Yrjö kirjoitti: ↑To Touko 26, 2022 11:31 pm Tällä esiintyjällä on selvä Massey Ferguson 100 sarjan syndrooma.
https://youtu.be/16y1AkoZkmQ?t=16
Vasen polvi on tuossa yli aktiivisesti toimiva.
Youtubesta bongattua..
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
-
- Viestit: 5100
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
https://www.youtube.com/watch?v=fVpAYJOIdAA Mikä tuo laite on? Vai onko vain joku Bonk- tyylinen laite vailla käyttötarkoitusta? Myös tuo tähtimoottorin inertiakäynnistys 13 min kohdalla, ensin pyöritetään vauhtiin, mutta ei riitä inertia käynnistykseen. Sitten kuuluu kun taas pyörä kiihtyy vaikka ei veivata?
-
- Viestit: 4415
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Inertiastartilta vaikuttaisi. On mahdollisuus kiihdyttää käsin tai sähkömoottorilla.Ferkku kirjoitti: ↑Su Touko 29, 2022 11:04 pm https://www.youtube.com/watch?v=fVpAYJOIdAA Mikä tuo laite on? Vai onko vain joku Bonk- tyylinen laite vailla käyttötarkoitusta? Myös tuo tähtimoottorin inertiakäynnistys 13 min kohdalla, ensin pyöritetään vauhtiin, mutta ei riitä inertia käynnistykseen. Sitten kuuluu kun taas pyörä kiihtyy vaikka ei veivata?
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Su Touko 10, 2015 8:53 pm
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Video kaivurin kauhan valmistamisesta: https://youtu.be/hgUAS3wysGk
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
-
- Viestit: 7641
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:04 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Höyryveturin valmistusta Englannissa 1935. Yksityiskohtaisesti esitettyä josta ymmärtämätönkin saa kiinni. https://www.youtube.com/watch?v=vx6hmSclbRE
-
- Viestit: 1828
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
-
- Viestit: 1942
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Mistä tunnistaa Sisun kuljettajan esson baarissa? Astuu vasemmalla jalalla kahdesti.Yrjö kirjoitti: ↑To Touko 26, 2022 11:31 pm Tällä esiintyjällä on selvä Massey Ferguson 100 sarjan syndrooma.
https://youtu.be/16y1AkoZkmQ?t=16
Liikerata vasemmassa jalassa on 100 sarjan Massikan kytkimen käyttöön viittaavaa.
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.
Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.
-SS-
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Kyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.-SS- kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 9:53 pmSiis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.
Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.
-SS-
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1828
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Fullerin laatikolla ajettaessa kytkintä ei kannata käyttää. Kierrokset kohdalleen ja pykälän väli löytyy. Ainakin ennen löytyi.Pataässä kirjoitti: ↑Ti Heinä 26, 2022 11:20 pmMistä tunnistaa Sisun kuljettajan esson baarissa? Astuu vasemmalla jalalla kahdesti.Yrjö kirjoitti: ↑To Touko 26, 2022 11:31 pm Tällä esiintyjällä on selvä Massey Ferguson 100 sarjan syndrooma.
https://youtu.be/16y1AkoZkmQ?t=16
Liikerata vasemmassa jalassa on 100 sarjan Massikan kytkimen käyttöön viittaavaa.
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Kyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:06 pmKyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.-SS- kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 9:53 pmSiis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.
Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.
-SS-
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
On sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!LasseE kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:23 pmKyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:06 pmKyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.-SS- kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 9:53 pmSiis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.
Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.
-SS-
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
No kerro ihmeessä, mikä niin huvittaa?Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:29 pmOn sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!LasseE kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:23 pmKyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:06 pmKyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.-SS- kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 9:53 pmSiis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.
Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.
-SS-
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Miksi asuisi muualla, kun voi asua Pohojammaalla…en ymmärrä…LasseE kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:42 pmNo kerro ihmeessä, mikä niin huvittaa?Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:29 pmOn sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!LasseE kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:23 pmKyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:06 pmKyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.-SS- kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 9:53 pmSiis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.
Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.
-SS-
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Mikä hyöty niistä mäistä ja nyppylöistä on?
Sattumoisin Valmettiräiskässä oli mettävarustus päällä, ja toisena koneena oli 165 Ferkku…siis siillä aurattiin silloin.
Meille tuloo sähkö, aina on lämmittämällä saatu Massikat käyntihin kun on tarvittu….ei oo lähtenyt Valmetitkaan …varsinkaan 903 jos sitä ei lämmittänyt.
Eipä joku 500 Valmetti ollut lämmin sekään….oli toisena vaihtoehtona kun 165 voitti kilvan. Viissatanen on sellaanen saakurin pikkunaksu..ettei oikeen mitään rääpyä.
Kun oikiasti pellolla töitä tehrähän, niin vaatii Massikkakin etupainoja noukalle.
Nostolaite on teidänmoisille tumpeloille näköjään liian monimutkainen, vivut toimii ihan oikein päin mutta pököpäät eivät halua sitä tunnustaa kun pitää keksiä kaikenmaailman tekosyitä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Tuommoinen massikan räpätin löytyy tälläkin hetkellä naapurista, oikein pahaa tekee kun vielä kuulee sen äänen, jotenkin se on aina sellainen väljän kuuloinen.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:51 pmMiksi asuisi muualla, kun voi asua Pohojammaalla…en ymmärrä…LasseE kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:42 pmNo kerro ihmeessä, mikä niin huvittaa?Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:29 pmOn sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!LasseE kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:23 pmKyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:06 pmKyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.-SS- kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 9:53 pmSiis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.
Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.
-SS-
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Mikä hyöty niistä mäistä ja nyppylöistä on?
Sattumoisin Valmettiräiskässä oli mettävarustus päällä, ja toisena koneena oli 165 Ferkku…siis siillä aurattiin silloin.
Meille tuloo sähkö, aina on lämmittämällä saatu Massikat käyntihin kun on tarvittu….ei oo lähtenyt Valmetitkaan …varsinkaan 903 jos sitä ei lämmittänyt.
Eipä joku 500 Valmetti ollut lämmin sekään….oli toisena vaihtoehtona kun 165 voitti kilvan. Viissatanen on sellaanen saakurin pikkunaksu..ettei oikeen mitään rääpyä.
Kun oikiasti pellolla töitä tehrähän, niin vaatii Massikkakin etupainoja noukalle.
Nostolaite on teidänmoisille tumpeloille näköjään liian monimutkainen, vivut toimii ihan oikein päin mutta pököpäät eivät halua sitä tunnustaa kun pitää keksiä kaikenmaailman tekosyitä.
Tuo oma Valmetti lähtee vaikka -20 käyntiin, Massikka ei, tämä on totuus, vaikka vaikea sitä siellä Pohjanmaalla on niellä. Öljyä se linkosi moottorin ulkopuolelle, tyyppivika.
Kuinkas monessa traktorissa muuten nostolaitevipu toimii noin? Valtaosa valmistajista on varmaan väärässä.
Eikä siinä mitään jos haluaa ajaa tuollaisella vehkeellä, kaikilla on huvinsa, mutta ei pidä ryhtyä Massikkaa kehumaan tai tyrkyttämään muille..
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Mua oksettaa 3-pyttyisten Valmettien äänet, kamaloita kapistuksia. Kun 165 meille ostettiin, niin Valmet 700 tais olla olemassa, mutta aikalailla saavuttamattomissa silloin. 500 Valmetti mistä silloin kans kauppaa väännettiin, niin aika lelu kone olis ollut.LasseE kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 11:02 pmTuommoinen massikan räpätin löytyy tälläkin hetkellä naapurista, oikein pahaa tekee kun vielä kuulee sen äänen, jotenkin se on aina sellainen väljän kuuloinen.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:51 pmMiksi asuisi muualla, kun voi asua Pohojammaalla…en ymmärrä…LasseE kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:42 pmNo kerro ihmeessä, mikä niin huvittaa?Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:29 pmOn sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!LasseE kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:23 pmKyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 10:06 pmKyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.-SS- kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 9:53 pmSiis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.
Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.
-SS-
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Mikä hyöty niistä mäistä ja nyppylöistä on?
Sattumoisin Valmettiräiskässä oli mettävarustus päällä, ja toisena koneena oli 165 Ferkku…siis siillä aurattiin silloin.
Meille tuloo sähkö, aina on lämmittämällä saatu Massikat käyntihin kun on tarvittu….ei oo lähtenyt Valmetitkaan …varsinkaan 903 jos sitä ei lämmittänyt.
Eipä joku 500 Valmetti ollut lämmin sekään….oli toisena vaihtoehtona kun 165 voitti kilvan. Viissatanen on sellaanen saakurin pikkunaksu..ettei oikeen mitään rääpyä.
Kun oikiasti pellolla töitä tehrähän, niin vaatii Massikkakin etupainoja noukalle.
Nostolaite on teidänmoisille tumpeloille näköjään liian monimutkainen, vivut toimii ihan oikein päin mutta pököpäät eivät halua sitä tunnustaa kun pitää keksiä kaikenmaailman tekosyitä.
Tuo oma Valmetti lähtee vaikka -20 käyntiin, Massikka ei, tämä on totuus, vaikka vaikea sitä siellä Pohjanmaalla on niellä. Öljyä se linkosi moottorin ulkopuolelle, tyyppivika.
Kuinkas monessa traktorissa muuten nostolaitevipu toimii noin? Valtaosa valmistajista on varmaan väärässä.
Eikä siinä mitään jos haluaa ajaa tuollaisella vehkeellä, kaikilla on huvinsa, mutta ei pidä ryhtyä Massikkaa kehumaan tai tyrkyttämään muille..
Mun 903 ei lähtenyt -20˚ pakkaasella käyntihin…mutta Valmettiuskovaiset ei sitä tahdo myöntää. Multa lipsahti traktori ojanpenkalle, olis tarvinnut pikkusen vetoapua…naapurin T-sarjalainen oli remontis ja 8400 ei lähtenyt käyntiin kun pakkaasta oli jotakin -16˚, ei kuulemma oo koskaan lähtenyt kylmällä hyvin käyntiin, uudesta asti talossa ollut.
Kaikkien muiden traktoreiden nostolaitteet on Massikan kopioita. Leulandissa ? ja pikku-Valmeteissa vipu toimii samaan suuntaan kuin 100-sarjalaisten asennonsäätövipu…ihan loogiseen suuntaan kun ottaa huomioon vivun liikeradan, siis takaa alhaalta eteen ylös-juuri samaan suuntaan kuin vetovarretkin liikkuu.
En minä halua sitä liikaa kehua, mainittin vaan että nostolaitteen paineen säädölle on ihan käteviäkin käyttötarkoituksia ja mainitsin esimerkkinä mistä mulle siitä on ollut hyötyä, ihan oikeesti.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 2954
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
En jaksa ymmärtää miksi pitää vääntää siitä Massikan nostolaitevivusta, tai oikeammin vivuista. Olen käyttänyt traktoreita, joissa toimii nostolaitevipu niin päin kuin suurimmassa osassa muita ja sitten olen käyttänyt 100 ja 500 sarjn Massikoita, en osaa kumpaakaan systeemiä toista paremmaksi mieltää käytettävyydeltään. Ihan se käsi liikkuu ylhäältä alas ja toisinpäin kummassakin versiossa. On nuo vanhojen Massikoiden nostolaitteet tarkkoja, se on pakko tunnustaa, samoin mielestäni aivan fiksusti kehitettyjä ovat ne muut toiminnot, joita kahdesta vivusta löytyy, kun vähän viitsii perehtyä. Nykyisestä 845 Casesta on sanottava, etten ole oikein sen nostolaitteen kanssa sivuiksi päässyt, Massikan ja Jontikan nostolaitteiden jälkeen tuntuu esim. tielanan vedossa olevan hankalaa tehdä tarkkaa säätämistä. Kummallisin nostolaitevipu, mitä itse olen käyttänyt löytyy Valmet 361:stä, sen käyttö oli alkuun vaikeaa, mutta hetken päästä siihenkin tottui.
- jake55
- Viestit: 962
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Itse asiassa oli ja on. Supereissa on työntövarsitunnustelu, eli juurikin 60 luvun malleissa.
Fordson Super Major -60
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, aarne, Ahrefs [Bot], zukka ja 40 vierailijaa