Ihmettelyn aihetta taas
-
- Viestit: 636
- Liittynyt: To Maalis 04, 2021 5:53 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Löyty lyijylätkä postinhakureissulla, keskellä soratietä lepäsi. 10 cm*3 cm, 3 mm paksu, kiinnitysreiät (n. 4 mm) päissä. Varmaannii puhasta lyijyä, painon (n. 100 g), taipusuuden ja värin perusteella arvioiden.
Mist ihmeest tommone on voinu tippua?
Mist ihmeest tommone on voinu tippua?
- ETS
- Viestit: 719
- Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 3:39 pm
- Paikkakunta: L-virta
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Ettei olis perämoottorista tipahtanut sinkkianodi?
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Sinkki on kovaa verrattuna lyijyyn. Tuollaista ohutta lyijylevyä taivuttelee käsin.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 1906
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Aika monessa perämoottorissa se anodi on samalla evä jolla voidaan kulkua hieman säätää, noita sinkkianodeja on kyllä monenlaisia joten hyvinkin joku sellainenkin vois olla jos vaan sitten olisikin sinkkiä lyijyn sijaan
https://www.google.com/search?q=sinkkia ... irefox-b-d
-
- Viestit: 636
- Liittynyt: To Maalis 04, 2021 5:53 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Eihän sinkkiä ja lyijyä voi olla erottamatta toisistaan, jos on molempia käsitellyt kuten esim mie venehommissa. Lyijyä voi vuoleskella puukolla, taivutella ja muokata vasaralla, sitä paitsi se on lyijynharmaata. Lisäksi kappaleen paino on lyijyn tiheyden perusteella laskettuna 102 g eli sama kuin punnittu, sinkkilätkä painaisi n. 65 g.JiiSPee kirjoitti: ↑La Heinä 16, 2022 10:54 amAika monessa perämoottorissa se anodi on samalla evä jolla voidaan kulkua hieman säätää, noita sinkkianodeja on kyllä monenlaisia joten hyvinkin joku sellainenkin vois olla jos vaan sitten olisikin sinkkiä lyijyn sijaan
https://www.google.com/search?q=sinkkia ... irefox-b-d
Tieltä löytyny sinkkilätkä ei es aiheuttaisi ihmetystä, niitähän voipi käyttää ruostumisen ehkäisyyn anodeina, mut mis vehkeessä on lyijylätkiä? Tulee lähinnä mielee joku tasapainotukseen käytetty paino, mutta minkä laitteen?
- Rh-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Olen joskus nähnyt vanhan Massikan takavanteeseen ruuvattuna tupakkiaskin kokoisen lyijypalan, kuulema oli rengas sen verran epätasapainossa että hyppyytti....
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uut ... jKGxK6mF0s
Tähän suuntaan jos mennään niin jännäksi menee, ensin ostat auton, maksat valtiolle siitä isot verot ja sitten vielä valmistaja perii maksuja että autolla pääsee liikkumaan? Tuota voi sitten soveltaa kaikkiin laitteisiin.
Tähän suuntaan jos mennään niin jännäksi menee, ensin ostat auton, maksat valtiolle siitä isot verot ja sitten vielä valmistaja perii maksuja että autolla pääsee liikkumaan? Tuota voi sitten soveltaa kaikkiin laitteisiin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3522
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Voi ollakin hyvä juttu. Kaikkiin autoihin asennetaan tehtaalla kaikki herkut ja kun maksat tietyn summan autosta niin valitset mitä herkkuja siihen haluat, muut herkut pimmennetään softalla. Jos myöhemmin tulee tarvetta lisävarusteelle jota et uutena ostanut on se mahdollista softalla kytkeä päälle erillisellä kuukausimaksulla. Vaikkapa tässä esimerkissä talvella ratinlämmitys olisi 9e/kk ja penkki 17/kk.Ajomies kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 12:26 am https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uut ... jKGxK6mF0s
Tähän suuntaan jos mennään niin jännäksi menee, ensin ostat auton, maksat valtiolle siitä isot verot ja sitten vielä valmistaja perii maksuja että autolla pääsee liikkumaan? Tuota voi sitten soveltaa kaikkiin laitteisiin.
Se mikä tässä on hyvää on se, että kun masinisti ostaa tuon auton käytettynä voi sen taitava kaveri hakkeroida niin, että kaikki herkut on päällä aina.
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 3760
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Parempi se on firmallekin jatkuva tulo kuin kertakorvaus, paras tietysti näiden yhdistelmä. Tuolla itc-maailmassa tämä malli on ollut käytössä vuosikymmeniä. Esimerkiksi ohjelmistosta on maksettu ensin lisenssimaksu, jolla määritetään yhtäaikaisten käyttäjien määrä ja ohjelmiston perusominaisuudet. Sitten on ollut vuosittainen ylläpitomaksu, 5–15 prosenttia ohjelmistolisenssin hinnasta. Lisäominaisuuksia ohjelmistoon on aina voinut ostaa lisää, jolloin ohjelmistotoimittaja on vain päivittänyt ohjelmiston konfigurointitiedoston, joka määrittää sen, mitkä piirteet kaikki ominaisuudet sisältävästä ohjelmistosta toimivat.Ajomies kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 12:26 am https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uut ... jKGxK6mF0s
Tähän suuntaan jos mennään niin jännäksi menee, ensin ostat auton, maksat valtiolle siitä isot verot ja sitten vielä valmistaja perii maksuja että autolla pääsee liikkumaan? Tuota voi sitten soveltaa kaikkiin laitteisiin.
Sinänsä tämänkaltainen hinnoittelu alalla on vanhaa, sillä muistan jo 60-luvulla, että eräs IBM-tietokone oli "kenttäpäivittävissä" tehokkaammaksi "turbo"-malliksi. Mitä kenttäpäivityksessä tapahtui? Koneen kellopiirin jälkeinen jakajapiiri poistettiin, jolloin kone tietysti nopeutui. Muuten kone oli täysin sama, koska yhdenlaista tuotetta on aina halvempi tehdä kuin useammanlaista.
Nyt, kun autoistakin on tullut oikeastaan tietojenkäsittelysysteemi, vastaavaa bisnesmallia on kätevä soveltaa niihinkin.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Kyllä mennään silloin aina vaan enemmän kertakäyttöhyödykkeen suuntaan, jos autokin "ominaisuudet" on ostettava erikseen, eikä niitäkään voi "ostaa" omaksi, vaan vaatii jatkuvaa päivitystä ja rahastamista! Eiköhän ne edelleenkin tee sitä rahaa niillä huolloilla ja vara- ja huolto-osien myynnillä. Toivottavasti ei ihan kansanautoihin tuollainen kehitys "tartu", leluja haluaville voi olla ihan mukavaa kun saa hankkia kaikkea kivaa ja "tarpeetonta" . Voihan tuon sovittaa vaikka asumiseen, ensin ostat talon ja sitten maksat kuukausimaksuja että pystyt asumaan. Avaimet päivitettävä kuukausittain, ja kaikki muukin mitä halutaan sitten laitetaan erilliselle maksulle. Kyllähän niitä rahan hamujia on maailma täynnä, mutta ei nyt ihan kaikkea sentään pidä hyväksyä.Jäärä kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 11:25 amParempi se on firmallekin jatkuva tulo kuin kertakorvaus, paras tietysti näiden yhdistelmä. Tuolla itc-maailmassa tämä malli on ollut käytössä vuosikymmeniä. Esimerkiksi ohjelmistosta on maksettu ensin lisenssimaksu, jolla määritetään yhtäaikaisten käyttäjien määrä ja ohjelmiston perusominaisuudet. Sitten on ollut vuosittainen ylläpitomaksu, 5–15 prosenttia ohjelmistolisenssin hinnasta. Lisäominaisuuksia ohjelmistoon on aina voinut ostaa lisää, jolloin ohjelmistotoimittaja on vain päivittänyt ohjelmiston konfigurointitiedoston, joka määrittää sen, mitkä piirteet kaikki ominaisuudet sisältävästä ohjelmistosta toimivat.Ajomies kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 12:26 am https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uut ... jKGxK6mF0s
Tähän suuntaan jos mennään niin jännäksi menee, ensin ostat auton, maksat valtiolle siitä isot verot ja sitten vielä valmistaja perii maksuja että autolla pääsee liikkumaan? Tuota voi sitten soveltaa kaikkiin laitteisiin.
Sinänsä tämänkaltainen hinnoittelu alalla on vanhaa, sillä muistan jo 60-luvulla, että eräs IBM-tietokone oli "kenttäpäivittävissä" tehokkaammaksi "turbo"-malliksi. Mitä kenttäpäivityksessä tapahtui? Koneen kellopiirin jälkeinen jakajapiiri poistettiin, jolloin kone tietysti nopeutui. Muuten kone oli täysin sama, koska yhdenlaista tuotetta on aina halvempi tehdä kuin useammanlaista.
Nyt, kun autoistakin on tullut oikeastaan tietojenkäsittelysysteemi, vastaavaa bisnesmallia on kätevä soveltaa niihinkin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Sinänsähän tuo on hyvä idea. Ei tarvitse käytettynä autoa ostavan harmitella, kun eka omistaja on pihistellyt lisävarusteiden kanssa. Samoin helpompi tuoda auto esim. Etelä-Saksasta, kun penkinlämmittimet voi aktivoida jälkikäteen.
Auton valmistaminen helpottuu, kun ei tarvitse enään miljoonaa erilaista varianttia. Hevosvoimiakin voisi ottaa softalla haluamansa määrän.
Huono puoli kuluttajan näkökulmasta olisi se, jos kokonaishinta nousee. Ehkä jopa laskee muutamilla, jotka ei halua mitään lisävarusteita. Suunta on kyllä muutenkin ollut leasingia kohti; rahoituksellakin ostettu auto pysyy rahoitusyhtiön nimissä ennenkuin viimeinen erä maksettu.
Auton valmistaminen helpottuu, kun ei tarvitse enään miljoonaa erilaista varianttia. Hevosvoimiakin voisi ottaa softalla haluamansa määrän.
Huono puoli kuluttajan näkökulmasta olisi se, jos kokonaishinta nousee. Ehkä jopa laskee muutamilla, jotka ei halua mitään lisävarusteita. Suunta on kyllä muutenkin ollut leasingia kohti; rahoituksellakin ostettu auto pysyy rahoitusyhtiön nimissä ennenkuin viimeinen erä maksettu.
-
- Viestit: 3760
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
- Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Kaiken bisneksen perusidea pelkistettynä on siinä, että keksii ensin syyn, miksi asiakas antaisi yrittäjälle rahaa. Sitten toinen syy siihen, miksi yrittäjän ei tarvitsisi antaa asiakkaalle mitään vastineeksi tai antaa vastinetta korkeintaan minimimäärä. Sitten vielä olisi hyvä olla syy siihen, miksi rahan antaminen uusiutuisi mahdollisimman usein.Ajomies kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 12:04 pm Kyllä mennään silloin aina vaan enemmän kertakäyttöhyödykkeen suuntaan, jos autokin "ominaisuudet" on ostettava erikseen, eikä niitäkään voi "ostaa" omaksi, vaan vaatii jatkuvaa päivitystä ja rahastamista! Eiköhän ne edelleenkin tee sitä rahaa niillä huolloilla ja vara- ja huolto-osien myynnillä. Toivottavasti ei ihan kansanautoihin tuollainen kehitys "tartu", leluja haluaville voi olla ihan mukavaa kun saa hankkia kaikkea kivaa ja "tarpeetonta" . Voihan tuon sovittaa vaikka asumiseen, ensin ostat talon ja sitten maksat kuukausimaksuja että pystyt asumaan. Avaimet päivitettävä kuukausittain, ja kaikki muukin mitä halutaan sitten laitetaan erilliselle maksulle. Kyllähän niitä rahan hamujia on maailma täynnä, mutta ei nyt ihan kaikkea sentään pidä hyväksyä.
Mielestäni nämä perusasiat on omaksuttu osassa bisnesmaailmaa erinomaisen hyvin.
Kyllä se siitä.
-
- Viestit: 4499
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Tuo kuukausiperusteinen hinnoittelu on loistava keksintö. Kuka tarvitsee penkinlämmitintä heinäkuussa?
Auton saa karvalakkimallin hinnalla omaksi ja sen jälkeen maksat varusteista tarpeen ja käytön mukaan.
Jos tuo on oikein hinnoiteltu palvelu, niin loistava keksintö!
Auton saa karvalakkimallin hinnalla omaksi ja sen jälkeen maksat varusteista tarpeen ja käytön mukaan.
Jos tuo on oikein hinnoiteltu palvelu, niin loistava keksintö!
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 4499
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Ei se taida nyt ihan noin mennä. Eiköhän ostettu auto ole tieliikennekelpoinen ja toimiva perushinnalla. Lisävarusteet maksavat. Vai oletko eri mieltä?
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Niin kuinka kauan se on niin, kun nytkin on jo sellaisia ratkaisuja autoissa ettei niihin voi mennä itse tekemään "säätöjä" tai muuttamaan jotakin, kun hallinta on valmistajalla. Kun se pää noissa " vuokrattavissa jutuissa voi helposti karata käsistä. Ja miksi sitten maksaa kuukausimaksua jos jotain tarvitsee vain 10 min. ?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2078
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Riskinsähän tuossa on, jos tuo yleistyy. Mieluummin maksan varusteet kerralla. Paljonko olisit valmis maksamaan oikeudesta käyttää turvatyynyjä 5 sekuntia?Ajomies kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 4:09 pm Niin kuinka kauan se on niin, kun nytkin on jo sellaisia ratkaisuja autoissa ettei niihin voi mennä itse tekemään "säätöjä" tai muuttamaan jotakin, kun hallinta on valmistajalla. Kun se pää noissa " vuokrattavissa jutuissa voi helposti karata käsistä. Ja miksi sitten maksaa kuukausimaksua jos jotain tarvitsee vain 10 min. ?
-
- Viestit: 4499
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
No, onko siis tuossa tapauksessa parempi ostaa varuste kokonaan omaksi? En ainakaan usko, että 10 minuutin vaihtoehtoa on tulossa. Vai missasinko sen jossain kohdassa?
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Kyllä minä oletan että auton ostaessani ja siihen tilaamani "härpäkkeet" ovat käytössä silloin kuin on tarvis, ilman että pitäisi ne erikseen tilata käytettäväksi. Näköjään ollaan vastaan niitä liikkumisen seurantavälineitä joilla voidaan rahastaa ajettujen kilometrien mukaan, mutta sitten kaikesta muusta "jännästä" ollaan valmiita maksamaan, ja se on vielä hieno systeemi? En vaan voi käsittää näitä eriskummallisia käsityksiä.rautakasa kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 4:32 pmRiskinsähän tuossa on, jos tuo yleistyy. Mieluummin maksan varusteet kerralla. Paljonko olisit valmis maksamaan oikeudesta käyttää turvatyynyjä 5 sekuntia?Ajomies kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 4:09 pm Niin kuinka kauan se on niin, kun nytkin on jo sellaisia ratkaisuja autoissa ettei niihin voi mennä itse tekemään "säätöjä" tai muuttamaan jotakin, kun hallinta on valmistajalla. Kun se pää noissa " vuokrattavissa jutuissa voi helposti karata käsistä. Ja miksi sitten maksaa kuukausimaksua jos jotain tarvitsee vain 10 min. ?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2078
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Totta kai haluan maksaa sellaisesta "jännästä", josta koen olevan minulle hyötyä tai joka lisää turvallisuutta. Mitä ihmeen yhteyttä sillä on siihen, että pitäisi antaa valtion seurata liikkumistani ja vielä maksaa joka kilometristä - maksan mielestäni jo ihan tarpeeksi suojelurahaa liikkumisesta autoverossa, alvissa, polttoaineveroissa jne.Ajomies kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 5:21 pmNäköjään ollaan vastaan niitä liikkumisen seurantavälineitä joilla voidaan rahastaa ajettujen kilometrien mukaan, mutta sitten kaikesta muusta "jännästä" ollaan valmiita maksamaan, ja se on vielä hieno systeemi? En vaan voi käsittää näitä eriskummallisia käsityksiä.
-
- Viestit: 7644
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Työpaikan autoina oli joskus useita samanlaisia autoja, en nyt varmaks muista Nissan Sunnyjä vai Toyota Corollia, ei sen väliä.
Oleellista asiassa on se, että olivat säästömallia. Ainakin kahden tankki ajettiin aikomatta tyhjäksi: "Eihän toi bensanloppumisvalokaan vielä pala..." Ja ajoin minäkin samasta syystä turvallisin mielin tankillisen aikalailla loppuun.
Ilmeni, että mittaristo on saman näköinen vähän ja enemmän varustelluissa autoissa, mutta halvemmassa ei bensamittarin merkkilamppu toiminut, ehkä lamppu vaan puuttui, en tiedä oliko niissä sen enempää eroa.
Jotta voisi myydä halvempia ja kalliimpia, niissä pitää olla jotain eroa, vaikka sitten tulisikin halvemmaksi tehdä kaikki melkein samanlaisia.
IBM mainittiin. Sillä on sellainenkin systeemi kuin CUoD, capasity upgrade on demand.
Capacity Upgrade on Demand (CUoD) allows you to permanently activate one or more inactive processor cores or memory units without requiring you to restart your server or interrupt your business. Trial Capacity on Demand (CoD) provides no-charge temporary capacity to enable you to test new function on your server.
Autoihin sovellettuna tää meinais, että vois ostaa lisätehoa käyttöön reisun ajaksi, kun lähtee lomamatkalle asuntovaunua vetäen. Tosta kallistetusta tekstistä riippumatta ymmärsin aikoinaan, että paluu halvempaa vähemmän tehokkaan koneen lisenssimaksuun olis kans mahdollinen. En ollut käytännössä moisen kans tekemisissä.
Oleellista asiassa on se, että olivat säästömallia. Ainakin kahden tankki ajettiin aikomatta tyhjäksi: "Eihän toi bensanloppumisvalokaan vielä pala..." Ja ajoin minäkin samasta syystä turvallisin mielin tankillisen aikalailla loppuun.
Ilmeni, että mittaristo on saman näköinen vähän ja enemmän varustelluissa autoissa, mutta halvemmassa ei bensamittarin merkkilamppu toiminut, ehkä lamppu vaan puuttui, en tiedä oliko niissä sen enempää eroa.
Jotta voisi myydä halvempia ja kalliimpia, niissä pitää olla jotain eroa, vaikka sitten tulisikin halvemmaksi tehdä kaikki melkein samanlaisia.
IBM mainittiin. Sillä on sellainenkin systeemi kuin CUoD, capasity upgrade on demand.
Capacity Upgrade on Demand (CUoD) allows you to permanently activate one or more inactive processor cores or memory units without requiring you to restart your server or interrupt your business. Trial Capacity on Demand (CoD) provides no-charge temporary capacity to enable you to test new function on your server.
Autoihin sovellettuna tää meinais, että vois ostaa lisätehoa käyttöön reisun ajaksi, kun lähtee lomamatkalle asuntovaunua vetäen. Tosta kallistetusta tekstistä riippumatta ymmärsin aikoinaan, että paluu halvempaa vähemmän tehokkaan koneen lisenssimaksuun olis kans mahdollinen. En ollut käytännössä moisen kans tekemisissä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa