Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
-
- Viestit: 1210
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
- Paikkakunta: Myrskylä
- Viesti:
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ma Loka 21, 2013 9:26 pm
- Viesti:
Omiin kokemuksiin perustuen suosittelisin kyllä korjamaan sen vanhan jos vielä on alkuperäinen!! Tunnistaa siitä Fomoco-logosta siinä yläsäiliössä. Tuohon 4600:seen ostin ensin ikh:lta tarvikkeen.. no eihän se kestäny kahta vuottakaan kun alkoi vuotamaan , eikun taas kaupoille ja hommasin purkamolta 4610:n alkuperäisen jäähdyttimen ja nyt on kestäny! Toi ikh:n tarvike ihan vempula verrattuna alkuperäiseen!!
Ford 4610 -84
Ford 4600 -78
Ford 4000 -71
Lännen 8600E -07
Valtra 8000 -87
LM-Trac 680 -99
+ muuta hilpetööriä..
Ford 4600 -78
Ford 4000 -71
Lännen 8600E -07
Valtra 8000 -87
LM-Trac 680 -99
+ muuta hilpetööriä..
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ma Loka 21, 2013 9:26 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Kyllä tässä on vielä alkuperäinen jäähdytin paikallaan joten kun sen ensin kerkeää ottaa keulilta pois niin sitten katsotaan mitä sen kanssa tehdään Ja letkut menee nyt samalla vaihtolistalle,tuo hemmetin haitariletku on jo parhaat päivänsä myös nähnyt
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Joulu 21, 2013 1:32 pm
- Viesti:
Jahas että sullakin syyläriongelmia. Itse huomasin lopputalvesta että aina ajon jälkeen lorautti jäähdytinnesteettä parkkipaikan merkiksi ja tarkemmalla tutkailulla näyttäisi aina kun hieman painetta on syylärissä niin yläpäästä lorauttaa pellolle. Vielä tuolla on pärjännyt mutta pakko ennen talvea käyttää irti ja yrittää korjata tai sitten kokeilla onnea IKH:n kautta
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Eipä tarvinnut tässä tapauksessa vuotoa etsiä kun näki ihan suoraan mistä vuotaa ulos asti Jännä homma sinällään että ihan kerrasta alkoi vuotamaan oikein kunnolla ettei alkannut ensin tiputtamaan tippoja Hallin liukuoven luota alkoi tulla solkenaan nestettä ulos ja siitä sitten sen 5metriä peruutin traktorin sivulle ja pönttöä alle vaan Tutkaillaan lomareissun jälkeen lisää tämän parissa
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
No tänään kerkesin tuon jäähdyttimen purkaa esille,olipa vaan aika paljon tavaraa edessä
Aluksi kaikki keulapellit irti ja konepeitotkin vielä niiden lisäksi irti jonka jälkeen saa jäähdyttimen irti
Komean näköinen ilman peltejä
Ja siinähän se kohta on mistä tuli nesteet ulos On kyllä tuo letkunlähtökin kärsinnyt aikalailla edellisten omistajien aikana
Tuommoinen rullaverhokin löytyi jäähdyttimen edestä. Pitää huomenna hakea tähän nestettä,uudet letkut,uusi hihna ja viedä tuo jäähdytin sellaiselle kaverille joka sanoi että saa tuon paikattua vielä Nyt tässä kyllä olisi vaaran paikka edessä että ns.mopo voisi lähteä käsistä tämän kanssa kun keula on auki No onneksi ei kerkeä alkaa mitään muuta tähän nyt tekemään kuin tämän jäähdyttäjän vaihdon
Aluksi kaikki keulapellit irti ja konepeitotkin vielä niiden lisäksi irti jonka jälkeen saa jäähdyttimen irti
Komean näköinen ilman peltejä
Ja siinähän se kohta on mistä tuli nesteet ulos On kyllä tuo letkunlähtökin kärsinnyt aikalailla edellisten omistajien aikana
Tuommoinen rullaverhokin löytyi jäähdyttimen edestä. Pitää huomenna hakea tähän nestettä,uudet letkut,uusi hihna ja viedä tuo jäähdytin sellaiselle kaverille joka sanoi että saa tuon paikattua vielä Nyt tässä kyllä olisi vaaran paikka edessä että ns.mopo voisi lähteä käsistä tämän kanssa kun keula on auki No onneksi ei kerkeä alkaa mitään muuta tähän nyt tekemään kuin tämän jäähdyttäjän vaihdon
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Tuommonen rullaverho hieno juttu, mistäköhän noita saisi? Oon nähnyt joissakin vanhemmissa kyllä moisia mutten aiemmin tonnisarjalaisessa.
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
tuo rullaverho varmasti laitettu itse tuonne.. majoreissa ja valmeteissa noita ollut.. helppohan se on sinne viritellä jos vaan jostain sellasen löytää.. kyllä tuon lähdön vielä kuntoon saa.. se on tuo yleis haitari letku mikä rassannu tuota lähtöä.. omil letkuil siihen ei kohdistu vääntöä.. pestähän tuota nyt olis hyvä ku on pellit pois edestä.. ja venttiilit helppo säätää.. jollet ole ikinä säätänyt.. osta laadukasta nestettä.. ite käyttäny zeroa..
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Pesukuuri olisi helppo nyt tehdä mikäli olisi mahdollisuutta painepesuria käyttää Itellä ei ole vielä mahdollisuutta siihen niin täytyy pesukuuri lykätä sitten siihen asti kun saa ensin ulos vesipisteen Venttiilit ajattelin kyllä säätää nyt kun mitään ei ole tiellä
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 1210
- Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
- Paikkakunta: Myrskylä
- Viesti:
ole sitten varovainen ja käytä kunnon työkaluja kun säädät niitä! Itte menin jakoavaimel vääntämään ja murtu koko se mistä niitä säädetäänhäkkyrä kirjoitti:Pesukuuri olisi helppo nyt tehdä mikäli olisi mahdollisuutta painepesuria käyttää Itellä ei ole vielä mahdollisuutta siihen niin täytyy pesukuuri lykätä sitten siihen asti kun saa ensin ulos vesipisteen Venttiilit ajattelin kyllä säätää nyt kun mitään ei ole tiellä
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
tuumanen lenkki sarja kannattaa olla.. on tiukkoja kääntää niinku kuuluukin.. jakari ei kuulu tuohon hommaan ollenkaan..Fordmies7610 kirjoitti:ole sitten varovainen ja käytä kunnon työkaluja kun säädät niitä! Itte menin jakoavaimel vääntämään ja murtu koko se mistä niitä säädetäänhäkkyrä kirjoitti:Pesukuuri olisi helppo nyt tehdä mikäli olisi mahdollisuutta painepesuria käyttää Itellä ei ole vielä mahdollisuutta siihen niin täytyy pesukuuri lykätä sitten siihen asti kun saa ensin ulos vesipisteen Venttiilit ajattelin kyllä säätää nyt kun mitään ei ole tiellä
-
- Viestit: 2866
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
- Paikkakunta: jyväskylä/muurame
- Viesti:
jos vuat mitat passaa niin 2000 luvulla vielä belkuissa....2xford4000 kirjoitti:tuo rullaverho varmasti laitettu itse tuonne.. majoreissa ja valmeteissa noita ollut.. helppohan se on sinne viritellä jos vaan jostain sellasen löytää.. ..
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
belarus varaosat.
https://www.suonsyrjantila.net
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Mun työkalu pakista ei mutterin surmaaja enää löydy,sillä heitettiin vesilintua jo vuosia sitten Ja tuumaiset avaimetkin löytyy pakin sisältä kun aikanaan niitä tarvitsin Jäähdytin tuli tänään korjattua,juottamalla ei onnistunut kun joku entisistä omistajista oli jo sitä korjaillut tinalla niin ei muutakuin halkeamaan uutta tinaa ja hyvä tuli Katsotaan sitten tulevaisuudessa että tarviiko alkaa uutta jäähdytintä laittamaan keulaan
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Tänään sain vähän motivaatio puuskaa ja aloittelin tämän laitoksen kasauksen No joka tapauksessa sen verran se edistyi että nyt tällä pystyy jo ajelemaan
Eihän tästä puutu kyllä enää muutakuin pellit ympäriltä Säätelin samalla venttiilit tästä ja kas kummaa,käynnistys parani huomattavasti ja savutuskin väheni reilusti Milloin lienee viimeksi säädetty kun ei ollut yksikään venttiili lähelläkään oikeita arvoja Pahin taisi olla kolmos pytyn pakoventtiili johon meni kepeästi 0,85 liuska väliin
Eihän tästä puutu kyllä enää muutakuin pellit ympäriltä Säätelin samalla venttiilit tästä ja kas kummaa,käynnistys parani huomattavasti ja savutuskin väheni reilusti Milloin lienee viimeksi säädetty kun ei ollut yksikään venttiili lähelläkään oikeita arvoja Pahin taisi olla kolmos pytyn pakoventtiili johon meni kepeästi 0,85 liuska väliin
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Siistin oloinen kone muuten, mutta nyt sattu nuo työvalojen johdot silmään.
Lienenkö pilkun nussija, vai mikälie jeesustelija, mutta itse olisin vetänyt sisäkautta katolle tai mahdollisesti jonkun listan sisässä. Tuossa kohtaa konetta vielä aurinko polttaa kovasti, jolloin ainakin meikäläisen hyvät ja halvat motonetin johdot kovettuu äkimmin.
No joo, ei kannata minun näissä asioissa moittia.
Lienenkö pilkun nussija, vai mikälie jeesustelija, mutta itse olisin vetänyt sisäkautta katolle tai mahdollisesti jonkun listan sisässä. Tuossa kohtaa konetta vielä aurinko polttaa kovasti, jolloin ainakin meikäläisen hyvät ja halvat motonetin johdot kovettuu äkimmin.
No joo, ei kannata minun näissä asioissa moittia.
- DeeTee
- Viestit: 1195
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 3:02 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Jostakin syystä otti omaankin silmään nuo johdot.DexMasZet kirjoitti:Siistin oloinen kone muuten, mutta nyt sattu nuo työvalojen johdot silmään.
Lienenkö pilkun nussija, vai mikälie jeesustelija, mutta itse olisin vetänyt sisäkautta katolle tai mahdollisesti jonkun listan sisässä. Tuossa kohtaa konetta vielä aurinko polttaa kovasti, jolloin ainakin meikäläisen hyvät ja halvat motonetin johdot kovettuu äkimmin.
No joo, ei kannata minun näissä asioissa moittia.
Varmaan käytännöllisyys eli valojen toimivuus on etusijalla tässä tapauksessa vaan sitä en ymmärrä että jopa näyttelykoneissa näkee että johtoja vedetty hätäisesti mistä sattuu ja miten sattuu sen sijaan että pikku vaivalla sais johdot nätisti piiloon ja viimeistellyn kokonaisvaikutelman.
Mutta siisti on kolmetonninen ja varmaan näkee mukavasti noilla työvaloilla.
Ford traktoreita 1000- 100- 10- sarjaa.
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Valojen piuhat on tarkoitus tulevaisuudessa siistiä piiloon Ja kyllähän noilla näkee,varsinkin kun levyn takia ei traktorin omilla valoilla ole yhtikäs mitään merkitystä enää Ja kunhan tässä nyt saan talon rempalta aikaa niin otan fordin hallin lämpöiselle puolelle ja pistän vielä taaksepäin myöskin parit led työvalot
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 19 vierailijaa