Kuka uskaltaa tunnustaa, että kaiken pohdinnan ja tarkastelujenkin jälkeen tuli tehtyä konekauppa, jota kadut. Joko hinta/laatu-suhde ei olutkaan sitä mitä piti (myyjä kusetti), tai sitten tuli vain traktorikuumeessa homattua peli, joka ei käy totuttelunkaan jälkeen käteen. Traktorin ominaisuudetkaan ei aina olekkaan sitä mitä odotti.
Tänne siis vain risut ja pettymykset konekaupoista.
Meikä aloittaa. Vaihdoin 825-Belaruksen 1690- Caseen. Muuten kaikin puolin hyvä ja kunnossa oleva traktori, mutta ei vain oikein missään vaiheessa Taavetti tuntunut "omalta" koneelta, vaikka pari vuotta sillä totuttelin ajelemaan. Harmittaa tuo vaihto vieläkin
Viimeksi muokannut Rokressi, Ti Joulu 04, 2012 11:18 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ostettiin vanhalta paapalta 2000 tuntia ajettu rattori ja kaikki maatalous koneet. Rattoriin oli tehty kytkin remppa sata tuntia aiemmin ja meile tuttu mies tehny. Ei montaa kymmentä tuntia ajettu ko kytkin piti uusia. Selvisi että rattoriin oli tehty vielä toinenkin kytkin remppa sen meän tutun tekemän rempan jälkeen. Eli nyt neljäs kytkin siihen rattoriin. Tämä jälkimmäinen remonttimies oli tehny joitaki pikku mokia kuten tankin meno ja paluu letku oli väärin päin. Löpö loppui vaikka mittari näytti puolta tankkia ja tankissa oli se puolikas tavaraa. Etu ja taka parkit sai uusia ja työvaloja piti laittaa. Varmaan pari tonnia sai laittaa remppoihin. Nyt on kumminki parempi koppinen kone ja teli kärrö sekä halkomakone omalla pumpulla. Seuraavaksi saattaa vaihtua liikkeestä neliveto 90-sarjalainen kuhan vain on rahaa ja sattuu sopiva kohalle.
Fiat640 kirjoitti:Rattoriin oli tehty kytkin remppa sata tuntia aiemmin ja meile tuttu mies tehny. Ei montaa kymmentä tuntia ajettu ko kytkin piti uusia. Selvisi että rattoriin oli tehty vielä toinenkin kytkin remppa sen meän tutun tekemän rempan jälkeen. Eli nyt neljäs kytkin siihen rattoriin. Tämä jälkimmäinen remonttimies oli tehny joitaki pikku mokia kuten tankin meno ja paluu letku oli väärin päin. Löpö loppui vaikka mittari näytti puolta tankkia ja tankissa oli se puolikas tavaraa.
Mikä meni vikaan siinä teidän tutun tekemässä remontissa, tuskin sitä ois uusiksi yritetty rempattu jos ensimmäisellä kerralla ois kuntoon tullu?
Se tuttu remonttimies ei valitettavasti ole mikään takuu hyvälle remontille ja tästä on valitettavasti omakohtaistakin kokemusta. Ajattelin vain että oisko mahdollista että onko nuo pikkuvirheetkin tai ainakin osa niistä jo mahdollisesti sen tutun käsistä lähtöisin?
ensimäinen belarus, oli olevinaan kiirus ja sen yhden kerran kun menin elämässäni vipuun että ostin valmiiksi "rempatun"
no olihan siinä linko ja "Ek" eli vilske 1000.
ja on muuten ensimäinen kerta kun olen vanhasta rompeesta perään soittanu. en muuten mutta kun myyjä oli niin polleeta kun oli erään merkin asentaja että hän on ite tehny, kehuili että kestää taasen isältä pojalle piti olla laakeroitu, rengastettu,suutimet katottu ja kannet tehty.niin ja hydrauli pummpu tehty.
no kun oltiin vermettä hakemassa, halkesi hydrauli pumppu ennen kuin edes lavalle saatiin. no hinta neuvotteluja hieman ja verme kyytiin.
eikä tuosta hirviä pitkää iloa ollu, syöttöpumppu vuoti pirusti pöötä öljyn sekaan ja ei kauaa mennyt kun rupesi kuulostamaan 3 pyttyseltä valmetilta. no kannet pois ja 3 mäntää oli ylhäällä.
öljypohajn irrotuksen jälkeen totesin että kampiakseli on ainakin selvä.
kierokangen alapää ja liuskat köllötteli öljypohjassa
mutta ei siinä, myyjä tuli kyllä hinnassa reilusti vastaan, mistä sinäänsä hatun nosto ja koneeseenkaan ei jäännyt uutta kuin lohko. nyt on pari vuotta päästetty ilman isompia murheita, pari kuukautta jumiteltua suutinta lukuun ottamati.
että sinäänsä ei enää harmita, on sopuhintaine käteen sopiva kampe. ja ainakin tietää mitä on.
jotenkin tuo 425,nen fermon kopilla on omasta mielestä keppien sijoittelun suhteen mieleisempi kuin tuo uudempi belarus
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
ursus 1024
Fiat640 kirjoitti:Rattoriin oli tehty kytkin remppa sata tuntia aiemmin ja meile tuttu mies tehny. Ei montaa kymmentä tuntia ajettu ko kytkin piti uusia. Selvisi että rattoriin oli tehty vielä toinenkin kytkin remppa sen meän tutun tekemän rempan jälkeen. Eli nyt neljäs kytkin siihen rattoriin. Tämä jälkimmäinen remonttimies oli tehny joitaki pikku mokia kuten tankin meno ja paluu letku oli väärin päin. Löpö loppui vaikka mittari näytti puolta tankkia ja tankissa oli se puolikas tavaraa.
Mikä meni vikaan siinä teidän tutun tekemässä remontissa, tuskin sitä ois uusiksi yritetty rempattu jos ensimmäisellä kerralla ois kuntoon tullu?
Se tuttu remonttimies ei valitettavasti ole mikään takuu hyvälle remontille ja tästä on valitettavasti omakohtaistakin kokemusta. Ajattelin vain että oisko mahdollista että onko nuo pikkuvirheetkin tai ainakin osa niistä jo mahdollisesti sen tutun käsistä lähtöisin?
Tämä tuttu ollut alalla kymmeniä vuosia ja tuntee fiiatit todella hyvin. Entinen omistaja oli kasikymppinen paappa ja oli maannut kytkin polkimella oikein urakalla ja näissä ainakaan kytkin ei luistatelua kestä. Ja kyllä kyllä ne pikkuvirheet oli sen jälkimmäisen remontin jäljiltä aivan selvästi. Myyjän naapuri oli myöskin tuttu mies ja sanoi jälkeen että on kattonu ko tämä myyjä autolakin lähtee niin kaasu pohjaan ja kytkintä kauan luistattaen. Lisäksi koneessa oli etu kuormaaja ja huomattiin että linkokin oli semmonen että pienilä kierroksilla ei kannata se perässä ajella. Paikassa mistä tuo haettiin oli melko jyrkkä mäki josta pihaan noustiin. Pari fiat tietäjää löytyy tuttava piiristä ja yks sano että normaali käytöllä ilman että makaa polkimella kestää kuormaaja käytössä 2-4000 tuntia yleensä kytkin ja sitten ilman kuormaajaa helposti menee se 10000h. Ja juurikin tuota painotti että jalka polkimella ei kannata ajaa.
En minäkään traktorikaupoissa ole epännistunut. Mutta ensimmäisen autoni Loppakorva Volkswaakenin myynti pilkkahintaan seitkytluvun alussa harmittaa vieläkin.. Mallia -59 ja mulla olisi ollut jossain vaiheessa varaa se kunnostuttaa. Olisi makia peli ajella joskus kesäisin. Eli näin se on: Ymmärrys hoi, äly älä jätä.
Viimeksi muokannut MOP, Ti Joulu 04, 2012 12:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siinä mielessä, että olisi pitänyt ostaa neliveto.
Noita isompia valmetteja (70x, 80x) olisi silloinkin saanut melkein samaan hintaan.
No toivotaan, että kesät on jatkossa vähän kuivempia, tehon ja käytettävän kaluston puolesta 502:kin riittää.
Juu, kaduttaa elämäni ainoan trattorikaupan teko, ostin silloin Valmet 565:n. Se kauppa olisi pitänyt tehdä jo paljon aiemmin! Nyt kun jaksaisi vielä pysytellä tolkussaan ja ei koskaan ryhtyisi ostamaan jotain uudempaa kuormaajakonetta...huoh.
Yhden traktorin olen myynyt ja sitäkään ei olisi pitänyt myydä. On harmittanut monta kertaa, vaikka oli paljon ajettu ja aika paljon remonttiakin olisi ollut tiedossa. Oli kuitenkin normaalista poikkeavaa mallia, merkki oli Nuffield.
UniversalDM4 kirjoitti:Yhden traktorin olen myynyt ja sitäkään ei olisi pitänyt myydä. On harmittanut monta kertaa, vaikka oli paljon ajettu ja aika paljon remonttiakin olisi ollut tiedossa. Oli kuitenkin normaalista poikkeavaa mallia, merkki oli Nuffield.
Taisi joutua tämä yksilö jobbarin kautta ymmärtämättömiin käsiin Ja nyt rääkii nissanin kone keulalla gazin maski nokalla traktoriharvinaisuudessa
MiikaP kirjoitti:Alotin koko traktorien kanssa pelaamisen kunnostetulla 565:lla joka oli pientä vaihdekeppi episodia huolimatta loistavassa kunnossa. kopillista teki mieli, joten möin ehjän pois ja ostin maalatun 702:sen tilalle. Ei pitänyt vuotaa mistään, mutta vuoti kumminkin, hydraulisäiliön tiivistys, kynkkien tiivistys, nostolaitteen sylinterin tiivisteen vaihto, uusi vesipumppu, jäähdyttimen tinausta, sähköjä, uusi lohkolämmitin calix, syöttöpumpun vaihto äskettäin, Olka-akseline laakerit ja pyörän laakerit vaihdoin. Nyt alkaa takarenkaita lukuunottamatta olemaan kasassa ja lisähydrauliikkaakin asennettiin 2x2 toimista ja vapaa paluu.
Jos rahat saisin remonteista ja kaupasta takas ni en ehkä siltikään ottais, on sen verran oppinu uutta dieseltekniikasta ja traktoreista yleensä vaikkakin kantapään kautta.
tuo myynnissä ja maalattu ja vielä jos kaupan päälle lukee että vasta rempattu on taatusti merkkejä jot nyt menee käet sontaan ja kyynärpäitä myöten... mut niinkun oon usiasti sanonnu, ihminen o harakka
mutta nuista että tuli joskus myytyä.. sellasia on menny paljon, pari ehkä vähän jälkikäteen harmittikin. mutta kun kaikkea ei taho pystyä säilömään ja monasti on tullu jottain muuta mielekästä tialle.
mutta jos joku olis tarviinu ehkä jättää niin ktm gs125 vm 74, tehtaan teharilla. sivukatetta lukuun ottamati orkkis ja osiltaa täydellinen. mutta meni ymmärtävään kotiin.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
ursus 1024
Ostin ekaksi traktoriksi zetorin, jossa piti oleman "venttiilivika tms.".
Kone lähti käyntiin, kävi ja toimi tosin terävä nakutus kuului. Kaikki kuunnelleet epäili et koneessa ei kovin isoa vikaa olisi.
Öljynpainemittarin kytkeminen toi pelon pintaan, kun se ei näyttäny oikeastaan mitään paineita. Öljypohjassa oli sitten kourallinen rautaromua. Kahden sylinterin kiertokangen laakerit, männän helmoja jne.
Kaikki meni uusiksi lohkoa ja kantta lukuunottamatta.
No, traktori oli onneksi aika halpa ja muuten nätissä kunnossa, joten ei tuo nyt ihan katastrohvi ollut.
Kyllä kaduttaa! Joka talavi kun on lunta ja pakkasta,foortsoni ee inaha,mieleen hiipii yksi sana. Zetor...
5vuotta kohta erossa oltu ja kyllä v*tuttaa. Meni vielä mukana linko ja ketjut.
Ja halavalla mäni,onneksi sentään urakka hommiin sahurille.
Ja taetaa nytten tulla 2040s runnia veevaamaan.
-97 uutena ostettu 865 valmetti. jatkuvasti joku paikka remontissa eikä tuo kauaa vikojensa johdosta talossa ollutkaan. oli virhe yrittääkkään ostaa muuta merkkiä kun jontikkaa