John Deere 2140 - 4

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Zarniwoop
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 11:46 am
Viesti:

John Deere 2140 - 4

Viesti Kirjoittaja Zarniwoop » Ti Helmi 26, 2013 11:52 am

Tervehdys arvon Masinistit

Olisi alla elämäni toinen traktorihankinta. Vanha Volvo BM / nissan patrol takavetohässäkkä pääsee eläkkeelle.

Läytyi lompakolle sopiva alvillinen 2140 deere vuosimallia -81. Tämä on vielä Sekuran kopilla, mutta se ei minua haittaa (jalkojenvälin ropellus on tuttua). Tunteja vähän alta 4000 ja alkuperäinen stallin kuormaaja on kiinni.
Traktori on ryhdikäs seke kaikinpuolin siisti alkuperäinen, ei maalailtu.

Mitä tulisi ottaa huomioon (tietää sielunelämästä) kun lähden rahatukun kanssa sitä noutamaan? Itselläni traktori tulee pientilan töihin, eli kevyeen käyttöön. Metsään tuskin tarvitsee eksyä.

Julle
Viestit: 498
Liittynyt: To Marras 25, 2010 8:08 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Julle » Ke Helmi 27, 2013 10:52 am

Eikös palstalta löydy Jontikkamiehiä kun ei tuoreen masinistin uudesta hankinnasta irtoa mitään mielipiteitä?

Aihe liippaa läheltä itseä kun tuli eilen ostettua 2040S neliveto Jontikka. Sillä pyöreellä huoneella varustettuna. Mitään tarvetta ei sinänsä olisi tuollaselle ollut, mutta kun halvalla sai pienen projektin :lol: Pitäisi yrittää saada laitos kotiin parin viikon päästä. Pientä vaivaa aiheuttaa se, että siitä on purettu kaikki mitä kopista irti lähtee, koneen ympäriltä pellit, putket sun muut eli ei ole sellasenaan starttikunnossa. Seissyt tallissa muutaman vuoden. Millä niitä etupyöriä sais käänneltyä kun on orpitrooliohjaus aika eloton kun ei kone käy? Pitäs saada vaihtolavalle revittyä kyytiin. Kai se lumisella pihalla kääntyy nahkoneenkin kun toisella koneella vetelee.

Saas nähdä mihin tuli kätensä lyötyä, ajettu se on nykyisille sijoilleen ja kunnostusta aloitettu purkutöillä kunnes edellinen ropaaja vaihtoi hiippakuntaa pari vuotta takaperin ja nyt perilliset tyhjensi tallia. Pari kottikärryllistä uusia osia ja maalit tuli mukana.

jouto
Viestit: 1925
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

2140

Viesti Kirjoittaja jouto » Ke Helmi 27, 2013 11:01 am

Ellette jo ole niin tehneet, niin kokeilkaas kumpikin ensin tätä nimim. Borgin juuri päivittämää laitosta:

http://konkka.org/haku/monihaut/traktori-monihaku/

Siinä oikealla olevassa listassa on Masinistein palsta erikseen, niin sinne ja siittä hakeen. Kyllä jotain kiinnostavaa tulee; itte kokeilin vaan ihan John Deere 2140 -haulla.

Poijaat vastaa kun kerkeevät lomillansa afterskiihin... ;)

t. Kauko Ollila

Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin » Ke Helmi 27, 2013 12:07 pm

Etuakseli ZF on laadukas, mutta korjaus kallista. Tarkasta se, olkatapin välykset ja keinun välykset. Suosittelisin vielä tarkastamaan, että navoissa on öljyt. Eniten pelkäisin tätä osaa koneesta.

Keskikeppikoneessa ei taida olla sitä pahamaineista sokkaa? Jossa suuri työ, pieni osa tai särkyessään pieni osa, suuri vahinko kallis remontti.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Mutteriuuno
Viestit: 1777
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno » Ke Helmi 27, 2013 12:57 pm

Kyllähän pyörät kääntyvät orbitrolilla vaikka moottori ei oo käynnissä. Ei kyllä kovin kevyesti eikä nopeasti, mut liikkeessä ja lumella onnistunee ohjailu.

2xford4000
Viestit: 6037
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 » Ke Helmi 27, 2013 10:23 pm

Mutteriuuno kirjoitti:Kyllähän pyörät kääntyvät orbitrolilla vaikka moottori ei oo käynnissä. Ei kyllä kovin kevyesti eikä nopeasti, mut liikkeessä ja lumella onnistunee ohjailu.
mut jos purettu ne orbitrolin putket ja letkut ni ei kyl käänny vaikka miten vääntäis rattia..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
chevy van vm 91
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat

Coynty mies
Viestit: 741
Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Coynty mies » Ke Helmi 27, 2013 10:28 pm

Rautakangella kääntää keskiölevyn ja kehän välistä näin olen tehnytkun ei tehostajaa käytettävissä.

valmet_500 kertoi jo sen että etuakseli tarkkailtava paikka.

Vaihteiston sokka vasta 50 sarjan koneissa.

samiko
Viestit: 1090
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiko » Su Maalis 03, 2013 3:03 pm

Se taitaa Zarniwoop olla onnellinen uuden traktorin omistaja kun näytti
tuo 2140 neliveto poistuneen myynnistä!?

Komeen näkönen pelihän tuo oli.

Zarniwoop
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 11:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zarniwoop » Ma Maalis 04, 2013 9:08 am

Kiitoksia vastauksista!
Kyllä siinä eilen illalla pääsi niin käymään, että deere vaihtoi omistajaa. Kone tosiaan oli pirun ryhdikäs ja siisti. Kaikki toimii eikä vuotoja ole joten tiedä vaikka nuo tunnit 3977 pitää paikkansakin.

Onko näihin mistään saatavilla huoltokirjaa / korjausopasta tai osaluetteloa?

Mutteriuuno
Viestit: 1777
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno » Ma Maalis 04, 2013 9:12 am

Täältä löytyy varaosaluettelo ja räjäytyskuvat:

http://jdpc.deere.com/jdpc/servlet/com. ... ervlet_Alt

Zarniwoop
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 11:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zarniwoop » Ma Maalis 04, 2013 10:35 am

Hienoa! Kiitos nopeasta vastauksesta!

Sami

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], JKAVS, kuhamies, Masinisti 2, Rustaaja, Sederi ja 44 vierailijaa