Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
En ole nyt niihin koskenut, meneekö nuokin sähköt sitä kautta
Ajovalot himmeni muutama vuosi sitten, silloin vika kyllä löyty niistä liittimistä,
piti hyppyjohtoja tehä liittimen ohi...
Ajovalot himmeni muutama vuosi sitten, silloin vika kyllä löyty niistä liittimistä,
piti hyppyjohtoja tehä liittimen ohi...
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Puhuit jarruvalokytkimestä, johon vastasin käyttäen valokytkin sanaa, tarkoittaen edelleen keskustelua jarruvalokytkimestä.nuhvi46063 kirjoitti:En ole nyt niihin koskenut, meneekö nuokin sähköt sitä kautta
Ajovalot himmeni muutama vuosi sitten, silloin vika kyllä löyty niistä liittimistä,
piti hyppyjohtoja tehä liittimen ohi...
Säästin vaan kirjaimia kun ovat niin pirun kalliita nykyään
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
No tämähän nyt ei paljon auttanut vianetsinnässäTumphu kirjoitti:Puhuit jarruvalokytkimestä, johon vastasin käyttäen valokytkin sanaa, tarkoittaen edelleen keskustelua jarruvalokytkimestä.nuhvi46063 kirjoitti:En ole nyt niihin koskenut, meneekö nuokin sähköt sitä kautta
Ajovalot himmeni muutama vuosi sitten, silloin vika kyllä löyty niistä liittimistä,
piti hyppyjohtoja tehä liittimen ohi...
Säästin vaan kirjaimia kun ovat niin pirun kalliita nykyään
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
No nyt taisin itse sekottaa sen, mihin vastauksesi viittasi...
Kerroit että jarruvalokytkimessä oli vika ja että olet vaihtanut sen, oletin tuon
"En ole nyt niihin koskenut, meneekö nuokin sähköt sitä kautta " tarkoittavan tuota kytkintä, siksi tarkensin valokytkin -> jarruvalokytkin sepustusta. Mutta tosiaankin tarkoititkin tuota hytin johtosarjojen liitintä...
Kerroit että jarruvalokytkimeltä lähtee nippu johtoja -> onkohan liitin OK ja yhdistää kunnolla? Oletko tutkinut toimimattomuutta yleismittarilla vai polttimolla? Onko maadoitus tutkiessa otettu lampun lampun asennuskehyksen rungosta, vai rungosta itsestään?
Saattaapi olla nuo takavalot kyllä suoraan hytin kaapeleissa niin, ettei virrat lähde tuon johtosarjanliittimen kautta ulos tässä tapauksessa. Maadoitukset ja tuleva virta kyllä kulkee hyttiin sitäkautta, ei sen puhdistus varmaan huonoa tekisi
Entä oletko kokeillut yhdistää johdot suoraan yhteen ohi jarruvalokatkaisimen, sama vaikutus?
Kerroit että jarruvalokytkimessä oli vika ja että olet vaihtanut sen, oletin tuon
"En ole nyt niihin koskenut, meneekö nuokin sähköt sitä kautta " tarkoittavan tuota kytkintä, siksi tarkensin valokytkin -> jarruvalokytkin sepustusta. Mutta tosiaankin tarkoititkin tuota hytin johtosarjojen liitintä...
Kerroit että jarruvalokytkimeltä lähtee nippu johtoja -> onkohan liitin OK ja yhdistää kunnolla? Oletko tutkinut toimimattomuutta yleismittarilla vai polttimolla? Onko maadoitus tutkiessa otettu lampun lampun asennuskehyksen rungosta, vai rungosta itsestään?
Saattaapi olla nuo takavalot kyllä suoraan hytin kaapeleissa niin, ettei virrat lähde tuon johtosarjanliittimen kautta ulos tässä tapauksessa. Maadoitukset ja tuleva virta kyllä kulkee hyttiin sitäkautta, ei sen puhdistus varmaan huonoa tekisi
Entä oletko kokeillut yhdistää johdot suoraan yhteen ohi jarruvalokatkaisimen, sama vaikutus?
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Eli:kolme johtoa lähtee jarruvalokytkimestä, ne on ok.
Lampun kannalle ei tule sähköä, todettu virtakynällä, joka maadotettu traktorin persukseen.
Pv töpselille sähkö tulee.
Veikkaan vahvasti hapettumaa takavalojen sisuksissa tai sitten on johtoja poikki jostain.
Täytyy tutkia kun kerkiää...
Lampun kannalle ei tule sähköä, todettu virtakynällä, joka maadotettu traktorin persukseen.
Pv töpselille sähkö tulee.
Veikkaan vahvasti hapettumaa takavalojen sisuksissa tai sitten on johtoja poikki jostain.
Täytyy tutkia kun kerkiää...
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Maalis 16, 2018 9:00 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Moi.Mikähän on ko,koneessa käynnistyskytkimen suojareleen tarkoitus.Itsellä otettu sulake pois mutta sulake paikoillaan rele pitää naukuvaa ääntä.Missä vika.
-
- Viestit: 1822
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Supe q kopilinen. Nyt pakki ei enää mee kunnolla päälle. Se pakin pitkitän olevan akselin hylsyt väljentyneet. Muovitankit totta kai. Muistaakseni oli juttua vastaavanlasielta että pääsis ylä luukulta käsiksi?
Siis akseli 6 hylsyt väljät. Ja kumpi tarviin? a tai c? traktori on 7810 mk III
Siis akseli 6 hylsyt väljät. Ja kumpi tarviin? a tai c? traktori on 7810 mk III
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Facebookia just näin ohjeen. Itse toteutan huollon kesällä kun kepit pirun kankeet.
Lattiamatot pois ja vaihdekepin kaulukset pois. Sit rällälällä lattiaan reiän suurennus sinne kaasupolkimen suuntaan. Yläkautta saa tällöin kaiken pestyä, öljyttyä ja tarvittaessa vaihdettuakin. Voin kaivaa esimerkkikuvia sulle.
Täällä kuvia, ei tosiaan omasta koneesta mutta sama toimii kuulemma ainakin 5610, 6610 ja 7610 malleihin.
https://drive.google.com/folderview?id= ... 6-A-T8vvMC
Rälläköidessä ei parana laikkaa uittaa liian syvällä ettei raavi alapuolella olevia vivustoja.
Lattiamatot pois ja vaihdekepin kaulukset pois. Sit rällälällä lattiaan reiän suurennus sinne kaasupolkimen suuntaan. Yläkautta saa tällöin kaiken pestyä, öljyttyä ja tarvittaessa vaihdettuakin. Voin kaivaa esimerkkikuvia sulle.
Täällä kuvia, ei tosiaan omasta koneesta mutta sama toimii kuulemma ainakin 5610, 6610 ja 7610 malleihin.
https://drive.google.com/folderview?id= ... 6-A-T8vvMC
Rälläköidessä ei parana laikkaa uittaa liian syvällä ettei raavi alapuolella olevia vivustoja.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 3121
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Olen konetta siivotessa käyttäny myös paineilmaa, alakautta puhaltanu suurimmat moskat ja yläkautta kepin alakumin välistä wd40 suihkutellu ja mukavasti pelaavat.
Jos kulunut väljäksi tai pusla paikoiltaan tuo huoltoluukku voi olla ihan perusteltu. Tuplatankki vie alhaalta tilaa aikalailla.
Jos kulunut väljäksi tai pusla paikoiltaan tuo huoltoluukku voi olla ihan perusteltu. Tuplatankki vie alhaalta tilaa aikalailla.
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Ei oo paha tankin irroitus kun ajaa tyhjäksi ja kaltevaan paikkaan tankki pois ja yhdysputket tulppaa, voi ajella vaikka yhdellä tankilla sen aikaa kunnes saa kuntoon. Itsellä meni joskus metsässä yhdysputki poikki ja tuli pikkasen kiirus kotiin ennen kuin löpö loppuu, tuli ajeltua silloin kuukausi yhdellä tankilla, oli hyvät huolto mahdollisuudet silloin.
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Ford 5610 mk2 kannentiiviste
Vedet tahtoo konneesta hävitä..
Reilu tunnin linkoilin ja litran nurkissa nestettä hävis. Käydessä ei suoraan tip-tip-tiputa. Tuollainen määrä pitäisi jo tuossa ajassa mielestäni näkyä selkeästi. Maahankin toisinaan merkkailee, toisinaan ei nesteet katoa.
Voiko kansipahvi palaa niin ettei kerä painetta shyyläriin, eikä siis kupli kuumallakaan koneella. Öljyt myös pysyy öljyinä, eikä kulu tai lisäänny. Eriskummallinen jos imee vettä, mutta kestää sylinterin työtahdin paineen
Reilu tunnin linkoilin ja litran nurkissa nestettä hävis. Käydessä ei suoraan tip-tip-tiputa. Tuollainen määrä pitäisi jo tuossa ajassa mielestäni näkyä selkeästi. Maahankin toisinaan merkkailee, toisinaan ei nesteet katoa.
Voiko kansipahvi palaa niin ettei kerä painetta shyyläriin, eikä siis kupli kuumallakaan koneella. Öljyt myös pysyy öljyinä, eikä kulu tai lisäänny. Eriskummallinen jos imee vettä, mutta kestää sylinterin työtahdin paineen
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Ford 5610 etuakselin öljysäiliön paine / pyörännapojen öljytilan paine
Onkos muilla sama, että etuakselin öljysäiliöön ja pyörännapoihin muodostuu painetta?
Metsään lähtöä tehdessä huomasin että öljyä taas hieman valuttanut vanteelle ja päätin tarkistaa akseliston ja pyörännapojen öljytilanteen. Valuttaneesta pyörännavasta puuttui öljyä puolen senttiä (korkeudessa), mutta ei onneksi sen enempiä.
Huomasin vaan availlessa korkkeja, että jokaiseen säiliöön oli muodostunut selvä paine. Suhina oikein kuului kun korkin avasi. Nuohan on melko hienolla kierteellä, niin se suhina oli jopa tovin mittainen eli selvästi sinne on painetta muodostunut. Kuuluisiko noissa olla jossain jokin paineenpäästö/ilmareikä joka nyt on pahasti tukossa, vai onko säiliöt umpinaiset?
Muilla vastaavia kokemuksia?
Metsään lähtöä tehdessä huomasin että öljyä taas hieman valuttanut vanteelle ja päätin tarkistaa akseliston ja pyörännapojen öljytilanteen. Valuttaneesta pyörännavasta puuttui öljyä puolen senttiä (korkeudessa), mutta ei onneksi sen enempiä.
Huomasin vaan availlessa korkkeja, että jokaiseen säiliöön oli muodostunut selvä paine. Suhina oikein kuului kun korkin avasi. Nuohan on melko hienolla kierteellä, niin se suhina oli jopa tovin mittainen eli selvästi sinne on painetta muodostunut. Kuuluisiko noissa olla jossain jokin paineenpäästö/ilmareikä joka nyt on pahasti tukossa, vai onko säiliöt umpinaiset?
Muilla vastaavia kokemuksia?
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Ford 5610 etuakselin öljysäiliön paine / pyörännapojen öljytilan paine
Kuis vanhat öljyt? Onko oikea laatu?Tumphu kirjoitti:Onkos muilla sama, että etuakselin öljysäiliöön ja pyörännapoihin muodostuu painetta?
Metsään lähtöä tehdessä huomasin että öljyä taas hieman valuttanut vanteelle ja päätin tarkistaa akseliston ja pyörännapojen öljytilanteen. Valuttaneesta pyörännavasta puuttui öljyä puolen senttiä (korkeudessa), mutta ei onneksi sen enempiä.
Huomasin vaan availlessa korkkeja, että jokaiseen säiliöön oli muodostunut selvä paine. Suhina oikein kuului kun korkin avasi. Nuohan on melko hienolla kierteellä, niin se suhina oli jopa tovin mittainen eli selvästi sinne on painetta muodostunut. Kuuluisiko noissa olla jossain jokin paineenpäästö/ilmareikä joka nyt on pahasti tukossa, vai onko säiliöt umpinaiset?
Muilla vastaavia kokemuksia?
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Ford 5610 mk2 kannentiiviste
Onko tämä selvinnytTumphu kirjoitti:Vedet tahtoo konneesta hävitä..
Reilu tunnin linkoilin ja litran nurkissa nestettä hävis. Käydessä ei suoraan tip-tip-tiputa. Tuollainen määrä pitäisi jo tuossa ajassa mielestäni näkyä selkeästi. Maahankin toisinaan merkkailee, toisinaan ei nesteet katoa.
Voiko kansipahvi palaa niin ettei kerä painetta shyyläriin, eikä siis kupli kuumallakaan koneella. Öljyt myös pysyy öljyinä, eikä kulu tai lisäänny. Eriskummallinen jos imee vettä, mutta kestää sylinterin työtahdin paineen
Itellä vuoti kannen tiiviste nesteet ulos pakosarjan alta. Ja sitä tuli ihan reilusti...
Uus pahvi väliin ja taas mentiin.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5610 mk2 kannentiiviste
Ei oo tämä selvinnyt vielä. Kummaa asiasta tekee se, että ainetta häviää vain tuo muutama litra täydestä. Eli joka kerta jos lisäilee niin että syylärissäkin nestettä, niin seuraavalla, tai toisella kertaa pinta laskenut niin että kennon yläreunat näkyy. Tuosta nestemäärä ei kuitenkaan vähene. Varovaisesti olen nurkissa siirrellyt / ajellut ja aina lämmintä tulee hyttiin, eli vedet ei ihan täysin katoa. Myöskään lämpömittarin neula ei karkaile. Pidemmälle lähtiessä tulee kyllä täytettyä järjestelmä.nuhvi46063 kirjoitti:Onko tämä selvinnytTumphu kirjoitti:Vedet tahtoo konneesta hävitä..
Reilu tunnin linkoilin ja litran nurkissa nestettä hävis. Käydessä ei suoraan tip-tip-tiputa. Tuollainen määrä pitäisi jo tuossa ajassa mielestäni näkyä selkeästi. Maahankin toisinaan merkkailee, toisinaan ei nesteet katoa.
Voiko kansipahvi palaa niin ettei kerä painetta shyyläriin, eikä siis kupli kuumallakaan koneella. Öljyt myös pysyy öljyinä, eikä kulu tai lisäänny. Eriskummallinen jos imee vettä, mutta kestää sylinterin työtahdin paineen
Itellä vuoti kannen tiiviste nesteet ulos pakosarjan alta. Ja sitä tuli ihan reilusti...
Uus pahvi väliin ja taas mentiin.
Mulla nyt metsäkärryt tuossa ainokaisessa surkeassa liiterissä, niin ei saa traktoria sinne. Kun saan kärryt sieltä pihallevetokuntoon niin täytyy irroittaa etukuormaaja ja ajella kone sisälle. Täytyy konepellit ja akku tasoineen irroitella. Veikkaisin että jokin moottorin pakkaspropuista on voinut myös ruostua ja aiheuttaa vuotoa, tai hytin lämmittimen paluuliitin/venttiili.
Tuo kannentiivistekkään ei ole pois suljettu, rumasti se on ruikkinut öljyä jo tovin pakosarjan nurkilta ja venttiilikopan tiivisteen välistäkin. Kansipahvi-veikkausta vahvistaa ainakin muutama koneen keittäminen, mutta varsinainen ongelma alkanut vasta aikoja näiden kertojen jälkeen.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5610 etuakselin öljysäiliön paine / pyörännapojen öljytilan paine
Öljyt ei oo vanhat, mutta lienee väärää laatua. Muistaakseni jotain universal öljyä.Talumees kirjoitti:Kuis vanhat öljyt? Onko oikea laatu?Tumphu kirjoitti:Onkos muilla sama, että etuakselin öljysäiliöön ja pyörännapoihin muodostuu painetta?
Metsään lähtöä tehdessä huomasin että öljyä taas hieman valuttanut vanteelle ja päätin tarkistaa akseliston ja pyörännapojen öljytilanteen. Valuttaneesta pyörännavasta puuttui öljyä puolen senttiä (korkeudessa), mutta ei onneksi sen enempiä.
Huomasin vaan availlessa korkkeja, että jokaiseen säiliöön oli muodostunut selvä paine. Suhina oikein kuului kun korkin avasi. Nuohan on melko hienolla kierteellä, niin se suhina oli jopa tovin mittainen eli selvästi sinne on painetta muodostunut. Kuuluisiko noissa olla jossain jokin paineenpäästö/ilmareikä joka nyt on pahasti tukossa, vai onko säiliöt umpinaiset?
Muilla vastaavia kokemuksia?
Näistä ajatuksista heränneenä täytyy käydä ostamassa kanisteri LS-luokiteltua vaihteistoöljyä, jotain 80W-90 ne lienee yleensä olla, joka on reilusti kankeampaa kuin nuo universal-jokapaikan-öljyt. Varmaan tuo paineistumisen syy juuri väärässä öljyssä -> rattaiden välissä kaasuuntuu ja aiheuttaa tuon paineen. Paine + väärä öljyn viskositeetti saa vastaavasti vuodon aikaiseksi.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Voihan se toisella/oikealla öljylaadulla paine olla pienempi, mut ei kannata ihmetellä jos sitä painetta on jatkossakin.Varmaan tuo paineistumisen syy juuri väärässä öljyssä -> rattaiden välissä kaasuuntuu ja aiheuttaa tuon paineen. Paine + väärä öljyn viskositeetti saa vastaavasti vuodon aikaiseksi.
-
- Viestit: 3121
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Ensinnäkin tuo kysymys huohottaako napavaihteisto jostain on ihan hyvä, itse luulen että ei huohota koska mahdollinen paineennousu pysyy stefan takana ja se on niin pientä ettei merkitystä. Jos stefa vuotaa on laakerissa välystä tai niin paljon ajettu että stefakin kulunut loppuun. Itse en muista että olisi napa tai etuakselisto puhissut kun propun avannut. Viimeksi vaihdoin TeeWee fordiin muutaman tunnin kyntämisen jälkeen niin ei mikään puhissut, paitsi minä kun proput vaatii napakan pyssyn täräyksen ettei muljaa.
Ainakin ZF akseli suosittaa LS 80-90 öljyn. Minusta se on talvella kovin jäykkää ja olen uudemmassa Carraro akselissa ajanut ambra multi g 10w-30 ja hyvin on toiminut. Kysyin tätä huollosta aikoinaan kun halusin talvikoneeseen notkeemman öljyn. ZF akselissa on tyyppikilven öljyt.
Sitten tuo 5610 vedenhävitys on melko ihmeellinen juttu. Onhan tuo vesi jossain joko öljypohjassa, maassa tai viimeistään tallin katossa. Ei vettä hävi ehjässä mihkään, en ole 3 vuoteen lisänny mihkään vettä. Vielä hullumpi juttu on koneen keittäminen, en ole koskaan nähnyt fordin keittävän, aika ilmeinen vika on nyt jossakin. Sitkeehän tuo Fordi parka on jos sitä koko ajan jokin vaivaa ja kaadetaan vaan vettä ja jatketaan linkoamista. Puhutaan mistä vaan moottorista on keittäminen jo melkoinen tilanne.
Meillä ollu vuosikymmenet Fordeja ja viimeksi vaihdettu kannentiiviste 70 luvulla 4000 Fordiin melko uutena koska liekkirenkaassa jokin rakennevika ja ne täytyi silloin vaihtaa koska aamulla tussahti vettä tallin kattoon.
Mutta olisko siinä vesipumppu tai syyläri vuoto jos ei niin kansihan siinä sitten vuotaa jos ei öljypohjaan mene. Jos syylärin alasäiliössä oleva lauhdutin vuotaa päätyy vedet öljypohjaan silloinkin.
Kyllähän kansitiiviste joskus alkaa väsymään, vaijeritunnit tuonne 10k pintaan jotain joutuu tekemään kun se ikäkin vaikuttaa näissä 30-40v koneissa.
Ainakin ZF akseli suosittaa LS 80-90 öljyn. Minusta se on talvella kovin jäykkää ja olen uudemmassa Carraro akselissa ajanut ambra multi g 10w-30 ja hyvin on toiminut. Kysyin tätä huollosta aikoinaan kun halusin talvikoneeseen notkeemman öljyn. ZF akselissa on tyyppikilven öljyt.
Sitten tuo 5610 vedenhävitys on melko ihmeellinen juttu. Onhan tuo vesi jossain joko öljypohjassa, maassa tai viimeistään tallin katossa. Ei vettä hävi ehjässä mihkään, en ole 3 vuoteen lisänny mihkään vettä. Vielä hullumpi juttu on koneen keittäminen, en ole koskaan nähnyt fordin keittävän, aika ilmeinen vika on nyt jossakin. Sitkeehän tuo Fordi parka on jos sitä koko ajan jokin vaivaa ja kaadetaan vaan vettä ja jatketaan linkoamista. Puhutaan mistä vaan moottorista on keittäminen jo melkoinen tilanne.
Meillä ollu vuosikymmenet Fordeja ja viimeksi vaihdettu kannentiiviste 70 luvulla 4000 Fordiin melko uutena koska liekkirenkaassa jokin rakennevika ja ne täytyi silloin vaihtaa koska aamulla tussahti vettä tallin kattoon.
Mutta olisko siinä vesipumppu tai syyläri vuoto jos ei niin kansihan siinä sitten vuotaa jos ei öljypohjaan mene. Jos syylärin alasäiliössä oleva lauhdutin vuotaa päätyy vedet öljypohjaan silloinkin.
Kyllähän kansitiiviste joskus alkaa väsymään, vaijeritunnit tuonne 10k pintaan jotain joutuu tekemään kun se ikäkin vaikuttaa näissä 30-40v koneissa.
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Mulla muistaakseni loppus veden häviiminen uuden korkin myötä, teki meinaan samaa että aina kun kattos niin kennon päälliset oli kuivana näkyvissä. Täytyykin muuten seuraavaks kattoo ennen kun lähtee ajelee, on varmaan vuos välii kun viimeks kattonu.
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Kyllä tuo sitkeä vanhus on, sitä ei käy kieltäminen. Syylärin korkki täytyykin vaihtaa, ei oo tuo tullut mieleen.
Keittämisestä... Ekan kerran isäukko ajeli iltasella, mittaristosta oli osa valoista palanut ja hytin lämmityslaitteet letku murtunut ajossa pilarin sisältä. Vedet valui maahan ajossa. Kun itse lähdin ajamaan, ihmettelin kun ei lämpöä tullut kabiiniin ja huomasit neulan vääntyneen punaiselle.
Toisella kerralla oli syylärin alaosan reikä vuotanut vedet maahan, lähdin tarkastamatta ajoon ja en seurannut mittareita. Kuumaksi pääsi tuolloinkin. Eli ihan kulumisen aiheuttamaa veden vähyyttä yhdistettynä käyttäjän virheisiin, niin saanut koneen keittämään.
Öljyyn mulla ei onneksi vedet katoa, öljyn määrä pysyy hyvin vakiona ja öljy mustana. Pikkusen merkkaa lumen vihreäksi moottorin takapään kohdalta, tämän vuoksi epäilys pakkaspropusta tai hytin lämmittimen paluusta/sen hanasta. Eli osa ainakin vuotaa, mutta jäljistä päätellen ei vuoda ulos niin paljoa kun sitä häviää. Ajossa voi tietty tärittää ja vuotaa enempi, tai voi siellä lisäksi olla se kannentiivistekkin mennyt.
Piipusta ei vettä lennä käynnistäessä. Syyläri on juuri korjattu, termostaatti vaihdettu ja termostaattikotelossa tietysti uudet tiivisteliimat. Siellä ei vuotoja ole havaittu, eikä myöskään vesipumpussa kun ei ulospäin merkkaile nokan suunnilta.
Eipä tuo kannentiivisteen vaihto mikään liian suuri homma ole tehdä, vaikka vähän niinkuin varmuudeksi tekisi.
Keittämisestä... Ekan kerran isäukko ajeli iltasella, mittaristosta oli osa valoista palanut ja hytin lämmityslaitteet letku murtunut ajossa pilarin sisältä. Vedet valui maahan ajossa. Kun itse lähdin ajamaan, ihmettelin kun ei lämpöä tullut kabiiniin ja huomasit neulan vääntyneen punaiselle.
Toisella kerralla oli syylärin alaosan reikä vuotanut vedet maahan, lähdin tarkastamatta ajoon ja en seurannut mittareita. Kuumaksi pääsi tuolloinkin. Eli ihan kulumisen aiheuttamaa veden vähyyttä yhdistettynä käyttäjän virheisiin, niin saanut koneen keittämään.
Öljyyn mulla ei onneksi vedet katoa, öljyn määrä pysyy hyvin vakiona ja öljy mustana. Pikkusen merkkaa lumen vihreäksi moottorin takapään kohdalta, tämän vuoksi epäilys pakkaspropusta tai hytin lämmittimen paluusta/sen hanasta. Eli osa ainakin vuotaa, mutta jäljistä päätellen ei vuoda ulos niin paljoa kun sitä häviää. Ajossa voi tietty tärittää ja vuotaa enempi, tai voi siellä lisäksi olla se kannentiivistekkin mennyt.
Piipusta ei vettä lennä käynnistäessä. Syyläri on juuri korjattu, termostaatti vaihdettu ja termostaattikotelossa tietysti uudet tiivisteliimat. Siellä ei vuotoja ole havaittu, eikä myöskään vesipumpussa kun ei ulospäin merkkaile nokan suunnilta.
Eipä tuo kannentiivisteen vaihto mikään liian suuri homma ole tehdä, vaikka vähän niinkuin varmuudeksi tekisi.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 62 vierailijaa