Minusta taas ruma kuin mkä tahansa muukin volvo -ei tosin tuosta kuvakulmasta niin paha, mutta takaa päin varsinkin.
Ihmettelyn aihetta taas
-
- Viestit: 1924
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Ainoa hieno Volvo, P1800 lisäksi
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 15654
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Monissa maaseututapahtumissa muonitus on harrastusyhdistysten hoitama. Koska harrastusyhdistykset eivät ole työpaikkoja ammattipätevyysvaatimuksineen ja tulosvastuineen, johtaa tämä siihen, että monia työsuoritteita tekevät ne, jotka ovat käytettävissä sinä päivänä, eikä tiimissä välttämättä ole kansallisesti parasta saatavissa olevaa pätevää työvoimaa. Muutamassa yhdistyksessä on vastaan tullut kehäraakkeja, työkyvyttömiä ja työelämän hylkimiä työttömiä. No kellä muulla olisi aikaakaan viikolla soppatykkejä kuskailla paikalle ?Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Ma Elo 15, 2022 4:32 pm,
Lämpeemään,prhana eikös ne olis tarvinnut sulattaakin ja miten htissä ne noihin hommiin oli laitettu?
Joskus,joku vuosi takaperin,oli joulupuurot,valtra kauppiaalla,k-maataloudessa ja missä muualla vielä,en muista enää,samana päivänä useammassa paikkaa kumminkin.
Valtra kaupassa katselin puurojonoa,jokaisella oli vaikeuksia saada kauha uppoamaan puuuroon,oli maar se puuro vähän perhanan moista jankkoa,itse jätin puuron koskematta,siinä ja siinä,etten ääneen lausunut että,tuon puuron perusteella tänne ei kannata,traktori kaupoille tulla.
Ammattimaisilla tapahtumajärjestäjillä on kokemusta ja alihankkijoita, nutta hintatasot ovat jo melkoiset, voivat olla tuhansia euroja.
On yleistä, että parhaankin harrastelijoista kootun järjestäjäjoukkueen suoritusta aina arvostellaan hyvinkin kriittisesti, kannattaa kokeilla itse, liittymällä näihin yhdistyksiin, jotka keräävät talkoilla pikkurahoja, pitojen ja tapahtumien järjestämisen muodossa, sitten seuraavassa tapahtumassa vieraaksi kun saapuu, omaa laajemman näkemyksen asioista, ja järjestäjän räikeätkin epäonnistumiset aiheuttavat empatiaa, eikä närkästystä.
On helpompi viihtyäkin, kun näkee, että järjestäjät toimivat parhaan kykynsä mukaan, ja kyvyt riiittävät juuri ja juuri siihen, eikä yhtään enempään.
-SS-
Viimeksi muokannut -SS-, Ti Elo 16, 2022 9:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1473
- Liittynyt: To Elo 30, 2007 8:54 am
- Paikkakunta: KYMI
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Suur-Savon Auton myynti-ilmoituksesta:
• Suomi-auto
• Auto tuotu käytettynä maahan Espanjasta 8 / 2018
Miten nuo käy yksiin? Vai olenko ymmärtäny suomi-auton väärin, että uutena suomeen ostettu?
• Suomi-auto
• Auto tuotu käytettynä maahan Espanjasta 8 / 2018
Miten nuo käy yksiin? Vai olenko ymmärtäny suomi-auton väärin, että uutena suomeen ostettu?
- MF135-72
- Viestit: 191
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 2:08 am
- Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
^ Jospa se on kumminkin Suomi linjalla tehty Jussipaidat päällä.
Korjasin sen rikki
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Vähän samaan kategoriaan menee ilmoitus, joka oli joskus kultaisella 80-luvulla Koneviestissa: ’kotimaiset xxxxx suoraan maahantuojalta’
En enää muista kylläkään mitä mainostivat.
En enää muista kylläkään mitä mainostivat.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 3570
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Olisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 1200
- Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Sen kuvitellaan muuttuneen Suomi-autoksi tässä neljän vuoden aikana...
joskus tekis
ja toisinaan sitten taas ei
ja toisinaan sitten taas ei
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Näitähän on. Tiedän useita tapauksia jossa ulkomailla asuva suomalainen on ostanut auton Suomesta, koska auton perushinta on täällä halvin. Ja kun asuu ulkomailla ja vie heti sinne, saa verottomana. Sitten paluumuutossa tuonut sen muuttoautona Suomeen.Superdexta-64 kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 4:52 pmOlisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Työkaverikin aikanaan kehui kun osti uutena auton Suomesta Saksaan, asui siellä muutaman vuoden ja toi sen takaisin että hänellä on "Suomi" auto No ehkä ne on tosiaan Suomi linjalla valmistettu ja parempia kuin muut.Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 10:36 amNäitähän on. Tiedän useita tapauksia jossa ulkomailla asuva suomalainen on ostanut auton Suomesta, koska auton perushinta on täällä halvin. Ja kun asuu ulkomailla ja vie heti sinne, saa verottomana. Sitten paluumuutossa tuonut sen muuttoautona Suomeen.Superdexta-64 kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 4:52 pmOlisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
VALLU ON PARAS!
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Aikoinaan YK-sotilaat ostivat ja tilasivat yksityisesti tehtaalta Saksasta Mersun. Autoon piti itse valita kaikki lisävarusteet sivupeilistä lähtien. Välittäjänä toimi kuitenkin Suomessa Veho. Auto haettiin yksityisesti Mersun tehtaan myymälästä ja ajettiin rauhanturva-alueelle vuodeksi. Sieltä sitten ajo Suomeen verovapaasti, kun oli riittävän kauan ollut omistuksessa.
Nykyisin noita houkuttimia on jo kiristetty.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
- Rh-
- Viestit: 1070
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Väre pamautti kirjeen postilootaan että ihanan halpa, noin 8snt/kwh sähkö loppuu, nyt maksat 24.90snt/kwh.
Ois vielä parivuotta ollu 8snt sopimusta.
Joko on halvempi ajaa dieselgeneraattoria mustalla polttoöljyllä?
Ois vielä parivuotta ollu 8snt sopimusta.
Joko on halvempi ajaa dieselgeneraattoria mustalla polttoöljyllä?
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 1761
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Siis muuttiko määräaikaisen sopimuksen? Oliko se näitä uusia sopimuksia, joita myyjä voi halutessaan korottaa?
-
- Viestit: 6691
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Mikäli polttoaineen kulutus on 0,25 litraa/kWh ja hinta 1 €/litra niin tuolla hinnalla kattaa polttoainekustannukset. Noin alhainen kulutus on mahdollista vain hyvällä koneistolla jota ajetaan optimiteholla, esimerkiksi 1/4 teholla kulutus/kWh voi olla hyvinkin kaksinkertainen.
Laitteiden kuoletukseen ja huoltoon ei tuolla kWh hinnalla ole lainkaan varaa. Jos ei linjoja kokonaan "pistä poikki" (lopettaa sähköliittymän) niin jää vielä kiinteä kk-maksu verkonhaltijalle vaikka ei ostaisi sähköä mistään.
Täytynee vielä odottaa kalliimman sähkön aikoja ja/tai halpaa polttoainetta sekä ilmaista dieselgeneraattoria huoltoineen.
- Rh-
- Viestit: 1070
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Määräaikainen sopimus, piti ihan kaivaa paperit esiin ja oli kymmenen vuoden sopimus. Tehty Savon Voimalle mistä siirty sitten Väreelle.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
- Rh-
- Viestit: 1070
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Periaatteessa kaikki muu on jo, paitsi ilmaiset huollot.mauri kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 2:34 pmMikäli polttoaineen kulutus on 0,25 litraa/kWh ja hinta 1 €/litra niin tuolla hinnalla kattaa polttoainekustannukset. Noin alhainen kulutus on mahdollista vain hyvällä koneistolla jota ajetaan optimiteholla, esimerkiksi 1/4 teholla kulutus/kWh voi olla hyvinkin kaksinkertainen.
Laitteiden kuoletukseen ja huoltoon ei tuolla kWh hinnalla ole lainkaan varaa. Jos ei linjoja kokonaan "pistä poikki" (lopettaa sähköliittymän) niin jää vielä kiinteä kk-maksu verkonhaltijalle vaikka ei ostaisi sähköä mistään.
Täytynee vielä odottaa kalliimman sähkön aikoja ja/tai halpaa polttoainetta sekä ilmaista dieselgeneraattoria huoltoineen.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 2006
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Skandinaviaalinen varustus. Esim, BMW. Oven lukkosylinterit alkaa lämpiämään kun nostat ovenkahvaa. Pissapojan suuttimissa sähkölämmitys. Penkinlämmittimet vakiona......jne.Nuffield kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 11:25 amTyökaverikin aikanaan kehui kun osti uutena auton Suomesta Saksaan, asui siellä muutaman vuoden ja toi sen takaisin että hänellä on "Suomi" auto No ehkä ne on tosiaan Suomi linjalla valmistettu ja parempia kuin muut.Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 10:36 amNäitähän on. Tiedän useita tapauksia jossa ulkomailla asuva suomalainen on ostanut auton Suomesta, koska auton perushinta on täällä halvin. Ja kun asuu ulkomailla ja vie heti sinne, saa verottomana. Sitten paluumuutossa tuonut sen muuttoautona Suomeen.Superdexta-64 kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 4:52 pmOlisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
- Matsikka
- Viestit: 16230
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Ja koetaulu niinkuin joulukuusessa….täynnä eri värisiä palavia varoitusvalojaPataässä kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 10:23 pmSkandinaviaalinen varustus. Esim, BMW. Oven lukkosylinterit alkaa lämpiämään kun nostat ovenkahvaa. Pissapojan suuttimissa sähkölämmitys. Penkinlämmittimet vakiona......jne.Nuffield kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 11:25 amTyökaverikin aikanaan kehui kun osti uutena auton Suomesta Saksaan, asui siellä muutaman vuoden ja toi sen takaisin että hänellä on "Suomi" auto No ehkä ne on tosiaan Suomi linjalla valmistettu ja parempia kuin muut.Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 10:36 amNäitähän on. Tiedän useita tapauksia jossa ulkomailla asuva suomalainen on ostanut auton Suomesta, koska auton perushinta on täällä halvin. Ja kun asuu ulkomailla ja vie heti sinne, saa verottomana. Sitten paluumuutossa tuonut sen muuttoautona Suomeen.Superdexta-64 kirjoitti: ↑Ti Elo 16, 2022 4:52 pmOlisko auto ostettu uutena Suomessa ja sitten jossain vaiheessa ajettu etelän lämpöön? Nyt sitten palautui kotimaahansa ja on täällä taas myynnissä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 10741
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Miksi melkein kaikissa nuorison 2-tahtimopoissa on niin huono kaasutin, tai huonosti säädetty, ettei ne pysy tyhjäkäynnillä käynissä ilman jatkuvaa kaasun pumppaamista? Mm. liikennevaloissa pitää koko ajan houkutella konetta pysymään käynnissä: pärrr-pärrr-pärrr-pärrr.
Pappa-Tuntureissa ja muissa sen mallisissa vaikuttaisi olevan tässä suhteessa hyvät kaasuttimet, samoin nelitahtisissa skoottereissa.
Pappa-Tuntureissa ja muissa sen mallisissa vaikuttaisi olevan tässä suhteessa hyvät kaasuttimet, samoin nelitahtisissa skoottereissa.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 7805
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Juu,en minäkään uskonut,mopo ikäisenä että,mopon pärinä voisi jonkun korvaan,kuulostaa ärsyttävältä,nykyjään se kyllä saattaa ärsyttää minuakin.jiipee kirjoitti: ↑La Elo 20, 2022 7:52 am Miksi melkein kaikissa nuorison 2-tahtimopoissa on niin huono kaasutin, tai huonosti säädetty, ettei ne pysy tyhjäkäynnillä käynissä ilman jatkuvaa kaasun pumppaamista? Mm. liikennevaloissa pitää koko ajan houkutella konetta pysymään käynnissä: pärrr-pärrr-pärrr-pärrr.
Pappa-Tuntureissa ja muissa sen mallisissa vaikuttaisi olevan tässä suhteessa hyvät kaasuttimet, samoin nelitahtisissa skoottereissa.
Joskus aikoinaan tykkäsin kuunnella 250:n jawan pärinää,kun sellainen meni kylätielllä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: -SS-, Bing [Bot], Semrush [Bot] ja 69 vierailijaa