Fiat Ducato vm. 2003, 2,0JTD

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

BAP
Viestit: 2
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 11:08 pm
Viesti:

Fiat Ducato vm. 2003, 2,0JTD

Viesti Kirjoittaja BAP »

Hyvää iltaa arvon masinistit.

Tein tänään öljynvaihdon otsikossa mainittuun autooni ja sain seuraavan ongelman aikaiseksi.

Otin pohjapropun auki ja laskin vanhat öljyt ulos. Otin ö-suodattimen irti ja vaihdon uuden tilalle.

Pohjaproppu takaisin kiinni kun öljyt olivat valuneet ulos.

Uudet öljyt sisään (5,3 litraa mainittiin huolto opuksessa tälle koneelle).

Tarkistin hetken kuluttua öljytikun joka näytti öljymäärän olevan oikea.

Auto käyntiin ja mittarissa lukee käynnistäessä "Oil HIGH" joka tarkoittaa että öljyä olisi koneessa liikaa.

Laskin öljyt ulos ja ihmettelin tilannetta. Rupesin laittamaan öljyä 1 litra kerrallaan koneeseen ja testailin. Koko ajan käynnistäessä palaa "Oil HIGH".

Laskin öljyt uudelleen pihalle moottorista ja testasin laittaa virrat päälle niin että moottorissa ei öljyä (En luonnollisesti käynnistänyt), mutta edelleen mittari näyttää "Oil HIGH" merkkiä.

Mistä tämä johtuu? Kyseistä ongelmaa ei ollut ennen öljyn vaihtoa?!?

Kiitän jo etukäteen vastauksista :)
B58
Viestit: 308
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 9:06 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja B58 »

Mulla on tollanen tukato mutta pari vuotta uudempi. Missä siellä pystyy edes lukemaan tuollasia tekstejä? Paa öljyt konneeseen ja ajele, ei se siitä suutu. :D
konemies68
Viestit: 157
Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 11:37 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konemies68 »

Isäukko osti 1990-luvun loppupuolella uuden Peugeot 405:n jossa oli kanssa öljymäärämittari. Melko pian se alkoi näyttämään ihan omiaan. Paras mittari on öljytikku. Isäukon autossa ko mittari näytti välillä liian täyttä ja välillä liian tyhjää, mittatikku kertoi kuitenkin totuuden. Autolla vissiin ajettiin reipas 500 tkm ennen kuin lähti peltoauton kautta paaliin.
jussi71
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

Jos tikun mukaan oikea määrä niin kaikki ok.Mittarissa alkaa näyttö luultavasti näyttämään oikein x-ajan kuluttua.
C20
Viestit: 1870
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja C20 »

Joo se oma mittari usein öljynvaihdon jälkeen näyttää että liikaa olisi, jos tikussa pinta ok niin muutaman tonnin kun ajaa niin rupee ne 6 palloa näkymään, jotka sitten vähenee kun pinta laskee. Auton asento myös vaikuttaa, 2.8 ylämäessä lähtiessä yleensä yhden pallon vähemmän näyttää kun tasamaalla, kummin päin sitten pikkukoneessa?
BAP
Viestit: 2
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 11:08 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BAP »

Kiitos vastauksista.

Joo en mä tohon digitaaliseen mittariin ole luottanut missään vaiheessa kun se heittelli aika rajusti välillä. Tikun mukaan öljyt kumminkin ollut koko ajan ok.

Täytyy vissii laittaa teippi siihen mittarin päälle ni ei häiritse ;)
B58
Viestit: 308
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 9:06 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja B58 »

Viittitkö laittaa mittaristosta kuvan. Omassa 2v uudemmassa ei ole meinaa tuollasta hienoutta!
C20
Viestit: 1870
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja C20 »

Tainnu olla Fiudessa lisävarusteissa moinen mittari, mulla 04Jumperi jossa vakiona. Siihen matkamittarin alareunaan tulee 6 viivaa joiden päällä ympyräpallukat, virrat päälle laittaessa jonkun hetken näkyy.
305
Viestit: 3490
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: kerimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 305 »

mulla -06 oli kans tuollainen mittaristo..olikohan niin ettei kannata liikaa laittaa öljyä,oliko taipumusta huohotin sydeemiin mennä??
MF 3060
scania R144 460 koukku

--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: EHV, Paalari, Vilpertti, ylioyja ja 60 vierailijaa