Perkins malli?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Zuzanna
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 12, 2012 10:01 pm
Viesti:

Perkins malli?

Viesti Kirjoittaja Zuzanna »

Hei! Minulla on joku 4-pyttyinen Perkinsin venemoottori, josta ei löydy hyvistä ohjeista huolimatta minkäänlaista tyyppikilpeä. Kuvia olen ottanut ko moottorista ja voisin lähettää niitä tunnistuksen auttamiseksi, niitä haluaville. Seuraavia tietoja löysin moottorista. Venttiilikopassa meistetty numerosarja 37188137; Lohkoon meislattu 7079600 H; lohkoon valettu numerot 37112400. Lisäksi numerosarja 1103 N tai M. Voisiko joku tietäjä auttaa? Jos malli löytyy tarvisin myös manuaalin.
verkumies
Viestit: 417
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verkumies »

http://www.annatefka.com/

Tuolla jotakin... :wink:
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Perkins malli?

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

Zuzanna kirjoitti:Hei! Minulla on joku 4-pyttyinen Perkinsin venemoottori, josta ei löydy hyvistä ohjeista huolimatta minkäänlaista tyyppikilpeä. Kuvia olen ottanut ko moottorista ja voisin lähettää niitä tunnistuksen auttamiseksi, niitä haluaville. Seuraavia tietoja löysin moottorista. Venttiilikopassa meistetty numerosarja 37188137; Lohkoon meislattu 7079600 H; lohkoon valettu numerot 37112400. Lisäksi numerosarja 1103 N tai M. Voisiko joku tietäjä auttaa? Jos malli löytyy tarvisin myös manuaalin.
Kai se tyyppi selville sadaan, kun vain kuvia saisi
Zuzanna
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 12, 2012 10:01 pm
Viesti:

Perkins?

Viesti Kirjoittaja Zuzanna »

Ei ole tullut selvyyttä. Voisiko joku auttaa!!!
Korpivainio
Viestit: 1369
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 8:47 pm
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpivainio »

Varmaan autetaan, mutta ensin pitäis saada niitä kuvatuksia ? Vaikka mielellään nyt ihan tänne juttuketjuun suoraan (esimerkiksi vaikka aijaa.com:ia hyväksikäyttäen)
Ferguson 20, 2kpl MF-35, MF-148, MF-565, "MF-543", MF 3060E ,
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

Terve.

Numerosarjan perusteella näyttäisi todennäköiseltä että moottori olisi Perkins A4.107

Moottoria oli esim. Ranskan Ferkussa 25, 30, 130. Sampo leikkuupuimurissa jne. Melkein sama moottori (4.108) oli monessa autossa, mm transit

Minkähänlaista manuaalia olisit vailla? Jotain saattaisi meiltäkin löytyä.
Netin kautta löytyy varmaan moottorin tyypillä.
Zuzanna
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 12, 2012 10:01 pm
Viesti:

Perkinsin kone

Viesti Kirjoittaja Zuzanna »

http://aijaa.com/6pDiT6
http://aijaa.com/gOKEt5
http://aijaa.com/jVH1am
Olisiko noista kuvista hyötyä. Moottori on tehdasmarinoitu ja ollut luultavasti venekäytössä koko ikänsä.
konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Perkinsin kone

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

Zuzanna kirjoitti:http://aijaa.com/6pDiT6
http://aijaa.com/gOKEt5
http://aijaa.com/jVH1am
Olisiko noista kuvista hyötyä. Moottori on tehdasmarinoitu ja ollut luultavasti venekäytössä koko ikänsä.
4.107 tai 4.108. 4.107 on ohuemmalla kannenpultilla kuin 4.108. Muistaakseni kannenpultin vahvuus on 5/16 4.107 ja märillä sylinteriputkilla. Sylinteriputkia ei pääse näkemään kun kansi on paikallaan, mutta kannenpultin pääsee mittaamaan.

4.108 on 3/8 pultilla ja kuivalla sylinteriputkella. Muuten koneet ovat periaatteessa samoja sisäkaluiltaan. 4.107 kansi sopii 4.108 koneeseen kun vain poraa kannenpulttien reijät 3/8 pultille sopiviksi.

Syöttöpumppu näyttää ko. koneessa olevan hydraulisella säätäjällä, mutta se ei sano mitään moottorin tyypistä, koska myös mekaanisella säätimellä olevia pumppuja käytettiin.

Siis varmuudella siitä ei voi sanoa kuvien perusteella kumpi malli se on, koska eroavaisuudet päällepäin ovat mitättömän pienet, siis vain kannenpultin halkaisijassa on ero.

Sylinterilohko on tietysti erilainen, mutta sitä on vaikea tunnistaa kun kone on kasassa
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

Numeron perusteella sen koneen voisi sanoa olevan 4.107.

Oleellista eroahan käytännön kannalta ei ole onko kone 107 vai 108, remontissa sitten eroa on.

Lisäystä hieman konemies 1:n juttuun. Törmäsin tänä syksynä 4.107 koneeseen jossa oli paksummat pultit. Liekkö sitten jossain vaiheessa 107:n myös muutettu paksummat pultit vai oliko rempan yhteydessä vaihdettu.


Tuota pumppua vielä hieman itse ihmettelin kun venekäyttöön oli valittu hydraulisäätäjällä oleva. Vissiin se siinä pelaa hyvin. onhan moottorilla tasainen kuorma aina päällä ajaessa.
Normag
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Elo 11, 2010 10:31 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Normag »

Normag NG 20B -53, Nuffield 10/60 + Hymas 4S -65, MF135 -69, -69 ja -70, MF275 -86
Touhu-Ville
Viestit: 420
Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 2:15 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Touhu-Ville »

Jos 4.107 katsoo koneen kylkeen vasemmalta syöttöpumpun puolelta niin siinä pitäisi olla juorureijät jotka kertovat märistä sylinteriputkista.
Huoleton hevoseton poika
ATS
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 3:57 pm
Paikkakunta: Orivesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ATS »

Touhu-Ville kirjoitti:Jos 4.107 katsoo koneen kylkeen vasemmalta syöttöpumpun puolelta niin siinä pitäisi olla juorureijät jotka kertovat märistä sylinteriputkista.
4.99, samat juorureijät siinäkin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 54 vierailijaa