Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Vanteet ja sivupellit tuli puhalluksesta. Ne tuli ruiskittua väreihin.

Kuva
Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Onkos ketään rakennellut tämmöseen lisähydrauliikkaa? Mistä olis järkevin ottaa paine ja minne paluu? Tarve 2kpl 2-toimisille (kauhankääntö ja työntövarsi) ja 1kpl 1-toiminen (nosto/kippi)

Sais tuolla kuormaimella tehtyä jotain muutakin kuin nostettua ylös-alas.

Mistä tällainen lohko edukkaasti?

http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lan ... v=90010036


Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
IH man
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IH man »

Nostolaitteen paineputkesta, niin että öljy käy lisälohkolla ja palaa nostolaitteelle menevään paineputkeen. Näin säilytetään hydrauliikan toiminta.
IH man
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IH man »

Lisälohkon läpivirtaus kapasiteetti pitää olla vähintään pumpun tuoton mukainen. Muuten hydrauliikka saattaa alkaa kuumeta.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Täytyypäs tutkia miten sen putken sais parhaiten sinne tehtyä. Putkesta sen kuitenkin teen, kun nuo letkut ei hytin sisällä oikeen houkuttele.

Tässä tais olla tuotto 30l/min, ja esim. tuossa IKH:n lohkossa on 50l/min normaalivirtaus. Eli pitäis riittää?
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
2xford4000
Viestit: 6523
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

juu riittää.. vaatii siihen lohkon paluuseen sen sarjaliitäntä nipan.. mulle tuli lohko http://www.masino.fi/
edullinen ja toimiva tuntuu olevan.. 2x2toiminen ja 1x1toiminen 3/8lohko.. 1/"2" lohko parempi ainakin tohon natikkaan.. pää letkut/putket puoltatuumaa..käyttöletkut kannattaa tehä kolmekasista ni saa sirommat.. riippuu tietty lohkon paikasta.. mun kuvis on kun asentelin 4000.. ja hyvin on toiminu.. yks letkun mutka pitäs muuttaa ku letku liian tiukal mutkal ja hajoaa varmasti aikaa myöden..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Eikös se toimis niinkin, että haarotan putken tuosta kippiliittimen lähdöstä ja paluu suoraan lohkolta takareppuun? Jättäis tuon orkkis 1-toimisen putken ja venttiilin paikalleen?

Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
IH man
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IH man »

Joissakin lisälohkoissa on ylipaine venttiili ja sitä varten öljyn tulolle lisäputken paikka josta purkautuu ylipaineventtiilin päästämä öljy. Sitä ei kannata tukkia, vaan laitta putki menemään öljysäiliöön. Saattaa nimittäi lohko hajeta jos se tukitaan.
IH man
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IH man »

Joissakin lisälohkoissa on ylipaine venttiili ja sitä varten öljyn tulolle lisäputken paikka josta purkautuu ylipaineventtiilin päästämä öljy. Sitä ei kannata tukkia, vaan laitta putki menemään öljysäiliöön. Saattaa nimittäi lohko hajeta jos se tukitaan.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta -60, Deutz Fahr DX3.90 -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Päivitelläänpä tätäkin pitkästä aikaa. 844 lähti joulukuussa uudelle omistajalle hiekkapuhalluskompuran pyöritykseen, johon se onkin varmasti omiaan. Tilalle löytyi tuollainen DX3.90 -87. Kriteereinä tähän seuraavaan harrastekoneeseen oli neliveto ja edes vähän sivistyneempi koppi kuin natikassa oli :lol:

Ko. pelissä on 5600h mittarissa ja seissyt parisen vuotta taka-akselin katkettua (ajettu paripyörillä aina) Ollut melkein uudesta asti samalla tilalla. Viikonloppuna kaverin kanssa käytiin hätäapukorjaamassa akselia, että saatiin pyörilleen kuljetuskuntoon. Eli laippaan sorvissa reikä ja reiästä puikolla kiinni akselin tumppiin.

Kone on suhteellisen siisti, mutta melkoisen paskainen. Vanteet menee maalaukseen ja muita paikkoja pitää pikkuhiljaa hinkkailla kuntoon.

Saapi laitella juttua ja kokemuksia tämmösestä, jos vain löytyy :)


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta -60, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Sieltähän se kone kotiutui, ja huuhtasin samantien puhtaaksi. Kuvittelin tuon rungon sävyn olevan musta, mutta näytti enemmän tummansiniseltä? Onkos jollain tarkempaa tietoa?

Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
stls
Viestit: 1078
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Dexta -60, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja stls »

Sama tummansininen sävy vuodesta 1979 vuoteen 1997, jonka jälkeen musta.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta -60, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

stls kirjoitti: Ma Touko 13, 2019 9:34 am Sama tummansininen sävy vuodesta 1979 vuoteen 1997, jonka jälkeen musta.
Olisiko värikoodia tiedossa?

Edit: Taisin löytää, eli lienee RAL 5004 Schwarzblau.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta -60, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Viimein ehti purkamaan. Melko simppeli homma. Kohta selviää tarviiko jarrut purkaa tieltä, että saa vetoakselin tumpin kuorineen irti perästä.

Kuva
Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta -60, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Kesä meni odotellessa uutta akselia, kun koneistamo oli kiireinen. Sillä aikaa tuli hieman puhalleltua ja maalailtua. Puhallus, inerta 2k epoksi ja päälle 2k teknodur. Konepellit maalasin laadukkaalla Lesonal 2k automaalilla. Vielä olis pikkuhommia, mutta voiton puolella jo selvästi :) Rappuset vielä puhaltaa ja maalata, kopin yläreunan tarrat uusia ym.

Kuva

Toisen puolen akselin särötestasin varmuudeksi. Ehjä oli.
Kuva

Ekat koeajot. Melko näppärältä koneelta vaikuttaa äkkiseltään. Ja sivistynyt kun on kepit oikealla, tasalattia ja hiljainen kabiini :mrgreen:
Kuva
Kuva

Löytyi myös pitkähkön etsinnän jälkeen hyvä aihio, eli new performance Super Dexta. Tämä menee täydelliseen entisöintiin.
Hakureissulla tuli koeponnistettua n. 30km siirtymällä :)
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Broadspeed, To Loka 10, 2019 9:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
routi
Viestit: 189
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja routi »

Onko jollain tietoa mistä saisi alkuperäisiä ajovalon polttimoita -59. Dextaan?
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

routi kirjoitti: To Loka 10, 2019 9:55 am Onko jollain tietoa mistä saisi alkuperäisiä ajovalon polttimoita -59. Dextaan?
Mahtaneeko saada enää kaupsta? Rompepäivien myyjillä olen viimeksi nähnyt :idea:
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Matsikka
Viestit: 16237
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Broadspeed kirjoitti: To Loka 10, 2019 12:40 pm
routi kirjoitti: To Loka 10, 2019 9:55 am Onko jollain tietoa mistä saisi alkuperäisiä ajovalon polttimoita -59. Dextaan?
Mahtaneeko saada enää kaupsta? Rompepäivien myyjillä olen viimeksi nähnyt :idea:
Itte tilasin 165 Massikan eksoottisia polttimoita netistä, googleen hauksi ajovalopolttimo tai vastaava ja sitten kuvien mukaan etsii polttimon tyypin ja googlettaa sen mahdollisia myyntipaikkoja.

En muista justiin putiikkia mistä ostin, mutta niitä kyllä löytyi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
stls
Viestit: 1078
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja stls »

Katso polttimoita kannalla P36d . Tosin halvemmista puuttuu polttimon sisällä oleva heijastinpinta.
routi
Viestit: 189
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
Viesti:

Re: Dexta, Super Dexta, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Viesti Kirjoittaja routi »

stls kirjoitti: To Loka 10, 2019 2:55 pm Katso polttimoita kannalla P36d . Tosin halvemmista puuttuu polttimon sisällä oleva heijastinpinta.
Sopiikohan tuo🤔 ettei olis kuitenkin tällainen https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... ba15d.html
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa