ongelma natikassa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

harrastelia
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 8:46 am
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

ongelma natikassa

Viesti Kirjoittaja harrastelia »

kertokaa viisaat mitä pitäis tehdä :?: :?: :?:
mulla on 844 78vm natikka nostolaite temppuilee mikä on kun auraa niin yrittää nostaa ilmaan niin ei tapahdu mitään pitää kauan nostokeppiä heilutella ja välillä nostolaite on vaan ylhäällä ettei laske.... välillä menee viikko ettei oo vikaa sit samana päivänä voi takuta kauan!!! :!:

onko siel joku venttiili joka voi takuta :?:
reiska
Viestit: 85
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:08 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Venttiilit jumittaa.

Viesti Kirjoittaja reiska »

Venttiilit jumittaa tai sitten yhdellä kaverilla keppin lukitus oli löystynyt suhteessa venttiilin karaan eli keppi liikkui mutta kara pysyi paikoillaan. Korjaamo kasikirjassa oli nostolaite ongelmista aika hyvä vian etsimis kaavio kannattaa hankkia.
harrastelia
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 8:46 am
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrastelia »

just just pitää ruveta etsiin korjauskirjaa :shock:
onko ne venttiilit vaikea vaihtaa??
supermajor
Viestit: 87
Liittynyt: To Syys 14, 2006 7:35 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja supermajor »

samanlaista vikaa,case ih 685 sessa.
yks korjaamomies sanoi että on montakertaa todistettu että ainoat oikeat öljyt natikkojen perään on internationaalin omat öljyt.
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

685 ja 844 ovat täysin erilaisia hydrauliikaltaan.
harrastelia
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 8:46 am
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrastelia »

mitä tarkalleen öljyä sinne laitetaan?
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

IH Hydrania hydrauliikkaan pitäisi laittaa. Ei noi Saksalaiset siitä niin kovin kranttuja oo.
harrastelia
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 8:46 am
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrastelia »

just just onko sielä jossain suodatinta??
harrastelia
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 8:46 am
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrastelia »

mitä öljyä sinne kannattais hakea?? ja pitääkö putsata jotain ennen kuin laittaa uudet öljyt?
eqioo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eqioo »

Roskaa venttiilissä,valmetissa joskus pikavaihteen pakka hajonnut (ed om)teki kiusaa kauan,vika löyty lopulta ku roska jäi jumiin.
harrastelia
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 8:46 am
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrastelia »

ok homma onko vaikea toimenpide putsata ne? :shock:
eqioo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eqioo »

venttiilit auki vaan(tai miksi niitä kutsutaan),puhdistus,öljynvaihto.
Tosi kiusallinen vika.
Vika selvis vasta kun roska jumitti venttiilin.
kauan kiusas ennen kun löydettiin syy
Ukko-BB
Viestit: 179
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:46 am
Paikkakunta: Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ukko-BB »

Laske öljyt pois. Uusi suodatin. Polttoöljyä tilalle. Käytä konetta noin 30min. Liikuta kaikkia hyd.vempaimia eestaas.

Laske polttoöljy pois. Uusi suodatin.

Vanhat öljyt voi laittaa takas 2/3 kun jättää moskat pöntön pohjalle.

IH:t kukkuu ja toimiin normaaleilla öljyillä. Puhtaus on tärkeitä!

Laadukkaat jarrulevyt. Tarvikelevyt saattaa ulvoa.

12000h IH ja aina tavallisilla yleisöljyillä ajaneena.
reiska
Viestit: 85
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:08 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Ei yleis öljyä

Viesti Kirjoittaja reiska »

Ei yleis öljyä missään nimessä. Farmoil kovetti kaikki tiivisteet koviksi vuotaviksi trasuiks ja alkuperäiset jarrulevyt ulvoivat. Joku yleis öljy voi jopa toimia mutta ei kannata ottaa riskiä kun alkuperäistä Ih-hydrania on saatavilla eikä sitä niin useasti tarvi vaihtaa että sen hinta tulisi kalliimmaksi kuin jarru remontti.
arre
Viestit: 1121
Liittynyt: To Elo 17, 2006 11:23 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arre »

Ukko-BB: Oliko tuo 12000 tuntia yhdellä vai useammalla natikalla ajettuna?
Ukko-BB
Viestit: 179
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:46 am
Paikkakunta: Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ukko-BB »

IH 474 ja 574. Tunnit tulivat noin 15v aikana näihin koneisiin. Naapureiden kanssa oli yhteisiä koneita joten öljyjäkin sekoittui vielä jonkin verran.

Tärkeitä on puhtaus ja suodattimen vaihto. 8)
KL
Viestit: 637
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
Viesti:

Minkäalaisia remontteja matkan varrella ilmeni?

Viesti Kirjoittaja KL »

Nimimerkki UKKO-BB. Kerroppas minkälaisia remontteja ko. Natikoihin tehtiin 15 vuoden aikana, eli mitkä on IH 474 ja 574:n löyihimmät kohdat.
Muutenkin minkälainen käsitys noista malleista tuli?(hyviä ja huonoja puolia)
harrastelia
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 8:46 am
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrastelia »

kiitos paljon teille vastanneille(: :D
viikonloppuna rupean laittaan :shock:
harrastelia
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 8:46 am
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrastelia »

jäi vaivaamaan toi polttoöljy homma..
jos nostolaite takkuaa niin hydrauli öljy vaihdetaan n.20litraa eikä laatikko öljyä jossa on n.45litraa
ja voiko polttoöljyä laittaa sinne hydrauli tilaan hetkeksi??
Ukko-BB
Viestit: 179
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:46 am
Paikkakunta: Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ukko-BB »

Polttoöljyhuuhtelu oli valtuutetun IH huollon neuvo. Sitä käytetään kun jarrulevyt kuluu loppuun ja alumiinihiutalaeita on hyd. öljyn seassa.

Tuota polttoöljyhuuhtelua olen käyttänyt dieselhenkilöautojen moottoreissakin ennen kansiremonttia. On puhtaapaikat.

Öljynpainemittari on hyvä olla kaäytössä.

Traktori/moottori ei saa olla kuuma jotta painetta riittää ohuellapolttoöljyllä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Calmari, Google [Bot], Juho M-P, korkinavaaja999, Peksu123, Rh-, Tessu85 ja 49 vierailijaa