IH 585 XL

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
copsa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 8:44 pm
Viesti:

IH 585 XL

Viesti Kirjoittaja copsa »

Intikan käyntiinlähtö on ruennut olemaan vaivanloista ja valot on tosi himmeet. Akku on ok. Laturinvalo on alkanut palaa läpi kierrosalueen ja tyhjäkäynnillä tosi kirkkaasti. Otin eilen laturin irti ja hiilet on ok. Kysymys kuuluukin auttaisko tuohon laturiin vaihtaa säädin taikka diodisilta, vai ostaa kokonaan uusi laturi. Laturi on merkkiä Lucas ja on alkuperäinen

Myös kierroslukumittari on lopettanut toimintansa, eli onko laturilla ja kieroslukumittarilla mitään teekemistä keskenään noin vanhassa kamppeessa vm1982
aniemi
Viestit: 3442
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aniemi »

Aloitetaan helpoimmasta päästä:

- Mittaa latausjännite tyhjäkäynnillä ja sitte myös jossain 1500rpm paikkeilla. Paljonko valojen ja muiden sähkölaiteiden päälle laittaminen vaikuttaa jännitteeseen.

- Luistaako hihna siivapyörällä ja pyöriikö laturi vapaasti kun hihna on pois paikalta.

Mittaa myös akun jännite moottori sammutettuna virta pois päältä ja sitten virta päällä, ei saisi muuttua... (ei hehkutusta tai muuta kuormaa)

- Jaksaako akku käynistää moottorin kunnolla vaikka lataus vaikuttaa olevan heikossa hapessa?

- jos kierroslukumittari on sähköinen, niin pyörimisnopeus tulee laturista (yleensä).
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 361 »

En tiedä minkä tehoinen laturi sulla on mutta ostin äskettäin valmettiini uuden lucaksen 45ah ja maksoin 60e. Isompi Boschilainen 75ah olis maksanu 90e joten ei mitään järjettömän kalliita, kun koko paketti on uusi ei luulis että tarvis sitä ihan heti murehtia. (Tiedä sitten noista lucas vehkeistä :wink: )
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Taitaa olla diodivika. Jos hiilet loppuvat, ei latauksen merkkivalo pala yleensä ollenkaan. Laturin korjaaminen on nykyään usein kannattamatonta.

Mitä tulee lucaksen latureihin, niin en ole oikein vakuuttunut. Ostin Hankkijalta 45A lucaksen, se kesti noin 300h. Kävin hakemassa uuden samanlaisen ja 200h käytöllä meni etupään laakeri jumiin. Tällä kertaa en enää ostanut uutta, vaan hain laakeri liikkeestä laadukkaan laakerin entisen tilalle. Mistään laadukkaasta merkistä ei siis ainakaan nykyään ole kysymys.

Suosittelen hankkimaan vaikkapa boschin laturin. Halvimmalla taitaa sellaisen saada Volvosta, saabista, bemarista tai mersusta. 55A boscheja tuntuu saavan käytettynä yleisesti 50€:lla varsin hyväkuntoisia.

Laturin tehosta voisi mainita sen verran, että käytännön kokemusta mukaan 45A riittää kolmelle lampulle, 55 neljälle ja 65A kuudelle lampulle. Nämä ovat siis sellaisia käytännön arvoja, jolloin laturin teho riittää tyhjäkäynnillä tai vähän sitä suuremmilla kierroksilla pitämään jännitteen säädetyssä.
johannes
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:06 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja johannes »

kierroslukumittari toimii vaijerilla.Joko vaijeri poikki tai mittari sökö.Vaijeri menee poikki yleensä kiinnityksestä
copsa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 8:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja copsa »

Nyt potkii natikka aivan erilailla käyntiin. Laitoin uuden laturin 65A ja lopen se akkukin oli parhaat päivänsä nähnyt, joten tilalle tuli Redtop optima akku. Onko muilla kokemuksia ko. akusta, ainakin startatessa tuntuu olevan voimaa ihan eri lailla kuin normi 130 Ah
*kake*
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 9:26 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *kake* »

mulla alko semmosta ilmenee noiden kovien pakkasten jälkeen että ajossa rupee kuulumaan semmosta vinku/rolina ääntä ja kun rattia kääntää niin ääni lakkaa. mutta kun kääntää pyörät ihan maksimikääntyvyys asentoon niin ohjaustehostin ei pidä sitä tuttua ininää vaan rolisemalla inisee. Mistä siis kyse? Niija sit rupes vuotaa kans jäähdytysjärjestelmä sen tuulettimen akselin välistä tai sieltä paikkeilta. täytyisi saada purkukuva! tietääkö kukaan mistä purkukuvaa?
chieffi
Viestit: 276
Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 2:41 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chieffi »

Keskustelusta ei selvinnyt varmuudella onko tässä Intikkamallissa kierroslukumittari sähköinen vai vaijerilla? Sähköinenhän saa "impulssinsa" juuri laturilta.
ch
Viestit: 1503
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ch »

Kyllä se mekaaninen on muistaakseni. Käyttövaijeri lähtee sieltä jakopään luota ja sen näkeekin oikean kyljen puolelta. Suoraan ylöspäin lähtevä vaijeri.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
*kake*
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 9:26 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *kake* »

*kake* kirjoitti:mulla alko semmosta ilmenee noiden kovien pakkasten jälkeen että ajossa rupee kuulumaan semmosta vinku/rolina ääntä ja kun rattia kääntää niin ääni lakkaa. mutta kun kääntää pyörät ihan maksimikääntyvyys asentoon niin ohjaustehostin ei pidä sitä tuttua ininää vaan rolisemalla inisee. Mistä siis kyse? Niija sit rupes vuotaa kans jäähdytysjärjestelmä sen tuulettimen akselin välistä tai sieltä paikkeilta. täytyisi saada purkukuva! tietääkö kukaan mistä purkukuvaa?
niija nostolaitteet ei nosta raskaita taakkoja. esim linko :S
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 54 vierailijaa