Defa pistorasia puskurissa lämpenee
Defa pistorasia puskurissa lämpenee
Vuoden vanha Defasysteemi, lohkolämmitin + iso sisätilanlämmitin, auton kytkentäpistorasia lämpenee käytössä n. 40 ast. Onko laitteet viallisia, voiko käyttää kylmässä sisätilassa?
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 10:04 am
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
-
- Viestit: 22701
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Käyttäjän vika mukakilpijoki kirjoitti:Tuosta pikkupistokkeesta on sitten autopalojakin lähtenyt, että kannattaa miettiä kuinka ison sisätilalämppärin sinne kabiiniin pistää amppeereita naukkaamaan. Viime talvena paloi meidän muurarin työkalu kotopihassaan em syystä.
Pistorasiaan liitettävät kilkkeet pitäisi kestää 16A jatkuvaa virtaa minun milestäni. Jos näin ei ole on suunnittelu kussut.
Tosin tuppaa nuo seinäpistorasiatkin joskus palaa, minulla viimeksi kesällä kun 1-vaihekompura kävi päivän yhtä soittoa. Syynä huono pistotulppa.
Jos ootte tutkinut niitä Defan autokaapeleita niin ne konetilassa olevat panssariputket sisältää tavallista valkoista kalustejohtoa
Itse laitoin Letukkaan tuon roikkaan tulevan osan ihan sukotökkelin kiinteästi autoon kun oli tuo pikkupäinen johto hukassa. Auto seisoo yleensä pihassa jolloin palotilanteessa vain se palaa.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Olen huomannut saman että nuo pienipäiset lämmitysjohdot lämpiävät kun käytössä on muutakin kuin moottorinlämmitin. Mutta ne eivät ole olleet paljoakaan kädenlämpöä kuumempia.
Pääsyynä paloihin on varmasti huono kosketus, esim jäätä liittimissä, jolloin pistoke ei mene pohjaan asti, tai likaiset kontaktipinnat. Itse olen näitä välillä puhdistellut ja suihkutellut niihin crc tai vastaavaa ainetta.
Jammukin on tehnyt samain havainnon että johdot on jotain kalustejohtoa panssariputken sisällä, myös sen liitäntäjohdon kaapeli on aika onnetonta.
Pääsyynä paloihin on varmasti huono kosketus, esim jäätä liittimissä, jolloin pistoke ei mene pohjaan asti, tai likaiset kontaktipinnat. Itse olen näitä välillä puhdistellut ja suihkutellut niihin crc tai vastaavaa ainetta.
Jammukin on tehnyt samain havainnon että johdot on jotain kalustejohtoa panssariputken sisällä, myös sen liitäntäjohdon kaapeli on aika onnetonta.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 1285
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 8:17 pm
- Viesti:
Jos se liitin lämpenee, on siinä vikaa. Likaa tms, hapettumaa. Jos luukku hajoaa tai jää raolleen, se liitin kyllä kärsii aika äkkiä siitä. Uusi liitin vain tilalle (selvitä kummassa päässä on vika). Mutta kunnossa ollessaan kestää hyvin 2kw lämmittimen + moottorilämmitintapsa 86 kirjoitti:Olen huomannut saman että nuo pienipäiset lämmitysjohdot lämpiävät kun käytössä on muutakin kuin moottorinlämmitin. Mutta ne eivät ole olleet paljoakaan kädenlämpöä kuumempia.
Pääsyynä paloihin on varmasti huono kosketus, esim jäätä liittimissä, jolloin pistoke ei mene pohjaan asti, tai likaiset kontaktipinnat. Itse olen näitä välillä puhdistellut ja suihkutellut niihin crc tai vastaavaa ainetta.
Jammukin on tehnyt samain havainnon että johdot on jotain kalustejohtoa panssariputken sisällä, myös sen liitäntäjohdon kaapeli on aika onnetonta.
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 10:04 am
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Sepä se, paska laatu pistetään kuluttajan viaksi. Kyllä se vanhanmallinen isopäinen pistoke oli vaan hyvä noissa hommissa ja liitäntäroikkakin oli vielä kunnon kumikaapeli. Vihreä ekojohto on käyttölämpötilassa onnettoman jäykkä, tuskin kestää yhtä pitkään kuin se vanhanmallinen. Onko se sitten ekolookista, että tämänkin joutuu uusimaan jokusen vuoden välein...Jammu kirjoitti:Käyttäjän vika muka
Pistorasiaan liitettävät kilkkeet pitäisi kestää 16A jatkuvaa virtaa minun milestäni. Jos näin ei ole on suunnittelu kussut.
Fiat 550 1968
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: La Marras 03, 2012 9:45 pm
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
- Viesti:
Kyllä ne uutena kestää sen 16A kuormituksen, mulla oli aikasemmin Caravellessä 3kW sisätilalämmitin (sellanen rakennuslämmitin) ja lohkolämppäri, noista tuli jo yhteensä n. 3500W. Uudella johdolla ei lämmennyt yhtään, mutta ne kontaktit tummuvat nopeasti, jos sinne pääsee yhtään kosteutta, ja sitten alkaa lämmetä. Kannattaa käyttää sitä suojahattua ja jos säilyttää johtoa ulkona, se kannattaa säilyttää se hattu ylöspäin ettei vesi valu sinne kontaktipintoihin.
EDIT: Muiden kommenttien perusteella näyttäisi sille, että johdoissa on vielä yksilöllisiä eroja...
EDIT: Muiden kommenttien perusteella näyttäisi sille, että johdoissa on vielä yksilöllisiä eroja...
Pihalla isompiin hommiin Ford 4550 -75 ja pienempiin Partner H11577H -10
-
- Viestit: 2022
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
- Paikkakunta: Aitoo
- Viesti:
Raskaassakalustossa on 2000W lohkolämppäri ja samanmoinen sisälämppäri (joskus kaksi).Sitten on vielä ylläpitolaturi,Watteja en muista mutta yli4kW yhteensä.Ei pistorasiat sen kummosemmin lämpene kuin henkilöautossa.Aina ne hieman lämpöiseltä tuntuvat paljaaseen käteen.Tämänhetken työpaikassani on vajaa sata autoa,eikä ainakaan kolmeen vuoteen ole ollut mitään pistorasian sulamisia. Lähes kaikki ovat Defa-mallisia,kymmenkunta Kalix-mallisia rasioita.
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Eiköhän tullu vähä liioteltua, 2kw+2kw ja joskus vielä 2kw+ctek on reilusti yli 6kw,karitsa kirjoitti:Raskaassakalustossa on 2000W lohkolämppäri ja samanmoinen sisälämppäri (joskus kaksi).Sitten on vielä ylläpitolaturi,Watteja en muista mutta yli4kW yhteensä.Ei pistorasiat sen kummosemmin lämpene kuin henkilöautossa.Aina ne hieman lämpöiseltä tuntuvat paljaaseen käteen.Tämänhetken työpaikassani on vajaa sata autoa,eikä ainakaan kolmeen vuoteen ole ollut mitään pistorasian sulamisia. Lähes kaikki ovat Defa-mallisia,kymmenkunta Kalix-mallisia rasioita.
16a sulake ei kestä, eikä normaalit lämmitysroikat.
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 9:06 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
-
- Viestit: 2022
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
- Paikkakunta: Aitoo
- Viesti:
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Se ei tartte muuta kuin että kerran kytkee tai irrottaa sähköt päällä sen pistokkeen, sen verta käy kipuna jotta lämpiää sen jälkeen pelkällä lohkolämmittimelläkin kädenlämpöiseksi.
Defalla on tiettävästi 4-5 vuotta ollut menossa suunnittelu/testaus kunnollisen pistokkeen tekemiseksi, mutta vielä ei ole keksitty miten se kuluttajalle myydään siten, että ei myönnetä tämän nykyisen olevan kelvoton.
Turvallisuusnäkökulmasta kun asiaa katsoo, niin ihmettelen jotta tuota värkkiä ei ole tukes tai vakuutusyhtiöt ottaneet tarkasteluun lähemmin.
Ilmeisesti sulaminen saa aikaan oikosulun, joka polttaa sulakkeen, ja sehän pitää kokonaisuuden turvallisena...
Defalla on tiettävästi 4-5 vuotta ollut menossa suunnittelu/testaus kunnollisen pistokkeen tekemiseksi, mutta vielä ei ole keksitty miten se kuluttajalle myydään siten, että ei myönnetä tämän nykyisen olevan kelvoton.
Turvallisuusnäkökulmasta kun asiaa katsoo, niin ihmettelen jotta tuota värkkiä ei ole tukes tai vakuutusyhtiöt ottaneet tarkasteluun lähemmin.
Ilmeisesti sulaminen saa aikaan oikosulun, joka polttaa sulakkeen, ja sehän pitää kokonaisuuden turvallisena...
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 22701
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
jaa-a miksi keksiä pistotulppaa uudelleen
Markkinoilla on aivan kelvollisia joskin ei kovin esteettisiä RVP-pistotulppia vaikkapa valmistaja PCE, tulppa Taurus, semmoisen vaan jemmaa sinne auton nokalle ja virta siihen normi jatkoroikalla, kumisella jota kyl,mä ei kangista
Defan lämppärit on kyllä hyviä, mutta nuo johtosarjat rimpuloita
Markkinoilla on aivan kelvollisia joskin ei kovin esteettisiä RVP-pistotulppia vaikkapa valmistaja PCE, tulppa Taurus, semmoisen vaan jemmaa sinne auton nokalle ja virta siihen normi jatkoroikalla, kumisella jota kyl,mä ei kangista
Defan lämppärit on kyllä hyviä, mutta nuo johtosarjat rimpuloita
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 2390
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
- Paikkakunta: Oulun seutu
- Viesti:
No yksityiskäytössä näkyy vihreä kaapeli pelittävän yli 10v, en nyt kovin heikkona pitäis. Samoihin aikoihin otin käyttöön ylijääneen mustan toiseen autoon, jota ei mahdollisissa autonvaihdoissa pois luovuteta.kilpijoki kirjoitti:Sepä se, huono laatu pistetään kuluttajan viaksi. Kyllä se vanhanmallinen isopäinen pistoke oli vaan hyvä noissa hommissa ja liitäntäroikkakin oli vielä kunnon kumikaapeli. Vihreä ekojohto on käyttölämpötilassa onnettoman jäykkä, tuskin kestää yhtä pitkään kuin se vanhanmallinen. Onko se sitten ekolookista, että tämänkin joutuu uusimaan jokusen vuoden välein...Jammu kirjoitti:Käyttäjän vika muka
Pistorasiaan liitettävät kilkkeet pitäisi kestää 16A jatkuvaa virtaa minun milestäni. Jos näin ei ole on suunnittelu kussut.
Yks käyttämätön vihreä on paketissa ollut reilu 5v. Menevät varmaan mokomat vaihtamaan mallin ennenkuin piuha pettää.
Pikkusenhan nuo lämpiää, autoissa on nyt 1400w ja 1800w sisälämppärit, nippanappa riittävän notkeana pysyy vihreä kaapeli tuolla pienemmälläkin.
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Hyvä että nyt on alkanu saamaan kuitenki kopio johtoja mitkä vissiin puolet halvempia ja enempi kumisia. Ainaki lakkapäälä näky olevan.
Meilä kahessa autossa defan lämppäri pikku pistokkeella ja rattorissa isolla.
En ole huomanu että lämpiääkö autoissa, toisessa ei tosin ole juuri käytössä, kun ei ole isommin talvella matkailuautolla ajettu ja silloin ko on tarvetta saaha lämpimäksi niin eberin napsauttaa pääle.
Meilä kahessa autossa defan lämppäri pikku pistokkeella ja rattorissa isolla.
En ole huomanu että lämpiääkö autoissa, toisessa ei tosin ole juuri käytössä, kun ei ole isommin talvella matkailuautolla ajettu ja silloin ko on tarvetta saaha lämpimäksi niin eberin napsauttaa pääle.
-
- Viestit: 1595
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 5:20 pm
- Viesti:
Kyllähän noita pistokkeita ja menee vaihtokuntoon ainakin omalla työpaikalla. Varmaan osa syy on juuri tuo hapantuminen. Tehtaalla nuo pölyt ja lika ovat aikalailla kovia syövyttämään niitä pinnoituksia niistä kontaktipinnoista. Tänäänkin juuri katselin trukin johtojen kuntoa ja varmasti tässä talvenaikana menee vaihtokuntoon. Tuota trukkia olen kyllä pitänytkin pakkasella koko ajan lämmityksessä.
-
- Viestit: 1599
- Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 8:44 am
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
- Viesti:
Näinpä, puhdistusainetta ja vesihiomapeperia... niillä pinnat puhtaaksi ja lämpö muodostuu vain siellä, missä on tarkoitus.Latvala kirjoitti: Jos se liitin lämpenee, on siinä vikaa. Likaa tms, hapettumaa. Jos luukku hajoaa tai jää raolleen, se liitin kyllä kärsii aika äkkiä siitä. Uusi liitin vain tilalle (selvitä kummassa päässä on vika). Mutta kunnossa ollessaan kestää hyvin 2kw lämmittimen + moottorilämmitin
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], kkuula, Olli S., Ratty, Saapiska ja 34 vierailijaa