Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
-
- Viestit: 2156
- Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 1:33 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Kiinalaisten salajuoni maailmanvalloitukseen. Kylvetään ensin moottoreita joka paikkaan ja pian väki on ihan masiksessa, kun ei ne lähde käyntiin pienen käytön jälkeen. Pysykää erossa kinukkivehkeistä!
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Toinen vähän isompi 150cc on toiminu moottorin osalta luotettavasti 4 vuotta. Mitä nyt pitäny kaikkia muita pultteja kiristellä.
-
- Viestit: 1481
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Valtrassa ja Massikassa saataa olla Kiinassa valmistettu moottori.
https://www.agcopower.com/fi/yritys/tuotantopaikat/
Kubota B 5001 DT
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Mäntä ja venttiili on kohdannu toisensa. Venttiili vääntyny, eli ei mene enää tiiviisti kiinni, eli ei ole kunnon puristuksia, eli ei lähde käyntiin.
Kansi irti ja venttiileitä tutkimaan.
-
- Viestit: 2066
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Tuleva perusversio A-valtrasta tulee kokonaan kiinasta.Yrjö kirjoitti: ↑La Helmi 06, 2021 5:59 pmValtrassa ja Massikassa saataa olla Kiinassa valmistettu moottori.
https://www.agcopower.com/fi/yritys/tuotantopaikat/
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Nämäkö ei ole "vapaasti pyöriviä"?
Olisinkin jo kannen irrottanu, mutta kansi ottaa melkein kiinni runkoon. Pitää melkein nostaa kone ensin pöydälle.
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Ei oo vapaasti pyörivä.
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Okei. Eiköhän oo venttiilit solmus. Kuinkahan todennäköisesti kansikin ottanu kipiää? Millainen kannentiiviste näis on? On vissiin vaihdettava joka avauskerran jälkeen.
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
sen näkee kun kansi pöydällä onko venttiilin ohjuri ottanut kipeetä kierosta venttiilistä tai seeti. täältä löytyy tiivisteet ja uskoisin että uudet venttiilit myös mitkä tarvitset:
https://www.mbfmoto.com/fi/95-tiivisteet
https://www.mbfmoto.com/fi/95-tiivisteet
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Otin moottorin pöydälle, kun kansi ei olisi muuten irronnut. Traktorin kumin venttiili kierreteipillä höystettynä meni jotenkin tulpan reikään, vaikka ei ihan sama kierre ollutkaan. Systeemi ei pidä yhtään ilmaa, vaan puhaltaa imiventtiilistä pihalle. Kokeilin tukkia imuventtiilin kädellö, jolloin mäntä ainakin meni alas paineilmalla.
Männässä oli pienet jäljet molemmista venttiileistä. Venttiileissä en silmällä havainnut jälkeä. Karstaa oli kyllä aika tavalla. Männä pää ja kansi oli aivan karstassa. Mietin, että voisko karstakin aiheuttaa, ettei venttiili mene tiiviisti. Missä aineella karstan saa liotettua pois? Voiko karstaa krapsuttaa esim. ruuvimeisselilä, vai haittaako pienet naarmutkin jo venttiili istumista. Pitäiskö silmällä erottaa, mistä venttiili vuotaa?
Venttiilin ulkoreunahan on vain kopsahtanut mäntään ja eikös se kanteen tiivistyvä osuus ole kuitenkin muutaman millin reunasta? Tosiaankin mini heikoilla silmillä en erottanut mitään kolhua venttiilissö tai kannessa.
Pitääkö jakoketju tulla kampiakselin puolella kahden pikkurattaan välistä. Ilmeisesti toista ratasta jousi vetää ketjua vasten, ettå se kiristyy.
Männässä oli pienet jäljet molemmista venttiileistä. Venttiileissä en silmällä havainnut jälkeä. Karstaa oli kyllä aika tavalla. Männä pää ja kansi oli aivan karstassa. Mietin, että voisko karstakin aiheuttaa, ettei venttiili mene tiiviisti. Missä aineella karstan saa liotettua pois? Voiko karstaa krapsuttaa esim. ruuvimeisselilä, vai haittaako pienet naarmutkin jo venttiili istumista. Pitäiskö silmällä erottaa, mistä venttiili vuotaa?
Venttiilin ulkoreunahan on vain kopsahtanut mäntään ja eikös se kanteen tiivistyvä osuus ole kuitenkin muutaman millin reunasta? Tosiaankin mini heikoilla silmillä en erottanut mitään kolhua venttiilissö tai kannessa.
Pitääkö jakoketju tulla kampiakselin puolella kahden pikkurattaan välistä. Ilmeisesti toista ratasta jousi vetää ketjua vasten, ettå se kiristyy.
-
- Viestit: 3582
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Kaada ensin imupuolelle kanavaan bensaa, vuotaako? Sitten kun bensaa ei vuoda venttiilin välistä, on tiivistys riittävä. Sitten toistat manööverin pakopuolelle...
Tokikaan venttiili ei myöskään saa ahdistaa/takerrella ohjuriin kun jousi on irrallaan ja sormin liikuttaa venttiilejä.
Tokikaan venttiili ei myöskään saa ahdistaa/takerrella ohjuriin kun jousi on irrallaan ja sormin liikuttaa venttiilejä.
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Yleensä venttiilistä vääntyy varsi, jos mäntä kopauttaa lautasen reunaan.
Venttiili irti ja kyljelleen tasaiselle levylle. Siinä kun sitä pyörittelee, huomaa heti jos se on vääntyny. Pyöriminen pysähtyy aina samaan kohtaan, jos on mutkalla.
Jos on paljon vääntynyt, ni huomaa jo silmällä. ja voihan sitä pyöritellä vaikkapa porakoneen istukassa, vääryyden huomaa.
Jos on suorat, ni karstat pois venttiileistä ja kannesta. Vaikkapa pieni pyörivä teräsharja porakoneeseen ja sillä putsaten.
Sit hieman hiomatahnaa seetin ja venttiililautasen väliin ja pyörittelet pinnat tiiviiks.
Venttiili irti ja kyljelleen tasaiselle levylle. Siinä kun sitä pyörittelee, huomaa heti jos se on vääntyny. Pyöriminen pysähtyy aina samaan kohtaan, jos on mutkalla.
Jos on paljon vääntynyt, ni huomaa jo silmällä. ja voihan sitä pyöritellä vaikkapa porakoneen istukassa, vääryyden huomaa.
Jos on suorat, ni karstat pois venttiileistä ja kannesta. Vaikkapa pieni pyörivä teräsharja porakoneeseen ja sillä putsaten.
Sit hieman hiomatahnaa seetin ja venttiililautasen väliin ja pyörittelet pinnat tiiviiks.
-
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:30 pm
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Venttiilt ei paljoa maksa kuten koko sylinterikansikaan. esim. tuontitukku löytyy paljon kiinailaisiin osia ja keskisen gernhuolto.
Hommasin aikoinaan lähes ajamattoman 70cc mönkkärin joka ei lähtenyt käyntiin.
Puristukset hukassa ja avasin kannen. Imuventtiilissä seunalla painauma joka aiheutti ihmetystä.
Kurkkaus kaasuttimen sisään ja huomasin, että ryyppyläppä oli kadonnut.. Selvisi myös, että ei ole mitenkään harvinaista näissä...
Keskellä oleva läpän ruuvi pääsee irtoamaan ja meni koneen läpi. Itse läppä löytyi ilmanputsarista.
Laitoin tuohon myös cdi:n jossa kierrosluvun rajoitin. Muuten nuo kiljuu itsensä hengiltä..
Hommasin aikoinaan lähes ajamattoman 70cc mönkkärin joka ei lähtenyt käyntiin.
Puristukset hukassa ja avasin kannen. Imuventtiilissä seunalla painauma joka aiheutti ihmetystä.
Kurkkaus kaasuttimen sisään ja huomasin, että ryyppyläppä oli kadonnut.. Selvisi myös, että ei ole mitenkään harvinaista näissä...
Keskellä oleva läpän ruuvi pääsee irtoamaan ja meni koneen läpi. Itse läppä löytyi ilmanputsarista.
Laitoin tuohon myös cdi:n jossa kierrosluvun rajoitin. Muuten nuo kiljuu itsensä hengiltä..
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Pilalla ne venttiilit on aika varmasti kierona kerran osumaa on. Brake cleaneria kanavaa ja tiiraa tuleeko palopuolelle läpi. Näissä on monta tekijää miksi karstassa. Oma havainto on että ekoilla 1000km sisällä karstaa muodostuu enemmän kuin 4000km ajolla sen jälkeen. Eli sisäänajon jälkeen oon kannen ottanu auki ja puhdistus. Sitten alkaa se oikea ajaminen.dremel ja teräsharja on hyvä työkalu Karstan poistoon.
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Imuventtiili oli tosiaankin kierossa. Laitoin molemmat venttiilit tilaukseen. Tartteeko uusia venttiileitä hioa sillä tahnalla vai toimiiko ne oletusarvoisesti sellaisenaan?
Trräsharjalla on vähän vaikia putsata venttiilin koloja kannesta. Voiko niitä putsata ruuvimeisselillä ja hiekkapaperilla? Vai jättääkö ne liian suuria naatmuja?
Kuinka ne venttiilin lukituspalat saa helpoiten paikalleen. Käytin avattua putkea ja puristinta, jolla jousen saa hyvin läjään. Ensimmäinen lukituspala sujahti helposti paikalleen, mutta toinen ei menny mitenkään. Eikai niitä pidä yhtäaikaa saada paikalleen, vaan voi laittaa ensin toisen?
Trräsharjalla on vähän vaikia putsata venttiilin koloja kannesta. Voiko niitä putsata ruuvimeisselillä ja hiekkapaperilla? Vai jättääkö ne liian suuria naatmuja?
Kuinka ne venttiilin lukituspalat saa helpoiten paikalleen. Käytin avattua putkea ja puristinta, jolla jousen saa hyvin läjään. Ensimmäinen lukituspala sujahti helposti paikalleen, mutta toinen ei menny mitenkään. Eikai niitä pidä yhtäaikaa saada paikalleen, vaan voi laittaa ensin toisen?
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Laita porakoneeseen sellanen tupsumainen teräsharja. Sillä on helppo putsata kaikki.
Pitää hioa uuden venttiilit.
Pitää hioa uuden venttiilit.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Ei seeteihin ruuvimeisseliä. Venttiilinhionta tahnalla pyörität venttiilit pitäväksi. Ne lukituspalat menee kyllä autat talttapäämeisellillä että ne kumpikin mahtuu. Vähä hankala kansi näissä. Kiinalaisissa palopesään talouspaperitollo ja pöytää vasten oon peukaloilla painanu lukituksen kasaan.
-
- Viestit: 1755
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 1:54 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Eli jollain tällasella:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/7002658/W ... alla-25-mm
Kuinka paljon sen hiomatahnan kanssa pitää pyörittää? Kannattaako saman tien keksiä venttiili kiinni porakoneeseen?
https://m.motonet.fi/fi/tuote/7002658/W ... alla-25-mm
Kuinka paljon sen hiomatahnan kanssa pitää pyörittää? Kannattaako saman tien keksiä venttiili kiinni porakoneeseen?
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Joku bensaletku venttiilin päähän kiinni ja porakoneella molempiin suuntiin pyörittelee
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Lukituspalojen kanssa touhuamisessa voi auttaa vaseliini nokare venttiilin urassa. Magneettisella ruuvimeisselillä asettaa kohdilleen, niin vaseliini pitää paikoillaan, eikä tule meisselin mukana pois. Tai pienillä kärkipihdeillä. Pelkillä sormilla pelatessa saattaa olla hieman ahdasta tämän kokoisten moottorien kanssa.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], kkuula, Saapiska ja 32 vierailijaa