Ford 4000

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Ford 4000

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Elikkä äsken menin lyömään foordin tulille niin juuri ja juuri sain käyntiin ja tuntui että olisi käynyt kahdella pytyllä. hyvä että jaksoi omin voimin liikkua. Pitäisikö ensin tarkistaa venttiilien välykset kenties?
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Ford 4000

Viesti Kirjoittaja Elevator »

sliksi_ kirjoitti:Elikkä äsken menin lyömään foordin tulille niin juuri ja juuri sain käyntiin ja tuntui että olisi käynyt kahdella pytyllä. hyvä että jaksoi omin voimin liikkua. Pitäisikö ensin tarkistaa venttiilien välykset kenties?
Pikkusen lisää vois kaivata tietoja, pitikö kauan starttailla? Savuttiko paljonkin... Omani ei ainakaan jaksa käydä kahdella vaikka laitos on ihan tikissään. Onko traktori seisonut pitkään vai mikä tilanne on?
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
2xford4000
Viestit: 6517
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

joo hiukan lisää infoa.. kato ettei öljyt oo lisääntyny jos vaikka hehkutulppa vuotaa.. mut silloin savuttaa kunnol ku käyntii lyö..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Startata sai n.15sekuntia. Puhalsi ilmanputsarista öljyä konepellille. Löpöä tulee syöttöpumpulle asti eikä mun mielestä ollut ilmaakaan joukossa.
Pari päivää seisonut ja sitä ennen toiminut moiteetta. En tiiä onko kaukaa haettua mut tuli mieleen et oisko mahdollista et joku pakoventtiili kantais?
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
2xford4000
Viestit: 6517
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

voihan se olla mahdollista.. kävikö koko ajan huonosti? ajoitko kierroksilla.. äkkiähän ne vena välykset kattookin..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Huonosti kävi koko ajan ja en ajanut kuin kaksi metriä ja sitten sammutin.
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Nyt otin venttiili kopan irti ja laitoin ykköspytyn yläkuolokohtaan ja välykset oli 0.5-0.6mm mutta seuraava ongelma että en tiedä kumpi on pako- ja imuventtiili. Eli missä järjestykses ne menee? Ja kattelin että suutinkärjet maksaa 23e kipale nii aattelin että neki varmaa kannattais vaihtaa.
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
2xford4000
Viestit: 6517
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

no näkeehän sen kumpi on pakosarjan kans linjas ja kumpu imusarjan.. ei ne pelkät kärjet auta.. ne on silti säädettävä.. ota vanhat irti ja vie diesel pajaan.. voi olla et selvii säädöl.. ja voi olla paremmat ku ne uudet.. jotka siis kuitenkin käytettävä penkis säädettävänä..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

ei auttanu välysten säätö. Edelleen tosi nihkeesti käymään ja ei käy kunnolla ja puskee ilmanputsarista öljyä.
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

Vaihdoin just tosta 3000 pari venttiiliä kun ei oikeen käynyt kunnolla kaikilla ja se käynnistäminen oli todella huonoa ja "epätasaista" ja kun sammutti niin kuulu imusarjasta semmonen pieni "pusaus". Ei se nyttenkään ihan täydellisesti käynnisty mutta silti paljon paljon paremmin ja aivan savuttomasti. Ei silti ihan heti lähtenyt käymään kunnolla koska yksi suutinputki oli siitä pumpun juuresta vähän löysällä ja kun sitä kiristi 1/4 kierrosta niin heti alko käymään kaikilla :)
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
4000
Viestit: 310
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 2:37 pm
Paikkakunta: oulun eteläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 4000 »

Tuo öljyn lentäminen ilmanputsarista viittaa siihen, että paineet karkaa männän päältä imusarjaan. Ei muuta ku kantta irti...
"You'll probably never need to find out how good Ford Force service is!"
jouto
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

...äläkä sliksi_ parahin vaan käynnistä sitä hoppaa ennen korjuutoimenpiteitä, siellähän voi olla venttiilinlautanen männän päällä. Ja täystuho aivan millin päässä.

T. Kauko Ollila
4000-69
Viestit: 408
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 10:38 pm
Paikkakunta: Dagsmark
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 4000-69 »

täällä 4000 honkotti oudosti, lähti kyllä norm käyntiin kesäkelillä..
pirskotti öljyä nokkapellille kai pakoputkesta. Rattori katkastiin, nokka akseli jossain sisuksista vaihdettiin, 1 nokka kulunyt yhtäkkiä aiva olemattomiin.
Ford 4000 ja 5000....
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Kantta huamenna irrottelemaan ja katotaan mitä se on syöny :?
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
4000-69
Viestit: 408
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 10:38 pm
Paikkakunta: Dagsmark
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 4000-69 »

mielenkiinnolla seuraan...
Ford 4000 ja 5000....
komuri
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Loka 21, 2013 9:26 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komuri »

Mäkin laitan oman arvaukseni peliin :lol:. Elikkä siellä vois olla kannentiiviste palanu pytystä pyttyyn jolloin ne paineet karkaa sinne naapuriin aina ja käynti ja käynnistyminen huonoa. Käy vähä kuin höyryveturi..
Ford 4610 -84
Ford 4600 -78
Ford 4000 -71
Lännen 8600E -07
Valtra 8000 -87
LM-Trac 680 -99
+ muuta hilpetööriä..
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

Kyllä siellä joku venttiili vuotaa... :o
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Itse olen kanssa sitä mieltä että joku imuventtiili pakko vuotaa kun puskee painetta imusarjaan ku otin putsarin letkun irti ja käsi eteen, kyllä sieltä koko ajan tuli painetta väärään suuntaan.
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Joo kansipahvi oli ykkös ja kakkos pytyn välistä paskana. Mietin että pitäiskö samalla vaihtaa venttiilit ja jouset kun kansi nyt kerran irti on.
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

sliksi_ kirjoitti:Joo kansipahvi oli ykkös ja kakkos pytyn välistä paskana. Mietin että pitäiskö samalla vaihtaa venttiilit ja jouset kun kansi nyt kerran irti on.
Tee vain samantien se kansiremppa. Luultavasti selviät venttiilin hiomisella. Näkee kun irrottaa ja tarkastaa venttiilit ja istukat. Jos kone pyörinyt yli 15000 tuntia on syytä vaihtaa venttiilit.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ari, Bing [Bot], Google [Bot], MasaP, mrjb425, turilas ja 62 vierailijaa