V*tuton h*ora se massikan nostolaite myös on, kun sillä ee voe painattaa, että se niistä kopioista.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 11:21 pm Kaikkien muiden traktoreiden nostolaitteet on Massikan kopioita. Leulandissa ? ja pikku-Valmeteissa vipu toimii samaan suuntaan kuin 100-sarjalaisten asennonsäätövipu…ihan loogiseen suuntaan kun ottaa huomioon vivun liikeradan, siis takaa alhaalta eteen ylös-juuri samaan suuntaan kuin vetovarretkin liikkuu.
Youtubesta bongattua..
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
- Matsikka
- Viestit: 16180
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Se on nostolaite, ei painolaite.DexMasZet kirjoitti: ↑To Heinä 28, 2022 11:27 amV*tuton h*ora se massikan nostolaite myös on, kun sillä ee voe painattaa, että se niistä kopioista.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 11:21 pm Kaikkien muiden traktoreiden nostolaitteet on Massikan kopioita. Leulandissa ? ja pikku-Valmeteissa vipu toimii samaan suuntaan kuin 100-sarjalaisten asennonsäätövipu…ihan loogiseen suuntaan kun ottaa huomioon vivun liikeradan, siis takaa alhaalta eteen ylös-juuri samaan suuntaan kuin vetovarretkin liikkuu.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:04 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Dextassa -61 oli myös vetovastuksen säätö työntövarren kautta. Niittosilppuria ajaessa silppurin runkoon kiinnitetty kärri aiheutti sen että nostolaite humpasi ylös ja alas.
Tämä ongelma poistui kun työntövarren tunnustelujousta säädettin, muistaakseni piti kiristää muutama kierros.
Tämä ongelma poistui kun työntövarren tunnustelujousta säädettin, muistaakseni piti kiristää muutama kierros.
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
-
- Viestit: 1285
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Matsikalle vastaheittona, miksi asua Pohjanmaalla sian paskan hajussa, olla aamusta iltaan netissä kun ulkona haisee pahalle ja autot menee ikkunan ohi, kun voi asua myös väljästi rannalla omassa rauhassaja lähteä raittiissa ilmassa vaikka käymään vesillä, vaikka Kiinaan ajaa. Ne on tietysti omia valintoja ja kukin asuu missä haluaa. Nostolaitteista sen verran kokemusta että taavetissa ne ei ollut kaksiset.
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Nyhrä etukuormaajan nostosylintereistä varren puolen letkut irti, ja tule sitte kehumaan paljonko käytettävyys parani.Matsikka kirjoitti: ↑To Heinä 28, 2022 11:31 amSe on nostolaite, ei painolaite.DexMasZet kirjoitti: ↑To Heinä 28, 2022 11:27 amV*tuton h*ora se massikan nostolaite myös on, kun sillä ee voe painattaa, että se niistä kopioista.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 11:21 pm Kaikkien muiden traktoreiden nostolaitteet on Massikan kopioita. Leulandissa ? ja pikku-Valmeteissa vipu toimii samaan suuntaan kuin 100-sarjalaisten asennonsäätövipu…ihan loogiseen suuntaan kun ottaa huomioon vivun liikeradan, siis takaa alhaalta eteen ylös-juuri samaan suuntaan kuin vetovarretkin liikkuu.
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
300-sarjassa on tällaistakin nostovivustoa, aivan kuin saksan natikoissa, vaikka saksalaisissa onkin erilainen toimintojako noiden kahden vivun välillä, koska natikassa on sekoitussäätö erikseen kierrettävällä nupilla. Tässä kuvassa siis nostoliike kummallakin vivulla on samaan suuntaan. Taitaa 4200 - sarjassa olla myös näin. Miksi hyvää muutettiin ? Onko paineensäätö lopetettu myös ? 3000 - ja 6000 - sarjassa on monessa muussa traktorissa siihen aikaan käyttöön tullut sähkönostolaite. Nuppi työsyvyyttä / korkeutta varten ja pikanappinostot ja laskut. Muita potentiometrejä nippu.
Kuva: Haapasalon Tila
-SS-
- Matsikka
- Viestit: 16180
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Jos tykkää jorpakosta, merenrannalle voi myös rakentaa….kuuluu Pohjanmaahan, ei tarvitte mihinkään sisävesilätäkön rantaan rakentaa.thames kirjoitti: ↑To Heinä 28, 2022 1:04 pm Matsikalle vastaheittona, miksi asua Pohjanmaalla sian paskan hajussa, olla aamusta iltaan netissä kun ulkona haisee pahalle ja autot menee ikkunan ohi, kun voi asua myös väljästi rannalla omassa rauhassaja lähteä raittiissa ilmassa vaikka käymään vesillä, vaikka Kiinaan ajaa. Ne on tietysti omia valintoja ja kukin asuu missä haluaa. Nostolaitteista sen verran kokemusta että taavetissa ne ei ollut kaksiset.
Sianpaskan haju on laantunut, moni on laittanut pillit pussiin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1274
- Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 4:46 pm
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Ihan oikeesti, eläkeikää kolkuttelevat väittelee kuin yläkouluikäiset isin bemarin paremmuudesta...? Kasvunpaikka?
- Matsikka
- Viestit: 16180
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Ei me kasveta enää
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1285
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
osa tykkää asua hajun keskellä ja osa asuu meren rannalla. Ne on valintoja, kuten nostolaitteet.
-
- Viestit: 5102
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Onhan Foortteissakin 2 vipua, mihin siinä niin monta tarvitaan?-SS- kirjoitti: ↑Ke Heinä 27, 2022 9:53 pmSiis työntövarsitunnustelua ? Majorissa ei sellaista ollut, mutta hyvin monessa 1960- luvun traktorissa sellainen oli, lisäksi alkoi tulla mukaan ns. vetovarsitunnustelu. Sen käyttö oli useimmissa traktoreissa yhdellä kaarella, ja asento- tai kyntötoiminto valittiin erillisellä nupilla. Fergusonissa se, että kynnössä nostetaan taaksepäin kaarella siirtämällä mutta asentosäädöllä eteen päin siirtämällä, aiheutti vanhemmille konemiehille hämmennystä. Ja se missä toisen vivun piti olla, kun toista käytettiin, vaati käyttöohjeen painamisen mieleen.
Harmaa-Fergun nostolaite on yksinkertaisen suoraviivainen, mutta esimerkiksi 100- 500 - sarjan kahden kaaren viisi toimintaa (asento, kuljetus, jatkuva pumppaus, paineensäätö, vetovastussäätö) ovat kyllä tarpeettoman yliorganisoituja, lisäksi tuo paineensäätö on sellainen, että sitä edes kaipaa, eikä esim 390 fergussa tainnut edes olla enää paineensäätöä.
-SS-
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
https://m.youtube.com/watch?v=_k9p3_O2VdM
Pistetääs tännekkin
Pistetääs tännekkin
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1478
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Ite eka kynnöt tein Super Majorilla jossa tuo työntövarsitunnusteluun perustuva painonsiirto jo oli.-SS- kirjoitti: ↑To Heinä 28, 2022 12:58 pmKyllä näin oli juu. Opettelin 1958 Majurilla kyntämään, niin piti nostolaitevivulla säädellä pitoa pyörille, tukipyörä rajoitti alas päin.
-SS-
Kaks siipinen Fiskars tuli kyllä perässä vaikka mitään painonsiirtoa ei käyttänyt. Aura sai kulkea tukipyörän varassa.
Sama myöhemmin 454 Intikalla. Aura kulki perässä kevyesti tukipyörän varassa.
Intikassa olis ollut hyväksi kehuttu painonsiirto, mutta kun sitä ei tarvinnut 2 siipiseen auraan.
Ei pyörien pito ollut 2 siipisellä mikään ongelma.
Kubota B 5001 DT
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Juu Majuriin hankittiin Fiskars Kyntäjä 3x14"L". Oli aukean ensimmäisiä kolmisiipisiä.
-SS-
-SS-
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Olen voinut jo aikaisemmin linkittää, mutta nämä ovat niin kiehtovia, että vangitsevat katsomaan elävän kuvan loppuun.
San Francisco 1906 (New Version) in Color [60fps, Remastered] w/added sound
116 vuotta sitten kuvattua kaupunkiliikennettä. Väri väritetty, ja nopeus muutettu vastaamaan normaalia ajankulua. Koko matkan tulee katseltua aivan tuttua käyttäytymistä, on kaistapujottelijoita ja aggressiivisia kuskeja, vastaavasti myös kiireettömiä kärrykuskeja, jotka eivät poukkoile miten sattuu. Ihmiset kävelevät omia aikojaan hevosvaunujen, raitiovaunujen ja autojen joukossa. Ja lopussa lapset äimistelevät kameraa ja tekevät temppujansa.
Näitä kun katsoo, niin eivät ihmiset mitään apinoita silloinkaan enää olleet. Museonäytökset yhdistelevät jopa vuosisadan verran toisistaan eriytyviä vaatetuksia ja yleistä toimintaa, siksi tulee monille kuva siitä, että savupirtissä eläinten kanssa asuttiin ja pahnoilla elettiin.
Esimerkiksi Ruotsista on samanlainen filmi vuodelta 1909, erona ehkä hiukan harvempi liikenne, kaupungit olivat yllättävän samansuuruisia asukasluvultaan, Tukholmassa oli noin 300000 asukasta, San Franciscossa 400000.
Stockholm 1909: Åktur med Ringlinjen (1909) - Remastered 4K 60fps
-SS-
San Francisco 1906 (New Version) in Color [60fps, Remastered] w/added sound
116 vuotta sitten kuvattua kaupunkiliikennettä. Väri väritetty, ja nopeus muutettu vastaamaan normaalia ajankulua. Koko matkan tulee katseltua aivan tuttua käyttäytymistä, on kaistapujottelijoita ja aggressiivisia kuskeja, vastaavasti myös kiireettömiä kärrykuskeja, jotka eivät poukkoile miten sattuu. Ihmiset kävelevät omia aikojaan hevosvaunujen, raitiovaunujen ja autojen joukossa. Ja lopussa lapset äimistelevät kameraa ja tekevät temppujansa.
Näitä kun katsoo, niin eivät ihmiset mitään apinoita silloinkaan enää olleet. Museonäytökset yhdistelevät jopa vuosisadan verran toisistaan eriytyviä vaatetuksia ja yleistä toimintaa, siksi tulee monille kuva siitä, että savupirtissä eläinten kanssa asuttiin ja pahnoilla elettiin.
Esimerkiksi Ruotsista on samanlainen filmi vuodelta 1909, erona ehkä hiukan harvempi liikenne, kaupungit olivat yllättävän samansuuruisia asukasluvultaan, Tukholmassa oli noin 300000 asukasta, San Franciscossa 400000.
Stockholm 1909: Åktur med Ringlinjen (1909) - Remastered 4K 60fps
-SS-
- Aakku
- Viestit: 8256
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Ruotsissa on sentään hevonpaskaa kaduilla ja sitä jopa siivottiin. Ameriikassa ei ilmeisesti hevoset paskoo kadulla.-SS- kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 6:09 pm Olen voinut jo aikaisemmin linkittää, mutta nämä ovat niin kiehtovia, että vangitsevat katsomaan elävän kuvan loppuun.
San Francisco 1906 (New Version) in Color [60fps, Remastered] w/added sound
116 vuotta sitten kuvattua kaupunkiliikennettä. Väri väritetty, ja nopeus muutettu vastaamaan normaalia ajankulua. Koko matkan tulee katseltua aivan tuttua käyttäytymistä, on kaistapujottelijoita ja aggressiivisia kuskeja, vastaavasti myös kiireettömiä kärrykuskeja, jotka eivät poukkoile miten sattuu. Ihmiset kävelevät omia aikojaan hevosvaunujen, raitiovaunujen ja autojen joukossa. Ja lopussa lapset äimistelevät kameraa ja tekevät temppujansa.
Näitä kun katsoo, niin eivät ihmiset mitään apinoita silloinkaan enää olleet. Museonäytökset yhdistelevät jopa vuosisadan verran toisistaan eriytyviä vaatetuksia ja yleistä toimintaa, siksi tulee monille kuva siitä, että savupirtissä eläinten kanssa asuttiin ja pahnoilla elettiin.
Esimerkiksi Ruotsista on samanlainen filmi vuodelta 1909, erona ehkä hiukan harvempi liikenne, kaupungit olivat yllättävän samansuuruisia asukasluvultaan, Tukholmassa oli noin 300000 asukasta, San Franciscossa 400000.
Stockholm 1909: Åktur med Ringlinjen (1909) - Remastered 4K 60fps
-SS-
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 7724
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Aakku kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 7:54 pmRuotsissa on sentään hevonpaskaa kaduilla ja sitä jopa siivottiin. Ameriikassa ei ilmeisesti hevoset paskoo kadulla.-SS- kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 6:09 pm Olen voinut jo aikaisemmin linkittää, mutta nämä ovat niin kiehtovia, että vangitsevat katsomaan elävän kuvan loppuun.
San Francisco 1906 (New Version) in Color [60fps, Remastered] w/added sound
116 vuotta sitten kuvattua kaupunkiliikennettä. Väri väritetty, ja nopeus muutettu vastaamaan normaalia ajankulua. Koko matkan tulee katseltua aivan tuttua käyttäytymistä, on kaistapujottelijoita ja aggressiivisia kuskeja, vastaavasti myös kiireettömiä kärrykuskeja, jotka eivät poukkoile miten sattuu. Ihmiset kävelevät omia aikojaan hevosvaunujen, raitiovaunujen ja autojen joukossa. Ja lopussa lapset äimistelevät kameraa ja tekevät temppujansa.
Näitä kun katsoo, niin eivät ihmiset mitään apinoita silloinkaan enää olleet. Museonäytökset yhdistelevät jopa vuosisadan verran toisistaan eriytyviä vaatetuksia ja yleistä toimintaa, siksi tulee monille kuva siitä, että savupirtissä eläinten kanssa asuttiin ja pahnoilla elettiin.
Esimerkiksi Ruotsista on samanlainen filmi vuodelta 1909, erona ehkä hiukan harvempi liikenne, kaupungit olivat yllättävän samansuuruisia asukasluvultaan, Tukholmassa oli noin 300000 asukasta, San Franciscossa 400000.
Stockholm 1909: Åktur med Ringlinjen (1909) - Remastered 4K 60fps
-SS-
Jos Amerikassa, on hevosille vaipat....
-
- Viestit: 2212
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
Luin joskus jostain että Amerikassa on aikoinaan heitetty kaikki paskat ja jätteet kadulle. Sen vuoksi siellä vanhimpiin rakennuksiin mennään rappuja alaspäin alimpaan asuinkerrokseen, kun kadun pinta on noussut alkuperäisestä jopa 1-2m kadulle viskellyistä jätteistä johtuen, sittemmin nuo jätökset on pinnoitettu kestopäällysteellä, mutta muutoin siellä taitaa kuitenkin edelleen vallita sama käytäntö jätteiden käsittelyn suhteen..
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Youtubesta bongattua..
On olemassa hyvänlaatuisia tilastoja, joista saa käsityksen eri maiden jätteenkäsittelystä, käytännöistä ja säännöksistä, joten ihan kaikkea ei kannata perustaa kuulopuheiden varaan. USA ei ole joukossa surkein, jos ei myöskään lähellä kärkeä kierrätyksessä. Maat, jotka polttavat jätettä, pystyvät näyttämään kaatopaikkakuormituksen vähenevän, näennäisesti. Näin on Etelä- ja Keski-Euroopassa tehty jo pitkään tilanpuutteen takia, ja se näkyy kansalaisten dioksiini- ja PCB- myrkyttymisessä. Vasta viime aikoina on polttotekniikkaa alettu ymmärtämään paremmin, savukaasujen puhdistuksineen.SPS1975 kirjoitti: ↑Ma Elo 01, 2022 7:00 am Luin joskus jostain että Amerikassa on aikoinaan heitetty kaikki paskat ja jätteet kadulle. Sen vuoksi siellä vanhimpiin rakennuksiin mennään rappuja alaspäin alimpaan asuinkerrokseen, kun kadun pinta on noussut alkuperäisestä jopa 1-2m kadulle viskellyistä jätteistä johtuen, sittemmin nuo jätökset on pinnoitettu kestopäällysteellä, mutta muutoin siellä taitaa kuitenkin edelleen vallita sama käytäntö jätteiden käsittelyn suhteen..
USA:ssa on jätteenpolttolaitoksia vastustettu enemmän, ja koska tilaa on, on kaatopaikkapenkka ollut suoraviivaisempi vaihtoehto.
-SS-
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Juontokouramies, raktori63 ja 36 vierailijaa