Painonpudotus

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Painonpudotus

Viesti Kirjoittaja olliki »

Aloitin kuukausi sitten (10.3.) itseni kutistamisen 111,6kg elopainosta ja tavoitteeni on päästä kaksinumeroiseen lukuun. Tänään (3.4.) vaaka näytti aamulla 107,6kg, joten 4 kg läskiä on poissa. Ajattelin laittaa keskusteluketjun liikkeelle, jos täältä saisi vertaistukiryhman aikaiseksi, jolloin asia ei pääse niin helposti unohtumaan. Onhan alkoholisteillekin AA-ryhmä, niin miksei meillä voisi olla LL-ryhmä (liikaa läskiä).
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
sohvi
Viestit: 4575
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:19 pm
Paikkakunta: vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sohvi »

Mä rupian kanssa :wink: . Eilen päätin, että tästä ruhosta on saatava hiukan kevyempi kantaa. Parin tunnin päästä varovasti astuin uudestaan vaa'alle tarkistaakseni virallinen lukeman. Se näytti 2kg vähemmän .... äääks. Olen erikoisen päättäväinen ihminen, tai vaaka on sekaisin :lol: Tavoitteeksi voisin laittaa alemman kymmenluvun.. Voi olla että joudun ruuvaamaan vaakaa siihen päästäkseni, mutta kaikki miinus on kuitenkin plussaa. Mennäänkö jonkin aikarajan puitteissa, vai jokainen omaan tahtiin? yy kaa koli neli kaikki yhes koos..
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Pari kuukautta olen nyt myös ollut teholaihdutuskuurilla, vattanympärysmitta on pienentynyt viidellä sentillä ja paino reilulla kuudella kilolla, edellisen laihdutuskuurin katkaisi vuosi sitten aivoinfarkti, josko nyt onnistuisi paremmin :)
asfalttiviljelijä
Viestit: 4423
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asfalttiviljelijä »

Jossakin vanhemmassa viestissä olen tarinaani kertonut. Tulee viisi vuotta kun pudotin painoa 72-15, taisi käväistä 55 dessäkin, Nyt valitettavasti on noussut kuutenkymmeneen, pitäis varmaan tehdä jotakin.

Ehkäpä vanha konsti pätee, eli hiilareita vähemmäksi.

Pääsiäisvierailulla kuulin sukulaispojan kertoneen pudottavan painoaan hyvin tuloksin samoilla eväillä.

Vaikka varsinainen karppauspuumi on taittumassa, niin kyllä vakavasti asian ottavat ovat vakuuttuneita karppauksen tehosta.

Itse otin alkuun tiukan sipuli-kaalikuurin, mutta on pientä perääntymistä tapahtunut, muutama pieni leipäpala mene päivittäin, silti päivä käynnistyy parilla kananmunalla.

Jokainen kokeilkoon itse mikä soveltuu.

Eikä hehkuteta liikaa, holter palutetaan iltapäivällä.
Jammu
Viestit: 22726
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Laihduttelu ollut vakavassa harkinnassa pitempään.

Tosin siltä pohjalta, että "uudenvuodenlupauksena" lupasin etten lupaa mitään 8)

Muuten kyllä on kirkkaana mielessä kuinka homma toimii, kun sen testasin muistaakseni vuonna 2007: Alkupaino oli 115kg ja lopulta painoin 80kg.

Konsti oli hiilihydraattien syönnin lopettaminen.

Nyt on taas paino pikkuhiljaa kivunnut takaisin, liikuntaa ollut vähemmän ja vaimon kokkaukset maittaneet. Ollaan noin 107kg lukemissa. Nykypainosta lähinnä muut näkee vaivaa, minua se ei haittaa, selviän kaikista hommista normaalisti mm. työn vaatimista kiipeilyistä. Pituutta minulla on 181cm.

Lähitulevaisuudessa olen ajatellut kokeilla työmatkapyöräilyä ja hiukan rajoittaa syömistä. Mutten mitenkään semmoisessa mittakaavassa että elämää liikaa tukaloittaisi.

Siihen tutkimustietoon olen kyllä samaa mieltä, että ihmisellä on tietty paino jossa yksilö on terveimmillään - kyseinen paino ei löydy painoindeksiä tuijottamalla. Itselläni luulisin sen olevan jossain 90kg tietämillä. Sitä laihempana esim. flunssa vaivaa useasti.
Suomi kuuluu länsimaihin
arpati
Viestit: 701
Liittynyt: La Marras 29, 2008 2:23 pm
Paikkakunta: Punkalaidun
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arpati »

Samansuuntaisia suunnitelmia ollut ja on tuo paino jo pari kiloa tippunut ihan syömistä hieman kohtuullistamalla. Nyt aloitellut tuota 5:2 "osapaastoa" josta toisaalla jo kirjoittelinkin. Korkeimmillaan paino ollut tuolla 105 kg nurkilla ja jokunen viikko sitten 102 kg ja just mitattuna 100 kg tasan ja syötynä kuitenkin jo reilu aamupala ja puoli litraa kaffetta. :wink: Suunta siis on oikea... Pituutta siis 182 cm ja vuosimalli -76...

Mitään painotavoitetta en ole asettanut mutta toiveissa saada tuota mahaa vähän pienemmäksi ja tuon 5:2 osapaaston mahdollisia terveyshyötyjä samalla.
"What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary"

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin" - Koivisto

050 354 9376
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olliki »

Kun tuota ikää on jo ehtinyt kertyä reilusti (vm. -49), pidin luonnollisena, että ihminen tulee kömpelöksi, eikä enää onnistu esimerkiksi kiepauttaa itseään järvestä suoraan laiturille käsivoimin, kuten ennen oli tapana. Sitten eräänä kesänä oli asunnon muutostyöt olleet vuoden päivät kuumimmillaan ja paino oli pudonnut reilusta sadasta kilosta 9-kympin tienoille, niin huomasin ettei vika suinkaan ollut iässä, vaan liikapainossa. Kyllä tuntui hyvältä huomata, että pääsi taas katon päälle tikapuista käsin heilauttamalla, kuin Tarzan ikään. Tuo muisto mielessä kannustaa palauttamaan oikean olotilan.

Minä jätin kahvista sokerin pois, päivän pääaterialla 4 nyrkinkokoisen perunan tilalle vain yksi ja iltaisin pyrin välttämään jatkuvaa jääkaapilla bongailua. Myös kaikenlaisten makeitten jälkiruokien syöntiä olen päättänyt välttää. Lupasin kuitenkin itselleni, että kyläreissuilla ja ravintoloissa ruokaillessa ei laihduteta.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Eepee
Viestit: 6381
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Miten se vaikuttaa jaksamiseen, jos jättää hiilarit pois? Nehän ovat meidän polttoainetta. Kertokee, ken tietää?

Edellisestä johtuen en ainakaan tällä tietämillä ihan täyskarppaukseen lähtisi. Samoin taidan olla enempi Pekka Puskan linjoilla noissa rasva-asioissa.

Mutta kannatettava viestiketju, lupaan olla hang around!
Jammu
Viestit: 22726
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

No päivä pari menee veto poissa kun lopettaa hiilarien syönnin.

Sen jälkeen kun syö rasvaa, huolehtii veden ja proteiinin, vitamiinien saannista ei ole nälästä ja vedon/energian puutteesta murhetta.

Siis elimistö siirtyy käyttämään rasvaa polttoaineena. Muutenhan normihiilarisilla syömisillä osa hiilareista kulutetaan ja ylimääräiset menee rasvaksi nahan alle. Jos hiilareita ei ole, palaa rasvaa joko ravinnosta tai kehosta.
Suomi kuuluu länsimaihin
m_kane
Viestit: 3583
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_kane »

Itse aloitin vuodenvaihteessa tipattoman ja samalla laihdutuskuurin. Tammikuussa tippui 107kg -> 99kg.

Helmikuussa aloitin sitten taas viikonlopputipottelun, ja pidin ruokavalion entisellään. Painonpudotus helmikuussa 2kg. Eli omalla kohdalla tipottelu on tuhoisaa laihdutuksen kannalta :(. Vaikka pyrin välttämään olutta jne, ja lähinnä nautiskelin paukkuja kevytlimppariin tehtynä.

Mulla on metodina kalorien laskenta. Olen myös tuota hiilaridieettiä kokeillut moneen kertaan, ja se ei oikein mulla toimi. En tahdo löytää ateriakokonaisuuksia. Varsinkin päivällä töissä on vaikea löytää syömistä jossa ei olis hiilareita.

Helpointa tuo kalorien laskenta on ollut, kun ostelen kaupasta valmisruokia ja palaleipää. Niillä saa tarkasti laskettua aterian kalorit. Vaikka ei mitään makuelämyksiä olekaan. Tammi-helmikuussa pyrin syömään 1200-1500 kcal päivässä.

Nyt olen siirtyny sille linjalle, että syön päivällä kevyesti valmisruokia, noin 500kcal, ja illalla sitten suht normaalisti. Tarkoitus olisi pitää paino tuossa 95kg kantturoissa.

Pituutta on 181. Ylipainoahan tuossa on vieläkin, mutta kymmenisen vuotta sitten laihdutun 80kg lukemiin, joka lienee ihannepaino. Olo kieltämättä oli hyvä ja kevyt, mut tuntu että enemmänkin sais painoa olla kun ei jaksanu raskaampia hommia oikein tehdä, kun tuuli heilutteli :). Tuollainen 90 tuntuu aika sopivalta.

Muutamakin kilo kyllä tuntuu selvästi liikkumisessa. Sikäli laihduttaminen kannustaa jatkamaan.
Belarus 825 turbo shitbox
topik
Viestit: 2369
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja topik »

Viime keväänä 86kg nyt 71kg syömällä vähemmän kuin mitä jaksaa kuluttaa pois. Mittaa on 186cm jotta alipainoinenhan minä olen. Mutta kun ei ole mikään raskas tekoinen ja tuo ylimääräinen paino alkoi olla vatsan seutuvilla, niin joutihan tuo pois.
Painon pudotuksessa on hyvä katsella vähän sitä minkä verran mikäkin ruoka sisältää kaloreita, pienessäkin annoksessa voi olla paljon energiaa ja silti luulee syövänsä vähän. esim perunalastut on sama kuin söisi voita.
Ympyrä kun sulkeutuu ollaan lähtöpisteessä.
http://www.konekansa.net/content.php?1-Etusivu
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja imppu »

Saavutetut linjat tulee säilyttää !!!



Mannerheim
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Tottahan tuo ja peilistä näkyy että jottain tarttis tehrä.......mutta kun kieli vaan himoitsee niitä "sairaaloisia" (onko terveellisen vastakohta?) syötäviä, ja kun pienen ikänsä syöny vain sitä mikä maistuu hyvälle, niin mitenkäs sitä oppis uusille tavoille ja mauille (liekö tuo edes suomea ?).
Onnea vaan teille joilla on selkärankaa ja tahtoa tehdä muutoksia, kateellisuus alkaa tässä vaivata kohta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Fiat640
Viestit: 3831
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat640 »

Sallaattia vain reilusti lautaselle ja muuta vähemmäksi niin luulee olevasa täynä. Ei sole niin huonoa ko vois luulla ja itelä tullee nykysten otettua se puolikas lautasellinen. Ja en tarkota mitään peruna salaattia tai italian salaattia, vaikka niilähän se paino lähtee ainaki johonki suuntaan :lol:
kilpijoki
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 10:04 am
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpijoki »

Työpaikkaruokailussa helpoin tapa vähentää ylimääräisiä kaloreita, on jättää tarjottimelta se salaattilautanen pois ja ruokalautaselta vähentää perunaa/riisiä/pastaa ja korvata vapautuva tila sillä salaatilla. Eli ns yhden lautasen taktiikka.
Moni ottaa myös sitä kotikaljaa sen 2 lasia, korvaa toisen pelkällä vedellä ja leipää vain 1 viipale. Näin ainakin itsellä pysyy linjat saavutettuina (183/78 ), kun on lasten takia pakko syödä vielä illallakin lämmin ateria.
On myös tullut pidettyä työpaikkaruokailussa sääntönä, että kurkin ruokalistaa viikon eteenpäin ja joku päivä syön pelkän kasvisvaihtoehdon.
Fiat 550 1968
Vääräkoski
Viestit: 3869
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääräkoski »

Syömisen ohella liikunta on tärkeä osa painonhallintaa. Riittävä fyysinen suorite kiihdyttää aineenvaihduntaa. Hyvä motivaattori liikkumisen lisäämiseksi on askelmittari. Suositellut vähintään 10000 askeleen päivät ovat kuulemma jo varsin hyviä liikuntatarpeen tyydyttämiseksi.

Itsekin hankin juuri vähän aikaa sitten mittarin ja yllättävän paljon tuohon kymppitonniin saa tehdä töitä.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18645
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Vaikka ei mitään laihdutuslinjaa tässä itse vedäkään, niin maustetun jugurtin nielemisen heitin pois pari-kolme viikkoa sitten. Enkä ole niellyt maustamattomiakaan
Heti parempi olo.
Ylipainoa ei liion liene, mutta pitää joitain juttua aina olla vireillä, että voi sanoa olevansa elossa.
säästellen sippiin
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7805
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Minullekin ne laittoivat työterveys huollosta askelmittarin mukaan ja aika uskosten sitä tuli pidettyä matkassa,sekä myös kirjattua päivittäisiä askelmääriä ylös.
Tosin kokeilu oli varsin lyhyellä ajan jaksolla,joka johtui patterin loppumisesta,juuri kun,suunnittelin että,kokeilen mitä se askelmittari tykkää,jos sen köyttää polkupyörän pinnoihin kiinni ja ajelee jonkun aikaa.
m_kane
Viestit: 3583
Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
Paikkakunta: Jovensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_kane »

kilpijoki kirjoitti:On myös tullut pidettyä työpaikkaruokailussa sääntönä, että kurkin ruokalistaa viikon eteenpäin ja joku päivä syön pelkän kasvisvaihtoehdon.
Tossa kannattaa huomioida että se kasvisvaihtoehto ei välttämättä ole kevyempää, usein päinvastoin!
Belarus 825 turbo shitbox
spark

Viesti Kirjoittaja spark »

Onhan tuo jonkinlainen dieetti itselläkin päällä. Leipää syön korkeintaan aamupalaksi muutaman siivun. Lounaalla välttelen ylimääräisiä hiilareita ja pyrin pastat, riisit, perunat yms. korvaamaan salaatilla. Iltasella syönkin ainoastaan salaattia ja kreikkalaista maustamatonta jugurttia. Kaikki makeat lukuunottamatta hedelmiä ja purukumia on myös pannassa.

Työn takia ei kunnon karppausta voi suorittaa, joten piti tehdä tuommoinen kompromissi. Katsotaan nyt vaikuttaako mihinkään.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: A-P, Google [Bot], Jussi84, Kuuskakkone, torso ja 73 vierailijaa