Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Laitetaanpa huomenna ruosteen irrottaja tökötit muhimaan sinne koska näytti olevan aika vahvassa ruoste kerroksessa kun tänään koneen alla könysin kun tein noille ketjuille vielä ylimääräiset kiinnitys riimut jotka vetävät sivukettingit yhteen vanteen läpi ja sen takia tuollein koska ketjuja ei enää saa tarpeeksi kireälle muuten koska on niin paljon kulahtaneet eikä niitä voinut kuitenkaan lyhentää koska silloin niitä ei olisi enää saanut pyörien päälle takaisin :roll: Pihat kun tänään putsasin taas lumesta niin kyllä huomasi heti että miten kevyesti se kulkee kun pyörillä on pitoa,ei tarvitse konetta huudattaa ollenkaan enää vaan max. kierrokset siinä 16-1700rpm paikkeilla millä liikkuu kauhakin ripeästi :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Nyt kun käytännössä joka päivä olen koneella lumihommia tehnyt niin tänään sitten pätkähti ihan yhtäkkiä mieleen ajatus että tähän voisi tehdä uuden kattoverhoilun vanhan resun tilalle :lol: Homma eteni jopa siihen mallille että katosta on otettu mitat jo että minkä kokoiset levyn palat sinne verhoilun alle saa käymään ja siinä samalla sitten pätkähti myös mieleen että sinne saisi sitten kätevästi myös kaiuttimet ja radionkin siirrettyä katon rajaan ja miksei myös siirrettyä myös tuon katkaisija paneelin kaikki katkaisimet katon rajaan radion lähelle :lol: No levyäkin löytyi jo omasta takaa varastosta tuohon hommaan niin saa nähdä milloin sitten kerkeän tuon homman tekemään tähän :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja epe2 »

häkkyrä kirjoitti: Ke Helmi 16, 2022 5:40 pm Nyt kun käytännössä joka päivä olen koneella lumihommia tehnyt niin tänään sitten pätkähti ihan yhtäkkiä mieleen ajatus että tähän voisi tehdä uuden kattoverhoilun vanhan resun tilalle :lol: Homma eteni jopa siihen mallille että katosta on otettu mitat jo että minkä kokoiset levyn palat sinne verhoilun alle saa käymään ja siinä samalla sitten pätkähti myös mieleen että sinne saisi sitten kätevästi myös kaiuttimet ja radionkin siirrettyä katon rajaan ja miksei myös siirrettyä myös tuon katkaisija paneelin kaikki katkaisimet katon rajaan radion lähelle :lol: No levyäkin löytyi jo omasta takaa varastosta tuohon hommaan niin saa nähdä milloin sitten kerkeän tuon homman tekemään tähän :roll:
jep mulla on ollu sellaine kotelokappa siinä tuulilasin reunassa katossa,jossa soitin kaiuttimet jne.jne
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Itsekkin mietin samanlaista jo silloin kesällä kun tuota radiota laitoin mutta silloin ei ollut olevinaan aikaa alkaa tekemään sellaista mutta tänään kun ei kiinnostanut alkaa pihoja putsailemaan kun taivaalta tulee koko ajan lisää tuota valkoista moskaa joten olikin hyvää aikaa viettää hallin suojassa :lol:
KuvaKattoverhoilua berttaan (1) by ah, on Flickr
Ensin etitään se levy mikä oli jäänyt aikanaan siitä kuormuri sprinteristä :lol:
KuvaKattoverhoilua berttaan (2) by ah, on Flickr
Sitten vähän mittailua ja tulevan verhoilun etuosaan 35cm leveä vahvistus osa mihin tulee sitten kiinnittymään radio ym. tilpehöörit jossain välissä sitten :mrgreen:
KuvaKattoverhoilua berttaan (1) by ah, on Flickr
Ja siinä sitten verhoilun alle jäävä pohja johon tehty tarvittavat reiät ja yhdistetty tuo vahvistus osa ohuempaan levyyn
KuvaKattoverhoilua berttaan (2) by ah, on Flickr
KuvaKattoverhoilua berttaan (3) by ah, on Flickr
Ja siinä sitten sama osanen verhoiltuna velour kankaalla :roll: Tokihan tämä homma on vielä hyvin kesken kun ei taida olla vielä puolessa välissäkään kun hytin takaosan katto osa vielä kokonaan tekemättä kun ei riittänyt tuosta isosta levystä kuin ainoastaan tuohon etuosaan tarpeet :shock: Ja sitten tulee vielä nuo muut muutokset ennen kattoverhoilun paikalle laittoa kun pitää johdotukset tehdä uusiksi tuonne verhoilun alle katkaisijoille,radiolle ja kaiuttimille ja pistää kaikki johdot kulkemaan suojaputkessa tuolla verhoilun yllä ja tehdä katkaisijoille myös uusi paneeli tuohon verhoiluun :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tuli eilen temuttua tuo etummainen kattoverhoilu paikoilleen ja kyllä oli siinäkin puuhaa kun ajattelin että se on nopea homma mutta kun tuli tehtyä tuo verhoilu ehkä aavistuksen liian isoksi niin teetätti saada paikoilleen mutta laitetaan kuva mihin tilanteeseen eilen jäätiin koneen kanssa :roll:
Kuvalisää kattoverhoilua (2) by ah, on Flickr
Eli kaikki on mallailtu paikoilleen ja katkaisijoille löydetty paikka ja tehty niille tuollainen teline joka tosin maalaamatta vielä,mankkakin kuvassa vielä pois paikaltaan kun ei ollutkaan itellä jemmassa sopivaa DIN-ISO antenni adapteria :lol: No tänään aamusta hain sellaisen adapterin ja kun kotia tulin niin aloin jatkamaan koneen parissa sitten ajatuksena jälleen kerran että nyt on nopeaa kasailla kaikki paikoilleen vaan :lol:
Kuvalisää kattoverhoilua (3) by ah, on Flickr
No 2,5tuntia myöhemmin oli sitten etu verhoilu täysin kuosissa ja kun mietin että pitääkö vielä taakse laittaa kaiuttimet lisäksi niin siitä ideasta luovuin kyllä heti kun kokeilin radiota kun kuului todella hyvin jo tälläkin kombinanaatiolla 8) No eihän sitä enää sitten malttanut olla tekemättä sitä katon loppu osaa valmiiksi,tosin asennuksen jätin suosiolla huomiseksi mitä nyt testasin ennen verhoilua että mahtuuko se miten tuonne kopin kattoon :lol:
Kuvalisää kattoverhoilua (1) by ah, on Flickr
Taitaa tulla huomenna tuon asennuksessa muutama ärräpää sanottua koska tilaa ei taaskaan ole liikaa asennusta ajatellen :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Kattoverhoilu on saatu paikoilleen mutta kuvat jäivät ottamatta kun tuli yllättävä puhelu juuri silloin kun meinasin alkaa kuvia ottamaan ja tuon puhelun seurauksena kävin sitten tänä aamuna hakemassa tähän lumilevy aihion :lol: Taisi siitä olla puhetta joskus syksyllä jo mutta silloin ei kaupasta tullut mitään mutta tänään se sitten onnistui ja levy on jo tuotu kotia,kauppaan tulee vielä mukaan sähkö ohjattuja venttiileitä,rauta palkkia ja vanhoja verkkoteriä mutta ne haen joku toinen päivä sitten kun myyjältä helpottaa nuo auraus kiireet :lol: Tuskin enää tälle talvea tuota levyä kerkeä paikoilleen sovittamaan mutta eipä sitä voi sanoa etteikö se mahdoton ajatus kuitenkaan ole :mrgreen: Mietin jo kotimatkalla että mitenkähän tuo mahtaisi pelittää jos tekisi vain tuohon lumikauhaan sovitteet sille mihin sen saisi nopeasti kiinni ja olisi myös vastaavasti nopea myös irroittaa :lol: Nyt kun ei voi vielä kauhaa pudottaa pois paikaltaan jos tuota lunta vielä tupruttaa samalla mallilla mitä sitä nyt on tullut niin ei voi ainoaa lumikonetta pistää nyt levälleen :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Ja nyt sitten lisää kuvia aiheesta :lol: Kattoverhoilun kanssa ei tullutkaan sellaista kauheaa ärräpäiden litaniaa asennuksessa vaan meni kivuttomasti paikoilleen :D
Kuvavalmis katto by ah, on Flickr
Pitää vielä tuo välipalkki verhoilla kun kelit taas vähän lämpenee :lol: Mutta sitten ettei aika pääse vahingossakaan pitkäksi käymään tuli tähän haettua myös uusi sovitettava kohde keulalle :lol:
Kuvalumilevy (2) by ah, on Flickr
Kuvalumilevy (1) by ah, on Flickr
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Eilen kyllästyin jouten oloon ja menin halliin suunnittelemaan kiinnikettä ja tilanne jäi tähän pisteeseen silloin...
Kuvakiinnikkeen tekoa (1) by ah, on Flickr
Eli kiinnikkeen alapalkki tuli pätkäistyä ja hepattua siihen kiinnitys korvakkeet paikoilleen :D No tänään sitten muiden hommien jälkeen lähdin jatkamaan tuota kiinnikkeen mitoitusta ja tekemistä :roll:
Kuvakiinnikkeen tekoa (2) by ah, on Flickr
Se homma siis alkoi tällä tavalla että otin ekaa kertaa tästä koneesta etukauhan irti :lol:
Kuvakiinnikkeen tekoa (3) by ah, on Flickr
Sen jälkeen sitten piti koneen keula ajaa halliin että pääsee helpommin mittaamaan paikkoja
Kuvakiinnikkeen tekoa (5) by ah, on Flickr
Siinä olisi nyt kiinnikkeen runko hepattuna paikallaan,tosin sitten kun vedin saumat kiinni kunnolla niin otin tuon puikko inventterin käyttöön millä saa kunnolla vahvat raudat toisiinsa kiinni 8) Mutta ei ole mulla tuosta bilteman ydintäyte papattajasta kyllä huonoa sanottavaa vaikka onkin ns. halppis merkki,toimii niinkuin pitääkin ja ajaa asiansa täysin omissa pikku peltihommissa täysin :D Tosin jos enemmän olisi migillä hitsattavaa niin silloin kyllä hommaisin ihan laatu kaasu migin :mrgreen:
Kuvakiinnikkeen tekoa (6) by ah, on Flickr
Kuvakiinnikkeen tekoa (7) by ah, on Flickr
Ja siinä sitten on kaikki saumat jo tempaistu puikko koneella kiinni ja en vielä maalia vetäissyt päälle koska taidan lisätä vielä tuohon muutaman lisätuen :roll:
Kuvakiinnikkeen tekoa (8) by ah, on Flickr
Koneen jätin vielä tälläiseen muotoon koska huomasin että toisen runkoaisan tapin reikä oli väljä joten puslitan vielä sen ennenkuin jätän mitään aisastoon kiinni :wink: Nyt vaan pohdinnassa että miten tuon auran sovitan tuohon kiinnikkeeseen kun mieleen juolahti parikin vaihtoehtoista käyttökohdetta tuolle kiinnikkeelle vielä lisää joten auralle pitäisi siis tehdä helppo tappi kiinnitys että senkin saisi tarpeen vaatiessa kohtuu helposti pois sitten :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
TunturiPappa
Viestit: 5781
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Euro sovitteet väliin niin käy hyvinkin monikäyttöiseksi.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Kävi tuokin mielessä mutta tämän koneen omissa kauhoissa on nuo tappien paikat niin mukavasti että on liian iso työmaa alkaa niihin pistämään vielä vaikka tuo euro kiinnike,eri asia jos olisi plasma tai pilli itsellä niin silloin saattaisi äkkiä muuttua kiinnitykset kauhoihinkin ja kuormaimen päähän :D Tänään jatkui sitten puuhastelu koneen parissa ja homman aloitin tuolla puslituksella tai oikeammin nyt kyllä taisin holkittaa sen :lol:
Kuva20220403_135505 by ah, on Flickr
Tuollainen melkein sopiva holkki löytyi ja siitähän joutuu sitten paksuudesta sentin ottamaan pois että käy paikoilleen :lol: Jos tuo tehtäisiin ns. oikea oppisesti olisi pitännyt sorvissa käydä ottamassa tuo sentti pois mutta kun ei itsellä sellaista kampetta ole niin rälläkällä hioin siitä sopivan ja aika jämpti siitä tuli koska ei mennyt paikoilleen ihan painamalla vaan piti hieman käyttää voimaakin sen kanssa :lol: No nyt näin jälkikäteen on helppo sanoa että tuo homma olisi pitännyt kyllä tehdä heti ekojen remppojen yhteydessä kun kone mulle tuli koska nyt ei ole etukuormaimessa yhtään välystä ja on todella mukava käyttää kun ei turhia kolise eikä kilise 8)
Kuva20220403_140743 by ah, on Flickr
Kun holkki oli saatu paikoilleen oli aika täräyttää kone tuosta liikkeelle ja pistää se eilen tehty kiinnike paikoilleen että pääsee vähän kokeilemaan miten se asettuisi siihen auraan :roll:
Kuva20220403_160112 by ah, on Flickr
Kuva20220403_160121 by ah, on Flickr
Tuo aura on vaan sellaisessa paikassa että ei sitä tuossa pysty edes mittailemaan tarkasti että miten sen saa asettumaan keulille niin otin sen tuosta pois ja siirsin hallin oven läheisyyteen missä saa koneen suoraan auran taakse mutta tänään en jaksannut enempää alkaa tuon kanssa puljailemaan,täytyy nyt myös miettiä että teenkö tuosta aurasta kuitenkin kääntyvän mallin mutta toisaalta tuon muoto on kyllä sellainen että enemmän puoltaa sille kantille että laitan tuon auran kiinni vinosti vaan keulaan :roll: Vaikka tuohon kiinnikkeeseen saisikin vaikka mitä kiinni niin jos otan siitä nyt mitat ylös niin voin jossain välissä tehdä myös toisen mokoman sitten toiseen käyttöön :mrgreen: Pistin vielä tänään sitten tuon kauhan takaisin paikoilleen jos se nyt sitä lunta taas työntää lisää taivaalta niin pystyn pihat putsailemaan sitten koneella vielä :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Joutui kone tosissaan töihin alkuviikosta kun sitä lunta tuli sitten puoli metriä lisää parissa päivässä ja eilen oli vielä märkää mössöä :back: Koko talven aikana ei moottorin lämmöt ole käynyt yli 80asteen mutta eilen viisari nousi näyttämään karvan yli 80 lämpöjä moottorille :roll: Ja sen kyllä huomasi myös pakoputken päästä että nyt ei päässyt kone helpolla kun putken täydeltä tuli paikka paikoin savua mutta se tekee hyvää kyllä tälläisille laitteille mitkä harvoin enää koville joutuu niin palaa karstat kunnolla pois koneesta silloin :wink: Tänään sitten jatkoin kiinnikkeen parissa ja tulin siihen tulokseen että helpommalla pääsen itse kun teen siitä kiinteän mallin kuitenkin :mrgreen:
Kuvakiinnike alkaa hakemaan muotoonsa (1) by ah, on Flickr
Kuvakiinnike alkaa hakemaan muotoonsa (2) by ah, on Flickr
Siinä on nyt kiinnikkeen raudat hepattuna kiinni telineseen ja tuon jälkeen vein koko telinepaketin takaisin hallin suojaan jossa hitsaan kaikki saumat kiinni puikkokoneella jossain vaiheessa kun ei tänään enää jaksannut enempää kyykkiä :lol: Tulee tuollekin mokomalle painoa kun vahvoja rautoja sinne tullut laitettua ja meinaan vielä laittaa lisääkin tukien muodossa kun saan ensin nuo kaiki saumat hitsattua kunnolla :roll: Itse auraankin pitää varmaan hitsata vielä pari nostopaikkaa että voin senkin siirtää halliin sitten kun teline ja levy pitää hitsata toisiinsa kiinni :wink: Tuon levyn laitoin 33asteen kulmaan telineeseen nähden niin saa nähdä sitten onko tarpeeksi jyrkässä kulmassa kun jossain vaiheessa tuolla pääsee lumia tuuppimaan :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään jatkoin sitten hitsauksien merkeissä ja sain tempaistua kaikki kiinnikkeen saumat kunnolla kiinni :D
Kuvakiinnike valmistui (1) by ah, on Flickr
Kuvakiinnike valmistui (2) by ah, on Flickr
Sitten kun saan tuon kiinni levyyn niin täytyy silloin lisätä vielä muutama tuki lisää tuohon kuten myös levyynkin meneviin kiinnikkeisiin laittaa tukea lisää varmuuden vuoksi :roll: Mutta sitten tulikin mieleen että mites mä sen levyn saan halliin sitten kun iskee inspiraatio kiinnittää se tuohon kiinnikkeeseen :mrgreen:
Kuvalevyyn nostolenkit by ah, on Flickr
Eli hitsasin tuohon keski palkkiin vahvasta ketjusta lenkin ja toiseen päähään lenkin puolikkaan niin eiköhän se nyt kestä nosta koneella halliin sitten jatkan touhuamista tuon parissa :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Kuinka ollakaan niin eipä sitä tänäänkään malttanut olla hallista pois joten nostin koneella tuon levyn ensin sinne ja ajattelin vain sipaista hitsattavat pinnat puhtaaksi mutta eipä sitä sen jälkeen enää malttanut olla sovittamatta kiinnikettä paikallaan :lol:
Kuvamelkein valmis (1) by ah, on Flickr
Kuvamelkein valmis (2) by ah, on Flickr
Siinä on jo kiinnike melkein valmiiksi asti hitsattu kiinni
Kuvamelkein valmis (3) by ah, on Flickr
Kuvamelkein valmis (4) by ah, on Flickr
Ja nyt on kaikki saumat hitsattu mutta en meinaa kyllä jättää vielä tätä tähän pisteeseen vaan lisään vielä muutaman tuen varmuuden vuoksi tuohon jossain vaiheessa eli hyvin suurella todennäköisyydellä huomenna sitten :lol: Sitten se olisikin enää ruosteiden poistoa ja maalausta vailla valmis :D Tosin tuota tehdessä on tullut mieleen kyllä jo vaikka mitä lisättävää mutta saa nähdä toteutuuko ne vielä jossain vaiheessa :twisted:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tulihan tuon auran kanssa puljattua vielä lisääkin joten muutama kuva nyt esille :D
KuvaMaalia vailla (1) by ah, on Flickr
Tuossa olen jo laittanut terät samaan linjaan toistensa kanssa ja kuten kuvasta näkyy niin hyvin on puikko palannut levyyn kiinni :lol:
KuvaMaalia vailla (2) by ah, on Flickr
Tuli tuonne alas laitettua keskelle vielä yksi tuki 30mm vahvasta raudasta mikä irtosi auran päästä ja muutenkin lisäiltyä paksuja rautoja lisäksi vähän joka paikkaan mitä ei tässä kuvassa näy :roll: No sittenhän se oli aika rapsutella irto maalit ja ruosteet pois ja alkaa miettimään väri maailmaa tähän eli ensin omien hyllyjen kautta katsomaan mitä sävyjä löytyy ja paljonko mutta eipä niitä tarpeeksi olisi ollut koko helahoidon maalaukseen joten kaupassa piti käydä hakemassa lisää ja samalla tela sarja ja pensseleitä :lol:
Kuvavalmista (1) by ah, on Flickr
Luulen että tämä sävy näkyy koppiin asti aika mukavasti :twisted: Sävynä tuossa on rypsin keltainen kun ei sattunut muuta keltaisen sävyä kaupassa olemaan :mrgreen: No sitten se toinen puoli... :twisted:
Kuvavalmista (2) by ah, on Flickr
Sinistä maalia sattui löytymään omasta takaa mutta kun tuon maalin kippasin samaan astiaan missä oli vähän keltaista pohjalla niin sävy vähän muuttui joka kyllä omasta mielestä on ihan sopiva tälläiseen työvälineeseen :lol: Täytyy tuo aura joku päivä nostaa nyt hallista pois että saa sinne sitten taas tilaa lisää jos sattuu juolahtamaan taas mieleen jotain puuhattavaa siellä :roll
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

On jäänyt vähän päivitystä tekemättä tähänkin topiciin mutta korjataanpa se tilanne sitten nyt :lol: Hallin edustan tosiaan kesällä kaivoin auki ja eristin sen koko matkalta ja kyllä oli ihan mukavaa homma touhuta omalla koneella oman alan hommia 8) No kaivuri pääsi kyllä senkin jälkeen tosi hommiin kun tein piikit kauhaan että pystyin nostelemaan talon uudet kattotiilet sillä ylemmäs :roll: Näköjään olin onnistunut hukkaamaan siitä projektista kuvat luurista joten niitäpä ei sitten voi laittaa nyt esille :oops: Mutta sen jälkeen tapahtui jälleen kun kyllästyin koneen rikkinäiseen tuulilasiin joten se meni sitten vaihtoon ja aiheesta on yksi kuvatuskin tarttunut mukaan :lol:
KuvaMF 50B (1) by ah, on Flickr
Korvasin lasin sitten ihan polykarbonaatti levyllä mitkä oli tarkoitettu juuri koneiden laseiksi,vahvuutta tuolla on 6mm ja pitäisi kestää naarmuuttomana vaikka sitä hieroisikin :roll: No tämän jälkeen sitten kun pihan ekat lumien auraukset olis tehty kauhan avulla että sai tehtyä pohjat pihalle niin olikin aika ottaa kauha pois ja vaihtaa se auraan
KuvaMF 50B (2) by ah, on Flickr
Siinähän se komeus on nyt keulalla ja kuten arvata saattaa niin meni levy kavennukseen kun alkoi olla oven kohdalla liian tarkkaa puuhaa saada kone sisälle ettei aura olisi napannut karmeihin kiinni :lol:
KuvaMF 50B (4) by ah, on Flickr
Tuollaisen palan kun siitä nappasi pois niin alkoi mahtumaan paremmin ovesta sisään eikä enää aura "haukannut" tuolla kärjellä :lol:
KuvaMF 50B (3) by ah, on Flickr
Tuon näköinen se sitten oli kun se pala puuttuu ja tosiaan lumen lykkiminen helpottui ja eikä tarvitse olla enää niin tarkkana oven kanssa enää :lol: Tosin enpä tuolla tasaterällä kauan auraillut kun se yllättäen kiillotti pihan luistinradaksi joten laitoin ensin sen tilalle loppuun ajetun verkkoterän jolla sai pihan karhennettua mutta kun terä on lopussa niin eipä sillä saanut kunnolla painatusta jäähän joten eilen laitoin sitten nuo niiden tilalle...
KuvaMF 50B (5) by ah, on Flickr
Ja kuten näkyy niin nuokin hitsasin neljästä palasta sopivaksi ja eilen illasta kun kokeilin niin johan alkoi yltämään maahan asti kunnolla :lol: Tuli myös eilen tehtyä pikku video pätkä koneen käynnistyksestä ja pikku ajelusta kun siirsin koneen hallin eteen paremmalla hollille terän vaihtoa varten joten kokeillaan laittaa sekin tähän loppuun sitten :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=COdnSDT4Ps4&t=5s
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 58 vierailijaa