Fiat Ducato vm. 2003, 2,0JTD
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 11:08 pm
- Viesti:
Fiat Ducato vm. 2003, 2,0JTD
Hyvää iltaa arvon masinistit.
Tein tänään öljynvaihdon otsikossa mainittuun autooni ja sain seuraavan ongelman aikaiseksi.
Otin pohjapropun auki ja laskin vanhat öljyt ulos. Otin ö-suodattimen irti ja vaihdon uuden tilalle.
Pohjaproppu takaisin kiinni kun öljyt olivat valuneet ulos.
Uudet öljyt sisään (5,3 litraa mainittiin huolto opuksessa tälle koneelle).
Tarkistin hetken kuluttua öljytikun joka näytti öljymäärän olevan oikea.
Auto käyntiin ja mittarissa lukee käynnistäessä "Oil HIGH" joka tarkoittaa että öljyä olisi koneessa liikaa.
Laskin öljyt ulos ja ihmettelin tilannetta. Rupesin laittamaan öljyä 1 litra kerrallaan koneeseen ja testailin. Koko ajan käynnistäessä palaa "Oil HIGH".
Laskin öljyt uudelleen pihalle moottorista ja testasin laittaa virrat päälle niin että moottorissa ei öljyä (En luonnollisesti käynnistänyt), mutta edelleen mittari näyttää "Oil HIGH" merkkiä.
Mistä tämä johtuu? Kyseistä ongelmaa ei ollut ennen öljyn vaihtoa?!?
Kiitän jo etukäteen vastauksista
Tein tänään öljynvaihdon otsikossa mainittuun autooni ja sain seuraavan ongelman aikaiseksi.
Otin pohjapropun auki ja laskin vanhat öljyt ulos. Otin ö-suodattimen irti ja vaihdon uuden tilalle.
Pohjaproppu takaisin kiinni kun öljyt olivat valuneet ulos.
Uudet öljyt sisään (5,3 litraa mainittiin huolto opuksessa tälle koneelle).
Tarkistin hetken kuluttua öljytikun joka näytti öljymäärän olevan oikea.
Auto käyntiin ja mittarissa lukee käynnistäessä "Oil HIGH" joka tarkoittaa että öljyä olisi koneessa liikaa.
Laskin öljyt ulos ja ihmettelin tilannetta. Rupesin laittamaan öljyä 1 litra kerrallaan koneeseen ja testailin. Koko ajan käynnistäessä palaa "Oil HIGH".
Laskin öljyt uudelleen pihalle moottorista ja testasin laittaa virrat päälle niin että moottorissa ei öljyä (En luonnollisesti käynnistänyt), mutta edelleen mittari näyttää "Oil HIGH" merkkiä.
Mistä tämä johtuu? Kyseistä ongelmaa ei ollut ennen öljyn vaihtoa?!?
Kiitän jo etukäteen vastauksista
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 9:06 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
-
- Viestit: 157
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 11:37 am
- Viesti:
Isäukko osti 1990-luvun loppupuolella uuden Peugeot 405:n jossa oli kanssa öljymäärämittari. Melko pian se alkoi näyttämään ihan omiaan. Paras mittari on öljytikku. Isäukon autossa ko mittari näytti välillä liian täyttä ja välillä liian tyhjää, mittatikku kertoi kuitenkin totuuden. Autolla vissiin ajettiin reipas 500 tkm ennen kuin lähti peltoauton kautta paaliin.
-
- Viestit: 1733
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Joo se oma mittari usein öljynvaihdon jälkeen näyttää että liikaa olisi, jos tikussa pinta ok niin muutaman tonnin kun ajaa niin rupee ne 6 palloa näkymään, jotka sitten vähenee kun pinta laskee. Auton asento myös vaikuttaa, 2.8 ylämäessä lähtiessä yleensä yhden pallon vähemmän näyttää kun tasamaalla, kummin päin sitten pikkukoneessa?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 11:08 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 9:06 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3490
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: kerimäki
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: EHV, Paalari, Vilpertti, ylioyja ja 60 vierailijaa