Youtubesta bongattua..

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Yrjö kirjoitti: To Touko 26, 2022 11:31 pm Tällä esiintyjällä on selvä Massey Ferguson 100 sarjan syndrooma.
https://youtu.be/16y1AkoZkmQ?t=16
Vasen polvi on tuossa yli aktiivisesti toimiva.
:lol: :lol: :lol:
Ferkku
Viestit: 5100
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

https://www.youtube.com/watch?v=fVpAYJOIdAA Mikä tuo laite on? Vai onko vain joku Bonk- tyylinen laite vailla käyttötarkoitusta? Myös tuo tähtimoottorin inertiakäynnistys 13 min kohdalla, ensin pyöritetään vauhtiin, mutta ei riitä inertia käynnistykseen. Sitten kuuluu kun taas pyörä kiihtyy vaikka ei veivata?
jussi77
Viestit: 4415
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Ferkku kirjoitti: Su Touko 29, 2022 11:04 pm https://www.youtube.com/watch?v=fVpAYJOIdAA Mikä tuo laite on? Vai onko vain joku Bonk- tyylinen laite vailla käyttötarkoitusta? Myös tuo tähtimoottorin inertiakäynnistys 13 min kohdalla, ensin pyöritetään vauhtiin, mutta ei riitä inertia käynnistykseen. Sitten kuuluu kun taas pyörä kiihtyy vaikka ei veivata?
Inertiastartilta vaikuttaisi. On mahdollisuus kiihdyttää käsin tai sähkömoottorilla.
USSR
Viestit: 64
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 8:53 pm
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja USSR »

Video kaivurin kauhan valmistamisesta: https://youtu.be/hgUAS3wysGk
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Moottoripyöräkypärien valmistusta.

https://youtu.be/dB3FTz2HIkI

-SS-
ylioyja
Viestit: 7643
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Kunnostaja
Viestit: 160
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:04 pm
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Kunnostaja »

Höyryveturin valmistusta Englannissa 1935. Yksityiskohtaisesti esitettyä josta ymmärtämätönkin saa kiinni. https://www.youtube.com/watch?v=vx6hmSclbRE
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

ylioyja kirjoitti: Pe Heinä 08, 2022 7:40 am The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
Pataässä
Viestit: 1942
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Yrjö kirjoitti: To Touko 26, 2022 11:31 pm Tällä esiintyjällä on selvä Massey Ferguson 100 sarjan syndrooma.
https://youtu.be/16y1AkoZkmQ?t=16
Liikerata vasemmassa jalassa on 100 sarjan Massikan kytkimen käyttöön viittaavaa.
Mistä tunnistaa Sisun kuljettajan esson baarissa? Astuu vasemmalla jalalla kahdesti.
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 10:39 pm
ylioyja kirjoitti: Pe Heinä 08, 2022 7:40 am The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.

Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.

-SS-
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

-SS- kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 9:53 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 10:39 pm
ylioyja kirjoitti: Pe Heinä 08, 2022 7:40 am The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.

Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.

-SS-
Kyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Aulispoika
Viestit: 1828
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Aulispoika »

Pataässä kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 11:20 pm
Yrjö kirjoitti: To Touko 26, 2022 11:31 pm Tällä esiintyjällä on selvä Massey Ferguson 100 sarjan syndrooma.
https://youtu.be/16y1AkoZkmQ?t=16
Liikerata vasemmassa jalassa on 100 sarjan Massikan kytkimen käyttöön viittaavaa.
Mistä tunnistaa Sisun kuljettajan esson baarissa? Astuu vasemmalla jalalla kahdesti.
Fullerin laatikolla ajettaessa kytkintä ei kannata käyttää. Kierrokset kohdalleen ja pykälän väli löytyy. Ainakin ennen löytyi.
LasseE
Viestit: 976
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja LasseE »

Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:06 pm
-SS- kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 9:53 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 10:39 pm
ylioyja kirjoitti: Pe Heinä 08, 2022 7:40 am The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.

Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.

-SS-
Kyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Kyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

LasseE kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:23 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:06 pm
-SS- kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 9:53 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 10:39 pm
ylioyja kirjoitti: Pe Heinä 08, 2022 7:40 am The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.

Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.

-SS-
Kyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Kyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.
On sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
LasseE
Viestit: 976
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja LasseE »

Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:29 pm
LasseE kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:23 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:06 pm
-SS- kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 9:53 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 10:39 pm
ylioyja kirjoitti: Pe Heinä 08, 2022 7:40 am The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.

Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.

-SS-
Kyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Kyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.
On sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!
No kerro ihmeessä, mikä niin huvittaa?
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

LasseE kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:42 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:29 pm
LasseE kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:23 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:06 pm
-SS- kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 9:53 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 10:39 pm
ylioyja kirjoitti: Pe Heinä 08, 2022 7:40 am The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.

Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.

-SS-
Kyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Kyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.
On sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!
No kerro ihmeessä, mikä niin huvittaa?
Miksi asuisi muualla, kun voi asua Pohojammaalla…en ymmärrä…
Mikä hyöty niistä mäistä ja nyppylöistä on?
Sattumoisin Valmettiräiskässä oli mettävarustus päällä, ja toisena koneena oli 165 Ferkku…siis siillä aurattiin silloin.
Meille tuloo sähkö, aina on lämmittämällä saatu Massikat käyntihin kun on tarvittu….ei oo lähtenyt Valmetitkaan …varsinkaan 903 jos sitä ei lämmittänyt.
Eipä joku 500 Valmetti ollut lämmin sekään….oli toisena vaihtoehtona kun 165 voitti kilvan. Viissatanen on sellaanen saakurin pikkunaksu..ettei oikeen mitään rääpyä.
Kun oikiasti pellolla töitä tehrähän, niin vaatii Massikkakin etupainoja noukalle.
Nostolaite on teidänmoisille tumpeloille näköjään liian monimutkainen, vivut toimii ihan oikein päin mutta pököpäät eivät halua sitä tunnustaa kun pitää keksiä kaikenmaailman tekosyitä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
LasseE
Viestit: 976
Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja LasseE »

Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:51 pm
LasseE kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:42 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:29 pm
LasseE kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:23 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:06 pm
-SS- kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 9:53 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 10:39 pm
ylioyja kirjoitti: Pe Heinä 08, 2022 7:40 am The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.

Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.

-SS-
Kyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Kyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.
On sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!
No kerro ihmeessä, mikä niin huvittaa?
Miksi asuisi muualla, kun voi asua Pohojammaalla…en ymmärrä…
Mikä hyöty niistä mäistä ja nyppylöistä on?
Sattumoisin Valmettiräiskässä oli mettävarustus päällä, ja toisena koneena oli 165 Ferkku…siis siillä aurattiin silloin.
Meille tuloo sähkö, aina on lämmittämällä saatu Massikat käyntihin kun on tarvittu….ei oo lähtenyt Valmetitkaan …varsinkaan 903 jos sitä ei lämmittänyt.
Eipä joku 500 Valmetti ollut lämmin sekään….oli toisena vaihtoehtona kun 165 voitti kilvan. Viissatanen on sellaanen saakurin pikkunaksu..ettei oikeen mitään rääpyä.
Kun oikiasti pellolla töitä tehrähän, niin vaatii Massikkakin etupainoja noukalle.
Nostolaite on teidänmoisille tumpeloille näköjään liian monimutkainen, vivut toimii ihan oikein päin mutta pököpäät eivät halua sitä tunnustaa kun pitää keksiä kaikenmaailman tekosyitä.
Tuommoinen massikan räpätin löytyy tälläkin hetkellä naapurista, oikein pahaa tekee kun vielä kuulee sen äänen, jotenkin se on aina sellainen väljän kuuloinen.
Tuo oma Valmetti lähtee vaikka -20 käyntiin, Massikka ei, tämä on totuus, vaikka vaikea sitä siellä Pohjanmaalla on niellä. Öljyä se linkosi moottorin ulkopuolelle, tyyppivika.
Kuinkas monessa traktorissa muuten nostolaitevipu toimii noin? Valtaosa valmistajista on varmaan väärässä.

Eikä siinä mitään jos haluaa ajaa tuollaisella vehkeellä, kaikilla on huvinsa, mutta ei pidä ryhtyä Massikkaa kehumaan tai tyrkyttämään muille..
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

LasseE kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 11:02 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:51 pm
LasseE kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:42 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:29 pm
LasseE kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:23 pm
Matsikka kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 10:06 pm
-SS- kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 9:53 pm
Aulispoika kirjoitti: Ti Heinä 26, 2022 10:39 pm
ylioyja kirjoitti: Pe Heinä 08, 2022 7:40 am The Ferguson system
https://youtu.be/IAajrTlwVAY
Pöljimmät eivät vieläkään osaa käyttää tätä.
Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.

Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.

-SS-
Kyllähän paineensäädöllä tekee yhtä sun toista, kunhan osaa.
Ittekkin aurailin 165 Massikalla ilman ketjuja 2,75 metrin 680 kg painoisella perälevyllä lumia…paineensäätöä käyttäen.
Peräkärrykäytössä olis ollut hyvä jos sen paineensäätökaaren olis ottanut käyttöön.
Kyllähän tuo jossain Pohjanmaalla onnistuu, mutta 90% Suomesta on mäkeä ja epätasaista maata, jossa talvella ei ketjutonta takavetoa kannata edes käynnistää, ei sillä että se Massikka olisi edes halukas käynnistymään. Omaa kokemusta 165 ei muistele lämmöllä, kesätraktorina kai ok, talvella kylmä, huono käynnistymään ja etenemään ilman ketjuja. Ei kyllä ihme, oli se niin etupainoinen..niin ja lisäksi se väärinpäin toimiva nostolaitevipu.
On sulla huvittavat mielipiteet, hupiveikko!
No kerro ihmeessä, mikä niin huvittaa?
Miksi asuisi muualla, kun voi asua Pohojammaalla…en ymmärrä…
Mikä hyöty niistä mäistä ja nyppylöistä on?
Sattumoisin Valmettiräiskässä oli mettävarustus päällä, ja toisena koneena oli 165 Ferkku…siis siillä aurattiin silloin.
Meille tuloo sähkö, aina on lämmittämällä saatu Massikat käyntihin kun on tarvittu….ei oo lähtenyt Valmetitkaan …varsinkaan 903 jos sitä ei lämmittänyt.
Eipä joku 500 Valmetti ollut lämmin sekään….oli toisena vaihtoehtona kun 165 voitti kilvan. Viissatanen on sellaanen saakurin pikkunaksu..ettei oikeen mitään rääpyä.
Kun oikiasti pellolla töitä tehrähän, niin vaatii Massikkakin etupainoja noukalle.
Nostolaite on teidänmoisille tumpeloille näköjään liian monimutkainen, vivut toimii ihan oikein päin mutta pököpäät eivät halua sitä tunnustaa kun pitää keksiä kaikenmaailman tekosyitä.
Tuommoinen massikan räpätin löytyy tälläkin hetkellä naapurista, oikein pahaa tekee kun vielä kuulee sen äänen, jotenkin se on aina sellainen väljän kuuloinen.
Tuo oma Valmetti lähtee vaikka -20 käyntiin, Massikka ei, tämä on totuus, vaikka vaikea sitä siellä Pohjanmaalla on niellä. Öljyä se linkosi moottorin ulkopuolelle, tyyppivika.
Kuinkas monessa traktorissa muuten nostolaitevipu toimii noin? Valtaosa valmistajista on varmaan väärässä.

Eikä siinä mitään jos haluaa ajaa tuollaisella vehkeellä, kaikilla on huvinsa, mutta ei pidä ryhtyä Massikkaa kehumaan tai tyrkyttämään muille..
Mua oksettaa 3-pyttyisten Valmettien äänet, kamaloita kapistuksia. Kun 165 meille ostettiin, niin Valmet 700 tais olla olemassa, mutta aikalailla saavuttamattomissa silloin. 500 Valmetti mistä silloin kans kauppaa väännettiin, niin aika lelu kone olis ollut.
Mun 903 ei lähtenyt -20˚ pakkaasella käyntihin…mutta Valmettiuskovaiset ei sitä tahdo myöntää. Multa lipsahti traktori ojanpenkalle, olis tarvinnut pikkusen vetoapua…naapurin T-sarjalainen oli remontis ja 8400 ei lähtenyt käyntiin kun pakkaasta oli jotakin -16˚, ei kuulemma oo koskaan lähtenyt kylmällä hyvin käyntiin, uudesta asti talossa ollut.
Kaikkien muiden traktoreiden nostolaitteet on Massikan kopioita. Leulandissa ? ja pikku-Valmeteissa vipu toimii samaan suuntaan kuin 100-sarjalaisten asennonsäätövipu…ihan loogiseen suuntaan kun ottaa huomioon vivun liikeradan, siis takaa alhaalta eteen ylös-juuri samaan suuntaan kuin vetovarretkin liikkuu.

En minä halua sitä liikaa kehua, mainittin vaan että nostolaitteen paineen säädölle on ihan käteviäkin käyttötarkoituksia ja mainitsin esimerkkinä mistä mulle siitä on ollut hyötyä, ihan oikeesti.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
nuc-64
Viestit: 2954
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

En jaksa ymmärtää miksi pitää vääntää siitä Massikan nostolaitevivusta, tai oikeammin vivuista. Olen käyttänyt traktoreita, joissa toimii nostolaitevipu niin päin kuin suurimmassa osassa muita ja sitten olen käyttänyt 100 ja 500 sarjn Massikoita, en osaa kumpaakaan systeemiä toista paremmaksi mieltää käytettävyydeltään. Ihan se käsi liikkuu ylhäältä alas ja toisinpäin kummassakin versiossa. On nuo vanhojen Massikoiden nostolaitteet tarkkoja, se on pakko tunnustaa, samoin mielestäni aivan fiksusti kehitettyjä ovat ne muut toiminnot, joita kahdesta vivusta löytyy, kun vähän viitsii perehtyä. Nykyisestä 845 Casesta on sanottava, etten ole oikein sen nostolaitteen kanssa sivuiksi päässyt, Massikan ja Jontikan nostolaitteiden jälkeen tuntuu esim. tielanan vedossa olevan hankalaa tehdä tarkkaa säätämistä. Kummallisin nostolaitevipu, mitä itse olen käyttänyt löytyy Valmet 361:stä, sen käyttö oli alkuun vaikeaa, mutta hetken päästä siihenkin tottui.
Avatar
jake55
Viestit: 962
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
Paikkakunta: Syrän Häme
Viesti:

Re: Youtubesta bongattua..

Viesti Kirjoittaja jake55 »

-SS- kirjoitti: Ke Heinä 27, 2022 9:53 pm Siis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, -SS-
Itse asiassa oli ja on. Supereissa on työntövarsitunnustelu, eli juurikin 60 luvun malleissa.
Fordson Super Major -60
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa