IH 585 XL
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 8:44 pm
- Viesti:
IH 585 XL
Intikan käyntiinlähtö on ruennut olemaan vaivanloista ja valot on tosi himmeet. Akku on ok. Laturinvalo on alkanut palaa läpi kierrosalueen ja tyhjäkäynnillä tosi kirkkaasti. Otin eilen laturin irti ja hiilet on ok. Kysymys kuuluukin auttaisko tuohon laturiin vaihtaa säädin taikka diodisilta, vai ostaa kokonaan uusi laturi. Laturi on merkkiä Lucas ja on alkuperäinen
Myös kierroslukumittari on lopettanut toimintansa, eli onko laturilla ja kieroslukumittarilla mitään teekemistä keskenään noin vanhassa kamppeessa vm1982
Myös kierroslukumittari on lopettanut toimintansa, eli onko laturilla ja kieroslukumittarilla mitään teekemistä keskenään noin vanhassa kamppeessa vm1982
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Aloitetaan helpoimmasta päästä:
- Mittaa latausjännite tyhjäkäynnillä ja sitte myös jossain 1500rpm paikkeilla. Paljonko valojen ja muiden sähkölaiteiden päälle laittaminen vaikuttaa jännitteeseen.
- Luistaako hihna siivapyörällä ja pyöriikö laturi vapaasti kun hihna on pois paikalta.
Mittaa myös akun jännite moottori sammutettuna virta pois päältä ja sitten virta päällä, ei saisi muuttua... (ei hehkutusta tai muuta kuormaa)
- Jaksaako akku käynistää moottorin kunnolla vaikka lataus vaikuttaa olevan heikossa hapessa?
- jos kierroslukumittari on sähköinen, niin pyörimisnopeus tulee laturista (yleensä).
- Mittaa latausjännite tyhjäkäynnillä ja sitte myös jossain 1500rpm paikkeilla. Paljonko valojen ja muiden sähkölaiteiden päälle laittaminen vaikuttaa jännitteeseen.
- Luistaako hihna siivapyörällä ja pyöriikö laturi vapaasti kun hihna on pois paikalta.
Mittaa myös akun jännite moottori sammutettuna virta pois päältä ja sitten virta päällä, ei saisi muuttua... (ei hehkutusta tai muuta kuormaa)
- Jaksaako akku käynistää moottorin kunnolla vaikka lataus vaikuttaa olevan heikossa hapessa?
- jos kierroslukumittari on sähköinen, niin pyörimisnopeus tulee laturista (yleensä).
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
En tiedä minkä tehoinen laturi sulla on mutta ostin äskettäin valmettiini uuden lucaksen 45ah ja maksoin 60e. Isompi Boschilainen 75ah olis maksanu 90e joten ei mitään järjettömän kalliita, kun koko paketti on uusi ei luulis että tarvis sitä ihan heti murehtia. (Tiedä sitten noista lucas vehkeistä )
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Taitaa olla diodivika. Jos hiilet loppuvat, ei latauksen merkkivalo pala yleensä ollenkaan. Laturin korjaaminen on nykyään usein kannattamatonta.
Mitä tulee lucaksen latureihin, niin en ole oikein vakuuttunut. Ostin Hankkijalta 45A lucaksen, se kesti noin 300h. Kävin hakemassa uuden samanlaisen ja 200h käytöllä meni etupään laakeri jumiin. Tällä kertaa en enää ostanut uutta, vaan hain laakeri liikkeestä laadukkaan laakerin entisen tilalle. Mistään laadukkaasta merkistä ei siis ainakaan nykyään ole kysymys.
Suosittelen hankkimaan vaikkapa boschin laturin. Halvimmalla taitaa sellaisen saada Volvosta, saabista, bemarista tai mersusta. 55A boscheja tuntuu saavan käytettynä yleisesti 50€:lla varsin hyväkuntoisia.
Laturin tehosta voisi mainita sen verran, että käytännön kokemusta mukaan 45A riittää kolmelle lampulle, 55 neljälle ja 65A kuudelle lampulle. Nämä ovat siis sellaisia käytännön arvoja, jolloin laturin teho riittää tyhjäkäynnillä tai vähän sitä suuremmilla kierroksilla pitämään jännitteen säädetyssä.
Mitä tulee lucaksen latureihin, niin en ole oikein vakuuttunut. Ostin Hankkijalta 45A lucaksen, se kesti noin 300h. Kävin hakemassa uuden samanlaisen ja 200h käytöllä meni etupään laakeri jumiin. Tällä kertaa en enää ostanut uutta, vaan hain laakeri liikkeestä laadukkaan laakerin entisen tilalle. Mistään laadukkaasta merkistä ei siis ainakaan nykyään ole kysymys.
Suosittelen hankkimaan vaikkapa boschin laturin. Halvimmalla taitaa sellaisen saada Volvosta, saabista, bemarista tai mersusta. 55A boscheja tuntuu saavan käytettynä yleisesti 50€:lla varsin hyväkuntoisia.
Laturin tehosta voisi mainita sen verran, että käytännön kokemusta mukaan 45A riittää kolmelle lampulle, 55 neljälle ja 65A kuudelle lampulle. Nämä ovat siis sellaisia käytännön arvoja, jolloin laturin teho riittää tyhjäkäynnillä tai vähän sitä suuremmilla kierroksilla pitämään jännitteen säädetyssä.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:06 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 8:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 9:26 pm
- Viesti:
mulla alko semmosta ilmenee noiden kovien pakkasten jälkeen että ajossa rupee kuulumaan semmosta vinku/rolina ääntä ja kun rattia kääntää niin ääni lakkaa. mutta kun kääntää pyörät ihan maksimikääntyvyys asentoon niin ohjaustehostin ei pidä sitä tuttua ininää vaan rolisemalla inisee. Mistä siis kyse? Niija sit rupes vuotaa kans jäähdytysjärjestelmä sen tuulettimen akselin välistä tai sieltä paikkeilta. täytyisi saada purkukuva! tietääkö kukaan mistä purkukuvaa?
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 2:41 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 9:26 pm
- Viesti:
niija nostolaitteet ei nosta raskaita taakkoja. esim linko :S*kake* kirjoitti:mulla alko semmosta ilmenee noiden kovien pakkasten jälkeen että ajossa rupee kuulumaan semmosta vinku/rolina ääntä ja kun rattia kääntää niin ääni lakkaa. mutta kun kääntää pyörät ihan maksimikääntyvyys asentoon niin ohjaustehostin ei pidä sitä tuttua ininää vaan rolisemalla inisee. Mistä siis kyse? Niija sit rupes vuotaa kans jäähdytysjärjestelmä sen tuulettimen akselin välistä tai sieltä paikkeilta. täytyisi saada purkukuva! tietääkö kukaan mistä purkukuvaa?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 54 vierailijaa