Fordin 10-sarjan hydrauliikka
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 3:43 pm
- Viesti:
Fordin 10-sarjan hydrauliikka
mistä olette ottaneet mk2 mallista etukuormaajalle paineen?
-
- Viestit: 584
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 8:58 pm
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Tuosta oli omaan 8210:n otettu. Sorry todella huono kuva,parempaan en pystyny.Näät mihi päin traktoria suunnilleen edes mennä
Oli tuohon väliin laitettu mistä lähti kuormaajalle paine.
[img][img]http://i10.aijaa.com/t/00286/12961699.t.jpg[/img][/img]
Oli tuohon väliin laitettu mistä lähti kuormaajalle paine.
[img][img]http://i10.aijaa.com/t/00286/12961699.t.jpg[/img][/img]
-Kubota l2550-87
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Heinä 21, 2007 12:12 pm
- Viesti:
Noin äkkiseltään lukaseppa nuo...Vastaillaan lisää jos kysytään..
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 448a8cfeea
ja http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... eaadafb333
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 448a8cfeea
ja http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... eaadafb333
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Heinä 21, 2007 12:12 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 584
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 8:58 pm
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
[quote="Coynty mies"
Herra majurilla näkyy olleen mk3.[/quote]
Mk2 oli,-87vm. Ei ole koneella kuvia enää omasta ja tuon nappasin netistä ekan mistä persus näky.
Herra majurilla näkyy olleen mk3.[/quote]
Mk2 oli,-87vm. Ei ole koneella kuvia enää omasta ja tuon nappasin netistä ekan mistä persus näky.
-Kubota l2550-87
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 3:43 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 584
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 8:58 pm
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1000
- Liittynyt: Ma Tammi 26, 2009 10:25 am
- Viesti:
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 3:43 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Syys 15, 2013 9:50 pm
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka
Tervevoorti kirjoitti:mistä olette ottaneet mk2 mallista etukuormaajalle paineen?
Paine otetaan traktorin oman lisähydrauliikkalohkon päältä
Sulla siinä kuusiokolo panjoruuvit, mutta siihen saa oiken amerikkalaisen T-haaran, sivulle lähteen nykynen painelähtö ja ylöspäin etukuormaimen paine
LS-vennttiilillä ohjataan Fordissa LS-linja mihin liität
Ford 2000 -68
Ford 3000 -68
Ford 3000 -69
Ford 4000 -68
Ford 4000 -69
Ford 4000 -70
Ford 5000 -64
Ford 5000 -65 SOS
Ford 5000 -70
Ford 6600 -81
Ford 7700 -81
New Holland TS100 ES PS Trima 3.40 -01
New Holland TS 110 ES PS Trma 4.60 -00
Ford 3000 -68
Ford 3000 -69
Ford 4000 -68
Ford 4000 -69
Ford 4000 -70
Ford 5000 -64
Ford 5000 -65 SOS
Ford 5000 -70
Ford 6600 -81
Ford 7700 -81
New Holland TS100 ES PS Trima 3.40 -01
New Holland TS 110 ES PS Trma 4.60 -00
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Onko tuosta kiinteästä asennuksesta hyötyä / haittaa verrattuna siihen että nyt itsellä vasemmasta lohkosta letkuliittimellä paine ja paluu kiinteänä?
Lähinnä siis että saako suurempia virtauksia / enempi painetta kuin liittimestä ottaessa? Entä kun nyt jos etukuormaimen kierto on päällä, toinen lohko todella hidas... onko se hidas sitten aina tuolla kiinteällä asennuksella kun ei kerran saa kiertoa pois, vai tuleeko hitaus nimenomaan liittimistä ottaessa?
--
Tuomo
Lähinnä siis että saako suurempia virtauksia / enempi painetta kuin liittimestä ottaessa? Entä kun nyt jos etukuormaimen kierto on päällä, toinen lohko todella hidas... onko se hidas sitten aina tuolla kiinteällä asennuksella kun ei kerran saa kiertoa pois, vai tuleeko hitaus nimenomaan liittimistä ottaessa?
--
Tuomo
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Heinä 21, 2007 12:12 pm
- Viesti:
HYÖTYÄ!!!!Tumphu kirjoitti:Onko tuosta kiinteästä asennuksesta hyötyä / haittaa verrattuna siihen että nyt itsellä vasemmasta lohkosta letkuliittimellä paine ja paluu kiinteänä?
Lähinnä siis että saako suurempia virtauksia / enempi painetta kuin liittimestä ottaessa? Entä kun nyt jos etukuormaimen kierto on päällä, toinen lohko todella hidas... onko se hidas sitten aina tuolla kiinteällä asennuksella kun ei kerran saa kiertoa pois, vai tuleeko hitaus nimenomaan liittimistä ottaessa?
--
Tuomo
1. Saat sen vasemmanpuoleisen lohkon muuhun käyttöön (esim.työntövarsi)
2. Paine on aina sama, virtaus on mitä kone tuottaa. Deluxe-venttiiliähän sitte voi säätää(etana/jänis)
3. Jos nostat etukuormaajalla tämän hetkisellä asennuksella, niin hydrauliikka vipu palautuu paineesta keskiasentoon (jos nostat raskasta taakkaa). Kiinteässä asennuksessa saat aina painetta varoa vasten.
4. Paine (öljy) ohjautuu aina sinne minne se helpoiten pääsee, eli et voi kahta lohkoa järkevästi käyttää yhtä aikaa....
5. Saat maksimi tuoton etukuormaajalle kiinteässä asennuksessa...
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Joulu 26, 2009 1:09 pm
- Paikkakunta: Lehmo
- Viesti:
Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka
Jatketaan vanhasta aiheesta. Potilaana olisi nyt Ford 4630 joka näyttäisi hydrauliikaltaan vastaavan 10-sarjalaisia. Olen asentamassa traktoriin Tytan-etukuormaajaa ja projekti alkaa olla muuten valmis mutta hydrauliikka vielä kytkemättä. Suunnittelin aluksi ottavani paineet etukuormaajan lohkolle takalohkolta (kuvissa näkyy letkut) mutta keskusteluja luettuani päädyin tekemään "kiinteän" asennuksen. Laitoin tuonne jakoon kaksi kuvaa, joihin laitoin kysymykset paine-, paluu- ja LS-linjan letkun kytkennästä. Olenko ymmärtänyt oikein noiden letkujen liitäntäpaikat? Lisäksi sellainen pyyntö, että jos jollain olisi tämmöinen vastaava asennus tehtynä, niin saisiko siitä kuvia? Kiinnostaa tuo LS-letkun paikka traktorissa ja mitä liittimiä/venttiilejä tarvitsisin hankkia lisää.
Kuvat asennuksestani löytyy: https://photos.app.goo.gl/hxKjpuifC4aRbLc6A
Kuvat asennuksestani löytyy: https://photos.app.goo.gl/hxKjpuifC4aRbLc6A
-
- Viestit: 3560
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka
Noista muista en osaa sanoa mutta paluun kohta on vissiin ainakin tuossa mihin olet sen merkinnyt.laukkma kirjoitti: ↑Ma Huhti 26, 2021 7:00 pm Jatketaan vanhasta aiheesta. Potilaana olisi nyt Ford 4630 joka näyttäisi hydrauliikaltaan vastaavan 10-sarjalaisia. Olen asentamassa traktoriin Tytan-etukuormaajaa ja projekti alkaa olla muuten valmis mutta hydrauliikka vielä kytkemättä. Suunnittelin aluksi ottavani paineet etukuormaajan lohkolle takalohkolta (kuvissa näkyy letkut) mutta keskusteluja luettuani päädyin tekemään "kiinteän" asennuksen. Laitoin tuonne jakoon kaksi kuvaa, joihin laitoin kysymykset paine-, paluu- ja LS-linjan letkun kytkennästä. Olenko ymmärtänyt oikein noiden letkujen liitäntäpaikat? Lisäksi sellainen pyyntö, että jos jollain olisi tämmöinen vastaava asennus tehtynä, niin saisiko siitä kuvia? Kiinnostaa tuo LS-letkun paikka traktorissa ja mitä liittimiä/venttiilejä tarvitsisin hankkia lisää.
Kuvat asennuksestani löytyy: https://photos.app.goo.gl/hxKjpuifC4aRbLc6A
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 3560
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka
Vanhasta aiheesta olisin jatkanut. Saitko laukkma toimimaan tuon hydrauliikan LS-linjasta? Jos eit niin olisiko laittaa kuvia ja lisätietoa liittimistä. Minulle tuli myös tuo muutos ajankohtaiseksi kun tarvitsen kaikki lähdöt muuhun käyttöön.laukkma kirjoitti: ↑Ma Huhti 26, 2021 7:00 pm Jatketaan vanhasta aiheesta. Potilaana olisi nyt Ford 4630 joka näyttäisi hydrauliikaltaan vastaavan 10-sarjalaisia. Olen asentamassa traktoriin Tytan-etukuormaajaa ja projekti alkaa olla muuten valmis mutta hydrauliikka vielä kytkemättä. Suunnittelin aluksi ottavani paineet etukuormaajan lohkolle takalohkolta (kuvissa näkyy letkut) mutta keskusteluja luettuani päädyin tekemään "kiinteän" asennuksen. Laitoin tuonne jakoon kaksi kuvaa, joihin laitoin kysymykset paine-, paluu- ja LS-linjan letkun kytkennästä. Olenko ymmärtänyt oikein noiden letkujen liitäntäpaikat? Lisäksi sellainen pyyntö, että jos jollain olisi tämmöinen vastaava asennus tehtynä, niin saisiko siitä kuvia? Kiinnostaa tuo LS-letkun paikka traktorissa ja mitä liittimiä/venttiilejä tarvitsisin hankkia lisää.
Kuvat asennuksestani löytyy: https://photos.app.goo.gl/hxKjpuifC4aRbLc6A
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 3560
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka
Aiheesta on useampikin keskustelu avattu mutta ongelma on se, että kaikki kuvat ja linkit on häipynyt. Jos jollain on kuvia mitenkä tuon etukuormaajan saa toimimaan niin, että ei tarvitse deluxe venttiililtä ottaa niin voisiko vaikka lähettää minulle niitä? Tarkoitus olisi vaihtaa lohkoksi etukuormaajaan sähköinen LS-linjalla oleva lohko. Siihen nyt kyselisin apuja, että mistä otetaan lohkolle LS-linja ja mistä paine ja paluu?
Ilmeisesti perässä kun on vapaa paluu niin sen voisi haaroittaa myös etukuormaajalle? Paineen vissiin voi haaroittaa deluxelle menevän linjan myös etukuormaajan lohkolle? Mistä tuo LS-linjan paine otetaan? Delux venttiilin päällä takana on kuusiokolotulppa, olisikohan se oikea paikka?
Olisi myös 40-sarjan kaapeleilla oleva deluxe-lohko jonka voisin laitta taakse jolloin siellä lähdöt tuplaantuisivat, onko kenelläkään kuvia tuosta toisesta 4-sarjan lohkosta asennettuna? Ilmeisesti alkuperäinen tuplalohko tulee hyttiin mustalla ja ruskealla vivulla, tuo on tosiaan 40 sarjasta joten on kaapeleilla mutta voihan siihen vivut tehdä itse, tai vetää kaapelit hyttiin. Ellei jollain ole tuota vivullista ylimääräistä deluxea varastossa ja halua myydä sitä.
Ilmeisesti perässä kun on vapaa paluu niin sen voisi haaroittaa myös etukuormaajalle? Paineen vissiin voi haaroittaa deluxelle menevän linjan myös etukuormaajan lohkolle? Mistä tuo LS-linjan paine otetaan? Delux venttiilin päällä takana on kuusiokolotulppa, olisikohan se oikea paikka?
Olisi myös 40-sarjan kaapeleilla oleva deluxe-lohko jonka voisin laitta taakse jolloin siellä lähdöt tuplaantuisivat, onko kenelläkään kuvia tuosta toisesta 4-sarjan lohkosta asennettuna? Ilmeisesti alkuperäinen tuplalohko tulee hyttiin mustalla ja ruskealla vivulla, tuo on tosiaan 40 sarjasta joten on kaapeleilla mutta voihan siihen vivut tehdä itse, tai vetää kaapelit hyttiin. Ellei jollain ole tuota vivullista ylimääräistä deluxea varastossa ja halua myydä sitä.
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 3560
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka
Eikö kenelläkään ole kuvia tuosta etukuormaajan kytkennästä (LS-linjaan?) niin, että se ei vie yhtä deluxe ulkoista liitäntää?
Ford 6610 -88
- mike
- Viestit: 5324
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka
Katoavaa kansanperinnettä, Fordin hydrauliikka Koitas Google kuvahakua, löytyy erinäisiä keskusteluja ja kuvia.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 501
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka
Se LS- linja on se 6mm? pieni putki johon pitää laittaa joku vaihtovastaventtiili, semmonen t-haaran näkönen. Ja sitten voi haarottaa paksumman 16mm? putken josta saa paineen.
Joskus sitä katselin itsekkin 7710.n, mutta olis uusi ls.ohjattu ek.n lohko ostaa... niin laitettiin siihen apusyliterin vierressä olevaan liittimeen.
Joskus sitä katselin itsekkin 7710.n, mutta olis uusi ls.ohjattu ek.n lohko ostaa... niin laitettiin siihen apusyliterin vierressä olevaan liittimeen.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 34 vierailijaa