Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Toisaalta tuossakin jutussa pientä ristiriitaa. Että ensin ihmetellään, miksi uudehkoja autoja romutetaan. Ja kohta ihmetellään, miksei rikkoutuneen akun tilalle asenneta paljon halvempaa, käytettyä akkua?
Mistäs niitä käytettyjä akkuja saatas, ellei purkaamoilta.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Toisaalta tuossakin jutussa pientä ristiriitaa. Että ensin ihmetellään, miksi uudehkoja autoja romutetaan. Ja kohta ihmetellään, miksei rikkoutuneen akun tilalle asenneta paljon halvempaa, käytettyä akkua?
Mistäs niitä käytettyjä akkuja saatas, ellei purkaamoilta.
Käsittääkseni ongelma on sähköautojen pitkässä takuussa 8v/160 000km eli auton valmistajien takuut raukeaa siinä
vaiheessa, kun käytetään purkuosia. Jolloin vakuutusyhtiölle tulee halvemmaksi lunastaa auto, kuin laittaa uusi akku, esim.
siinä tilanteessa, jos auton pohjassa oleva akku ajettu mökkitien kiveen.
Toisaalta tuossakin jutussa pientä ristiriitaa. Että ensin ihmetellään, miksi uudehkoja autoja romutetaan. Ja kohta ihmetellään, miksei rikkoutuneen akun tilalle asenneta paljon halvempaa, käytettyä akkua?
Mistäs niitä käytettyjä akkuja saatas, ellei purkaamoilta.
Tuo ohjelma kertoo juuri miten edullinen sähköauto ostetaan masinistihenkeen, eli lievä kolari auto ja siihen vaikka se akku sitten
purkaamolta Hollannista, kuten Ampperaan saa 2500€ kotia tuotuna kolmen kuukauden takuulla.
zukka kirjoitti: ↑To Heinä 14, 2022 12:30 am
Paljon muuten ampera kuluttaa polttoainetta satasella jos autoa ei lataisi?
Pääsiäisestä asti ajettiin hybriitinä, eli ei verkkolatausta, niin kulutusmittari joka mittaa hyvinkin tarkasti,
näytti 6,32l/100km ajomäärä oli n.2000km Matka-ajossa pelkällä bensalla menee 5,4l/100km
Nyt on maxus deliver3:sella reilu 3tkm taitettu matkaa.17-18.4kw/100km on ollut kulutus.
Hyvä peli on ajolleen mutta ilman kuormaa maantiellä takapään "pompottava"jousitus hieman häiritsee
Yllätyksenä itselle mitä en tajunnut oli ettei tuossa ole kui 1 vaihe laturi,eli 7.2kw/32a on maksimi kotilatauksessa.itsellä tuo kyllä riittää mutta ihmetyttäå miksei ole voitu laittaa 3vaihe laturia
Mistrall kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 10:58 pm
Nyt on maxus deliver3:sella reilu 3tkm taitettu matkaa.17-18.4kw/100km on ollut kulutus.
Hyvä peli on ajolleen mutta ilman kuormaa maantiellä takapään "pompottava"jousitus hieman häiritsee
Yllätyksenä itselle mitä en tajunnut oli ettei tuossa ole kui 1 vaihe laturi,eli 7.2kw/32a on maksimi kotilatauksessa.itsellä tuo kyllä riittää mutta ihmetyttäå miksei ole voitu laittaa 3vaihe laturia
Juu. Sama.
Paas tommone 7kW laturi, aika tomera vinokuorma kiinteistöllä.
Mistrall kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 10:58 pm
Nyt on maxus deliver3:sella reilu 3tkm taitettu matkaa.17-18.4kw/100km on ollut kulutus.
Hyvä peli on ajolleen mutta ilman kuormaa maantiellä takapään "pompottava"jousitus hieman häiritsee
Yllätyksenä itselle mitä en tajunnut oli ettei tuossa ole kui 1 vaihe laturi,eli 7.2kw/32a on maksimi kotilatauksessa.itsellä tuo kyllä riittää mutta ihmetyttäå miksei ole voitu laittaa 3vaihe laturia
Mikä yllätys? Kaikissa itämaisissahan noin oli ihan pariin viime vuoteen saakka. Ja vieläkin perusmalleissa ja myös eurooppalaisissakin. 3-vaihesähkö kun ei ole mikään koko maapallon strandardi.
Mistrall kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 10:58 pm
Nyt on maxus deliver3:sella reilu 3tkm taitettu matkaa.17-18.4kw/100km on ollut kulutus.
Hyvä peli on ajolleen mutta ilman kuormaa maantiellä takapään "pompottava"jousitus hieman häiritsee
Yllätyksenä itselle mitä en tajunnut oli ettei tuossa ole kui 1 vaihe laturi,eli 7.2kw/32a on maksimi kotilatauksessa.itsellä tuo kyllä riittää mutta ihmetyttäå miksei ole voitu laittaa 3vaihe laturia
Juu. Sama.
Paas tommone 7kW laturi, aika tomera vinokuorma kiinteistöllä.
Nyt en muista, millä nimellä sitä myydään, mutta on olemassa latausasema, joka sisältää 400/230 V muuntajan ja ottaa tehon auton lataukseen kahdesta vaiheesta, jolloin saadaan kuormitus jaettua kahdelle vaiheelle ja yksittäisen vaiheen kuormitusta pienemmäksi.
Mistrall kirjoitti: ↑Ma Heinä 18, 2022 10:58 pm
Nyt on maxus deliver3:sella reilu 3tkm taitettu matkaa.17-18.4kw/100km on ollut kulutus.
Hyvä peli on ajolleen mutta ilman kuormaa maantiellä takapään "pompottava"jousitus hieman häiritsee
Yllätyksenä itselle mitä en tajunnut oli ettei tuossa ole kui 1 vaihe laturi,eli 7.2kw/32a on maksimi kotilatauksessa.itsellä tuo kyllä riittää mutta ihmetyttäå miksei ole voitu laittaa 3vaihe laturia
Juu. Sama.
Paas tommone 7kW laturi, aika tomera vinokuorma kiinteistöllä.
Nyt en muista, millä nimellä sitä myydään, mutta on olemassa latausasema, joka sisältää 400/230 V muuntajan ja ottaa tehon auton lataukseen kahdesta vaiheesta, jolloin saadaan kuormitus jaettua kahdelle vaiheelle ja yksittäisen vaiheen kuormitusta pienemmäksi.
Olisivat nyt ostaneet bensa autoksi edes saman kokoluokan auton.
Ja pienemmällä koneella.
Joka on nuo moottorin jutut lukenut minkälaista se arki Nissanin kanssa oli, saattaisi päätyä (itseni ohella) toisenlaiseen lopputulokseen.
Jos joka päivä saat tapella latausvehkeiden, hyytyvän ja kylmän auton kanssa, sellainen ei kertakaikkiaan sovellu jokapäiväiseen liikenteeseen jossa viedään lapsia kouluun,harrastuksiin jne.
Toimintavarmuudesta olen ainakin valmis maksamaan, sitä käyrää joka otsassa on hiipuneen auton kanssa ei hyvitä mikään ihana ajatus siitä että kylläpä tuli säästettyä.
Tuo IS:n juttu on esimerkki aiheesta "medialukutaito" joka varsinkin nykypäivänä on valitettavasti katoava luonnonvara.
Olisivat nyt ostaneet bensa autoksi edes saman kokoluokan auton.
Ja pienemmällä koneella.
Miksi?
Se Nissan on tilointaan isompi ja kulultaan nopeampi.
Rangessa toki jää, mutta se onkin kaupunkiauto.
Ihan ok tulos minusta, joku vanha laatikkovolvo niin tulos olis bensalle vielä rumempi.
Olisivat nyt ostaneet bensa autoksi edes saman kokoluokan auton.
Ja pienemmällä koneella.
Miksi?
Se Nissan on tilointaan isompi ja kulultaan nopeampi.
Rangessa toki jää, mutta se onkin kaupunkiauto.
Ihan ok tulos minusta, joku vanha laatikkovolvo niin tulos olis bensalle vielä rumempi.
Siksi että Leaf ei ole mondeon kanssa saman kokoluokan auto.
Focus olisi ollut.
Mondeo on isompi.
Ja 1.4 tai 1.6 olisi ollut oikea moottorivalinta siihen focukseen.
1.6vcti moottorillisessa focuksessa on 115hp.
Paljonko tuossa testin datsunissa on?