 28150
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Vai ettei ääni kadonnut tuolla remontilla, huono juttu. Oletko kuunnellut sitä ääntä jollakin" kättä pidemmällä" vaikka meisselillä tai jollain muulla ääntä johtavalla kapineella. Hienoja kuvia laitoit, saattaa auttaa jotakuta toista kyseisen ajokin kanssa remontoivaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3444
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], jussi_oulu ja 67 vierailijaa