kubotan syöttöpumppu

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

kubotan syöttöpumppu

Viesti Kirjoittaja t-40 »

ei kellään räjäytyskuvaa moisesta tai kokemusta kun ei edes lupaa käymään
jostain syystä sammutin päällä, tankki huuhdeltu, talvipöötä täynnä, suodatin ja letkut uudet.
syöttöpumpulle asti tulee ainetta mutta ei suuttimelle.
sammutin solenoidi toimii ja koetettu käsinkinkin vipua liikutella, mutta ei.

moottori majailee avantissa.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
MiikkaE
Viestit: 395
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 5:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MiikkaE »

Onks tää vika tullu justiin vai onko joku kauan aikaa levännyt laite kyseessä?

Mulla ei oo räjäytyskuvia tarjolla mutta kokemusta on kahdesta kubotan moottorista, toinen 2 pyttynen pikkutraktorin pata ja sitte 3 pyttynen ruohonleikkurin pata.

Ensteks oli se L185 traktori vuosia takaperin ja siinä kun tuli startin aika niin se kauanseissyt moottori pyöri startilla kyllä iloseen ja hehkut pelas mutta ei mitään toiveita käyntiinlähdöstä, ei edes luvannu. Aikamme tuhrattiin ja ährättiin kaikenlaista perus tarkastusta, ja muistaakseen tässäkin tapauksessa oli vähän niukanlaista se polttoaineen kulkeminen suuttimille asti. Sitten päätettiin kokeilla hinaamalla sitä käymään niin pienellä vaihteella kun pyörät vielä pyöri, jo muutaman metrin jälkeen alko piipusta nouseen savunkiehkuroita ja siitä vielä vähän eteenpäin niin se kubota päkätti omillaan! Oli sen jälkeen muutaman vuoden ja sen ekan Vaikean startin jälkeen lähti kyllä siitä edespäin aina ekalla yrittämällä käyntiin.

Sitte tuoreempi kokemus on viime kesältä kun istutettiin 3cyl kubota ruohonleikkuriin, se moottori oli myös kauan seissyt ja sama vaiva ensimmäisen käynnistysyrityksen aikana että ei lähe, pyörii kyllä hyvin kun oli pirteät akut. Hehkut toimi mutta polttoainetta tuli huonosti. Ei siinä tarttenut kauaa miettiä kun muistu edellinen hankaluus mieleen, tätä konetta ei kyllä voinut hinata käymään kun mehuvetonen kyseessä, mutta annettiin 24v sille ja joha alko tepsimään. puolisen minuuttia pyöritystä ja se läks. Ja sama homma, siitä edespäin omin avuin käyntiin heti kun avaimeen koskee.

En tiiä mikä niitä on riivannu, joku venttiili ehkäpä päästänyt läpi tms. Mutta kunnolliset käynnistyskierrokset on itellä tepsiny ja sen jälkeen ei oo ongelmia esiintyny.
Ford power
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

kuukauden verran tuo on nyt mököttänyt navetassa. ei ole oma kone mutta lupasin kurkkia kun yhteistyötä ko. tilan kanssa tehdään.

kesällä haettu, silloin jo ihmettelin pitkää vieteriä. mutta kuulema kesän mittaan vain huonontunut.
no alkuun luulin että helppo homma, hehkut oli mykät ja suodattimelta pumpulle tulevaa putkea oli paikkailtu toisella päälle tulevalla letkulla ja klemmarilla, siinä vielä päällä vaahtomuovi jekkulangalla.

muuten olis jo nyvitty mutta on mehuvetonen. pari akkua hangattu tyhjiin ja suutinputket irti ei edes yritä työntää ainetta.pumpulle tulevaa ruuvia löysäämällä tulee sieltä kyllä reippaasti.
ja kone pyörii kyllä ilosesti ympäri

googlella löyty jotta pumpun puolelle kylelleen pitäs kaataa että pumppu voideltus, mutta annetaan sen vielä olla.

kiinnostas tietää mitä löytyy sammutimen vivun alla olevasta luukusta(se neljällä ruuvilla) ennen kun alkaa kurkkimaan... tai että onko siellä jotain jumittaa/ rikkimenevää peruspaikkaa, saati että hyödyttääkö koko kantta avata paikallaa.

muuta en tiedä kuin jotta 3 pyttyä ja avantti 320 tai 3200 sellanen liuku ohjattava avomalli.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
MiikkaE
Viestit: 395
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 5:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MiikkaE »

Mä kokeilisin sillä 24 voltilla, irrottaa vaan päävirtajohdon pois siitä tartin solenoidin päästä ettei siinä ole mitään muuta sähkölaitteita käytössä kun startti, ja loikkapiuhalla antaa hehkulle virtaa, ja siirtopumpulle(jos on sähkönen)

täällä näkyy olevan kubota juttua:
http://www.orangetractortalks.com/2011/ ... intenance/

ja näky sieltä netin syövereistä jotain räjäytyskuvaakin löytyvän

http://ww2.justanswer.com/uploads/kobom ... n_pump.jpg

http://ww2.justanswer.com/uploads/kobom ... inkage.jpg
Ford power
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

no juu olihan tuolla jo jotain..mutta ihan kokonaista syöttöpumpun räjäytys kuvaa ei pistäny silmään.
no tarvii kone kelkkoa omaan talliin ihmeteltäksi. ei näköjään kellään oo ollu ongemia sitten näitten kanssa
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
HL-Zetor
Viestit: 4723
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
Paikkakunta: VIRRAT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

Mitä noita lukenu (agronettiä ym) niin varsinainen mielensäpahoittaja tuntuu
Kubota olevan noissa avanteissa.
Sammutinvikaa,virtojen päälle/pois räpläämistä ym.
Sähköstä pa. pumppua laiteltu ja viikottaista kallistelua voitelumielessä.
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

juu agronetistä lueskelin kanssa nuista... no otin viimeisen oljenkorren, eli tehtaalle soittamisen. Arvelin että vastaus on "vie liikeeseen" kuten monesti tavallista, mutta ei sain neuvot,osat sekä ohjeet matkaat.
joten isot pisteet siitä

kuulema elementtien jouset pumpun pohjalta poikki tai jumissa, kerää kosteutta sinne. eli tästä syystä ilmeisesti kallistelu hoitoa annetaan.
kertaakaan en oon kyllä nähny että yksikään elementti ei liikkus, mutta kerta se lie ensimäinenkin.

mutta en kyllä itelle tuollaista taitas harkita, tuollakaan kun ei montaa sataa tuntia ole ajettu ja jo pumppua tarvii aukoa.
tai saati että vähän ajettuun vermeeseen alkas sähköstä siirtopumppua viritteleen... olen aina pitänyt kubotaa luotettavana vermeenä ja harvoin pahaa kuullut, mutta onko näissä avanteissa sitten jokin karvalakki mallin moottori tai jotain... kun meinaan on nuin vilustumist herkkä.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
2xford4000
Viestit: 6505
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

jonhonkin ketjuun jo joskus kirjoitinkin olin korjaamol putkitöissä joulun alla ja siel avant kone levällään.. kysyin ohimennen et mitäs täs on käyny niin huoltomies sano et katoppa mäntien korkeuksia.. eli veivit solmus.. eivät sen enempää olleet purkanu vaan uus koko kone.. tuli viel sinä päivänä ku siin olin.. oli hydraulipumpulta lähtevä hyde letku hajonnu ja öljyt ruiskunnu suoraan ilmanputsariin ja siitä moottoriin.. se oli kerrasta valmis.. et noinkin voi käydä..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
sampo10
Viestit: 824
Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
Paikkakunta: Kanta Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sampo10 »

Yks kubotan syöttöpumppu teki sen että jäi isoille kierroksille, oli keränny kosteutta/öljy seosta sinne ja elementit ei oikein liikkunut ja tais jousikin olla poikki. Ei siinä pumpun korjauksessa muistaakseni mitään kovin erikoista ollu.

Sit pakkasneste ja öljyseos sekee melkosta "liisteriä" rivipumpuun ja säätötanko todellakin jumittaa....
Make
Viestit: 1338
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Tuon Kubotan koneen ruiskutuspumppu ei ilmeisesti kestä jatkuvaa puolilämmin käyttöä, johon ne pienkuormaajissa usein joutuvat. Käyttöjaksojen pitäisi olla pidempiä, että paikat kuivuisivat.
k-pyörä
Viestit: 1539
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 7:32 pm
Paikkakunta: rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja k-pyörä »

Miulla oli perkinssin 3pyttysessä sammutin solkun kanssa ongelmia. Kunnes yhellä työmaalla sammu. Mitenkä kone käyntiin, no laikalla solkun päästä se puikko poikki- johan toimii. Siinä on sammutin onneksi vielä eri vivulla-en luultavasti laita muuta sammutinta.
landruiseri
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 7:48 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja landruiseri »

itellä meni avantista 3 syöttöpumppua 400h.. jouset katkeilee ja elementit jumii, pitäis aina käyttää pitkiä aikoja, ei toimi juuri kun kone ajetaan puolilämpimäksi. ps hyllystä vois löytyä 80h ajettu pumppu missä jouset poikki.. ite ratkasin ongelman vaihtamalla bensa avanttiin... loppu murheet
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

jouset tuli postissa, ohjeetkin piti,muttei viel näkynny... noo ens viikolla tohon kerkee vasta perehtymään.
sen verta mita letkut ja suodattimet vaihto niin suht ahdas paketti puuhata, mutta joskos pianon soittajan sormilla selviäs.

onkos kukaan miettiny et tekis tyhjäys roppua vedelle tohon pumppuun ja toista mistä töötätä öljyä tippakannulla kertaviikoon. tai öljykellolta putkea josta pää plittiin että tihnutta pumppulle öljyä tasaseen tahtiin.
vai pitäskö kone vuan pittää pankon vieres ja isäntä piäl talvet.

ei taas mene minun järkeen että suomessa valmistetaan kone joka ei käy suomen olosuhteisiin, olkoon miten nyky aikaa tahansa.
kun eivät ole vielä mitenkää ilmasia
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

vihdoin kone saatu pajalle ja elementti paketti pöydälle... jouset oli kyllä ehjät mutta kaikki paikat ruosteessa ja syöpyny piloille. ei tuosta kampetta saa pitkäksi aikaa joten huomenna puhelua avantin suuntaan paljon koko paketti maksaa.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

hyhhyh.. 700e elementti paketti, mutta ei maha mitään, tuosta omastaan ei mitään enää saa, korroosio syönny sen verta pahasti ettei olis pitkäikänen vaikka toimimaan saiskin.
toki jos ulkomailta olis katellu niin voinnnu edukkaammin saada.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

no nyt taas käy ja kukkuu...
tuo kun nyt ei kovin kummoinen ole vaihtaa niin tarvii varmaan öljyvaihtojen yhteydessä käyttää auki ja rasvailla kerta vuoteen.
lämpöisessä säilytys mahdollisuutta kun ei ole.
toki kati kylelleen kaatokon avittaa, mutta konstina minusta yli 20 000 euron vermeeseen kuulostaa lintu antin virityksiltä

agronetissä kun oli että tarvii käynnistyäkseen renkata virtoja päälle ja pois, ei ihme, tuo säätötanko systeemi poikkeaa perinteisestä ja kaiken pitää liikkua enempi kuin herkästi.
perinteinen hammastettu säätötanko ei ole yhtä ronkeli pienelle kitkalle.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

Kysynpä ihan mielenkiinnosta (tuntematta tapausta), että mikäs se siellä syövyttää? Kosteus tietenkin, mutta miten se sinne joutuu? Onko sieltä tuuletus ulkoilmaan? Vaiko lohkoon, kun kallistamalla voiteluapua saadaan?
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

lohkoon.. tai tuo pumpun runko on yhtä lohkon kanssa.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
oski2
Viestit: 54
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 2:39 pm
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oski2 »

Pumppu roiskevoitelulla,ja aika ylhäällä moottorissa. Vähäisessä ajolla moottori ei lämpene kunnolla niin kondensio vesi ei haihdu pois. Talveksi syyläri tukkoon ja käyttää silloin tällöin kunnolla lämpimäksi. Ei itse moottorissa vikaa ole,käytössä vain.
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

Jos oma olisi, niin saattaisin haaroittaa paineletkun öp-tunnistimen yhteestä ja laittaa suuttimen pumppuyksikköön.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hardo, Paalari ja 58 vierailijaa