MF 135 alakerran vaihto MF 240

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Ouzel
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Marras 15, 2013 10:19 am
Viesti:

MF 135 alakerran vaihto MF 240

Viesti Kirjoittaja Ouzel » Pe Marras 15, 2013 10:47 am

Moro!

Kiertokanki meni poikki ja rikkoi vm. -84 MF240 lohkon kahdesta kohtaa sekä iski öljypohjan hajalle. Koneena on Perkins AD3.152.

Olisi uusi alakerta palaneesta MF135 traktorista, joka on tarkoitus sovittaa hajonneen tilalle. Moottoreiden purkamisen jälkeen kävi ilmi, että MF240:ssä on isompi (raskaampi) kytkin+vauhtipyörä paketti. Tästä johtuen myös sen kampiakseli on erilainen. VP kiinnityspää on jämerämpi ja akselin tasapainotuspuntit isommat. Kiinnitysreiät näyttävät samalta.

Lohkoissa on muitakin pieniä eroavaisuuksia, lienevät eri kehitysversioita samasta moottorista.

Kysymys kuuluu, onko näissä vehkeissä kampiakseli + vauhtipyörä tasapainotettu yhdessä vai erikseen? Eli voiko tuon 135 kampiakselin perään kytkeä raskaamman vauhtipyörän mitä siinä alunperin on?

konemies1
Viestit: 2697
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: MF 135 alakerran vaihto MF 240

Viesti Kirjoittaja konemies1 » Pe Marras 15, 2013 4:56 pm

Ouzel kirjoitti:Moro!

Kiertokanki meni poikki ja rikkoi vm. -84 MF240 lohkon kahdesta kohtaa sekä iski öljypohjan hajalle. Koneena on Perkins AD3.152.

Olisi uusi alakerta palaneesta MF135 traktorista, joka on tarkoitus sovittaa hajonneen tilalle. Moottoreiden purkamisen jälkeen kävi ilmi, että MF240:ssä on isompi (raskaampi) kytkin+vauhtipyörä paketti. Tästä johtuen myös sen kampiakseli on erilainen. VP kiinnityspää on jämerämpi ja akselin tasapainotuspuntit isommat. Kiinnitysreiät näyttävät samalta.

Lohkoissa on muitakin pieniä eroavaisuuksia, lienevät eri kehitysversioita samasta moottorista.

Kysymys kuuluu, onko näissä vehkeissä kampiakseli + vauhtipyörä tasapainotettu yhdessä vai erikseen? Eli voiko tuon 135 kampiakselin perään kytkeä raskaamman vauhtipyörän mitä siinä alunperin on?
Vaihtokelpoisia osiahan ne ovat. Siis erikseen tasapainoitettuja. Jos eivät olisi vaihtokelpoisia osia, niin silloin varmaan myytäisiin kampiakseli, vauhtipyörä ja kytkin yhtenä pakettina.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Esa Markku, Hsippe, SSe ja 40 vierailijaa