Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Noinkohan sähköautot halpenevat, kun pahin kilpailija eli halvat polttomoottoriautot kielletään?
Eiköhän,koska kilpailevathan eri merkit siltikin keskenään ja hinta on yksi valintakriteeri.
Uusiakin valmistajia jo tullut sähköautojen myötä markkinoille.
Silti täysi päästöttömyys on mielestäni ehkä vähän turhan kova tavoite.
Mietin lähinnä vaikkapa pohjoisen ambulansseja ja poliisiautoja.
Vai lasketaanko nuo joksikin muuksi kun pakettiautoksi ja joku valmistaja suostuu vielä tekemään polttomoottoriautoja tuohon käyttöön pelkästään kun samalla tekniikalla ei normaaleja pakuja saisi enää myydä. Ehkä joku valmistaja suostuisikin,mutta tuskin kovin hyvää tarjontaa tulisi eri merkeiltä jos on vaarana että suunnitellaan edelleen polttomoottoriautoja tuohon käyttöön eikä oman merkin auto tulekaan valituksi.
Isot investoinnit ja rahaa siitä saisi 0€.
Noinkohan sähköautot halpenevat, kun pahin kilpailija eli halvat polttomoottoriautot kielletään?
Eiköhän,koska kilpailevathan eri merkit siltikin keskenään ja hinta on yksi valintakriteeri.
Uusiakin valmistajia jo tullut sähköautojen myötä markkinoille.
Silti täysi päästöttömyys on mielestäni ehkä vähän turhan kova tavoite.
Mietin lähinnä vaikkapa pohjoisen ambulansseja ja poliisiautoja.
Vai lasketaanko nuo joksikin muuksi kun pakettiautoksi ja joku valmistaja suostuu vielä tekemään polttomoottoriautoja tuohon käyttöön pelkästään kun samalla tekniikalla ei normaaleja pakuja saisi enää myydä. Ehkä joku valmistaja suostuisikin,mutta tuskin kovin hyvää tarjontaa tulisi eri merkeiltä jos on vaarana että suunnitellaan edelleen polttomoottoriautoja tuohon käyttöön eikä oman merkin auto tulekaan valituksi.
Isot investoinnit ja rahaa siitä saisi 0€.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Voi olla.
Entäs jos ei ja kukaan ei enää kehitä polttomoottoreita kun niitä ei hetken päästä saisikaan enää myydä?
Mielestäni liian tiukka raja haaveena.
Tyhmää kärsiä kauheasti että saa olla edelläkävijä, kun rajan takana ei millään ole mitään väliä kuten ei monessa muussakaan maassa.
Paras lämpötila sähköautolle on nyt selvitetty – kolmen säästövinkin ansiosta akun tyhjenemistä voi hidastaa sekä pakkasilla että helteillä https://www.is.fi/autot/art-2000008874852.html
zukka kirjoitti: ↑Pe Kesä 10, 2022 8:42 am
Paras lämpötila sähköautolle on nyt selvitetty – kolmen säästövinkin ansiosta akun tyhjenemistä voi hidastaa sekä pakkasilla että helteillä https://www.is.fi/autot/art-2000008874852.html
Tuossa linkissä sanotaan mm "Voi jopa olla myös fiksua jättää autoon virta päälle äärimmäisen kylminä tai kuumina päivinä, jotta ei tarvitse tuhlata energiaa pitääkseen matkustamon lämpimänä tai viileänä."
Pitäneekin kokeilla?
Viil@ri kirjoitti: ↑Pe Kesä 10, 2022 9:13 am
Saako sähköautoilla vetää peräkärryä/ jarrullista kärryä ja jos saa niin minkähänlaisia vetomassoja niissä on?
Öh.. Ihan vakavissasiko kyselet? Esim. BMW iX:n vetomassa on 2500 kg ja i4:n 1600 kg.
zukka kirjoitti: ↑Pe Kesä 10, 2022 8:42 am
Paras lämpötila sähköautolle on nyt selvitetty – kolmen säästövinkin ansiosta akun tyhjenemistä voi hidastaa sekä pakkasilla että helteillä https://www.is.fi/autot/art-2000008874852.html
Tuossa linkissä sanotaan mm "Voi jopa olla myös fiksua jättää autoon virta päälle äärimmäisen kylminä tai kuumina päivinä, jotta ei tarvitse tuhlata energiaa pitääkseen matkustamon lämpimänä tai viileänä."
Pitäneekin kokeilla?
Olisikohan tässä käännösvirhe tms. varmaan on kyse siitä että jättää latausjohtoon jotta ei kulutua alkulämmitykseen auton akkua vaan suoraa verkkosähköä.
Viil@ri kirjoitti: ↑Pe Kesä 10, 2022 9:13 am
Saako sähköautoilla vetää peräkärryä/ jarrullista kärryä ja jos saa niin minkähänlaisia vetomassoja niissä on?
Öh.. Ihan vakavissasiko kyselet? Esim. BMW iX:n vetomassa on 2500 kg ja i4:n 1600 kg.
Eipä ole vain tullut perehdyttyä asiaan koska sähköautoilu on ainakin toistaiseksi ollut oman budjetin ulkopuolella
Viil@ri kirjoitti: ↑Pe Kesä 10, 2022 9:13 am
Saako sähköautoilla vetää peräkärryä/ jarrullista kärryä ja jos saa niin minkähänlaisia vetomassoja niissä on?
Öh.. Ihan vakavissasiko kyselet? Esim. BMW iX:n vetomassa on 2500 kg ja i4:n 1600 kg.
Eipä ole vain tullut perehdyttyä asiaan koska sähköautoilu on ainakin toistaiseksi ollut oman budjetin ulkopuolella
Muistaakseni linkitin vetomassoista linkin tähän ketjuun muutama sivu sitten josta löytyy yleisimmät sähköautot.
Viil@ri kirjoitti: ↑Pe Kesä 10, 2022 9:13 am
Saako sähköautoilla vetää peräkärryä/ jarrullista kärryä ja jos saa niin minkähänlaisia vetomassoja niissä on?
Vaikka lupasin jo kerran että en osallistu tähän ketjuun enää ikinä, mutta käännän takkini. Tämä on oiva työkalu. Rasti ruutuun "vetokoukku" niin löytyy vetomassan omaavat sähkärit:
Tukihakemus trafille laitettu vetämään uudesta sähköpakusta
100-200€ jää halvemmaksi ajelut kuukaudessa vaikka maksaa uutta autoa verrattuna 20v vanhalla pakulla ajeluun
Mistrall kirjoitti: ↑Su Kesä 19, 2022 10:43 pm
Tukihakemus trafille laitettu vetämään uudesta sähköpakusta
100-200€ jää halvemmaksi ajelut kuukaudessa vaikka maksaa uutta autoa verrattuna 20v vanhalla pakulla ajeluun
Paljonko tulee kilometrejä vanhaan pakuun ja ja mikä on kulutus? Montako kilometriä pääsee sähköpakulla "tankkaamatta"?