Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
skuikka kirjoitti: ↑To Kesä 30, 2022 8:33 pm
Lueskelin Facen Ampera/Volt ryhmää tuossa. Näköjään niidenkin akuille löytyy jo Suomesta korjaaja. Kehui jo useamman tehneensä, n.2500€/paketti saa Hollannista akustoja.
Saa ilmeisesti BMS:nkin ohjelmoitua uusille moduleille.
Olen sitä tavannut sanoa että se 15v kun on autolla ikää, alkaa korjaamiseen löytyä temput jo harrastelijoiltakin, olin näköjään väärässä. 10 riittää.
Joo tälle samalle kaverille on omakin amppu menossa, saisi vaan useampi olla suomen maassa, kun tuota matkaa tulee
tuonne 400km.
Katselin kaupan parkkiksella todella ruosteista Amperaa, Opel ilmeisesti jatkaa 90-luvun oppeja näissäkin? Takaluukun listojen alta valui ruostenorot/rannut, sama homma takaovissa.
Superdextaaja kirjoitti: ↑Su Heinä 03, 2022 5:51 pm
Voipi olla, että Saksasta käytettyinä tuoduissa ei ole aina minkäänlaista ruostesuojausta ainakaan pohjassa, kuten monissa muissakin autoissa sieltä.
Voisivat Saksan tehtailijat käydä nyt katsomassa, miten PSA:n autot galvanoidaan. Varsinkin, kun kuuluvat nyt samaan Stellantiksen konserniin.
Ehkä uudemmat Opelit onkin jo paremmalla galvanoinnilla.
Aakku kirjoitti: ↑Su Heinä 03, 2022 9:05 pm
Voisivat Saksan tehtailijat käydä nyt katsomassa, miten PSA:n autot galvanoidaan. Varsinkin, kun kuuluvat nyt samaan Stellantiksen konserniin.
Ehkä uudemmat Opelit onkin jo paremmalla galvanoinnilla.
Tämä pätee joihinkin muihinkin ranskalaisiin. Onko Saksassa vain niin nopea autojen kierto kun ne ovat siellä vain autoja eivätkä ylellisyyshyödykkeitä niinkuin Suomessa. Eivät ehkä siellä edes huomaa, että ne alkavat ruostua 10 vuotiaina kun ne on jo romutettu tai myyty köyhempiin maihin kuten Suomeen.
Teslan pikkuvikoja korjataan ruotsalaisessa korjaamossa. Näitä esiintyy noin 20- vuotiaissa tusina-autoissa paljonkin. Kolmivuotiaassa jopa premium-hintaisessa autossa esiintyvät vesivuodot ja vinoon asennetut tiivisteet sekä paneelien välissä olevat suoranaiset vuotavat aukot eivät vakuuta, kolmivuotiaassa autossa.
-SS- kirjoitti: ↑Ma Heinä 04, 2022 12:18 am
Teslan pikkuvikoja korjataan ruotsalaisessa korjaamossa. Näitä esiintyy noin 20- vuotiaissa tusina-autoissa paljonkin. Kolmivuotiaassa jopa premium-hintaisessa autossa esiintyvät vesivuodot ja vinoon asennetut tiivisteet sekä paneelien välissä olevat suoranaiset vuotavat aukot eivät vakuuta, kolmivuotiaassa autossa.
Alusta alkaen olen omissa ajatuksissa tuumaillut, että ei kyllä tule pitkäikäistä priimaa jenkki-jannulta, kun pääpaino on kiihtyvyydessä. Ei ole pohjolan olosuhteisiin tehty, saatika muutenkaan pidemmälle olemassa ololle. Vielä niin rumakin (kolmonen) varsinkin vaaleana, että hymyyn vetää suupielet…ei siksi että on tesla, vaan siksi että ei tiedä pääteillä tuleeko mopoauto vai mikä vastaan
-SS- kirjoitti: ↑Ma Heinä 04, 2022 12:18 am
Teslan pikkuvikoja korjataan ruotsalaisessa korjaamossa. Näitä esiintyy noin 20- vuotiaissa tusina-autoissa paljonkin. Kolmivuotiaassa jopa premium-hintaisessa autossa esiintyvät vesivuodot ja vinoon asennetut tiivisteet sekä paneelien välissä olevat suoranaiset vuotavat aukot eivät vakuuta, kolmivuotiaassa autossa.
Juice kirjoitti: ↑Su Heinä 03, 2022 2:36 pm
Katselin kaupan parkkiksella todella ruosteista Amperaa, Opel ilmeisesti jatkaa 90-luvun oppeja näissäkin? Takaluukun listojen alta valui ruostenorot/rannut, sama homma takaovissa.
Luultavasti Suomessa uutena ostettu, joten kymmenen vuoden suolatiet nähnyt, oma vielä täysin ruosteeton, ensimmäinen
viisi vuotta Hollannissa suolattomilla teillä ja omatkin ajot sen jälkeen lähes suolattomilla teillä. Nämät ampperat on muuten
tehty Detroitissa samalla linjalla, kuin Chervolet Voltit.
-SS- kirjoitti: ↑Ma Heinä 04, 2022 12:18 am
Teslan pikkuvikoja korjataan ruotsalaisessa korjaamossa. Näitä esiintyy noin 20- vuotiaissa tusina-autoissa paljonkin. Kolmivuotiaassa jopa premium-hintaisessa autossa esiintyvät vesivuodot ja vinoon asennetut tiivisteet sekä paneelien välissä olevat suoranaiset vuotavat aukot eivät vakuuta, kolmivuotiaassa autossa.
Ehkä olisi hyvä mainita, että kyseisellä Tesla taxsilla ajettu 500 000km
Täytyy muistaa nostaa tosiaan hattuakin näille Teslan tekeleille siinä mielessä, että muutamat pikkuviat sietämällä ja akustoa petraamalla näillä autoilla ajetaan helposti yli miljoonan kilometrin ja enemmänkin täysin normaalia käyttöajoa auton muuttumatta ympäriltä juuri miksikään..
Jotenkin itselle on taas tullut ajatus, että Tesla olisi viimeinen auto jonka ostaisin. Olen kuullut noita juttuja joissa kerrotaan 6-8 viikon korjaamoreissuista, johtuen että varaosat ovat vaikeasti saatavissa. Ja tietysti korjaamopalveluiden etäisyydestä ja vaikeasti tavoitettavuudesta .
Tiedä sitten onko noissa jutuissa perää vai onko vain kateellisten panettelua
Superdextaaja kirjoitti: ↑Ma Heinä 04, 2022 10:15 am
Täytyy muistaa nostaa tosiaan hattuakin näille Teslan tekeleille siinä mielessä, että muutamat pikkuviat sietämällä ja akustoa petraamalla näillä autoilla ajetaan helposti yli miljoonan kilometrin ja enemmänkin täysin normaalia käyttöajoa auton muuttumatta ympäriltä juuri miksikään..
Tekeleiden hintalappu on sellainen että minä en sietäisi. Pikkuviat ärsyttää muutaman tonnin autossakin niin miten lie uudessa xxx kymppitonnia maksavassa?
Non niin amppera kulkee taas sähköllä, kävin lomamatkalla kaverilla joka vaihtoi uuden lämmitysvastuksen akun
sisälle, oli noin päivän homma kaikestaan. Oli selvästi vuotanut virtaa runkoon, jonka takia sulki latauksen verkko-
virralla. Kaverilla ei kummoiset korjaustilat, katoksessa pukit, että sai auton sen verran ylös, että sai akun vedettyä
alta pois, mutta taitoa ja tietoa senkin edestä. Hintaa vastuksella 200€ paikkeilla ja työ 600€ joten ei paha rasti, kun
ajattelee, että reilun viiden vuoden ja 91 000km omilla ajoilla bensaa säästynyt reilut 4000 litraa ja sähköt on saanut
ostettua sillä rahalla, mitä on traf maksuissa säästänyt.