Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

voorti
Viestit: 28
Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 3:43 pm
Viesti:

Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja voorti »

mistä olette ottaneet mk2 mallista etukuormaajalle paineen?
herra majuri
Viestit: 584
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 8:58 pm
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja herra majuri »

Tuosta oli omaan 8210:n otettu. Sorry todella huono kuva,parempaan en pystyny.Näät mihi päin traktoria suunnilleen edes mennä :D
Oli tuohon väliin laitettu mistä lähti kuormaajalle paine.

[img][img]http://i10.aijaa.com/t/00286/12961699.t.jpg[/img][/img]
-Kubota l2550-87
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
beejii
Viestit: 58
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 12:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beejii »

Noin äkkiseltään lukaseppa nuo...Vastaillaan lisää jos kysytään..

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 448a8cfeea

ja http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... eaadafb333
Coynty mies
Viestit: 759
Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Coynty mies »

Eli vaihtovastaventtiili ls linjaan pitäisi hommata ymmärsinkö oikein?
7810 tarkoitus muuttaa samoin ettei ole lohko varattuna koko ajan ja samalla tekisi kaverin 6610 saman virityksen.

Herra majurilla näkyy olleen mk3.
beejii
Viestit: 58
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 12:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beejii »

Samanlainen hydrauliikka niis on. Juu pitää olla vaihtovastaventtiili ja ls-linjalla oleva etukuormaaja lohko...Ei mee sitte omat lohkot etukuormaaja käyttöön...
herra majuri
Viestit: 584
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 8:58 pm
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja herra majuri »

[quote="Coynty mies"

Herra majurilla näkyy olleen mk3.[/quote]

Mk2 oli,-87vm. Ei ole koneella kuvia enää omasta ja tuon nappasin netistä ekan mistä persus näky.
-Kubota l2550-87
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
voorti
Viestit: 28
Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 3:43 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voorti »

juu kiitoksia vastauksista ja tuon herra majurin kuvan paikkaan oisin tunkemassa paineletkua. lähinnä tarkotin että täytyykö ton nipan päähän hitsata joku lähtö?
vae löytyykö jostain joku ihan "tehdastekoinen" paikka?
herra majuri
Viestit: 584
Liittynyt: La Heinä 17, 2010 8:58 pm
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja herra majuri »

Mulla oli muistaakseni laitettu sellainen muhvi tuohon väliin missä oli kaks lähtöä.
-Kubota l2550-87
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
Viiskuus10
Viestit: 1000
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2009 10:25 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viiskuus10 »

Minähän en mistään mitään tiedä, mutta eikös tuo ole paineeton paluuputken paikka?
voorti
Viestit: 28
Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 3:43 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voorti »

herra majuri kirjoitti:Mulla oli muistaakseni laitettu sellainen muhvi tuohon väliin missä oli kaks lähtöä.
joku semmonen siihe täytys saaja
onnihuitti
Viestit: 77
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 9:50 pm
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja onnihuitti »

voorti kirjoitti:mistä olette ottaneet mk2 mallista etukuormaajalle paineen?
Terve
Paine otetaan traktorin oman lisähydrauliikkalohkon päältä
Sulla siinä kuusiokolo panjoruuvit, mutta siihen saa oiken amerikkalaisen T-haaran, sivulle lähteen nykynen painelähtö ja ylöspäin etukuormaimen paine
LS-vennttiilillä ohjataan Fordissa LS-linja mihin liität
Ford 2000 -68
Ford 3000 -68
Ford 3000 -69
Ford 4000 -68
Ford 4000 -69
Ford 4000 -70
Ford 5000 -64
Ford 5000 -65 SOS
Ford 5000 -70
Ford 6600 -81
Ford 7700 -81
New Holland TS100 ES PS Trima 3.40 -01
New Holland TS 110 ES PS Trma 4.60 -00
Tumphu
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Onko tuosta kiinteästä asennuksesta hyötyä / haittaa verrattuna siihen että nyt itsellä vasemmasta lohkosta letkuliittimellä paine ja paluu kiinteänä?

Lähinnä siis että saako suurempia virtauksia / enempi painetta kuin liittimestä ottaessa? Entä kun nyt jos etukuormaimen kierto on päällä, toinen lohko todella hidas... onko se hidas sitten aina tuolla kiinteällä asennuksella kun ei kerran saa kiertoa pois, vai tuleeko hitaus nimenomaan liittimistä ottaessa?

--
Tuomo
beejii
Viestit: 58
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 12:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beejii »

Tumphu kirjoitti:Onko tuosta kiinteästä asennuksesta hyötyä / haittaa verrattuna siihen että nyt itsellä vasemmasta lohkosta letkuliittimellä paine ja paluu kiinteänä?

Lähinnä siis että saako suurempia virtauksia / enempi painetta kuin liittimestä ottaessa? Entä kun nyt jos etukuormaimen kierto on päällä, toinen lohko todella hidas... onko se hidas sitten aina tuolla kiinteällä asennuksella kun ei kerran saa kiertoa pois, vai tuleeko hitaus nimenomaan liittimistä ottaessa?

--
Tuomo
HYÖTYÄ!!!!
1. Saat sen vasemmanpuoleisen lohkon muuhun käyttöön (esim.työntövarsi)
2. Paine on aina sama, virtaus on mitä kone tuottaa. Deluxe-venttiiliähän sitte voi säätää(etana/jänis)
3. Jos nostat etukuormaajalla tämän hetkisellä asennuksella, niin hydrauliikka vipu palautuu paineesta keskiasentoon (jos nostat raskasta taakkaa). Kiinteässä asennuksessa saat aina painetta varoa vasten.
4. Paine (öljy) ohjautuu aina sinne minne se helpoiten pääsee, eli et voi kahta lohkoa järkevästi käyttää yhtä aikaa....
5. Saat maksimi tuoton etukuormaajalle kiinteässä asennuksessa...
laukkma
Viestit: 27
Liittynyt: La Joulu 26, 2009 1:09 pm
Paikkakunta: Lehmo
Viesti:

Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja laukkma »

Jatketaan vanhasta aiheesta. Potilaana olisi nyt Ford 4630 joka näyttäisi hydrauliikaltaan vastaavan 10-sarjalaisia. Olen asentamassa traktoriin Tytan-etukuormaajaa ja projekti alkaa olla muuten valmis mutta hydrauliikka vielä kytkemättä. Suunnittelin aluksi ottavani paineet etukuormaajan lohkolle takalohkolta (kuvissa näkyy letkut) mutta keskusteluja luettuani päädyin tekemään "kiinteän" asennuksen. Laitoin tuonne jakoon kaksi kuvaa, joihin laitoin kysymykset paine-, paluu- ja LS-linjan letkun kytkennästä. Olenko ymmärtänyt oikein noiden letkujen liitäntäpaikat? Lisäksi sellainen pyyntö, että jos jollain olisi tämmöinen vastaava asennus tehtynä, niin saisiko siitä kuvia? Kiinnostaa tuo LS-letkun paikka traktorissa ja mitä liittimiä/venttiilejä tarvitsisin hankkia lisää.

Kuvat asennuksestani löytyy: https://photos.app.goo.gl/hxKjpuifC4aRbLc6A
Superdexta-64
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

laukkma kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 7:00 pm Jatketaan vanhasta aiheesta. Potilaana olisi nyt Ford 4630 joka näyttäisi hydrauliikaltaan vastaavan 10-sarjalaisia. Olen asentamassa traktoriin Tytan-etukuormaajaa ja projekti alkaa olla muuten valmis mutta hydrauliikka vielä kytkemättä. Suunnittelin aluksi ottavani paineet etukuormaajan lohkolle takalohkolta (kuvissa näkyy letkut) mutta keskusteluja luettuani päädyin tekemään "kiinteän" asennuksen. Laitoin tuonne jakoon kaksi kuvaa, joihin laitoin kysymykset paine-, paluu- ja LS-linjan letkun kytkennästä. Olenko ymmärtänyt oikein noiden letkujen liitäntäpaikat? Lisäksi sellainen pyyntö, että jos jollain olisi tämmöinen vastaava asennus tehtynä, niin saisiko siitä kuvia? Kiinnostaa tuo LS-letkun paikka traktorissa ja mitä liittimiä/venttiilejä tarvitsisin hankkia lisää.

Kuvat asennuksestani löytyy: https://photos.app.goo.gl/hxKjpuifC4aRbLc6A
Noista muista en osaa sanoa mutta paluun kohta on vissiin ainakin tuossa mihin olet sen merkinnyt.
Ford 6610 -88
Superdexta-64
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

laukkma kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 7:00 pm Jatketaan vanhasta aiheesta. Potilaana olisi nyt Ford 4630 joka näyttäisi hydrauliikaltaan vastaavan 10-sarjalaisia. Olen asentamassa traktoriin Tytan-etukuormaajaa ja projekti alkaa olla muuten valmis mutta hydrauliikka vielä kytkemättä. Suunnittelin aluksi ottavani paineet etukuormaajan lohkolle takalohkolta (kuvissa näkyy letkut) mutta keskusteluja luettuani päädyin tekemään "kiinteän" asennuksen. Laitoin tuonne jakoon kaksi kuvaa, joihin laitoin kysymykset paine-, paluu- ja LS-linjan letkun kytkennästä. Olenko ymmärtänyt oikein noiden letkujen liitäntäpaikat? Lisäksi sellainen pyyntö, että jos jollain olisi tämmöinen vastaava asennus tehtynä, niin saisiko siitä kuvia? Kiinnostaa tuo LS-letkun paikka traktorissa ja mitä liittimiä/venttiilejä tarvitsisin hankkia lisää.

Kuvat asennuksestani löytyy: https://photos.app.goo.gl/hxKjpuifC4aRbLc6A
Vanhasta aiheesta olisin jatkanut. Saitko laukkma toimimaan tuon hydrauliikan LS-linjasta? Jos eit niin olisiko laittaa kuvia ja lisätietoa liittimistä. Minulle tuli myös tuo muutos ajankohtaiseksi kun tarvitsen kaikki lähdöt muuhun käyttöön.
Ford 6610 -88
Superdexta-64
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Aiheesta on useampikin keskustelu avattu mutta ongelma on se, että kaikki kuvat ja linkit on häipynyt. Jos jollain on kuvia mitenkä tuon etukuormaajan saa toimimaan niin, että ei tarvitse deluxe venttiililtä ottaa niin voisiko vaikka lähettää minulle niitä? Tarkoitus olisi vaihtaa lohkoksi etukuormaajaan sähköinen LS-linjalla oleva lohko. Siihen nyt kyselisin apuja, että mistä otetaan lohkolle LS-linja ja mistä paine ja paluu?
Ilmeisesti perässä kun on vapaa paluu niin sen voisi haaroittaa myös etukuormaajalle? Paineen vissiin voi haaroittaa deluxelle menevän linjan myös etukuormaajan lohkolle? Mistä tuo LS-linjan paine otetaan? Delux venttiilin päällä takana on kuusiokolotulppa, olisikohan se oikea paikka?

Olisi myös 40-sarjan kaapeleilla oleva deluxe-lohko jonka voisin laitta taakse jolloin siellä lähdöt tuplaantuisivat, onko kenelläkään kuvia tuosta toisesta 4-sarjan lohkosta asennettuna? Ilmeisesti alkuperäinen tuplalohko tulee hyttiin mustalla ja ruskealla vivulla, tuo on tosiaan 40 sarjasta joten on kaapeleilla mutta voihan siihen vivut tehdä itse, tai vetää kaapelit hyttiin. Ellei jollain ole tuota vivullista ylimääräistä deluxea varastossa ja halua myydä sitä. :lol: :lol:
Ford 6610 -88
Superdexta-64
Viestit: 3560
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Eikö kenelläkään ole kuvia tuosta etukuormaajan kytkennästä (LS-linjaan?) niin, että se ei vie yhtä deluxe ulkoista liitäntää?
Ford 6610 -88
Avatar
mike
Viestit: 5324
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja mike »

Katoavaa kansanperinnettä, Fordin hydrauliikka :? Koitas Google kuvahakua, löytyy erinäisiä keskusteluja ja kuvia.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
7710Alert
Viestit: 501
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Fordin 10-sarjan hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja 7710Alert »

Se LS- linja on se 6mm? pieni putki johon pitää laittaa joku vaihtovastaventtiili, semmonen t-haaran näkönen. Ja sitten voi haarottaa paksumman 16mm? putken josta saa paineen.

Joskus sitä katselin itsekkin 7710.n, mutta olis uusi ls.ohjattu ek.n lohko ostaa... niin laitettiin siihen apusyliterin vierressä olevaan liittimeen.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 34 vierailijaa