minikaivuriin metallitelat?
-
- Viestit: 566
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 3:45 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
minikaivuriin metallitelat?
Mulla on Yanmar B25V ja pitäs päästä metsään, eli joskus aika pehmeää, kiviä ja kantoja.
Kumiteloja ei saa leveina (max. 300mm) - pehmeisiin paikkoihin ja metsäkäytössä hajoaa helposti, onhan ne suht kalliitkin.
En ole ikinä nähnyt pikku koneessa metalliteloja, onkohan niitä? Mistä vois kysellä?
Kumiteloja ei saa leveina (max. 300mm) - pehmeisiin paikkoihin ja metsäkäytössä hajoaa helposti, onhan ne suht kalliitkin.
En ole ikinä nähnyt pikku koneessa metalliteloja, onkohan niitä? Mistä vois kysellä?
-
- Viestit: 584
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 8:58 pm
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
On 3000kg koneissakin metallisia teloja,esim komatsu.
Kysyppä esim. tuolta http://www.nettikone.com/muu-merkki/telat/615199
Löytyi ainakin joku vuosi sitten vaikka millä jaolla metallisia teloja.
Ohjainrullia yms saatat joutua vaihtaa,en tiedä tarkemmin yanmarin koneista,kysymällä selviää
Kysyppä esim. tuolta http://www.nettikone.com/muu-merkki/telat/615199
Löytyi ainakin joku vuosi sitten vaikka millä jaolla metallisia teloja.
Ohjainrullia yms saatat joutua vaihtaa,en tiedä tarkemmin yanmarin koneista,kysymällä selviää
-Kubota l2550-87
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
-
- Viestit: 566
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 3:45 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2007 3:15 am
- Viesti:
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2007 3:15 am
- Viesti:
-
- Viestit: 566
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 3:45 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
joo, ei sinne kovin leveet mahdu, eikä tarvikkaan. Pienellä levennyksellä saa jo paljon aikaan. Kyllä se pikku kone uppoaa melkein helpommin kun iso, vaikka kone kevyt, ei ne telat kovin leveet ole. Ylä vaunu ei ole kovin korkeella maasta, sitten ollaan pulassa, kun se ottaa kiinni. Risut kyllä auttaa, mutta laiska...
Lähinnä ne kannot ja kivet helposti rikkoo kumitelat, siksi aika huonot metsässä. siksi ajattelin niitä metallisia. Pitäisi kaivaa ja avata aika paljon mettä ojia ens kesänä.
Lähinnä ne kannot ja kivet helposti rikkoo kumitelat, siksi aika huonot metsässä. siksi ajattelin niitä metallisia. Pitäisi kaivaa ja avata aika paljon mettä ojia ens kesänä.
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
jaksaakohan noin ajomoottorit pyörittää metallisia teloja.. tossa oli viime joulukuussa jcb micro lainassa ja sattu tulemaan pakkaset, edellisenä päivänä oli +5 ja kumitelat jäi saviseksi. piti kumilekalla moukaroida savea pois ja sitten lähti taas telat pyörimään. ei jaksanu pyöriä kumpikaan puoli edes tela ilmassa kun nostelin. sit fiksuna pesin telat hommien jälkeen niin ei ollu ongelmaa seuraavana päivänä. En oo sitten varma oliko pumppu tai ajomoottorit sen verran kuluneita ettei jaksanu. kyl se muuten tuntu voimissaan olevan ja liikku eteenpäin tosi hyvin. Vai pyörisköhän noi paremmin metallisilla jos kumi on jäykkää tms..
-
- Viestit: 566
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 3:45 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
-
- Viestit: 584
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 8:58 pm
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Käännöksissä luonnollisesti huomaa pienoisen eron,syö voimaa metallitelat enemmän.
Pumput ja ajomoottorit jos on kunnossa,nii ei ongelmaa ja kannattaahan se muutenkin aina kun pystyy,nii puomila avittaa käännöksissä.
Pumput ja ajomoottorit jos on kunnossa,nii ei ongelmaa ja kannattaahan se muutenkin aina kun pystyy,nii puomila avittaa käännöksissä.
-Kubota l2550-87
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 566
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 3:45 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
Omassa metsässä, itselle, sellanen pikku kone, kun sattuu ittellä olemaan.
Muutaman sata metriä tänä kesänä perkailin (ei uutta ojaa) ja hienosti onnistu. Jouduin tosin välillä täyttämään ojaa takaa päin (menosuuntaan), että kone pysyi pinnalla. Siksi niistä teloista haaveilen...
Ei 3 tonnisella koneella paljon 1euro/metri urakkaa tee -- joo.
Muutaman sata metriä tänä kesänä perkailin (ei uutta ojaa) ja hienosti onnistu. Jouduin tosin välillä täyttämään ojaa takaa päin (menosuuntaan), että kone pysyi pinnalla. Siksi niistä teloista haaveilen...
Ei 3 tonnisella koneella paljon 1euro/metri urakkaa tee -- joo.
-
- Viestit: 566
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 3:45 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
Metalli teloja löytyy tohon minun koneeseen (melkein joka minikoneeseen). Vetopyörät kannattaa vaihtaa samalla, jos on kovin paljon tunteja. Vähän sama periaate kuin moottoripyörän ketjuissa ja rattaissa. Leveyttäkin saan 350mm, nyt 270mm ja koska telat ei ole ihan vetopyörän keskilinjalla, niin ne tulee pikkusen ulos, mikä on hyvä.
MUTTA... noin tonnin kappale, melkein tuplat verrattuna kumiteloihin? Luulin, että metallitelat on halvemmat, tai noin ainakin sanoivat kumitelakaupassa.
Pitäsköhän ruuvata jotkut metalli levyt teloihin, leveyttä sais lisää, mutta kivikossa kumitelat silti aika kovilla... Onneks on koko talvi aikaa miettiä. Tai sitte vaan risuja telojen alle...
MUTTA... noin tonnin kappale, melkein tuplat verrattuna kumiteloihin? Luulin, että metallitelat on halvemmat, tai noin ainakin sanoivat kumitelakaupassa.
Pitäsköhän ruuvata jotkut metalli levyt teloihin, leveyttä sais lisää, mutta kivikossa kumitelat silti aika kovilla... Onneks on koko talvi aikaa miettiä. Tai sitte vaan risuja telojen alle...
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2007 3:15 am
- Viesti:
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: Ma Syys 06, 2010 1:11 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
-
- Viestit: 6663
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
- Viesti:
No mutta pyytää metalliteloista kuvat tai käy katsomassa mimmoset ne on....ja tekee itse, niin saa just semmoset kun sattuu tulemaan. Kyllä ne nyt yhdet ketjut talven aikan väkästelee.....mika kirjoitti:Metalli teloja löytyy tohon minun koneeseen (melkein joka minikoneeseen). Vetopyörät kannattaa vaihtaa samalla, jos on kovin paljon tunteja. Vähän sama periaate kuin moottoripyörän ketjuissa ja rattaissa. Leveyttäkin saan 350mm, nyt 270mm ja koska telat ei ole ihan vetopyörän keskilinjalla, niin ne tulee pikkusen ulos, mikä on hyvä.
MUTTA... noin tonnin kappale, melkein tuplat verrattuna kumiteloihin? Luulin, että metallitelat on halvemmat, tai noin ainakin sanoivat kumitelakaupassa.
Pitäsköhän ruuvata jotkut metalli levyt teloihin, leveyttä sais lisää, mutta kivikossa kumitelat silti aika kovilla... Onneks on koko talvi aikaa miettiä. Tai sitte vaan risuja telojen alle...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Bing [Bot], Google [Bot], jarikos, riude, toyotacorolla ja 60 vierailijaa