Hydro Master 258 +nuffield 460

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Gilbarco
Viestit: 248
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 9:01 pm
Paikkakunta: Varsinais-Häme
Viesti:

Hydro Master 258 +nuffield 460

Viesti Kirjoittaja Gilbarco »

Nyt löytyi minulle sopiva "konekuokka"vm-63.Onko teille kellekkään tuttu peli?Mistähän löytyisi tekniikkatietoa masiinaan?Onko tavanomaista asentaa hydr,pumppu siivapyörän paikalle?.Menipä tämä pelkäksi kyselyksi :roll: Nuffissa ainakin komea ääni :wink:
pyörällä päästään
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Ainakin englannissa on ollut varusteena paineilma pumppu siivan tilalle, en tiedä hydraulipumpusta. No merkki on kyllä oikea!

Onneksi olkoon vaan!
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Buster
Viestit: 402
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 6:22 pm
Paikkakunta: Kauhava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Buster »

Ukkomestari +nuffiel yhdistelmässä pumppu siivapyörän paikalla
taif
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2006 8:54 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taif »

Riukuvammas+majuri: pumppu siivapyörän paikalla.

Riukuvammas+Nuffield: muistaakseni myös.
HRD
Viestit: 605
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HRD »

taif kirjoitti:Riukuvammas+majuri: pumppu siivapyörän paikalla.
Ja majurissa oikeen urakka ja tuntityö nopeudet erikseen :mrgreen:
Juho Haapakorpi
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut
taif
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2006 8:54 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taif »

HRD kirjoitti: Ja majurissa oikeen urakka ja tuntityö nopeudet erikseen
Ja kun painaa kytkintä, kaikki liikkeet seis!
tane II
Viestit: 5316
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane II »

Näyttäisi ainakin Hydro Master 260:n varaosakirjan Nuffield-asennusta esittävässä (hieman viitteellisessä) kuvassa pumppu olevan hihnapyörän paikalla, kiinni semmosella 38470:llä :wink:
mopa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 10:16 pm
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mopa »

Minulta löytyy-54 majori + 258 Hydromaster ,ainakin tässä paketissa on alkuperäisenä pumppu siivantilalla.
Kirjallista tietoa Hydromasterista on aika huonosti saatavilla,toistaiseksi.
Hydromasteri on Suomen ensimmäinen teollinen täyshydraulinen kaivuri,
jonka valmistus alkoi Suomensokerin Säkylän konepajalla vuonna -59 ja sitä valmistettiin muistaakseni vuoteen-64 jolloin valmistui ensimmäinen
Ukkomestari.(lopetus vuosiluku voi olla väärä.)
MF 175 -70
MF 165 -67
Fordson -54 + kaivuri

http://picasaweb.google.fi/mopa.fi
Leyland 262 mies
Viestit: 4704
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leyland 262 mies »

Moni muukin varmaan haluaisi nähdä sinun Hydromasterisi. Voisitkos ottaa siitä muutaman valokuvan näytille. Tai miksei samantien oikein video. Nimeksi voisi laittaa vaikka:" Tässä "Hydromasteri" kaivaa savea keskellä tammikuuta".
Gilbarco
Viestit: 248
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 9:01 pm
Paikkakunta: Varsinais-Häme
Viesti:

Kuvaus

Viesti Kirjoittaja Gilbarco »

Leyland 262 mies kirjoitti:Moni muukin varmaan haluaisi nähdä sinun Hydromasterisi. Voisitkos ottaa siitä muutaman valokuvan näytille. Tai miksei samantien oikein video. Nimeksi voisi laittaa vaikka:" Tässä "Hydromasteri" kaivaa savea keskellä tammikuuta".
Olisi tarkoitus tehdä kaupat alkuviikosta,ja en vielä tiedä kuljetuksestakaan n.30km.On kyllä liika pitkä matka ajaa Rekisteröimättömällä laitteella :lol: Yritän saada sitten kuvia aikaiseksi kun se on kotona 8) En ala kilpailemaan Kuukunan kanssa videoiden teossa,hän on pal nuorempi ja komeenpi :wink:
pyörällä päästään
Leyland 262 mies
Viestit: 4704
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leyland 262 mies »

Kyllähän nuo metsäkone lavetti kuskit voisi sun vehkeen siirtää kun ajot sopivat yhteen metsäkoneen siirron kanssa. Mutta kyllä sen vai ajaakkin. Hommaa siihen sellaiset siirtokilvet. Maailma näyttää muuten aikaoudolta kivurin puikosta katsottuna. Isot mäet vaativat taitoa.Isostakin mäestä pääsee ylöskunlaittaa kauhan laahaamaan. Jaisoissa alamäissä ykköselläkin meinaa nousta ylikierroksille. Tasaisella kulkee ilman mitään ammattiatioa kuin pelkällä traktorilla ajaisi.
Nuhvelentti
Viestit: 421
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentti »

Vain 30km, kyllähän tuon ajaa, semmonen 60 km alkaa olla jo aika jopelo lähtä ajelemmaan kilvettömällä vehkeellä :wink: :wink:
nimim. kokemusta löytyy :wink:
Traktori on hyvä kun se on punainen!!!
Gilbarco
Viestit: 248
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 9:01 pm
Paikkakunta: Varsinais-Häme
Viesti:

Eka- Nuffield

Viesti Kirjoittaja Gilbarco »

Siirtolavallahan se sitten tuli.Ensimmäiset "kaivuut"on tehty,kiinnikkin jäätiin :oops: Laite toimii hyvin,kääntövarren vivussa on vaan liikaa lappia,heittää kauhanpäässä n.metrin :cry: Rekisteröin sen tänään,oli katsastusmiehelle outo merkki :lol: Katsoi AKE:n sivuilta tiedot,siellä nimi Eka-Nuffield,outoa.Kirjoitti lisälaitteeksi Takakaivin. Kuviakin tarttis ottaa :wink:
pyörällä päästään
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Eka- Nuffield

Viesti Kirjoittaja TKH »

rantj-7m kirjoitti:Siirtolavallahan se sitten tuli.Ensimmäiset "kaivuut"on tehty,kiinnikkin jäätiin :oops: Laite toimii hyvin,kääntövarren vivussa on vaan liikaa lappia,heittää kauhanpäässä n.metrin :cry: Rekisteröin sen tänään,oli katsastusmiehelle outo merkki :lol: Katsoi AKE:n sivuilta tiedot,siellä nimi Eka-Nuffield,outoa.Kirjoitti lisälaitteeksi Takakaivin. Kuviakin tarttis ottaa :wink:
Kyseinen traktorin on ilmeisesti jo uutena varustettu kaivuriksi,noita EKA-merkkisiä nuffi-laitteitahan on suomessa joku paja rakentanut aikoinaan(väärinpäin käännetty "pyöräkuormaaja" mm.)
Eli lienee aika harvinaisuus :!:
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Päkä
Viestit: 385
Liittynyt: To Marras 02, 2006 7:25 pm
Paikkakunta: Turenki
Viesti:

Onnea koneelle.

Viesti Kirjoittaja Päkä »

Itse aloittelin hydraulikaivamiseni Fordson Major Hydro Master 258 yhdistelmällä noin vuonna 1964. Vaati ankarasti vahvistuksia kiinnityksessään Majoriin. (Pitkät runkopalkit taka-akseleiden alle,vetovarret vahvempaa mallia) Tuo metrin sivuklappi kauhassa on enemminkin normaalia tuossa koneessa on senverran vinkeä tuo kääntösysteemi. Jos itse aloittelisin yhteistyötä Hydro Masterin kanssa harkitsisin vakavasti kääntölaitteen modifiointia kahdella sylinterillä toimivaksi.(Mallia voisit katsella vaikkapa Ukkomestareista) On senverran monivälyksellinen tuo alkuparäinen kaikkine välivipuineen ja liukupaloineen. (Kaikeksi harmiksi kääntösylinteri on melkeimpä koneen alin osa ja siksi jatkuvassa vaarassa vaurioitua).Silloin 60-luvulla harmina olivat vuotavat hydraulisylintereiden poksitiivisteet. Tuolloin käytössä ollut materiaali menetti joustavuutensa kylmässä ja poksit pyrkivät vuotamaan pakkasella todella pahan näköisesti. (Öljyn lämmettyä vuoto yleensä väheni siedettäväksi). Toivottavasti nykyään löytyy paremmista materiaaleista tehtyjä sopivankokoisia tiivisteitä. Koneen myin aikanaan Hauholle. Liekö vielä voimissaan?
nuffi59
Viestit: 320
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:04 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi59 »

Olisi mukavaa jos nämä vanhemmat "jermut", joilla on todella kokemusta näistä koneista kertoilisivat parhaita muistiin jääneitä juttuja ajasta, jolloin tälläiset vempeleet olivat uusinta uutta!? :)
tv43
Viestit: 784
Liittynyt: To Tammi 26, 2006 11:57 am
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tv43 »

Minulla oli noin 15v sitten zetori 25 A ja siinä Hydromaster . Kuormurin
etuakseli , vaihteisto ja perä kuivana kun kotelot oli rikki . Liikkuminen
maastossa oli tietenkin huonoa ja kaivaessakin kaipasi erillisiä
tukijalkoja .Tiivisteitä teki Top-osa Tampereelta , mutta kääntö oli
kyllä hankala viritelmä . Kaivettiinhan sillä ojia ja rapulammikkoa .
Nythän se olisi sopiva yhdistelmä pihan koristeena .
kepa
Viestit: 1
Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:40 pm
Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kepa »

Onnistuin saamaan haltuuni Zetor 25K +Ahma kaivuriyhdistelmän. Aikaisemmin olen harrastanut Zetorilla ajelua lämpiminä päivinä. Uusi hankinta on tarkoitus valjastaa pieniin tilan kaivuuhommiin ja päästä nauttimaan äänestä useamminkin. Olen kiinnostuneena ja uutena tulokkaana yrittänyt etsiä tietoa sekä Ahma kaivinkoneesta että Zetorin ja kaivurin yhditelmistä. Ahmasta jotain tietoa löytyy, kuitenkin aika vähän ja noista zetor-kaivuriyhdistelmistä vielä vähemmän. Jos voitte kertoa linkkivinkkejä kumpaan tahansa asiaan, otan niitä mielelläni vastaan. Tai mahdollista paperitietoa -löysin rompepäiviltä 62-vuoden koneviesteitä Ahman mainoksia ja jutun kaivurityönäytöksestä.
Tuo Zetorin ja hydromasterin yhdistelmä herätti mielenkiinnon. Mahtaako olla enää hangissä. Omassani on myös ilmeisesti Traderin etuaksila ja takapyörätkin on ehkä Majorista ja keulalla painoina pari Zetorin vauhtipyörää. Sekä moottori että kaivuri ovat taitavien seppien jäljiltä hyvässä kunnossa.
mopa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 10:16 pm
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mopa »

Viitaten tuohon PÄKÄ:n kirjoitukseen niin tässä minun 258 Masterissani on mielestäni aika topakka kiinnitys alkuperäisenä vaikkei siitä mitään palkkeja alapuolelta menekkään,menee siinä kylläkin sellaiset tangot lokasuojien sisäpuolelta sinne Majorin etupäähän ja sinne on kyllä pistetty tukevat U-palkit majorin omien runkopalkkien vahvikkeeksi,tuo kääntösysteemi on kyllä aika moinen härdelli,hitsasin kaikki tapinreiät sisäpuolelta reilusti täyteen ja vein ne sen jälkeen aarporarille ja tein uuden likupalan sinne pystypuomin sisään,otin suurinpiirtein kaiket välykset pois mitä pois oli saatavissa,vaan kyllä se puomi siltin aika holtittomasti heiluu sen metrin sinne tänne ja tässä laitteessa sitä heiluntaa lisää se kun siinä on se yksi nostosylinteri siinä keskellä konetta ja itse kaivuri pyrkii pysymään suorassa niiden vetovarsien varassa.
Vaan kyllä se silti on hienopeli,ei ole tullut lapiota ikävä sen jälkeen kun tämän koneen 4-5vuotta sitten 600€ ostin.
Minulla olis tästä koneesta jonkin verran kuvia,mutta minulla ei ole minkäälaista kuvagalleriaa,eli jos jollakulla on joku paikka mihin kuvia vois pistää näytille niin ilmoitelkaa.laitan kyllä mielelläni niitä näytille.
MF 175 -70
MF 165 -67
Fordson -54 + kaivuri

http://picasaweb.google.fi/mopa.fi
Gilbarco
Viestit: 248
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 9:01 pm
Paikkakunta: Varsinais-Häme
Viesti:

hydromaster

Viesti Kirjoittaja Gilbarco »

Leyland 262 mies kirjoitti:Moni muukin varmaan haluaisi nähdä sinun Hydromasterisi. Voisitkos ottaa siitä muutaman valokuvan näytille. Tai miksei samantien oikein video. Nimeksi voisi laittaa vaikka:" Tässä "Hydromasteri" kaivaa savea keskellä tammikuuta".
No niin oli hiukka pitkä valotusaika :lol: (hämäläistä hitautta)

Kuva


Kuva
pyörällä päästään
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa