Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 5:30 pm
- Viesti:
Kiinan manki lähtee huonosti käyntiin
Taloudessa on Solifer mopedi jossa on kiinalainen monkeyn kopiomoottori. Ongelmana huono käyntiinlähtö, useimmiten lykättävä. Tulppa vaihdettu ja kaasutin siivottu, oli tuommoinen n. kuukausi sitten kun ostettiin.
Näin ne näitä paljo laittaa.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Www.monkeyt.net
Sieltä saa korjausohjeet 5min sisään. Kato kumminkin venttiilien välys 0.05mm, impulssikäämin ilmaväli 0.45mm ja polttoainetankin puhtaus.
Sieltä saa korjausohjeet 5min sisään. Kato kumminkin venttiilien välys 0.05mm, impulssikäämin ilmaväli 0.45mm ja polttoainetankin puhtaus.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 5:30 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Työkalut
Rakotulkki
9mm kiintolenkki
17mm kiintolenkki
Tongit
8mm hylsy ja väännin
Magneetonkoppa (moottorin vasen poski) auki ensiksi. Se lähtee avaamalla 3x 8mm kannalla olevat pultit. Seuraavaksi avaat korkit sylinterikannesta 17mm lenkillä. Käännä vauhtipyörässä oleva T- eli top-merkki suoraan ylöspäin osoittamaan moottorin lohkossa olevaa vastamerkkiä kohden. Katso että kumpikaan venttiili ei ole painautuneena alas (näet sen korkin alla olevista keinuvivuista). Avaa 9mm lenkillä mutterit niistä keinuvivuista, kierrä neliökantaisia ruuveja hieman vastapäivään, työnnä rakotulkki keinuvivun ja venttiilin väliin (liuska 0.05mm). Kiristä sormin niitä ruuveja niin, että liuska liikkuuu välissä "tahmeasti". Ota tongit käteesi ja niillä kiinni nelikantaruuveista. Kiristä 9mm mutteri, varmista uudestaan tulkilla välys, pyöräytä moottoria polkimesta ja testaa välys ja säädä tarvittaessa uusiksi.
Rakotulkki
9mm kiintolenkki
17mm kiintolenkki
Tongit
8mm hylsy ja väännin
Magneetonkoppa (moottorin vasen poski) auki ensiksi. Se lähtee avaamalla 3x 8mm kannalla olevat pultit. Seuraavaksi avaat korkit sylinterikannesta 17mm lenkillä. Käännä vauhtipyörässä oleva T- eli top-merkki suoraan ylöspäin osoittamaan moottorin lohkossa olevaa vastamerkkiä kohden. Katso että kumpikaan venttiili ei ole painautuneena alas (näet sen korkin alla olevista keinuvivuista). Avaa 9mm lenkillä mutterit niistä keinuvivuista, kierrä neliökantaisia ruuveja hieman vastapäivään, työnnä rakotulkki keinuvivun ja venttiilin väliin (liuska 0.05mm). Kiristä sormin niitä ruuveja niin, että liuska liikkuuu välissä "tahmeasti". Ota tongit käteesi ja niillä kiinni nelikantaruuveista. Kiristä 9mm mutteri, varmista uudestaan tulkilla välys, pyöräytä moottoria polkimesta ja testaa välys ja säädä tarvittaessa uusiksi.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 5:30 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Itse jättäisin pako venttiiliin 0,10mm välyksen ja ajoitus merkin nokka akselissa yhden pykälän kannen ajotus merkin alle. Näin ajoitukset on vähän aikasemmalla. Omat koneet toimineet näin paremmin,toki ne on olleet vanhoista osista kasattuja seka sikijöitä. Muutoin nämä koneet on perus helppoa joka miehen tekniikka. Ja osat on halpoja.
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Tässä kun on uusi kone ja ketju on myös uusi niin siellä osuu merkit kohdakkain tod. näk. Huomasin sen mopoaikoina että kuluneella jakoketjulla moottori kävi paremmin "puoli piikkiä" nokkaratas kannen vastamerkin yläpuolella kuin hieman vastamerkkiä alempana. Uudella ketjulla toimi taas merkit kohdakkain. Tietysti kiristin kääntää myös sitä ratasta vähäsen. Välyksenä pidin 0.05mm eikä kertaakaan jäänyt kantamaan. Edes kesäkuumalla vähillä öljyillä ja tukkoisella putkella... Helvetti kun harmittaa että jluduin myymään senkin mankin. Jos joku tietää Hämeenlinnan tienoilla Honda Monkeyn punaisella tankilla, lokareilla, sivuposkella ja etuhaarukalla ja mustalla rungolla ja takaswingillä, rekisterinumero 78-CAZ, käske omistajan ilmoittautua.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 5:30 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2022
- Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
- Paikkakunta: Aitoo
- Viesti:
I
Ei kiristin muuta mitenkään ajoitusta,ei ole vetopuolella. Helpoin tapa on siten että pyörittää moottoria kunnes puristus tuntuu. Siinä on varma säätökohta. Sitten laittaa sellaisen välyksen että sormin juuri tuntuu. Rakotulkin kanssa se on Monkeyssä hieman hankalaa eikä tule yhtään parempi.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 9:06 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Ei lähe tytön mönkkärikään käyntiin. Jako pitäs olla kohillaan, eli magneeton merkki ylös, jolloin mäntä ylhäällä ja nokan piste joko lohkon tasoon tai 180 astetta eli kohtisuoraan kanteen.
Välillä yskäsee tai paukauttaa putkessa kun on aikasa startannu.
Venttiilit ei vuoda, puristuksia on ja välykset ok.
Tein helicoilin tulpalle ku vanha oli kiritty yli, ei pelannu sillonkaan.
Viime kesänä lähti käyntiin huonosti mutta kulki ku elukka, korkeilla kierroksilla vähän röpötti kaasupohjassa.
Ois kiva saaha kuntoon ku nyt tyttö uskaltasi jo ajaakkin sillä =)
Välillä yskäsee tai paukauttaa putkessa kun on aikasa startannu.
Venttiilit ei vuoda, puristuksia on ja välykset ok.
Tein helicoilin tulpalle ku vanha oli kiritty yli, ei pelannu sillonkaan.
Viime kesänä lähti käyntiin huonosti mutta kulki ku elukka, korkeilla kierroksilla vähän röpötti kaasupohjassa.
Ois kiva saaha kuntoon ku nyt tyttö uskaltasi jo ajaakkin sillä =)
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Kannessahan on se vastinmerkki? Avaa magneetto ja kato onko kiila ehjä. Sitten kurkka impulssikäämin kunto ja välys (120ohm ja 0,45mm). Sitten kato tulpanhattu että onko kierre ehjä ja vuotaako. Sitten yleismittari magneeton mustapunaiseen johtoon ja lohkoon kiinni, mittari acv -asentoon ja polkaisu. Pitäs tulla 30-50acv. Jos nokkaratas kiinni kahdella niin kato ettei nokka oo 180* väärin päin. Irroita ratas ja koita pyöriikö nokka sormin. Epäilen kyllä. Kinuissa nokkaratas on useimmiten kiinni kolmella ja se on isolla reiällä ja pulttijaolla oleva (muistaakseni) 32z
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 9:06 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Kannessa on kaks nystyä ja pompula osu niiden väliin, oon koittanu yhen myöhälle ja yhen aikaselle, toisessa asennossa saa paukautettua putkessa hyvin eli myöhässä nookka sillon.
Hammaspyörä on kolmella, eli ei saa väärään asentoon.
Magneetto on kohillaan, toki voisin sen vielä kattoo, mutta tulpan reijästä kun rautalangalla koittaa niin yläkuolomerkki osuu kohilleen justiisa. Mutta onko tuo nokka nyt sen ylämerkin mukaan laitettava kun niin se on, sytkällehän on eri merkki ja muistaakseni joku kolmaskin siellä on.
Ei oo polkua vaan pelkkä sähköstartti ja magneeton kopan reijästä tähtään merkit kohilleen, joutuu vaihepekin irrottaa ja astinlauvan purkaa että saa kopan irti.
Kipinä tulee ja isohkolla tulpan kärkivälillä hyvä keltanen kipinä, muuten vähän pienehkö sininen. Toki voishan siihen taas uuden tulpan ostaa. Kaasarisa ku pitää kättä kuristuksena, ja sitten höllää kaasun ja ottaa käjen pois niin lupaa muttei jaksa käyvä. Kyllä se ryyppy päälläkin tekee saman ja luulen että kastelee tuolla kädellä avitettuna tulpan... Kele ku on niin pieni ja ahas tuo peli rasata. Niin käytin kaasarin pois ja kaikki on puhasta, uutta suodatinta myöden.
Hammaspyörä on kolmella, eli ei saa väärään asentoon.
Magneetto on kohillaan, toki voisin sen vielä kattoo, mutta tulpan reijästä kun rautalangalla koittaa niin yläkuolomerkki osuu kohilleen justiisa. Mutta onko tuo nokka nyt sen ylämerkin mukaan laitettava kun niin se on, sytkällehän on eri merkki ja muistaakseni joku kolmaskin siellä on.
Ei oo polkua vaan pelkkä sähköstartti ja magneeton kopan reijästä tähtään merkit kohilleen, joutuu vaihepekin irrottaa ja astinlauvan purkaa että saa kopan irti.
Kipinä tulee ja isohkolla tulpan kärkivälillä hyvä keltanen kipinä, muuten vähän pienehkö sininen. Toki voishan siihen taas uuden tulpan ostaa. Kaasarisa ku pitää kättä kuristuksena, ja sitten höllää kaasun ja ottaa käjen pois niin lupaa muttei jaksa käyvä. Kyllä se ryyppy päälläkin tekee saman ja luulen että kastelee tuolla kädellä avitettuna tulpan... Kele ku on niin pieni ja ahas tuo peli rasata. Niin käytin kaasarin pois ja kaikki on puhasta, uutta suodatinta myöden.
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 9:06 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Tuo on viiskymppinen ja vakio, en keksi miten "mankin" konetta voi edes virittää "viilaamalla". Oli meillä 90cc ilman vaihteita, mut tämä pieni on kyllä riskimpi!
Ostin rikkinäisenä, se tulpan jenka oli murjottu, mutta vähän ajettu ja ollaan sillä itekki ajettu mutta nyt tuo vika on ilmaantunu / pahentunu ja nyt kun jakoa olen kokeillu niin ei oo parantunu ainakaan...
Ostin rikkinäisenä, se tulpan jenka oli murjottu, mutta vähän ajettu ja ollaan sillä itekki ajettu mutta nyt tuo vika on ilmaantunu / pahentunu ja nyt kun jakoa olen kokeillu niin ei oo parantunu ainakaan...
-
- Viestit: 255
- Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 9:53 pm
- Viesti:
Tilata pätkäsin Kiinan-Mankin. On sitten kolmas variantti talossa jo. Ennestään on lasten mönkijä, 110 monttupyörä.
Ei ole noista aiemmista ollut isommin murheita moottorin puolesta. Mahtaneekohan 110cc moottori mahtua Mankiin. 70cc menee vissiin suoraan. Tavoite on 60 kmh. Jää 5 kmh pelivaraa.
Noihin ei paljoa remonttia viitsi tehdä kun koko moottorin saa uuden hyllystä, oliko se 170€?
Ei ole noista aiemmista ollut isommin murheita moottorin puolesta. Mahtaneekohan 110cc moottori mahtua Mankiin. 70cc menee vissiin suoraan. Tavoite on 60 kmh. Jää 5 kmh pelivaraa.
Noihin ei paljoa remonttia viitsi tehdä kun koko moottorin saa uuden hyllystä, oliko se 170€?
-
- Viestit: 4712
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Matsikka, trantor ja 41 vierailijaa