Ruuvihalkaisijan mallia

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
2062
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 9:07 pm
Viesti:

Ruuvihalkaisijan mallia

Viesti Kirjoittaja 2062 »

En tiedä onko täällä ollut juttua, mutta sen verran huvitti että piti oikein linkki laittaa. Huom! Vaatii takavedon. http://www.thestickler.com/stickler.cfm
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Juu ja "vapaan" tasauspyörästön :lol:
Valtra 900
Erno
Viestit: 257
Liittynyt: To Marras 23, 2006 5:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Erno »

Mitäköhan tasauspyörästö tykkää jos koko ajan toista pyöritetään ja toinen ei pyöri?
rape

Viesti Kirjoittaja rape »

miksi tuo ei etuvedolla toimisi?
verku
Viestit: 530
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verku »

Tietenkin toimii etuvedollakin. Tasauspyörästön lukko tietenkin helpottaisi käyttöä.
205
Viestit: 305
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 8:44 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 205 »

Fergu, miten lukko auttaisi? Jos lukko olisi päällä, täytyisi olla toinenkin vetävä pyörä olla ilmassa. Ilman lukkoa ei tarvitse nostaa kuin halkaiseva pyörä. Tuntuisi olevan jopa parempi etuvetoisessa, niissä on yleensä käsijarru takapyöriin, poikkeuksena kuitenkin Saab, jossa se on etupyörissä. Miten lie nykysaapikkaissa?
verku
Viestit: 530
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verku »

Lukko päällä ja molemmat pyörät ilmassa. Jos on vain toinen pyörä ilmassa, niin entäs sitten kun vastusta pyörään joka on ilmassa? Ryhtyy vetämään se maassa oleva pyörä? Joskin eihän tuossa halkaisulaitteessa ole vastinetta. Vähänkin tiukempi pölli karkaisi käsistä ja pyörisi hullun lailla. Pelkkä pellelaite.
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Vähän samalla konstilla saa traktorin kulkemaan 60 kymppiä (mikäli normi nopeus 30 km/h) arvatkaas millälailla?
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
veikri-3
Viestit: 3150
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:51 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veikri-3 »

Ei muuta konstia,kuin ulosotonkautta työntävä peräkäry!
ylioyja
Viestit: 7660
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

veikri-3 kirjoitti:Ei muuta konstia,kuin ulosotonkautta työntävä peräkäry!
Vanhalla palstalla joku kerto laittaneensa kuuppakihvelin toisen takapyörän
alle ja sen puolen jarrun lukkoon. Meni lumisella tiellä lujaa.
Mutta mitäs olis keskitasauspyörästöllinen neliveto ja kolme kihveliä?
Ainakin välitysten puolesta sillä pääsis lujaa.... johonkin. :wink:
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

SIlleen saa kun ottaa toisen pyörän poies ja lukitsee sen akselin. Etuakselin keinu kiinteäksi. Kyl mennään ja lujaa!
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Hannu08
Viestit: 990
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 9:54 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu08 »

Työkaverin kertomaa:
Traktori liikkuu liukkaalla tiellä lujaa, kun takavatoiseen laittaa ketjut vain toiseen pyörään ja painaa toisen jarrulla lukkoon. Sopivalla kelillä myös ilman ketjuja pääsee ainakin alamäessä kuutakymppiä.
En suosittele, kokeiluunkin tarvittaneen ainakin pari oikosulkua aivoissa.

Ruuvihalkaisijasta:
Tuli mieleen 70-luvulta, kun pari kaverusta teki itse halkaisijan. Heillä ei ollut mitään tietoa sopivasta kierteen noususta, ruuvin kartiokulmasta tai kierrosluvusta. Ensimmäisellä vehkeellä tuli kuulemma kaksi pinoa molemmin puolin vehjettä jonkun metrin etäisyydelle. Kaikkia oli "hieman" liikaa, ja klapin puolikkaat lensivat komeasti molemin puolin.
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
205
Viestit: 305
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 8:44 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 205 »

Täällä Pohjois-Karjalassa kun noita mäkiä, pitää joskus talvella metsässä kuorman kanssa alamäessä pitää tasauspyörästön lukko päällä, ettei tule tuo vauhtiefekti esille. Mikäli toisella pyörällä on oleelliseti heikompi pito, saattaa se alkaa pyöriä väärinpäin ja sitten vauhtia riittää! Nimimerkki "Kokemusta on!"
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Hsippe, ihmehitsari, JVS, sköne ja 50 vierailijaa