Rellu Megane 97

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
nuffi10.60
Viestit: 240
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 8:04 pm
Paikkakunta: taipalsaari
Viesti:

Rellu Megane 97

Viesti Kirjoittaja nuffi10.60 »

Käyntiin lähtö kosteilla keleillä huonoa. Eli muutaman kerran osuin paikalle ja lämmitin kampiakselin asento tunnistimen. Tietysti lähti heti käyntiin. No vaihdoin mut vika jatkuu. Tuli taas viestiä et lähti huonosti käyntiin. Lähtee kuitenkin,vaatii vaan monta starttia. Piuhan päästä paremmin.

Eli ideoita mitä seuraavaksi. Perus kaks litranen kone.
Niin ja se ei kelpaa neuvoksi et huono yhdistelmä Nais ystävä ja rellu.
C20
Viestit: 1870
Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja C20 »

Ajonestoa ensiksi veikkaisin, sitten melkein mitä vaan , kaverilla oli senik tai mikä lienee aikoinaan sisävaloa usein hakkasi ja rämpytti kun ei rellu herännyt :shock: oliko vika siellä ei tiedä mutta käyntiin lähti.
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

olisko joku koneen lämpötila anturi rikki.. haistaa et kone lämmin ja ei laita ns ryyppyä päälle kylmänä.. vaik ei nykykoneis ryyppyä ole.. mut noit lämpötila antureit riittää..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
B58
Viestit: 308
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 9:06 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja B58 »

Nokka-akselin asentotunnistin? Vaikuttaa starttiin ku kertoo tahdin.
L85
Viestit: 473
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2013 12:15 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja L85 »

Yhden Renun tiedän joka vaati aika kauan virrat päälle ennen kuin ajonesto antoi luvan startata.
nuffi10.60
Viestit: 240
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 8:04 pm
Paikkakunta: taipalsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi10.60 »

Ajon esto antaa selvän merkin ku yrittää käynnistää. Niin ja liittyy ain siihen kosteuteen.
Induktanssi
Viestit: 2962
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Induktanssi »

Mulla samanlainen pa5ka.
Itse tein näin:
Ajotietokoneen kuusisataamiljoonapinninen liitin irti. Sitten liikuttelin kampiakselin asentoanturin (no se hemmetin vauhtipyörän päällä oleva) johtoja ja ennenkaikkea sitä liitintä tyyliin tiukemmalle kiinni ja lopuksi laitoin neljäbiljoonapinnisen liittimen kiinni ja ongelmat loppuivat ainakin toistaiseksi (6-8kk sitten) kokonaan.
nuffi10.60
Viestit: 240
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 8:04 pm
Paikkakunta: taipalsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi10.60 »

Ei viel ratkennut,kosteudella vaan tuntuu olevan iso merkitys.
Tietäisi vaan mistä.
Se ajon esto on tosiaan yks mysteeri. Se vaan tekee sen et ei muuta ku vähän hörähtää. Tää vika ku on päällä niin yrittää ontuen käyntiin.

Hymyilin joskus naisen lokiikalle ku kertoi et ajon esto jäi päälle kaupan pihalla. Oli kuulemma sit lähtenyt ku kävi kaikki ovet ja takaluukun kertaalleen avaamassa ja sulkemassa.
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Ei nyt ole akuuttia apua tästä kannanotosto mutta vastaavassa tilanteessa kun lähipiirin nisun natsi kiukutteli aloin autonvaihto jankutuksen. Painajaisissa siinti skenaariot että ne vaivat ei jää tähän ja itse joudun ne kaikki kärsimään.
Väsytys tuotti tuloksen ja nyt on vehe joka ei renkkaa. Ei ole natseja,abseja,dsgtä,tsitä,psata,valeota,renua,marellia,jne näitä automaailman syöpävitsauksia...
jamppi
Viestit: 2252
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jamppi »

Tulpanjohdot ?
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Induktanssi
Viestit: 2962
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Induktanssi »

nuffi10.60 kirjoitti: Hymyilin joskus naisen lokiikalle ku kertoi et ajon esto jäi päälle kaupan pihalla. Oli kuulemma sit lähtenyt ku kävi kaikki ovet ja takaluukun kertaalleen avaamassa ja sulkemassa.
Äläs naureskele. Auttoi nimittäin omassa romussa sellasen 10-20 kertaa...
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Toinen sytytyspuola on menossa hajalle. Ovat näissä kulutustavaraa.
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

puola halki?
kierrosnopeusanturi rikki?
nuffi10.60
Viestit: 240
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 8:04 pm
Paikkakunta: taipalsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi10.60 »

Vian etsintä jatkui autosta,ei Nais ystävästä.
Eli aiemmin kampiakselin asento tunnistin vaihdettu. No eilen aamulla oli märkää ulkona,joten yrityksiä. Lämmitin nokan asento tunnistimen. Ei vaikutusta. Puolat toinen ja toinen.No toisen kohdalla lähti jo herkästi käyntiin. Vaikea vaan sanoa johtuiko muutamasta starttailusa vai...
Olin varannut yhden puolan (ruokkii kahta sylinteriä).
Tänä aamuna taas kokeilemaan. Kaasuun koskematta heti käyntiin,mut sit meinasi sammua ku painoin kaasua. Puhistelin ilma määrä anturi viel varoiks. Testi loppuu vaan ain siihen ku käy hetkenkin niin sit toimii.

No huomenna kuulee tai lähinnä lukee millaisen startin on aamulla vaatinut.
Tai sitten menee pakkasen puolelle ja lähtee heti.

Lohtuna luin muista keskusteluista etteivät ole liikkeessäkään löytäneet vastaavaan vikaan ratkaisua.

Niin kumman kohta vaihdan... :?:
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

nuffi10.60 kirjoitti:Niin kumman kohta vaihdan... :?:
Naisystävän.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
Induktanssi
Viestit: 2962
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Induktanssi »

Niin kumman kohta vaihdan... Question
Eiku sen Rhenöön...
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Se vähän riippuu. Siitä naikkosesta voi saada vaihdossa paremmin jos ei ole kovin runnottu...
nuffi10.60
Viestit: 240
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 8:04 pm
Paikkakunta: taipalsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi10.60 »

Siis lopetanko vian etsinnän. Joo ihan tän palstan toteamus vuosien takaa ku oudon äänen (etu pyörän laakeri) aiheuttajaa etsittiin.
Joku nimeltä mainitsematon totesi et Nais ystävä ja rellu on huono yhdistemä.
karvamooses
Viestit: 576
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
Paikkakunta: tervajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karvamooses »

Sanoisin että kysys tuolta http://renaultkeskustelu.net/foorumi/ siellä on asiantuntevia kohtalotovereita useita. Näitä ranskalaisia voi monesta moittia mutta ainakin näillä on pirun toimivat merkkifoorumit.
nuffi10.60
Viestit: 240
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 8:04 pm
Paikkakunta: taipalsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi10.60 »

Rellu homma ratkesi,ei nyt vaihdeta kumpaakaan.
Eli monesta vinkistä löytyi oikea.
Vaihdoin lämpötila anturit.Mittarille ja poksille tietoa antavat. 40€ yhteensä.

Lähtee ja käy kylmänä vähän kovempaa tyhjä käyntiä kuten ennen.
Oli sen ns,ryypyn puutetta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: -SS-, Google [Bot] ja 54 vierailijaa