Massey ferguson 35 Kunnostusta ja muuta puhetta.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
hyttju
Viestit: 240
Liittynyt: To Heinä 04, 2013 12:28 pm
Viesti:

Massey ferguson 35 Kunnostusta ja muuta puhetta.

Viesti Kirjoittaja hyttju »

No nyt sain kaikki johdot ja värkit paikoilleen.

Laitoin 55amp auton akun ja aloin sahamaan.. Lähtihän se käyntiin,kun ilmat sai polttoainejärjestelmästä pois,mutta taitaa olla kone ihan sökö.

Herkästi lähtee kyllä tulille,mutta äänet on mielestäni vähän oudot. Olisko 1 pytty poikessa? Osaako joku sanoa huonon videon perusteella mitään?

Ostaessa,minulle sanottiin,että männänrengasvika olisi,voiko olla noin sankat savut semmoisesta?

Jos ihan väljä paska olisi niin lähteekö ilman hehkuja tulille 10 vuoden jälkeen herkästi?

Öljyä tuntu tihkuvan jostakin kannen yläpuolelta tai sitten keskeltä pakosarjaa ,joka viittaisi että männän läpi yhdestä pytystä laskee läpi.

Jos videon perusteella joku uskaltaa veikata(ei haittaa vaikka väärin) niin teen oman arvioin,että korjautanko enään ollenkaan tätä vai puranko osiksi..

Ei huvita enään alkaa mitään isompaa remonttia tekemään. Ehkä männänrenkaat yhteen pyttyyn voisi jollakin vaihdataa,mutta ei enään kaikkia putkia ym kyllä aleta tekemään.

Öljynpaine näytti täyttä,kuten videossakin näkyy. Mitään ihmeempiä kolinoita ei kuulu. Ja pakoputkesta ei tule kovin sinistä savua. Painetta tekee öljytilaan hiukan koska mittatikun juuresta kuplii vähän.

Vedet ja öljyt EI mene sekaisin

http://www.tami-vaappu.com/MF35.AVI koko noin 6.5mb


Tuossa video. Kaikki kaasut oli pelissä mitä lähtee ja mielestäni käynti laiska ja ei kierrä oikein ,vai?
Viimeksi muokannut hyttju, Ti Tammi 21, 2014 11:21 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Kyllä siellä on yks sylinteriputki/mäntä rikki, ei korjaannu rengastamalla.
Moottorinkorjauspaketti farmilaitteella 450.-.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

No ei kai tuota noin pienen vian takia kannata purkaa. Myy vaikka halvalla mulle :)

Tuolta saa korjaussarjan edukkaasti:
http://www.agrilineproducts.com/partsca ... /mf35.html

Itse katsoisin suuttimet läpi, jos ei kummemmin kolise ja käy kuitenkin vajaapytyillä. Jos on seissyt niin voipi olla suutin jumissa. Näin oli omassa Dextassa, joka oli seissyt 2-3 vuotta.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Vaan suuttimen jumi ei tuommosta höyryä huohottimesta puske..
hyttju
Viestit: 240
Liittynyt: To Heinä 04, 2013 12:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hyttju »

Kiitos linkistä.

Nyt pitää keksiä mikä noista "korjaussatseista kannattaa tilata,jotta sopii tuohon meikäläisen koneeseen?(saa vinkata jos tietää)

Ostotarjous oli jo yv viestinä ja olinkin jo ajatellut sen myymistä,kun ehjän arvo on vain 800-1000e tiesi naapuri kertoa..joten sen takia en ajatellut kallista tehdä remonttia.
Tuossa kunnossa kuitenkin olisi pitänyt se 300e saada,kun startti jo makso puolet.

Nostolaite tuntu pelaavan oikein räväkästi ja nousi ylös ja alas niikuin pitää.

Ehkäpä alan kuitenkin tuon korjaussarjan tilaamista harkita,kun ei punnissa ole edes 200, ja olisihan se sen jälestä aika "timmi" vekotin.

Tosi herkkä on kyllä lähtemään tulille.Äsken taas kokeilin. Ei kerkiä paljon startti pyörähtää ja hehku on rikki,joten ilman pärähtää tulille. Pienillä kierroksilla ei tunge savua oikein ollenkaan,vaan kun kaasua antaa niin usva kasvaa.

Englannista tilattaessa ei taida mitään tulleja tulla vai miten on?
kalvaana
Viestit: 7343
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Älä ihmeessä tilaa mitään korjaus-satsia, ennekuin olet avannut koneen!
Tässä Ferkun moottorissa on semmoinen tyyppivika, että peltinen sylinterinputki saattaa lähteä liikkeelle, jolloin palokaasut karkaa lohkon ja putken väliin. Yleensä siitä seuraa kiinnileikkautuminen. Tämmöisessä lohkossa ei enää uusi peltiputki toimi.
Omassani oli käynyt niin ja korjauksessa sitten lohko muutettiin valurautaputkille. Tämä operaatio on koneistamon hommia.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

masankp kirjoitti:Vaan suuttimen jumi ei tuommosta höyryä huohottimesta puske..
Jaa kattos vaan, katoin pienestä ruudusta äkkiä että oli ilman putkea/putki vuosi :oops: Mutta sehän on toisella puolellakin..
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

"Ostotarjous oli jo yv viestinä ja olinkin jo ajatellut sen myymistä,kun ehjän arvo on vain 800-1000e tiesi naapuri kertoa..joten sen takia en ajatellut kallista tehdä remonttia.
Tuossa kunnossa kuitenkin olisi pitänyt se 300e saada,kun startti jo makso puolet"

Naapuri ei tiennyt, kunnossa olevien hinnat on yli 3000.-.Ite myin omani ja sain yli kolmetonnia, vaikka ei ollut erikoisen hyvässä kunnossa.
Kannattaa korjata, eikä lahjoittaa 300 .-lla
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Joskus on selvitty kannen tiivisteen vaiholla,se kun palaa puhki pytystä toiseen.
hyttju
Viestit: 240
Liittynyt: To Heinä 04, 2013 12:28 pm
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja hyttju »

No nyt on taas vaihtoehtoja...

Tekisi kuitenkin mieli tilata tuo korjaussarja,kun aukaista pitää kuitenkin. Samalla tulisi uudet tiivisteet ,kun tihkuu öljyä monesta kohtaa lähinnä kannen läheltä jostakin läppien ja mitä lie ruuvvien juurista.
Pakosarjasta taitaa tulla keskipytyn kohdalta öljyä,joten uskon tuohon mäntäteoriaan jotta 1 viottunut on. Ei ota mitenkään räväkästi kierroksiakaan,joten oletan että 2:lla pytyllä vain porskuttaa.

Lieneekö kromiputket tässä mallissa?

Numerot on seuraavat

Engine number: CL1886818
model number :SNF 255918

Joku kuulemma osaa tuosta koneen numerosta sen kertoa.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18649
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Jos mitään osais neuvoa, niin kannatan lämpimästi koneen aukaisua/varman diagnoosin sekä tarvelistan tekoa ennen osien tilaamista.
Kokemus on ainakin itselle osoittanut että näin toimien säästyy aikaa ja vaivaa, monesti rahaakin
säästellen sippiin
rattoristi
Viestit: 121
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 12:55 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rattoristi »

jos pitkään seissut voi olla männänrenkaat jumissa ,kokeile vähän ajella ja käytellä jos öljyt kerran pysyy sisällä jos männässä reikä oljyt ei kyllä pysy koneessa
raquaattori
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 8:56 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: .

Viesti Kirjoittaja raquaattori »

Lieneekö kromiputket tässä mallissa?

Numerot on seuraavat

Engine number: CL1886818
model number :SNF 255918

Joku kuulemma osaa tuosta koneen numerosta sen kertoa.[/quote]

Googlasin vähän ulkomaan sivuilta ja näyttäisi siltä, että koneessasi on kromiputket (kromiputket moottoreissa no: 1829891 ...1935853).
jokkep
Viestit: 327
Liittynyt: To Loka 05, 2006 8:06 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkep »

Ei tuo nyt niin pahalta kuulosta, jos kerran kolmipyttyinen Perkinsin kone on. Omastani tuli paljon pahemman kuuloinen, kun kannentiivisteestä oli pala pois pyttyjen väliltä. Alkoi kuulostamaan erehdyttävästi siltä vihreältä "lampaankuttumakoneelta".
Minun koneessani oli juurikin tuo kalvaanan mainitsema vika, että putki oli lähtenyt liikkeelle. Siitä kait johtui tuo kannentiivisteen vauriokin. Moottoriin laitettiin Perkinsin oma korjaussarja, joka oli kyllä selkeästi arvokkaampi kuin nuo "varaosaliikkeiden" sarjat, mutta olettaisin, että voin nyt aika rauhallisin mielin ajella ilman pelkoa, että noista paikoista heti pettäisi.
Remontin kestäessä tuli kyllä nähdyksi ja nyt myöhemmin todistetuksi, että nämä tarvikevaraosat on vähän mitä sattuu. Viimeinen muistutus tuli, kun tarvikkeena hankittu jalkatappi petti askeleen alla. Kesti käyttöä ehkä muutaman kymmenen askelta....
Otahan kone auki. Pyörittelemällä kannenpoiston jälkeen näkee kyllä, onko liikkuvia putkia. Lähtee kauniisti nousemaan paikaltaan männän mukana. samalla selviää tiivisteen kunto ja muut mahdolliset vauriot.
Reippasti vaan avaimenvarteen kiinni, ei se niin vaikeaa ole!
masinist
Viestit: 674
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 12:46 pm
Paikkakunta: rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masinist »

Ei muuta kuin kone auki ja sitten osia tilaamaan. Ite käytin nelipyttysen auki ja nyt ootellaan uusia sylinteriputkia. Tilasin Agrilineltä. Jos sinulla on ly tunnus niin tulevat verottomana.
Joo ja kun noita massikoita aukoo tarttee tuumaset kiintolenkit ja muutaman tuumasen hylsyn. Millisillä kun värkkää menee hermot ja rystyset on aina varillä kun lipsuu.
kalvaana
Viestit: 7343
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Tuo Ferku on vuodelta 61 ja siinä on peltiputket, eli kromiputket.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
hyttju
Viestit: 240
Liittynyt: To Heinä 04, 2013 12:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hyttju »

On y-tunnus.

Pitää aukaista tuo kansi tuosta. En ole koskaan mitään noin suurta aukaissut mistään koneesta. Saa nähä mitä tulee?

Laitan tähän ketjuun edistymistä tai kysymyksiä mikäli tarvetta on.

Jos jollakin jotain neuvomista purkamisen suhteen niin saa neuvoa.

Ei varmaan ole mitään renkaita jumissa,kun tämä nimenomaan on laitettu seisomaan kun tämä "vika" on tullut.
hyttju
Viestit: 240
Liittynyt: To Heinä 04, 2013 12:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hyttju »

On y-tunnus.

Pitää aukaista tuo kansi tuosta. En ole koskaan mitään noin suurta aukaissut mistään koneesta. Saa nähä mitä tulee?

Laitan tähän ketjuun edistymistä tai kysymyksiä mikäli tarvetta on.

Jos jollakin jotain neuvomista purkamisen suhteen niin saa neuvoa.

Ei varmaan ole mitään renkaita jumissa,kun tämä nimenomaan on laitettu seisomaan kun tämä "vika" on tullut.
jokkep
Viestit: 327
Liittynyt: To Loka 05, 2006 8:06 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkep »

Tilaa tämä video: http://vintagetractorengineer.com/2013/ ... build-dvd/
Siinä näkee ihan kohta kohdalta, mitä ja miten asiat tehdään. Jos et ole aikaisemmin moottoria purkanut, katso tämä sitä suuremmalla syyllä.
tono
Viestit: 2147
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tono »

Ei toi niin monimutkainen vehjes ole :) itse avasin vastaavanlaisen 91 vuoden 35:n 9 vuotta sitten 14-vuotiaana kun vaihdoin sinne kansi pahvin. Sen jälkeen ei oo koneelle mitään tarvinnu tehdä, muuta kuin ajaa 8)
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Juhnu, Peksu123, Semrush [Bot] ja 51 vierailijaa