MF 590 Voimanulosotto-ongelmia
-
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:24 pm
- Viesti:
MF 590 Voimanulosotto-ongelmia
Eli tuollanen MF 590 takapotku -79 (ei MP, ihan karvalakkimalli vaan) ja ongelmana ois se että voimanulosotto-tumppi pyörii koko ajan hela tiden.
Tumppi pyörii koko ajan samalla nopeudella vivun asennosta riippumatta.
Mikähän tuota voisi vaivata ja mitä kannattaisi ruveta ruuvvailemaan?
Tässä vielä kuva kyseisestä raktorista niin kaikki tietää mistä puhutaan.
Tumppi pyörii koko ajan samalla nopeudella vivun asennosta riippumatta.
Mikähän tuota voisi vaivata ja mitä kannattaisi ruveta ruuvvailemaan?
Tässä vielä kuva kyseisestä raktorista niin kaikki tietää mistä puhutaan.
Viimeksi muokannut fergu, Su Joulu 18, 2005 8:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1044
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:07 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
moikka!
tuossahan on varmaankin ulosotto semmoisen hydraulisen kytkimen takana?
jos akseli pyörii tyhjänä kokoajan, mutta ei jaksa pyörittää työkonetta ulosottovivun ollessa "pois päältä" asennossa, on vika luultavimminkin ulosottoakselin jarrupannassa.
jos taas jaksaa pyörittää työkonettakin voimanotto poiskytkettynä, niin epäilisin vikaa venttiilissä, mikä ohjaa paineen ulosoton kytkinpakalle.
asiasta enemmän tietävät selostakoon tarkemmin
Janne
tuossahan on varmaankin ulosotto semmoisen hydraulisen kytkimen takana?
jos akseli pyörii tyhjänä kokoajan, mutta ei jaksa pyörittää työkonetta ulosottovivun ollessa "pois päältä" asennossa, on vika luultavimminkin ulosottoakselin jarrupannassa.
jos taas jaksaa pyörittää työkonettakin voimanotto poiskytkettynä, niin epäilisin vikaa venttiilissä, mikä ohjaa paineen ulosoton kytkinpakalle.
asiasta enemmän tietävät selostakoon tarkemmin
Janne
-
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:24 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:20 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Kyllä siinä hydraulinen kytkin on VOA:lle (jos olisi mek.kytkentä niin vaatisi kytkinpolkimen painamisen). Jarrukäpälä kulunut. Vaihto onnistuu nostolaitekannen kautta, hyttiä ei tarvitse irrottaa.
590:ssä on silti myös kaksoiskytkin joka on kuitenkin yleensä säädetty niin ettei se irroita vaikka kytkimen painaa pohjaan, säätämällä sen saa irrottamaan mutta esim. nivelaksilan kytkennässä ei tämä tietysti auta ellei ole apumiestä.
Jarrun ikää pidentää kun käyttää vapaakytkimellisiä nivelaksiloita ja kovilla pakkasilla(öljy kankeaa) pitää VOA:n päällä.
590:ssä on silti myös kaksoiskytkin joka on kuitenkin yleensä säädetty niin ettei se irroita vaikka kytkimen painaa pohjaan, säätämällä sen saa irrottamaan mutta esim. nivelaksilan kytkennässä ei tämä tietysti auta ellei ole apumiestä.
Jarrun ikää pidentää kun käyttää vapaakytkimellisiä nivelaksiloita ja kovilla pakkasilla(öljy kankeaa) pitää VOA:n päällä.
-
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:24 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 661
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:49 pm
- Paikkakunta: Harvinais-Suomi A
- Viesti:
-
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:24 pm
- Viesti:
kiitos MFV8
Täytyy nyt ruveta opiskelemaan hieman jos vaikka rupeis ruuvvailmemaan joku päivä.
Harmittaa vaan kun ei pääse mihinkään lämpimään traktorilla, ei edes katon alle tällä hetkellä, eikä sitä viitsisi mitään isompaa urakkaa ruveta tekemään taivasalla pakkasessa.
-> Valtra
Kerran pari vuotta sitten maalattu, tarkka silmä huomaa ettei harmaa sävy ole alkuperäinen.
Täytyy nyt ruveta opiskelemaan hieman jos vaikka rupeis ruuvvailmemaan joku päivä.
Harmittaa vaan kun ei pääse mihinkään lämpimään traktorilla, ei edes katon alle tällä hetkellä, eikä sitä viitsisi mitään isompaa urakkaa ruveta tekemään taivasalla pakkasessa.
-> Valtra
Kerran pari vuotta sitten maalattu, tarkka silmä huomaa ettei harmaa sävy ole alkuperäinen.
-
- Viestit: 3490
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: kerimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:24 pm
- Viesti:
fergusoni oli joskus (vuonna omena) lumikoneena jossakin teollisuusalueella Salon lähellä. Tuolloin fergusonissa oli aura edessä. Tuo viritys on auran kiinnike. Ilmeisesti entisellä omistajalla tuli kiire ottaa aura pois kun rälläkällä on vetäny poikki palkeista vaan.
Se auran kiinnike on joku ensimmäisen omistajan itse tekemä viritys vaan. Tarkotus olis ottaa pois ne palkin pätkät sieltä kokonaan.
Se auran kiinnike on joku ensimmäisen omistajan itse tekemä viritys vaan. Tarkotus olis ottaa pois ne palkin pätkät sieltä kokonaan.
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 4:42 pm
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:24 pm
- Viesti:
Itse asiassa entinen omistaja sen maalasi käsin joskus viitisen vuotta sitten.
Runko on alkuperäismaalissa, pelkästään hytti ja muut näkyvät pellit on maalattu.
Tuo nyt on lähinnä maalattu pelkästään näkyvistä paikoista ja kyllähän se ihan siistiltä taas näyttää. Jos haluat niin voin kaivaa sen punaisen värin värikoodin jostain esille.
Runko on alkuperäismaalissa, pelkästään hytti ja muut näkyvät pellit on maalattu.
Tuo nyt on lähinnä maalattu pelkästään näkyvistä paikoista ja kyllähän se ihan siistiltä taas näyttää. Jos haluat niin voin kaivaa sen punaisen värin värikoodin jostain esille.
-
- Viestit: 346
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:00 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 37 vierailijaa