Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
-
- Viestit: 2704
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Kaverin 6610 Foordiin laittoivat ahtimen joku 10 vuotta sitten, siihen tuli liian iso ahdin ja käyttöominaisuudet kyllä huononivat.
Tehopotku tulee 1500 kierroksen jälkeen , alavääntö ei muuttunut mitenkään. Sitten kyllä on voimaa kun on kierroksia, mutta ärsyttävää on kun alunperin tuo kone on melko vääntävä läpi kierrosluku alueen.
Tehopotku tulee 1500 kierroksen jälkeen , alavääntö ei muuttunut mitenkään. Sitten kyllä on voimaa kun on kierroksia, mutta ärsyttävää on kun alunperin tuo kone on melko vääntävä läpi kierrosluku alueen.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Käsittääkseni tuo H1E on sopivan kokoinen ahdin 5610 Hoppaan.
Vaan sittenhän tuon näkee kun laittaa.
Vaan sittenhän tuon näkee kun laittaa.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 2775
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Mulla oli H1C 5.9l Cummins-Dodgessa jossa on tehoa 180 heppaa, isompi H1E oli uudemmissa 235 heppaisissa. Jotenkin epäilen ettei ole ihan hyvä teholtaa puolta pienemmälle moottorille, varsinkin kun tavoitteena oli saada vääntöä pienillekin kierrosluvuille. Toki noihin on valittavissa eri kokoisia pakopesiä, joilla vähän voi säädellä ominaisuuksia.
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
H1D on käytetty n, 4 litrasissa traktorin koneissa, ja eikä puhalla pikkukierroksilla juur ollenkaa.
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Valtra 6300 ahdin on Foordiin sopiva. Tulee sitkeävetoinen, tai sitten vaan vahingossa onnistui sovitus. Pakosarjaan kiinnitettävän laipan reikiä joutui vähän säätelemään.
-SS-
-SS-
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Itte vaihdoin 705 valluun Fordissa käytetyn turbon. Pakoputken kiinnitys muuttui ja öljyputken kiinnityslaipan ruuvinreijät piti porata suuremmaksi.-SS- kirjoitti:Valtra 6300 ahdin on Foordiin sopiva. Tulee sitkeävetoinen, tai sitten vaan vahingossa onnistui sovitus. Pakosarjaan kiinnitettävän laipan reikiä joutui vähän säätelemään.
-SS-
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Joko nuhvi46063:lla turbo suhisee?
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Kesemmällä...Tumphu kirjoitti:Joko nuhvi46063:lla turbo suhisee?
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
7810 mk III ja digi mittarist ja tupla muovitankit.
Viime kesästä käynnissä pysyminen ongelmana. Käynistyi mutta jossain vaiheessa rupes köpeltää ja sammui. Kaikki käyty läpi, suodattimeta ja tiivisteet banjoissa vaihdettu, silti sammui. Joku kiire lumentulon yhteydessä laitoin suodatimesta suoraan uusi letku tankin korkista, rupes pysyy käynnissä.
Nyt ruuvasin irti se mittrin anturi ja tankin lähdön. Koopilla/ weivolla on saman näköinen kun traktorista löytyy, mutta tekstistä lukee only mechanikal dash.
https://www.traktoritjavaraosat.fi/fuel ... 17484.html
Syy minkä takia uusin, se putki joka lähtee alas hyvin ruostunut ja irtosi helposti siitä muovista, syy voi olla hyvinkin siinä, muovin ja putken välistä vuotannu ilmaa.
Viime kesästä käynnissä pysyminen ongelmana. Käynistyi mutta jossain vaiheessa rupes köpeltää ja sammui. Kaikki käyty läpi, suodattimeta ja tiivisteet banjoissa vaihdettu, silti sammui. Joku kiire lumentulon yhteydessä laitoin suodatimesta suoraan uusi letku tankin korkista, rupes pysyy käynnissä.
Nyt ruuvasin irti se mittrin anturi ja tankin lähdön. Koopilla/ weivolla on saman näköinen kun traktorista löytyy, mutta tekstistä lukee only mechanikal dash.
https://www.traktoritjavaraosat.fi/fuel ... 17484.html
Syy minkä takia uusin, se putki joka lähtee alas hyvin ruostunut ja irtosi helposti siitä muovista, syy voi olla hyvinkin siinä, muovin ja putken välistä vuotannu ilmaa.
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Jos sulla mittari toimii, niin eikö helpommalla pääsisi vetästä vaikka jarruputkesta uusi putki tuohon? Vaikka poraisi niin että jarruputki tulee tuon mittari/tankkitieyhtye-palikan läpi niin, että siihen saa suoraan kumiletkua klemmarilla kiinni?traktori754 kirjoitti:7810 mk III ja digi mittarist ja tupla muovitankit.
Viime kesästä käynnissä pysyminen ongelmana. Käynistyi mutta jossain vaiheessa rupes köpeltää ja sammui. Kaikki käyty läpi, suodattimeta ja tiivisteet banjoissa vaihdettu, silti sammui. Joku kiire lumentulon yhteydessä laitoin suodatimesta suoraan uusi letku tankin korkista, rupes pysyy käynnissä.
Nyt ruuvasin irti se mittrin anturi ja tankin lähdön. Koopilla/ weivolla on saman näköinen kun traktorista löytyy, mutta tekstistä lukee only mechanikal dash.
https://www.traktoritjavaraosat.fi/fuel ... 17484.html
Syy minkä takia uusin, se putki joka lähtee alas hyvin ruostunut ja irtosi helposti siitä muovista, syy voi olla hyvinkin siinä, muovin ja putken välistä vuotannu ilmaa.
Etuhydrauliikkapumpun takana on mulla MKII mallissa myös polttoaineletkujen liitos, jossa kumiletku hapertuessaan voi antaa ilmaa järjestelmään. Se kannattaa myös vilkaista. Helkkarin hankalassa paikassa jos sattuu olemaan etukuormaaja koneessa.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
https://www.youtube.com/watch?v=7NgwsSrYZgEnuhvi46063 kirjoitti:Kesemmällä...Tumphu kirjoitti:Joko nuhvi46063:lla turbo suhisee?
Intian pojjaat ne osaa laittaa koneitaan. Kyseessä kylläkin 6610, mutta tuo HX35 solmuna mitä itsekkin pohtinut
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Tumphu kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=7NgwsSrYZgEnuhvi46063 kirjoitti:Kesemmällä...Tumphu kirjoitti:Joko nuhvi46063:lla turbo suhisee?
Intian pojjaat ne osaa laittaa koneitaan. Kyseessä kylläkin 6610, mutta tuo HX35 solmuna mitä itsekkin pohtinut
Joskin, samaa solmua isompaankin koneeseen istutettu
https://www.youtube.com/watch?v=DltTXxiuk68
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Ilman ek se on, onneksi. Se yhde on ikään kuin pystyssä ja siihen pääsi käsiksi kun otin rappuset pois. Hieman taivuttaen se tuli pis sielä, ei se nyt niin valtava operaatio nostaa hytin 20cm etupäästä. Siinä mittarin anturihässäkässä on muovi jonka tankin sisällä on putkelle lähtö alaspäin ja ulkopuolella letku liitin. Se on aika paksu, pitääpä mitata ja kattoo mitä sille vois tehä.Tumphu kirjoitti:Jos sulla mittari toimii, niin eikö helpommalla pääsisi vetästä vaikka jarruputkesta uusi putki tuohon? Vaikka poraisi niin että jarruputki tulee tuon mittari/tankkitieyhtye-palikan läpi niin, että siihen saa suoraan kumiletkua klemmarilla kiinni?traktori754 kirjoitti:7810 mk III ja digi mittarist ja tupla muovitankit.
Viime kesästä käynnissä pysyminen ongelmana. Käynistyi mutta jossain vaiheessa rupes köpeltää ja sammui. Kaikki käyty läpi, suodattimeta ja tiivisteet banjoissa vaihdettu, silti sammui. Joku kiire lumentulon yhteydessä laitoin suodatimesta suoraan uusi letku tankin korkista, rupes pysyy käynnissä.
Nyt ruuvasin irti se mittrin anturi ja tankin lähdön. Koopilla/ weivolla on saman näköinen kun traktorista löytyy, mutta tekstistä lukee only mechanikal dash.
https://www.traktoritjavaraosat.fi/fuel ... 17484.html
Syy minkä takia uusin, se putki joka lähtee alas hyvin ruostunut ja irtosi helposti siitä muovista, syy voi olla hyvinkin siinä, muovin ja putken välistä vuotannu ilmaa.
Etuhydrauliikkapumpun takana on mulla MKII mallissa myös polttoaineletkujen liitos, jossa kumiletku hapertuessaan voi antaa ilmaa järjestelmään. Se kannattaa myös vilkaista. Helkkarin hankalassa paikassa jos sattuu olemaan etukuormaaja koneessa.
Edit, 8mm se on. Kuparisia näytäis solevan tarjolla 8mm, millä liimaa muovin ja kuparin joka vielä pitäis sietää dieseliä? Silloin sen vois laitaa samaan kun se mikä siellä oli?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Eikös sikaflexi oo kova kama jokapaikkaan?
Itse tarkoitin siis että poraisi sen palikan niin että tankista sisältä tuleva kupariputki tulee suoraan ulos asti. Sikaflexillä vaan tiiviiksi ja piukaksi. Letku sitten suoraan siihe kupariputkeen.
Ei ainakaan ruostevaaraa eikä ongelmaa että liimauksen pettäminen saa putken tippumaan tankin pohjille ja koneen hyytymään kurjaan paikkaan.
Itse tarkoitin siis että poraisi sen palikan niin että tankista sisältä tuleva kupariputki tulee suoraan ulos asti. Sikaflexillä vaan tiiviiksi ja piukaksi. Letku sitten suoraan siihe kupariputkeen.
Ei ainakaan ruostevaaraa eikä ongelmaa että liimauksen pettäminen saa putken tippumaan tankin pohjille ja koneen hyytymään kurjaan paikkaan.
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Naapurilla kävi seuraavaa :tie ajossa tyhjä juontokoura perässä nostolaite tippui alas eikä nouse enää ylös.
Mikä hajos traktori - 85 mallin 6610.
Mikä hajos traktori - 85 mallin 6610.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Onk jo nuhvi46063:lla tarpeeks kesä että ehtiny turbottaan?
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Eipä oo ehtiny ku ajatella asiaa
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
6600 takavedon etuakseli. Se pitkä varsi joka menee moottorin kyljestä ohi siihen kolmiopalaan on väljä ku mikä. Etuosa irtos suht helposti. Se taka osa. Mutteri traktorin puolella ja pitkän varren päässä. Ei pääse mistään lyömään. Millä sen sais antautumaan?
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Eli simpukasta tulevan kääntövarren pallonivel. Olen laittanut kytkinkopan ja sen löysätyn mutterin väliin kangen tms. tiukkaan ja mojauttanut sitä vartta sivusta, nin on helpannut useimmiten.traktori754 kirjoitti: ↑Ke Elo 21, 2019 7:39 pm 6600 takavedon etuakseli. Se pitkä varsi joka menee moottorin kyljestä ohi siihen kolmiopalaan on väljä ku mikä. Etuosa irtos suht helposti. Se taka osa. Mutteri traktorin puolella ja pitkän varren päässä. Ei pääse mistään lyömään. Millä sen sais antautumaan?
Kaipa sen varrenkin saa ulosvetäjälä pois simpukasta, nin pääsee verstaassa sitä palloniveltä irrottamaan.
-SS-
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Kysy traktoristasi - Masinistit vastaa: Ford 5610 MKII
Laitoin sopivia hylsyjä silee että kun avaa se tukee kytkin koteloon. Mutta kun se q kopin rakenteet ovat tiellä että ei pääse lyömään.
Entäpä millä sen pitkän varren etupäässä olevan vipun pysty tapin hylsyjen poisotto? Sn ylemän voi nakata alaspäin, mutt se alempi on ikään kun pohjassa. Se tappi on ehkä 30mm
Entäpä millä sen pitkän varren etupäässä olevan vipun pysty tapin hylsyjen poisotto? Sn ylemän voi nakata alaspäin, mutt se alempi on ikään kun pohjassa. Se tappi on ehkä 30mm
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tono ja 28 vierailijaa