Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

http://www.koopvanderwalparts.com/radia ... 4-row.html tuolta tilasin osia omaan voorttiin ja viikossa tuli koti ovelle
:)
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
komuri
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Loka 21, 2013 9:26 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komuri »

Omiin kokemuksiin perustuen suosittelisin kyllä korjamaan sen vanhan jos vielä on alkuperäinen!! Tunnistaa siitä Fomoco-logosta siinä yläsäiliössä. Tuohon 4600:seen ostin ensin ikh:lta tarvikkeen.. no eihän se kestäny kahta vuottakaan kun alkoi vuotamaan :shock: , eikun taas kaupoille ja hommasin purkamolta 4610:n alkuperäisen jäähdyttimen ja nyt on kestäny! Toi ikh:n tarvike ihan vempula verrattuna alkuperäiseen!! :?
Ford 4610 -84
Ford 4600 -78
Ford 4000 -71
Lännen 8600E -07
Valtra 8000 -87
LM-Trac 680 -99
+ muuta hilpetööriä..
2xford4000
Viestit: 6519
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

ja laita uudet letkut myös.. noi haitari yleis letkut vääntää sitä syylärin lähtöä.. eli muotoletkut mitkä koneeseen tarkoitettu niin ostoon ja laadukkaat klemmarit..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
komuri
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Loka 21, 2013 9:26 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komuri »

Niin ja vielä ne kumiläpyskät mitkä on siellä jäähdyttimen alla kiinnityspulteissa :lol: . Ne yleensä ihan liiskaantuneet vanhemmiten..
Ford 4610 -84
Ford 4600 -78
Ford 4000 -71
Lännen 8600E -07
Valtra 8000 -87
LM-Trac 680 -99
+ muuta hilpetööriä..
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Kyllä tässä on vielä alkuperäinen jäähdytin paikallaan joten kun sen ensin kerkeää ottaa keulilta pois niin sitten katsotaan mitä sen kanssa tehdään :wink: Ja letkut menee nyt samalla vaihtolistalle,tuo hemmetin haitariletku on jo parhaat päivänsä myös nähnyt :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
kero
Viestit: 38
Liittynyt: La Joulu 21, 2013 1:32 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kero »

Jahas että sullakin syyläriongelmia. Itse huomasin lopputalvesta että aina ajon jälkeen lorautti jäähdytinnesteettä parkkipaikan merkiksi ja tarkemmalla tutkailulla näyttäisi aina kun hieman painetta on syylärissä niin yläpäästä lorauttaa pellolle. Vielä tuolla on pärjännyt mutta pakko ennen talvea käyttää irti ja yrittää korjata tai sitten kokeilla onnea IKH:n kautta :?
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Hyvä keino etsiä vuotoja on kun talvipakkasella ajaa koneen kuumaksi ja sammuttaa. Höyry paljastaa vuotokohdan.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Eipä tarvinnut tässä tapauksessa vuotoa etsiä kun näki ihan suoraan mistä vuotaa ulos asti :lol: Jännä homma sinällään että ihan kerrasta alkoi vuotamaan oikein kunnolla ettei alkannut ensin tiputtamaan tippoja :roll: Hallin liukuoven luota alkoi tulla solkenaan nestettä ulos ja siitä sitten sen 5metriä peruutin traktorin sivulle ja pönttöä alle vaan :lol: Tutkaillaan lomareissun jälkeen lisää tämän parissa :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

No tänään kerkesin tuon jäähdyttimen purkaa esille,olipa vaan aika paljon tavaraa edessä :lol:
Kuva
Aluksi kaikki keulapellit irti ja konepeitotkin vielä niiden lisäksi irti jonka jälkeen saa jäähdyttimen irti
Kuva
Komean näköinen ilman peltejä
Kuva
Ja siinähän se kohta on mistä tuli nesteet ulos :evil: On kyllä tuo letkunlähtökin kärsinnyt aikalailla edellisten omistajien aikana
Kuva
Tuommoinen rullaverhokin löytyi jäähdyttimen edestä. Pitää huomenna hakea tähän nestettä,uudet letkut,uusi hihna ja viedä tuo jäähdytin sellaiselle kaverille joka sanoi että saa tuon paikattua vielä :roll: Nyt tässä kyllä olisi vaaran paikka edessä että ns.mopo voisi lähteä käsistä tämän kanssa kun keula on auki :twisted: No onneksi ei kerkeä alkaa mitään muuta tähän nyt tekemään kuin tämän jäähdyttäjän vaihdon :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Elevator
Viestit: 463
Liittynyt: Su Syys 30, 2012 9:25 am
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elevator »

Tuommonen rullaverho hieno juttu, mistäköhän noita saisi? Oon nähnyt joissakin vanhemmissa kyllä moisia mutten aiemmin tonnisarjalaisessa.
Työkaluholisti joka on laajentanut vanhoihin masinistiromuihin. Ford 4000 68.
http://elevator.kuvat.fi/kuvat/Ford+4000+-68/
2xford4000
Viestit: 6519
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

tuo rullaverho varmasti laitettu itse tuonne.. majoreissa ja valmeteissa noita ollut.. helppohan se on sinne viritellä jos vaan jostain sellasen löytää.. kyllä tuon lähdön vielä kuntoon saa.. se on tuo yleis haitari letku mikä rassannu tuota lähtöä.. omil letkuil siihen ei kohdistu vääntöä.. pestähän tuota nyt olis hyvä ku on pellit pois edestä.. ja venttiilit helppo säätää.. jollet ole ikinä säätänyt.. osta laadukasta nestettä.. ite käyttäny zeroa..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Pesukuuri olisi helppo nyt tehdä mikäli olisi mahdollisuutta painepesuria käyttää :oops: Itellä ei ole vielä mahdollisuutta siihen niin täytyy pesukuuri lykätä sitten siihen asti kun saa ensin ulos vesipisteen :lol: Venttiilit ajattelin kyllä säätää nyt kun mitään ei ole tiellä :P
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Fordmies7610
Viestit: 1210
Liittynyt: La Elo 10, 2013 9:47 am
Paikkakunta: Myrskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fordmies7610 »

häkkyrä kirjoitti:Pesukuuri olisi helppo nyt tehdä mikäli olisi mahdollisuutta painepesuria käyttää :oops: Itellä ei ole vielä mahdollisuutta siihen niin täytyy pesukuuri lykätä sitten siihen asti kun saa ensin ulos vesipisteen :lol: Venttiilit ajattelin kyllä säätää nyt kun mitään ei ole tiellä :P
ole sitten varovainen ja käytä kunnon työkaluja kun säädät niitä! Itte menin jakoavaimel vääntämään ja murtu koko se mistä niitä säädetään :lol:
EX IH B414 VM-65
Nuffield universal 3 vm-61
EXFord 3000 vm-71
International 533 vm-77 turbo
EX fordson major diesel 1954
fordson major 1955
Foordi on peltojen Loordi ;)
2xford4000
Viestit: 6519
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

Fordmies7610 kirjoitti:
häkkyrä kirjoitti:Pesukuuri olisi helppo nyt tehdä mikäli olisi mahdollisuutta painepesuria käyttää :oops: Itellä ei ole vielä mahdollisuutta siihen niin täytyy pesukuuri lykätä sitten siihen asti kun saa ensin ulos vesipisteen :lol: Venttiilit ajattelin kyllä säätää nyt kun mitään ei ole tiellä :P
ole sitten varovainen ja käytä kunnon työkaluja kun säädät niitä! Itte menin jakoavaimel vääntämään ja murtu koko se mistä niitä säädetään :lol:
tuumanen lenkki sarja kannattaa olla.. on tiukkoja kääntää niinku kuuluukin.. jakari ei kuulu tuohon hommaan ollenkaan..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
t-40
Viestit: 2866
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

2xford4000 kirjoitti:tuo rullaverho varmasti laitettu itse tuonne.. majoreissa ja valmeteissa noita ollut.. helppohan se on sinne viritellä jos vaan jostain sellasen löytää.. ..
jos vuat mitat passaa niin 2000 luvulla vielä belkuissa....
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Mun työkalu pakista ei mutterin surmaaja enää löydy,sillä heitettiin vesilintua jo vuosia sitten :lol: Ja tuumaiset avaimetkin löytyy pakin sisältä kun aikanaan niitä tarvitsin :roll: Jäähdytin tuli tänään korjattua,juottamalla ei onnistunut kun joku entisistä omistajista oli jo sitä korjaillut tinalla niin ei muutakuin halkeamaan uutta tinaa ja hyvä tuli :lol: Katsotaan sitten tulevaisuudessa että tarviiko alkaa uutta jäähdytintä laittamaan keulaan :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään sain vähän motivaatio puuskaa ja aloittelin tämän laitoksen kasauksen :lol: No joka tapauksessa sen verran se edistyi että nyt tällä pystyy jo ajelemaan :twisted:
Kuva
Kuva
Eihän tästä puutu kyllä enää muutakuin pellit ympäriltä :roll: Säätelin samalla venttiilit tästä ja kas kummaa,käynnistys parani huomattavasti ja savutuskin väheni reilusti :roll: Milloin lienee viimeksi säädetty kun ei ollut yksikään venttiili lähelläkään oikeita arvoja :lol: Pahin taisi olla kolmos pytyn pakoventtiili johon meni kepeästi 0,85 liuska väliin :shock:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Siistin oloinen kone muuten, mutta nyt sattu nuo työvalojen johdot silmään.
Lienenkö pilkun nussija, vai mikälie jeesustelija, mutta itse olisin vetänyt sisäkautta katolle tai mahdollisesti jonkun listan sisässä. Tuossa kohtaa konetta vielä aurinko polttaa kovasti, jolloin ainakin meikäläisen hyvät ja halvat motonetin johdot kovettuu äkimmin. :wink:

No joo, ei kannata minun näissä asioissa moittia. :oops:
Avatar
DeeTee
Viestit: 1195
Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 3:02 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DeeTee »

DexMasZet kirjoitti:Siistin oloinen kone muuten, mutta nyt sattu nuo työvalojen johdot silmään.
Lienenkö pilkun nussija, vai mikälie jeesustelija, mutta itse olisin vetänyt sisäkautta katolle tai mahdollisesti jonkun listan sisässä. Tuossa kohtaa konetta vielä aurinko polttaa kovasti, jolloin ainakin meikäläisen hyvät ja halvat motonetin johdot kovettuu äkimmin. :wink:

No joo, ei kannata minun näissä asioissa moittia. :oops:
Jostakin syystä otti omaankin silmään nuo johdot.
Varmaan käytännöllisyys eli valojen toimivuus on etusijalla tässä tapauksessa vaan sitä en ymmärrä että jopa näyttelykoneissa näkee että johtoja vedetty hätäisesti mistä sattuu ja miten sattuu sen sijaan että pikku vaivalla sais johdot nätisti piiloon ja viimeistellyn kokonaisvaikutelman.

Mutta siisti on kolmetonninen ja varmaan näkee mukavasti noilla työvaloilla.
Ford traktoreita 1000- 100- 10- sarjaa.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Valojen piuhat on tarkoitus tulevaisuudessa siistiä piiloon :wink: Ja kyllähän noilla näkee,varsinkin kun levyn takia ei traktorin omilla valoilla ole yhtikäs mitään merkitystä enää :lol: Ja kunhan tässä nyt saan talon rempalta aikaa niin otan fordin hallin lämpöiselle puolelle ja pistän vielä taaksepäin myöskin parit led työvalot :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 19 vierailijaa