major -63 nostolaitteet
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 6:22 am
- Viesti:
major -63 nostolaitteet
Ostin juuri ko. traktorin ja nostolaitteet toimi silloin vaan ei nyt?
Varret jäi ylös eivätkä palaudu ala-asentoon?
Olen päästänyt paineita pois ja kaikkea olen yrittänyt, mikä avuksi?
Varret jäi ylös eivätkä palaudu ala-asentoon?
Olen päästänyt paineita pois ja kaikkea olen yrittänyt, mikä avuksi?
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Re: major -63 nostolaitteet
Kokeileppa seuraavaa: Laita nostolaitteen vipu ala asentoon ja täräytä lekalla nostovarteen. Moottori mieluummin pysäyksissä. Jos ei auta vie traktori sulamaan tai lämmitä peräkoppaa. Jos ei itsekseen laske niin lekaa taasen.betoni kirjoitti:Ostin juuri ko. traktorin ja nostolaitteet toimi silloin vaan ei nyt?
Varret jäi ylös eivätkä palaudu ala-asentoon?
Olen päästänyt paineita pois ja kaikkea olen yrittänyt, mikä avuksi?
Tarkista aivan ensin ettei vaan olkopuolisen hydrauliikan nuppi ole vedetty ulkoasentoon. Istuimen alla oikean pohkeen kohdalla. Voi olla hieman jäykkä jos ei aikoihin käytetty.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 6:22 am
- Viesti:
Kiitos vastauksista.
Nostolaitteen vipua olen heilutellut ylhältä alas vaan en ohi ylä topparin.
Mikä vetovastustunnustelu ? Mistä laitetaan päälle ja pois?
Vaaleat vanteet ja lokarit on joten missä kohtaa on laskunopeuden säätö?
Tämä kone hieman riisuttu malli.
Penkin alla hydrauliikan kannessa oikean pohkeen kohdalla tappi joka liikkuu noin vajaan sentin sisälle ja ulos, ei kuitenkaan vaikutusta nostovarsiin. Samassa kannessa myös pyörivä jengallinen valitsinvipu sisään ulos, ei vaikutusta.
Traktori ollu mulla lämpimässä tallissa kokoajan, yritin myös voimalla nostolaitteita alaspäin, hyppimällä ja taljallavetäen, tuloksetta.
Nostolaitteen vipua olen heilutellut ylhältä alas vaan en ohi ylä topparin.
Mikä vetovastustunnustelu ? Mistä laitetaan päälle ja pois?
Vaaleat vanteet ja lokarit on joten missä kohtaa on laskunopeuden säätö?
Tämä kone hieman riisuttu malli.
Penkin alla hydrauliikan kannessa oikean pohkeen kohdalla tappi joka liikkuu noin vajaan sentin sisälle ja ulos, ei kuitenkaan vaikutusta nostovarsiin. Samassa kannessa myös pyörivä jengallinen valitsinvipu sisään ulos, ei vaikutusta.
Traktori ollu mulla lämpimässä tallissa kokoajan, yritin myös voimalla nostolaitteita alaspäin, hyppimällä ja taljallavetäen, tuloksetta.
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Mikä vetovastustunnustelu ? Mistä laitetaan päälle ja pois?
- On toistakymmentä senttiä pitkä vipu nostolitekannen oikeassa sivussa, liikkuu ylös ja eteen. Automaatti ja normi asento.
Penkin alla hydrauliikan kannessa oikean pohkeen kohdalla tappi joka liikkuu noin vajaan sentin sisälle ja ulos, ei kuitenkaan vaikutusta nostovarsiin.
= kipin ulosotto päällä ulosvedettynä.
Samassa kannessa myös pyörivä jengallinen valitsinvipu sisään ulos, ei vaikutusta.
= on laskunopeuden säätö?
Traktori ollu mulla lämpimässä tallissa kokoajan, yritin myös voimalla nostolaitteita alaspäin, hyppimällä ja taljallavetäen, tuloksetta
Ei se voimalla irtoa vaan täräyttämällä. Majorissasi on oletettavasti yksi öljyn ohjamana toimiva venttiili hirttänyt kiinni ja tämä nostovarsiin annettu täräytys saattaa joskus sen irroittaa.
Tarkasta vielä että se kaarella oleva nostolaitteen vipu tosiaan käyttää myös kannen sisään menevää akselia.
Jos ei muu auta niin kansi pois ja venttiili sieltä esille ja sen tiiviste
o-rengas hiiteen. Palstalaiset antaa ohjeita.
- On toistakymmentä senttiä pitkä vipu nostolitekannen oikeassa sivussa, liikkuu ylös ja eteen. Automaatti ja normi asento.
Penkin alla hydrauliikan kannessa oikean pohkeen kohdalla tappi joka liikkuu noin vajaan sentin sisälle ja ulos, ei kuitenkaan vaikutusta nostovarsiin.
= kipin ulosotto päällä ulosvedettynä.
Samassa kannessa myös pyörivä jengallinen valitsinvipu sisään ulos, ei vaikutusta.
= on laskunopeuden säätö?
Traktori ollu mulla lämpimässä tallissa kokoajan, yritin myös voimalla nostolaitteita alaspäin, hyppimällä ja taljallavetäen, tuloksetta
Ei se voimalla irtoa vaan täräyttämällä. Majorissasi on oletettavasti yksi öljyn ohjamana toimiva venttiili hirttänyt kiinni ja tämä nostovarsiin annettu täräytys saattaa joskus sen irroittaa.
Tarkasta vielä että se kaarella oleva nostolaitteen vipu tosiaan käyttää myös kannen sisään menevää akselia.
Jos ei muu auta niin kansi pois ja venttiili sieltä esille ja sen tiiviste
o-rengas hiiteen. Palstalaiset antaa ohjeita.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 6:22 am
- Viesti:
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Eikös tuo ole nostonopeus, eli hienommin mukautumis herkkyys säätö!?rastuhannu kirjoitti:
Samassa kannessa myös pyörivä jengallinen valitsinvipu sisään ulos, ei vaikutusta.
= on laskunopeuden säätö?
Laskunopeuden säätöruuvi alempana nostolaitekannessa, osottaa suoraa eteenpäin.
ruuvi auki nopealla, kiinni hitaalla, mutta tuolla ei muistaakseni kokonaa saa laskua jumii.
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Onks se tän näkönen. Varmaan kuitenkin siistimpi. Anteeks että taas tuli jättikuva, mutta kun en löytäny mistään paikkaa mistä pienentäis.
Viimeksi muokannut JURO, Su Tammi 13, 2013 8:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Tumppi 865 kirjoitti:Eikös tuo ole nostonopeus, eli hienommin mukautumis herkkyys säätö!?rastuhannu kirjoitti:
Samassa kannessa myös pyörivä jengallinen valitsinvipu sisään ulos, ei vaikutusta.
= on laskunopeuden säätö?
Laskunopeuden säätöruuvi alempana nostolaitekannessa, osottaa suoraa eteenpäin.
ruuvi auki nopealla, kiinni hitaalla, mutta tuolla ei muistaakseni kokonaa saa laskua jumii.
Tumppi lukikin kysymyksen tarkemmin ja ajatuksen kanssa.
Kiitos oikaisusta.
-
- Viestit: 7534
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Sun on pienennettävä se kuva siellä, mistä laitat sen tänne. Pyydä joku neuvomaan, kai sulla on nuoria tuttavia, alakoululaiset jo todennäköisesti osaa. Ei ole iso eikä vaikea homma. Tai sitten laitat pelkän kuvalinkin. Aika hyvin nekin toimii. Majorin nostolaitteesta en tiedä mitään. Olen ajanut viimeksi 41 vuotta sitten. Anteeksi.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 6:22 am
- Viesti:
No nyt tuli hyvällä kuvalla.
Multa puuttu noita vipuja, mut oikein kain olin ymmärtänyt:
vas. sininen kahva ohjaa ulosottoa liikkuen sisään ja ulos ja oikein olin hahmottanut mihin hankin liittimen ja letkun kärryvärkin kipin nostoon.
Musta nuppi nopeuden säätö ja suoraan eteenpäin oleva vent. laskua.
Mut eipä kai muu auta kun koittaa lyömällä saada varret alas?
Multa puuttu noita vipuja, mut oikein kain olin ymmärtänyt:
vas. sininen kahva ohjaa ulosottoa liikkuen sisään ja ulos ja oikein olin hahmottanut mihin hankin liittimen ja letkun kärryvärkin kipin nostoon.
Musta nuppi nopeuden säätö ja suoraan eteenpäin oleva vent. laskua.
Mut eipä kai muu auta kun koittaa lyömällä saada varret alas?
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tuo sileä pyöreä musta nuppi vaihtaa nostolaite/kippi, kun se on sisässä on nostolaitteella. Mulla kyllä vanhemmassa Superissa kippiletku lähtee tuon vaihtonupin oikealta puolen, en tiedä onko tässä oikeassa paikassa. Tuo sininen vipu joka kuvassa sojottaa nuppi ylöspäin on vetovarsitunnustelun valintavipu.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 6:22 am
- Viesti:
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista!
Lekaa annoin ja nyt pelaa!
Voiko nostolaitteen ylävarsia säätää alemmas ( ainakin leylandissa tein niin ) rihlojen lovituksia muuttaen? silloin saisin varret ihan maantasalle.
Onko myynnissä kenelläkään majorin kieppimittaria?
Nostolaitteeseen trukkipiikit myös kiinnostaa?
Lekaa annoin ja nyt pelaa!
Voiko nostolaitteen ylävarsia säätää alemmas ( ainakin leylandissa tein niin ) rihlojen lovituksia muuttaen? silloin saisin varret ihan maantasalle.
Onko myynnissä kenelläkään majorin kieppimittaria?
Nostolaitteeseen trukkipiikit myös kiinnostaa?
-
- Viestit: 7534
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Tuossa kuvassa on vetovastustunnustelu päällä. Pallopäinen vipu ylöspäin. Omassa aina eteenpäin jolloin saa väliasennotkin.
Kuvassa lähtee hydrauliikkaletku paineenmittaus yhteestä. Ulosvedettävän nupin oikealla puolella suurempi tulppa josta normaalisti otetaan ulkoiselle hydrauliikalle paine.
Niiden tankojen tarkoitus jotka menevät nostonopeuden säädöstä nostovivulle on ohittaa nostonopeuden säätö kun nostovipu vedetää aivan ylös.
Letkun alapuolella alumiininen laskunopeuden säätönuppi. Pitkäkantainen pultti vähän oikealle letkusta on paineensäätöventtiili. Sinne lisäilemällä kolikoita voi halkaista pumpun rungon.
Kuvassa lähtee hydrauliikkaletku paineenmittaus yhteestä. Ulosvedettävän nupin oikealla puolella suurempi tulppa josta normaalisti otetaan ulkoiselle hydrauliikalle paine.
Niiden tankojen tarkoitus jotka menevät nostonopeuden säädöstä nostovivulle on ohittaa nostonopeuden säätö kun nostovipu vedetää aivan ylös.
Letkun alapuolella alumiininen laskunopeuden säätönuppi. Pitkäkantainen pultti vähän oikealle letkusta on paineensäätöventtiili. Sinne lisäilemällä kolikoita voi halkaista pumpun rungon.
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tuo pitkäkantainen "pultti" suoraan eteenpäin on siis paineenrajoitusventtiili, eli se josta on vanhemmassa Superissa lyhytkantainen malli eli se joka aiheuttaa paineen putoamisen joka palautuu vasta kun kuorma poistetaan. Tämän venttiilin päässä on O-rengas onko se juuri se mikä pitää heittää pois. Pistetäänkö tämän venttiilin sisäpäähän prikkoja jos halutaan halkaista pumppu. Tarvitseeko tätä venttiiliä mitenkään huoltaa.
Viimeksi muokannut JURO, Su Tammi 13, 2013 8:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Huh, olipas pitkä paineventtiili!
O-rengas vaihdetaan uuteen, eli se pois heitettävä on eripaikassa.
Rikkoja lisäämällä saa painetta nostettua, ja tarvittaessa pumpun halki!
Venttiili purkeentuu tuosta puhtaan ja ruosteisemman saumasta,
ei sitä muuten tarvi mitenkää huoltaa ellei ole tarvetta paineen säädölle.
O-rengas vaihdetaan uuteen, eli se pois heitettävä on eripaikassa.
Rikkoja lisäämällä saa painetta nostettua, ja tarvittaessa pumpun halki!
Venttiili purkeentuu tuosta puhtaan ja ruosteisemman saumasta,
ei sitä muuten tarvi mitenkää huoltaa ellei ole tarvetta paineen säädölle.
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Ne säätörikat on mutterinpuoleisessa päässä jousen takana.JURO kirjoitti:Mihinkä niitä prikkoja lisätään ja miten tuo venttiili puretaan. Mikä tuo pieni reikä kyljessä on.
Purkeentuu kiertämällä pääty auki.
Reikä on vaan henkireikä josta pääsee ilma ja öljy jousen pesästä pois.
Onko paineet alhaset, vai miksi pitää purkaa ja säätää?
Ja paineethan on mittarilla mitattu?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Eräilves, Petrilei ja 33 vierailijaa