Case jx90u

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Traktorimies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 5:12 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Case jx90u

Viesti Kirjoittaja Traktorimies »

Eli tuollainen kone on nyt sitte tullu entisen fiatin ( 80-90 turbo) tilalle.

Vetoja ei kyllä löydy samalla tapaa kuin tuossa fiatissa joka oli turbotettu Marjakankaan myymällä sarjalla. Mahtaa olla pienempi turbo.

Käänsin tuosta syöttöä kierroksen, mutta sittenkään ei ole väännöltään fiatin luokkaa...

kone on ajettu 930h ja epäilen olleen hyvin kevysellä käytöllä, mahtaisiko johtua yksinkertaisesti siitä että kone on " tukossa "

lisäksi koneella on taipumus pitää eräänlaista hörskötystä jos sitä kuormittaa pienehköilläö kierroksilla....
---------------------------------------------
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
8400
Viestit: 9814
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Kuinka huonosti sitä vääntöä on jos ei oo edes fiatin luokkaa :shock: Onko pumpussa mitään savutuksenestokelloa tai vastaavaa, joka siis lisää syöttöä kun ahtopaine nousee? Ja toinen kysymys, tuleeko kuinka mustaa kun polkee?
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Ne on kaikki nämä 2000 luvun koneet laiskoja, ei mahda muuttua miksikään :roll:
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Hex75

Re: Case jx90u

Viesti Kirjoittaja Hex75 »

Traktorimies kirjoitti:Eli tuollainen kone on nyt sitte tullu entisen fiatin ( 80-90 turbo) tilalle.

Vetoja ei kyllä löydy samalla tapaa kuin tuossa fiatissa joka oli turbotettu Marjakankaan myymällä sarjalla. Mahtaa olla pienempi turbo.

Käänsin tuosta syöttöä kierroksen, mutta sittenkään ei ole väännöltään fiatin luokkaa...

kone on ajettu 930h ja epäilen olleen hyvin kevysellä käytöllä, mahtaisiko johtua yksinkertaisesti siitä että kone on " tukossa "

lisäksi koneella on taipumus pitää eräänlaista hörskötystä jos sitä kuormittaa pienehköilläö kierroksilla....
JX100U:hun laitettiin ekassa huollossa kaks kierrosta lisää ruokintaa niin alkoi herätä. Muuten kiva peli mutta koppi liian matala... :roll:
Traktorimies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 5:12 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Traktorimies »

no tuossa on nyt yksi kierros ja minusta savuttaa liikaa kun polkasee...
---------------------------------------------
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
Traktorimies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 5:12 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Traktorimies »

tänään kävin verrokkina kokeilemassa saman ikästä jx100u ta joka sama kone ainoastaan isommilla säädöillä. oli ihan kuin eri traktori.. omassa alkaa pienemmillä kierroksilla käynti hörsköttää,, onkohan vikaa suuttimissa vai pumpussa....
---------------------------------------------
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
nixu
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
Paikkakunta: pohjois-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nixu »

Ruuvailet siitä syöttöpumpun irti ja lähetät esimerkiks HP-dieseliin.
Toiveena moottorille ilonen luonteenlaatu ja toistasataa heposta, eiköhän ala liikkumaan. Tarviikohan tuon ikänen kone isompia suuttimiakin?
Onkos siinä boschin mekaaninen jakajapumppu?
8400
Viestit: 9814
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Ajoituksen vois myös tarkistaa.
Traktorimies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 5:12 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Traktorimies »

onkohan tuohon pumppuun asiaa noilla tuntimäärillä.... mut polttoainepuolen viaksi tuota kyllä luulisi
---------------------------------------------
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

voihan olla että pumppu on pilattu huonolaatuisella/epäpuhtaalla polttoaineella
Suomi kuuluu länsimaihin
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

90ses ja 100ses konees voi olla erillainen pumppu, isommassa isommat elementit, eikös tuo jakajamallin pumpulla ollut ?? NH TS vastaava kone ?? ja olikos nuo sitten voorrtiperuja olevat moottorit ??? Ei nyt äkkiseltään taas muista varmaks....moista yksinkertaista asiaa.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
fordman
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 4:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordman »

jusape kirjoitti:NH TS vastaava kone ?? ja olikos nuo sitten voorrtiperuja olevat moottorit ???
NH TL taitaa olla vastaava. Moottori vissiin Iveco.
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tais olla TL, viimeyön valvomisen jälkeen ei ajatus nyt oikein kulje.
Jos TL:llää vastaava sillon fiu pohjainen kone tietty kyseessä....
Itekkin joitain vuosia huoltelin noit NH-koneita tossa -03-06 aikana..... mut nyt on pää niin tokkuras ettei tosiaan ajatus oikein kulje..... :oops:
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Traktorimies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 5:12 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Traktorimies »

nostelen aihetta...

meinasin nyt koittaa vaihtaa siirtopumpun, sen jälkeen varmaa huoltomiehella katsotettava ajoitus ja sitten diesel huoltoon pumppu jos muuu ei auta.
---------------------------------------------
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
8400
Viestit: 9814
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Mitäpä jos vaan vääntäisit sitä syöttösuuvia suuremmalle?
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

Älä vaan käy kokeilemassa sitä uudempaa NEF 4,5l moottorilla olevaa. Saattaa mennä yöunet ja kuume kasvaa...
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
Traktorimies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 5:12 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Traktorimies »

kyllä minä sen kokeillut olen ja tiedän taas sen eron mutta kone kelpaisi minulle ihan passelisti kun antaisi vaan samat väännöt kuin entinen turbotettu 80-90 jossa oli kuitenkin sama moottori ja pumppu ja turbo...

jos tuon pumpun nyt joutuu laittamaan dieselhuoltoon niin mitä paikkaa suosittelette, täälläpäin alajärven dieselhuolto ainakin suosiossa...
---------------------------------------------
Case IH JX90U -03
Deutz-Fahr dx80 -84
Ford 3910 -84
Ford 3600 -76
Fordson superdexta -63
sata10
Viestit: 1543
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sata10 »

pohjanmaan dieselhuolto,seinäjoki.
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

mää laittaisin ylivieskaan hp-dieseliin.
jani.erola
Viestit: 405
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jani.erola »

täältä löytyy muokkaa/poista mutta en osaa poistaa tuplapostaustani...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: korsteeni, Semrush [Bot], trantor ja 36 vierailijaa