Havator nostaa, sehän noita kuljettelee. 100t pikku kiva kikkare, paino ei ole ongelma.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑Ke Heinä 13, 2022 9:36 am Vaan mitenkä,se tuulimyllyn osa saadaan takaisin tielle ja uudestaan pyörien päälle?
Ihmettelyn aihetta taas
-
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
-
- Viestit: 4545
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Lisävarusteet pitää aina tilata erikseen käytettäväksi. Ainakin minulla on se käsitys, että uutta autoa ostaessa pitää ruksia lisävarustelistasta haluamansa ja pyytää automyyjää hinnoittelemaan ne.
Miten tämä kuukausiveloitusmalli nyt eroaa tuosta? Kerrot ostaessasi uutta autoa, että haluat listan mukaiset varusteet aktivoitavaksi sinulle. Sen jälkeen luottokortilta veloitetaan kuukausittain varusteiden hinta.
Jos autokaupassa arveluttaa, että tarvitseeko vaikkapa kaistavahtia, niin sen voi jättää pois ja aktivoida myöhemmin joko marmoritiskillä tai luultavasti kännykällä auton käyttöliittymän kautta. Ja taas Visa vinkuu.
Jos luulee pärjäävänsä ilman penkinlämmittimiä kesällä, rasti pois lisävarustelistasta ja laskutus loppuu.
Näin olettaisin järjestelmän toimivan.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Helmi 12, 2015 11:48 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Mitenköhän verotus menee noiden jälkeenpäin aktivoitavien lisävarusteiden kanssa? Tehtaalta tilatuista varusteistahan menee autovero, muta jälkeenpäin laitetuista vain alvi. Kannattaa varmaan tulevaisuudessa tilata karvalakkimalli, ja luovutushuollossa aktivoida systeemit käyttöön.
Muuten olen kyllä vähän kuukausihinnoittelua vastaan. Kertakorvauksen voisin vielä jotenkuten ymmärtää, mutta kk maksu kuulostaa jotenki todella rahastukselta tämä homma. Tulee meinaan penkinlämmittimelle hintaa 4320€, jos auton käyttöikä on vaikka 20v ja kk maksu 18€.
Muuten olen kyllä vähän kuukausihinnoittelua vastaan. Kertakorvauksen voisin vielä jotenkuten ymmärtää, mutta kk maksu kuulostaa jotenki todella rahastukselta tämä homma. Tulee meinaan penkinlämmittimelle hintaa 4320€, jos auton käyttöikä on vaikka 20v ja kk maksu 18€.
MF 4355 -02
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Parhaassa tapauksessa noissa tulee olemaan jokin minimiaika minkä kerrallaan joudut tilaamaan jos haluat varusteen käyttöön.
Kuukausi se varmaan ainakin on,mutta jos onkin vuosi niin penkinlämppäristä ei pääse kesälläkään eroon.
Omasta mielestä hölmöä tuossa on se että kasvatetaan auton painoa suuremmalla määrällä elektroniikkaa josta kukaan ei ole vielä maksanut.
Enemmän rikkoutuvia osia painoa tuomaan autoon, maailma pelastuu tai jotain.
Jos kaikissa olisi 100% samat valmiudet niin lunastukseen joutuessa olisi helpohko vertailla vastaavien hintoja,mutta jos esim ruotsin tai saksan tuonnissa on eri varusteet asennettuna, niin meneekö vakuutusyhtiön korvaus suomi version mukaan?
Kuukausi se varmaan ainakin on,mutta jos onkin vuosi niin penkinlämppäristä ei pääse kesälläkään eroon.
Omasta mielestä hölmöä tuossa on se että kasvatetaan auton painoa suuremmalla määrällä elektroniikkaa josta kukaan ei ole vielä maksanut.
Enemmän rikkoutuvia osia painoa tuomaan autoon, maailma pelastuu tai jotain.
Jos kaikissa olisi 100% samat valmiudet niin lunastukseen joutuessa olisi helpohko vertailla vastaavien hintoja,mutta jos esim ruotsin tai saksan tuonnissa on eri varusteet asennettuna, niin meneekö vakuutusyhtiön korvaus suomi version mukaan?
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Ja sinusta se on käytännöllinen ja oikea ratkaisu että omistamaasi ajoneuvoa voi käyttää vain maksamalla jonkin laitteen käytöstä vaikka se siinä autossa kuitenkin on. Minulle täysin järjetöntä touhua, mutta on vain minun mielipide, saa jokainen pitää omansa.EKo kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 8:56 amLisävarusteet pitää aina tilata erikseen käytettäväksi. Ainakin minulla on se käsitys, että uutta autoa ostaessa pitää ruksia lisävarustelistasta haluamansa ja pyytää automyyjää hinnoittelemaan ne.
Miten tämä kuukausiveloitusmalli nyt eroaa tuosta? Kerrot ostaessasi uutta autoa, että haluat listan mukaiset varusteet aktivoitavaksi sinulle. Sen jälkeen luottokortilta veloitetaan kuukausittain varusteiden hinta.
Jos autokaupassa arveluttaa, että tarvitseeko vaikkapa kaistavahtia, niin sen voi jättää pois ja aktivoida myöhemmin joko marmoritiskillä tai luultavasti kännykällä auton käyttöliittymän kautta. Ja taas Visa vinkuu.
Jos luulee pärjäävänsä ilman penkinlämmittimiä kesällä, rasti pois lisävarustelistasta ja laskutus loppuu.
Näin olettaisin järjestelmän toimivan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4545
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Onko siis auto toimimaton ja tieliikennekelvoton ilman lisävarusteita, joista maksetaan kk-maksua?
Käytännössähän sähköisistä lisävarusteista ja ominaisuuksista suurin osa on jo nyt myytävissä autoissa valmiina. Ne vaan altivoidaan käyttöön rahaa vastaan. Mikä tässä siis on niin kamalaa?
Kun ostat pienempi tehoisen version bensa-autosta, niin lastuttamalla (kuittaamalla isomman tehon ohjelmallisesti käyttöön) saat sen päivitettyä seuraavaan tehoversioon. Rauta on ihan sama.
Tai parkkitutka. Napit ovat valmiina ja johdotettuna puskurissa. Tutka vaan aktivoidaan käyttöön.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni homma menee noin.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 3584
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Ja onhan nykyisissäkin autoissa pääasiassa johtosarjat liittimineen olemassa piilossa ruksaamattomillekkin lisävarusteille, mutta käyttökytkimen hankkimalla ja testerillä varusteen koodaamalla käyttöön saa paranneltua sitä karvalakkimallia…eli sehän on ollut jo tovin käytössä tuo rahalla varusteet käyttöön
-
- Viestit: 2048
- Liittynyt: La Tammi 12, 2008 7:08 pm
- Paikkakunta: Vindala
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Tilasin veikon koneen verkkokaupasta tuotteen X, hinta muutaman kympin. Laitoin noutopaikaksi veikon koneen naapurikunnan myymälän (tuotetta ei ollut siellä hyllyssä) -> toimituskulut 0 eur. Muutoin 4.80 eur. Joka viikko siellä käydään niin hakee sitten kun hakee.
Sain postin seurantakoodin jota vähän ihmettelin. Tuote meni keskusvarastolta postilla kauppiaalle joka ilmoitti lähetyksen mentyä perille että tule hakemaan.
Ei aukea logiikka mitä lähettävä yritys säästi, kun samalla kustannuksella olisivat voineet lähettää sen minulle lähimpään postiin noudettavaksi? Vai ajattelevatko että kun sinne myymälään asiakas saadaan, voi tarttua muutakin mukaan... No heikkomielisille näin, minulle ei
Sain postin seurantakoodin jota vähän ihmettelin. Tuote meni keskusvarastolta postilla kauppiaalle joka ilmoitti lähetyksen mentyä perille että tule hakemaan.
Ei aukea logiikka mitä lähettävä yritys säästi, kun samalla kustannuksella olisivat voineet lähettää sen minulle lähimpään postiin noudettavaksi? Vai ajattelevatko että kun sinne myymälään asiakas saadaan, voi tarttua muutakin mukaan... No heikkomielisille näin, minulle ei
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Toki sen vielä käsitän että jos jotain lisähimmeleitä tulee tarve hankkia, niin maksaa siitä että sen varusteen saa ohjelmoitua jos se on mahdollista ja se on sitten siinä, ja aina käytettävissä, ja raha vaihtaa omistajaa sen ainoan kerran. Tuo että aletaan kikkailemaan jollain kk maksuilla on aivan naurettavaa touhua. Toivottavasti ihmiset pistää tuollaiset ajoneuvot osto boikottiin, joihin niitä varusteiden käytöstä alkavat kuukausimaksuja perimään. Loppuisi sitten moinen touhu siihen.EKo kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 2:10 pmOnko siis auto toimimaton ja tieliikennekelvoton ilman lisävarusteita, joista maksetaan kk-maksua?
Käytännössähän sähköisistä lisävarusteista ja ominaisuuksista suurin osa on jo nyt myytävissä autoissa valmiina. Ne vaan altivoidaan käyttöön rahaa vastaan. Mikä tässä siis on niin kamalaa?
Kun ostat pienempi tehoisen version bensa-autosta, niin lastuttamalla (kuittaamalla isomman tehon ohjelmallisesti käyttöön) saat sen päivitettyä seuraavaan tehoversioon. Rauta on ihan sama.
Tai parkkitutka. Napit ovat valmiina ja johdotettuna puskurissa. Tutka vaan aktivoidaan käyttöön.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni homma menee noin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Ratkaisevaa tuossa on, miten suureksi loppusumma kasvaa. Jos pysyy kohtuullisena, niin eihän tuossa mitään huonoa ole.Ajomies kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 10:53 pmToki sen vielä käsitän että jos jotain lisähimmeleitä tulee tarve hankkia, niin maksaa siitä että sen varusteen saa ohjelmoitua jos se on mahdollista ja se on sitten siinä, ja aina käytettävissä, ja raha vaihtaa omistajaa sen ainoan kerran. Tuo että aletaan kikkailemaan jollain kk maksuilla on aivan naurettavaa touhua. Toivottavasti ihmiset pistää tuollaiset ajoneuvot osto boikottiin, joihin niitä varusteiden käytöstä alkavat kuukausimaksuja perimään. Loppuisi sitten moinen touhu siihen.EKo kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 2:10 pmOnko siis auto toimimaton ja tieliikennekelvoton ilman lisävarusteita, joista maksetaan kk-maksua?
Käytännössähän sähköisistä lisävarusteista ja ominaisuuksista suurin osa on jo nyt myytävissä autoissa valmiina. Ne vaan altivoidaan käyttöön rahaa vastaan. Mikä tässä siis on niin kamalaa?
Kun ostat pienempi tehoisen version bensa-autosta, niin lastuttamalla (kuittaamalla isomman tehon ohjelmallisesti käyttöön) saat sen päivitettyä seuraavaan tehoversioon. Rauta on ihan sama.
Tai parkkitutka. Napit ovat valmiina ja johdotettuna puskurissa. Tutka vaan aktivoidaan käyttöön.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ymmärtääkseni homma menee noin.
Mulla on muuten puhelin, josta maksetaan x€/kk, että sillä voidaan tehdä jotain muutakin kuin ottaa kuvia. Eli kyse on puhelinliittymästä. Saikos puhelinta käyttää ennen maksutta, kun oli ostanut puhelinosakkeen?
- rattori
- Viestit: 11107
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fd95 ... 5fa00b1be2
Peräänajaja ei ole aina syyllinen.
Ja mites se meni taas se auton pysäyttäminen tien näkyvällä osalla tjsp...
Peräänajaja ei ole aina syyllinen.
Ja mites se meni taas se auton pysäyttäminen tien näkyvällä osalla tjsp...
------------
tractors
tractors
-
- Viestit: 15642
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Olen perässä kovin lähellä ajavaa koettanut varoittaa esimerkiksi kuopasta, hiukan vasemmalle ja oikealle siirtyen, niitä isoja kuoppia jossakin vaiheessa oli runsaasti Lohjan ja Mustion välillä, mutta turhaan, koska siellä vaan reiden päällä olevaa kännykkää varmaan naputeltiin, sitten vaan peippasin kuopan ohi ja takana tuleva täräytti suoraan kuoppaan pohjan kautta, niin että muovinkappaleet vaan lentelivät. Toki tunsin empatiaa...no en todellakaan.
Joskus olen saanut aivan takana kiinni roikkuvalle kabiinin täyteen käsiä, kun olen ajanut T-risteykseen täysiä, että joutuu vähän riuskasti pakottamaan auton sinne risteävälle tielle. Tietenkin sitä pitäisi auttaa semmoista vaivaista, joka ei pysty keskittymään ajamiseen, vaan puoliunessa seuraa edellä ajavan takapuskuria sivusilmällä vaan ihan muutaman metrin päässä, voihan siinä sattua pahastikin, kun risteyksissä on usein myös koroke keskellä.
-SS-
Joskus olen saanut aivan takana kiinni roikkuvalle kabiinin täyteen käsiä, kun olen ajanut T-risteykseen täysiä, että joutuu vähän riuskasti pakottamaan auton sinne risteävälle tielle. Tietenkin sitä pitäisi auttaa semmoista vaivaista, joka ei pysty keskittymään ajamiseen, vaan puoliunessa seuraa edellä ajavan takapuskuria sivusilmällä vaan ihan muutaman metrin päässä, voihan siinä sattua pahastikin, kun risteyksissä on usein myös koroke keskellä.
-SS-
- rattori
- Viestit: 11107
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Teknisen todistelun avulla näytettiin, että hän oli ajanut noin neljä sekuntia edessään ajaneen suuremman henkilöauton perässä eli turvaväli oli periaatteessa riittävä.
Käräjäoikeus piti mahdollisena syytetyn kertomusta, ettei nuori mies nähnyt matalasta autostaan yli tai ohi katumaasturin. Hän ei yksinkertaisesti nähnyt Yarista.
Käräjäoikeus piti mahdollisena syytetyn kertomusta, ettei nuori mies nähnyt matalasta autostaan yli tai ohi katumaasturin. Hän ei yksinkertaisesti nähnyt Yarista.
------------
tractors
tractors
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Ennustajan lahjoja ei pitäisi liikenteessä tarvita, mutta auttaisi kyllä paljon, varsinkin kun niitä yllättäviä ja odottamattomia tilanteita tuolla liikenteessä on. Jos nyt auto särkyy moottoritiellä, niin siinä on se opetettu asia, eli moottoritiellä jalankulku kielletty voi aremman, lakia kunnioittavan kohdalla olla syy ettei sitä varoituskolmiota lähdetä sinne varoittamaan viemään. Lisäksi jos tilanteessa on jo "paniikkia" sen verran, ettei enää ajatus toimi kun yrittää keksiä ratkaisua tilanteeseen. Mutta sitten taas jos siellä on ollut 17 min. ja muut ovat sen havainneet ja osanneet sen väistää, niin vähän ihmetyttää ettei sitten ettei tältä nuorelta kuljettajalta se onnistunut. Sitten vielä toinen ihmettelyn aihe, miksi kukaan ei ole siihen tilanteeseen puuttunut, vaikka ajamalla sinne pientareelle ja varoittanut muita liikkujia? Ainakin itse kyllä tuollaisessa tilanteessa yritän ainakin tehdä jotain ja ainakin ilmoitus hätäkeskukseen, koska tuollainen tilanne on aina vaarallinen, syy voi olla sairaskohtaus tai tekninen vika, jopa liikunta kyvyttömyys jostain syystä tullut. Kyllä ne lain pykälät edellyttää jokaiselta tiellä liikkujalta puuttumista vaarallisiin esteisiin ym. tiellä oleviin haittatekijöihin.rattori kirjoitti: ↑Ti Heinä 19, 2022 12:03 am https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fd95 ... 5fa00b1be2
Peräänajaja ei ole aina syyllinen.
Ja mites se meni taas se auton pysäyttäminen tien näkyvällä osalla tjsp...
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1821
- Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Lisävaurion ja ihmisvahinkojen estämiseksi on aivan sallittua pysähtyä vaikka konetielle. Riittää sekin että kysyy onko soitettua apua tulossa. Mieluusti minä autan muita jos pystyn. Joskus minäkin voin olla siellä penkassa syrjällään.
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
- Paikkakunta: KVS
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Traktoripuolella tuosta softan omistajuudesta on kinasteltu jo kauan:Ajomies kirjoitti: ↑Su Heinä 17, 2022 12:26 am https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uut ... jKGxK6mF0s
Tähän suuntaan jos mennään niin jännäksi menee, ensin ostat auton, maksat valtiolle siitä isot verot ja sitten vielä valmistaja perii maksuja että autolla pääsee liikkumaan? Tuota voi sitten soveltaa kaikkiin laitteisiin.
https://www.andnowuknow.com/quick-dish/ ... nnel/45230
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Ihmettelin tänään tällaista:
https://www.ikh.fi/fi/rengassokka-sarja ... kpl-t0431v
Kuvittelin, että tuo jousi pitäisi lenkin kireällä tappia vasten eli olisi kuin normaali sokka, mutta tiukempi. Hämmästys oli suuri, kun avasin paketin ja lenkki heilu ihan tyhjää vaan.
Mitähin tuo on tarkoitettu ja miten olisi käytettävä?
https://www.ikh.fi/fi/rengassokka-sarja ... kpl-t0431v
Kuvittelin, että tuo jousi pitäisi lenkin kireällä tappia vasten eli olisi kuin normaali sokka, mutta tiukempi. Hämmästys oli suuri, kun avasin paketin ja lenkki heilu ihan tyhjää vaan.
Mitähin tuo on tarkoitettu ja miten olisi käytettävä?
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Se jousi painetaan sivuun ja lukkorengas pujotetaan siihen puolelle missä on hahlo sokan varressa, ja hahlopuoli tulee lukittavaa kohdetta päin. On piukassa kiinni eikä aukea joka risusta.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Kerrataampas vielä, kun yksinkertaiselle kaikki on aina kaksinkertaista.
Otetaanko lenkki toisesta päästä irti, muljautetaan lenkki tapin yli työkoneen puolelle ja lopuksi laitetaan lenkki paikalleen? Ymmärsinkö oikein?
Onko muuten paljonkaan väliä, jos tappi on pykälää liian pieni?
Lumilinkoon tuota ajattelin, kun siinä ei normisokat pysy, koska tapit pääsee pyörimään.
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Ihmettelyn aihetta taas
Jousi painetaan tavallaan nurin sieltä päästä niin lukkorengas mahtuu siiten menemään sokan alapään yli. Ei se haittaa jos sokka vähän ohut.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa