Bedford 500 6.syl diesel
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2014 8:05 pm
- Viesti:
Bedford 500 6.syl diesel
Bedfordin 6.syl koneessa hankala, satunnaisesti esiintyvä öljynpaine ongelma.
Konetta käynnistettäessä öljynpaine ei nouse ollenkaan, öljypumppuun tulee ilmeisesti joku "ilmalukko" tai se ei jostais syystä edes yritä nostaa öljyä.
Öljynpaineet saa nousemaan painamalla ruutalla öljyä pumpulle. Tämä on mahdollista koska kone on siis veneessä ja öljynvaihtoa varten koneen kyljessä kolmitieventtiilihana öljynvaihtoa varten (saa pumpulla öljyt pois).
Normaalitilanteessa koneessa todella hyvät paineet kuumanakin, oire esiintyy pidemmän seisokin(päivien) jälkeen käynnistettäessä satunnaisesti, joskus pelaa pitkiäkin toveja.
Onko kellään arvailua viasta? Öljypumppu lienee ylhäällä jakopään ja syöttöpumpunvälissä eikä öljytilassa kuten normaalisti?
Konetta käynnistettäessä öljynpaine ei nouse ollenkaan, öljypumppuun tulee ilmeisesti joku "ilmalukko" tai se ei jostais syystä edes yritä nostaa öljyä.
Öljynpaineet saa nousemaan painamalla ruutalla öljyä pumpulle. Tämä on mahdollista koska kone on siis veneessä ja öljynvaihtoa varten koneen kyljessä kolmitieventtiilihana öljynvaihtoa varten (saa pumpulla öljyt pois).
Normaalitilanteessa koneessa todella hyvät paineet kuumanakin, oire esiintyy pidemmän seisokin(päivien) jälkeen käynnistettäessä satunnaisesti, joskus pelaa pitkiäkin toveja.
Onko kellään arvailua viasta? Öljypumppu lienee ylhäällä jakopään ja syöttöpumpunvälissä eikä öljytilassa kuten normaalisti?
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Onko vika vaivannut pitkään vaiko tullut esim. huollon jälkeen? Ekana tuli öljynsuodatin mieleen, onko ko koneessa normaali suodatinpatruuna, josko suodattimen "takaisku" venttiili jumissa ja liruttaa öljyt alas öljypohjaan. Joskunhan se öljynpaineen nousu kestää ikuisuuden tai ainakin siltä tuntuu öljynvaihdon jälkeen.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2014 8:05 pm
- Viesti:
Vika on ollut pitkään, ei ole tullut minkään huollon jälkeen.
Koneessa lienee ns. normaali suodatin (ainakin näyttää siltä). Itseäni ihmetytti suodattimen jalasta lähtevä n.5mm metallipilli joka menee juurikin jakopään ja syöttöpumpun väliin???
Koneeseen ei tule öljynpainetta vaikka käyttää vähän pidempäänkin, silloin kun vika päällä. Muulloin nostaa heti paineen 3:n kiloon.
Tuo suodattimen takaisku (jos semmoinen tuossa on) voisi kyllä olla oireisiin viittaavaa.
Olisikohan kellään räjäytyskuvaa yms. josta näkisi öljypumpun rakenteen imupuolineen ko. konemallista.
Koneessa lienee ns. normaali suodatin (ainakin näyttää siltä). Itseäni ihmetytti suodattimen jalasta lähtevä n.5mm metallipilli joka menee juurikin jakopään ja syöttöpumpun väliin???
Koneeseen ei tule öljynpainetta vaikka käyttää vähän pidempäänkin, silloin kun vika päällä. Muulloin nostaa heti paineen 3:n kiloon.
Tuo suodattimen takaisku (jos semmoinen tuossa on) voisi kyllä olla oireisiin viittaavaa.
Olisikohan kellään räjäytyskuvaa yms. josta näkisi öljypumpun rakenteen imupuolineen ko. konemallista.
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 8:21 pm
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Oisko tuo ohut putki kompressorille menevä voiteluöljy? Ainakin tossa vähän pienemmässä 381cu koneessa on ilmakompura jakopään ja syöttöpumpun välissä.
ARA AK 131C -80 :: Valmet 361D -63 :: Valmet 1102-4 -77 :: Fordson Major Diesel -55 :: Bedford EPR1C1T -71 :: Volvo F12 -82
Kuvia
Kuvia
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2014 8:05 pm
- Viesti:
Joku voitelupilli lienee kyseessä...
Onko muistikuvaa lieneekö pienemmässä 381cu öljypumppu normaalisti öljypohjassa laakeripukin alla vai jossain ylempänä??? Hevosmiesten tietotoimiston mukaan tässä se olisi jossain ylempänä
Itse pähkäillyt ko. vian olevan mahdollinen jos pumppu todellakin joutuu jollain "imupillillä" vetämään öljyn ylös pumpulle jota se esim. imupillin ilmavuodon tai pumpun harvuuden vuoksi ei aina kykene, jos taas pumppu normaalisti öljytilassa niin miten sinne voi muodostua "ilmalukko" yms..???
Onko muistikuvaa lieneekö pienemmässä 381cu öljypumppu normaalisti öljypohjassa laakeripukin alla vai jossain ylempänä??? Hevosmiesten tietotoimiston mukaan tässä se olisi jossain ylempänä
Itse pähkäillyt ko. vian olevan mahdollinen jos pumppu todellakin joutuu jollain "imupillillä" vetämään öljyn ylös pumpulle jota se esim. imupillin ilmavuodon tai pumpun harvuuden vuoksi ei aina kykene, jos taas pumppu normaalisti öljytilassa niin miten sinne voi muodostua "ilmalukko" yms..???
-
- Viestit: 866
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: uusimaa
- Viesti:
http://bedfordtruckparts.co.uk/wp-conte ... Engine.pdf
Eiköhän tuolta löydy tietoa öljypumpun ja paineensäätöjen sijainti.
Muistini mukaan öljypumppu on öljypohjassa, oon pulannu tommosen koneen kanssa viimeks v.1969 tuota konetta oli ainakin Bedford KM mallissa, niitä oli usiampia käytössä tuusulalaisessa soraliikkeessä joka
viskoi soraa sosialismin rattaisiin. muusta en oo enää varma muuta kuin siitä että moottorin väri oli semmoinen siniharmaa.
Eiköhän tuolta löydy tietoa öljypumpun ja paineensäätöjen sijainti.
Muistini mukaan öljypumppu on öljypohjassa, oon pulannu tommosen koneen kanssa viimeks v.1969 tuota konetta oli ainakin Bedford KM mallissa, niitä oli usiampia käytössä tuusulalaisessa soraliikkeessä joka
viskoi soraa sosialismin rattaisiin. muusta en oo enää varma muuta kuin siitä että moottorin väri oli semmoinen siniharmaa.
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 8:21 pm
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Mulla on tuohon 381cu koneeseen uusi öljypumppu varalla, ja se näyttää kyllä ihan tavalliselta koneen alle tulevalta pumpulta. Mutta omin silmin en ole kyllä nähnyt missä pumppu todella on, ei ole ollut tarvetta avata konetta vielä.
Tuo edellisen viestin linkin firma on tullut tutuksi, olen Robilta tilannut yhtä ja toista Bedfordin osaa (mm. tehdasuuden kytkinpaketin, jarrusylintereitä ja kaikenlaista pikkunippeliä). Saatavuus on ollut hyvä ja homma toiminut asiallisesti. Sivuilla ei ole listattuna läheskään kaikkea mitä löytyy. Uskallan siis suositella.
Tuo edellisen viestin linkin firma on tullut tutuksi, olen Robilta tilannut yhtä ja toista Bedfordin osaa (mm. tehdasuuden kytkinpaketin, jarrusylintereitä ja kaikenlaista pikkunippeliä). Saatavuus on ollut hyvä ja homma toiminut asiallisesti. Sivuilla ei ole listattuna läheskään kaikkea mitä löytyy. Uskallan siis suositella.
ARA AK 131C -80 :: Valmet 361D -63 :: Valmet 1102-4 -77 :: Fordson Major Diesel -55 :: Bedford EPR1C1T -71 :: Volvo F12 -82
Kuvia
Kuvia
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 37 vierailijaa